Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Apr 2022 16:00

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Sadie schreef:
Fantine schreef:Wij zien trouwens onze vrienden nog heel regelmatig. We zeiden laatst nog tegen elkaar dat ons leven ook weer niet heel veel veranderd is nu L. er is. We nemen hem regelmatig mee of 1 van ons blijft bij hem thuis terwijl de ander iets sociaals doet. Hierom blijft het voor ons wel bij 1 kind. Makkelijk overal mee naar toe te nemen en hoe ouder hij wordt hoe makkelijker het wordt merken we. Wij zijn denk ik ouders die hun eigen leven ook heel belangrijk vinden naast het gezinsleven. Voor nu allemaal prima te combineren en heb ik niet het gevoel dat we ons kind hiermee tekort doen. We zijn beide hierdoor gewoon leukere ouders.

Dit vinden wij ook belangrijk. Het scheelt dat onze kinderen om 8 uur 's avonds slapen. Wij gaan dan nog vaak naar vrienden, of sporten, of naar een hobby. We passen dan voor elkaar op.

2x per maand gaan we samen uit eten en komt er een vaste oppas vanaf 5 uur' s middags. We hebben het geluk dat opa en oma het gezellig vinden als de kinderen komen logeren, dus daardoor kunnen we een paar keer per jaar een weekend weg samen, of apart met vrienden, of alleen. Maar net hoe het uitkomt op dat moment.


Dan zie je jouw kinderen ook best weinig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2022 16:01

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Ik vind het niet gek dat je klaagt hoor Hugo en ik denk dat het alleen maar goed is om dit soort emoties op papier te zetten, zeker wanneer je geen partner hebt om het bij te luchten. Waarmee ik niets rottigs bedoel, hoop dat je dat snapt, maar ik kan me zo voorstellen dat je al deze gedachten best wel snel opkropt in je eentje. Tuurlijk, je hebt een village om je heen maar aan het einde van de dag (ook in de letterlijke zin) moet je het toch alleen doen. Dus niet gek dat je het als zwaar ervaart. En vergelijken met anderen heeft dan ook geen zin. Je mág het als zwaar ervaren, ook al was dit je grootste wens.
Lastig dat je je zo bezwaard voelt om de zorg uit handen te geven bij een oppas. Misschien kan je kijken of je één keer per maand echt iets voor jezelf doet en er uit gaat naar/met een vriendin? Dat is een relatief lage frequentie maar misschien helpt het je wel een beetje lucht te geven.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Apr 2022 16:04

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Hugo, ik ben het eens met marin. Sowieso vind ik dat alle mama's een schouderklopje verdienen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Apr 2022 16:08

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Zelf ben ik aan de ene kant heel veel aanwezig als ouder. Vanwege het onregelmatige werken van mijn vriend, ben ik toch de hoofdverzorger en ben ik altijd er als ze wakker worden en als ze naar bed gaan. Daarnaast werk ik, kook ik, etc.

Maar ik moet bekennen: als ik een weekend zonder de kinderen even weg ben, dan vind ik dat heerlijk! Al voel ik mij daar ook schuldig over.

Hoe dan ook, ligt denk ik mijn grens bij: mijn kinderen nooit meer zien.. alles daarboven geniet ik van elke seconde.
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 16:21

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Tabbie schreef:
Sadie schreef:Dit vinden wij ook belangrijk. Het scheelt dat onze kinderen om 8 uur 's avonds slapen. Wij gaan dan nog vaak naar vrienden, of sporten, of naar een hobby. We passen dan voor elkaar op.

2x per maand gaan we samen uit eten en komt er een vaste oppas vanaf 5 uur' s middags. We hebben het geluk dat opa en oma het gezellig vinden als de kinderen komen logeren, dus daardoor kunnen we een paar keer per jaar een weekend weg samen, of apart met vrienden, of alleen. Maar net hoe het uitkomt op dat moment.


Dan zie je jouw kinderen ook best weinig.

Dat idee heb ik totaal niet. Ik zie ze elke dag omdat we met elkaar in een huis wonen. We staan 's ochtends samen op, ontbijten samen en 's middags
haal ik ze vaak om 2 uur alweer op van school. Wij eten vrijwel altijd samen als gezin en doen de kinderen samen naar bed, dat is altijd een gezellig momentje. We werken maar pt en het is flexibel in te vullen, dus op veel dagen is dit mogelijk. Plus de vakanties en de weekenden natuurlijk (op misschien 4x na maar dan blijven er alsnog 48 weekenden over).

Juist omdat we elkaar voortdurend zien is het prima om af en toe andere dingen te doen. Meestal plan ik mijn activiteiten in als ze slapen.
Laatst gewijzigd door Anoniem327 op 07 Apr 2022 16:23, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2022 16:22

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Marin schreef:
Sadie schreef:Werk mag nooit een argument zijn om je kinderen te verwaarlozen.


In wat voor situatie verwaarloost een ouder dan z'n kind door werk vind jij? Dat is nogal een uitspraak.


Kan je dit nog toelichten wat je hiermee bedoelt?
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 07 Apr 2022 16:25

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Je haalt ze om 2 uur op, maar werkt tot half 4 en gaat dan eerst sporten, klinkt logisch idd.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 07 Apr 2022 16:26

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Hugo, (bijna) iedereen kiest zelf bewust voor kinderen. Of je nou alleen bent of dat samen doet. Het is zwaar soms (of vaak). Wat je zegt is allemaal heel logisch, en ja ook een gevolg van bepaalde keuzes, maar dat betekent niet dat je een negatieve mindset hebt hoor. Ik hoop dat je gaat voelen dat ook jij mag klagen. Lekker doen! Ik denk dat die negatieve gevoelens horen bij dit stadium in de levensfase van jou en je kind. Gaat goed komen!
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 16:27

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Pippa schreef:Je haalt ze om 2 uur op, maar werkt tot half 4 en gaat dan eerst sporten, klinkt logisch idd.

Misschien is het je nooit opgevallen, maar er zitten meerdere dagen in een week.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 07 Apr 2022 16:31

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Gympie schreef:Hugo, (bijna) iedereen kiest zelf bewust voor kinderen. Of je nou alleen bent of dat samen doet. Het is zwaar soms (of vaak). Wat je zegt is allemaal heel logisch, en ja ook een gevolg van bepaalde keuzes, maar dat betekent niet dat je een negatieve mindset hebt hoor. Ik hoop dat je gaat voelen dat ook jij mag klagen. Lekker doen! Ik denk dat die negatieve gevoelens horen bij dit stadium in de levensfase van jou en je kind. Gaat goed komen!


Dit idd. Het zijn echt de tropenjaren en zwaar is het soms gewoon, al helemaal denk ik wanneer je alles alleen doet en je kind slecht slaapt. Slecht slapen doet ook echt wat met een mens. En Hugo je mag ook om jezelf denken hè, over het algemeen kiezen we allemaal bewust voor het ouderschap maar dat betekent niet dat ouder zijn de enige rol is die je hebt in je leven 😊.
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 16:32

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Marin schreef:
Marin schreef:
In wat voor situatie verwaarloost een ouder dan z'n kind door werk vind jij? Dat is nogal een uitspraak.


Kan je dit nog toelichten wat je hiermee bedoelt?

In verwaarlozende situaties is er sprake van een tekort of nalatigheid: de opvoeder toont gebrek aan emotionele, empathische betrokkenheid en beschikbaarheid; behoeften van het kind worden niet beantwoord (Baartman, 2012, Louwerse, 2014).

Als je er (bijna) nooit bent, dan ben je niet beschikbaar voor je kind en kun je dus niet tegemoetkomen aan de behoeften van je kind. Bij verwaarlozing is altijd sprake van het nalaten van zorg door een van de of allebei de ouders.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2022 16:34

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Sadie schreef:
Marin schreef:
Kan je dit nog toelichten wat je hiermee bedoelt?

In verwaarlozende situaties is er sprake van een tekort of nalatigheid: de opvoeder toont gebrek aan emotionele, empathische betrokkenheid en beschikbaarheid; behoeften van het kind worden niet beantwoord (Baartman, 2012, Louwerse, 2014).

Als je er (bijna) nooit bent, dan ben je niet beschikbaar voor je kind en kun je dus niet tegemoetkomen aan de behoeften van je kind. Bij verwaarlozing is altijd sprake van het nalaten van zorg door een van de of allebei de ouders.


Maar wat heeft dat met werk te maken? Impliceer je hiermee dat iemand die fulltime werkt (of meer dan dat en regelmatig overwerkt) daadwerkelijk zijn of haar kind verwaarloost? Het werd al gezegd over een andere term die je aanhaalde in een ander topic maar wees voorzichtig met dergelijke terminologie.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 07 Apr 2022 16:37

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Alsjeblieft, ga er gewoon niet op in, verwaarlozing is heel iets anders.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 16:38

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Marin schreef:
Sadie schreef:In verwaarlozende situaties is er sprake van een tekort of nalatigheid: de opvoeder toont gebrek aan emotionele, empathische betrokkenheid en beschikbaarheid; behoeften van het kind worden niet beantwoord (Baartman, 2012, Louwerse, 2014).

Als je er (bijna) nooit bent, dan ben je niet beschikbaar voor je kind en kun je dus niet tegemoetkomen aan de behoeften van je kind. Bij verwaarlozing is altijd sprake van het nalaten van zorg door een van de of allebei de ouders.


Maar wat heeft dat met werk te maken? Impliceer je hiermee dat iemand die fulltime werkt (of meer dan dat en regelmatig overwerkt) daadwerkelijk zijn of haar kind verwaarloost? Het werd al gezegd over een andere term die je aanhaalde in een ander topic maar wees voorzichtig met dergelijke terminologie.

Ik vind fulltime werken vrij normaal. Alleen mag dat werk nooit een reden zijn om je kind niet, of nauwelijks meer te zien. 40 uur is een ding. 60-80 uur met veel reistijd is van een totaal andere orde.

Ergens ligt een grens, want kinderen hebben nu eenmaal aandacht en liefde nodig, dat kun je nooit in een half uurtje per dag proppen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 07 Apr 2022 16:40

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Fantine schreef:
Gympie schreef:Hugo, (bijna) iedereen kiest zelf bewust voor kinderen. Of je nou alleen bent of dat samen doet. Het is zwaar soms (of vaak). Wat je zegt is allemaal heel logisch, en ja ook een gevolg van bepaalde keuzes, maar dat betekent niet dat je een negatieve mindset hebt hoor. Ik hoop dat je gaat voelen dat ook jij mag klagen. Lekker doen! Ik denk dat die negatieve gevoelens horen bij dit stadium in de levensfase van jou en je kind. Gaat goed komen!


Dit idd. Het zijn echt de tropenjaren en zwaar is het soms gewoon, al helemaal denk ik wanneer je alles alleen doet en je kind slecht slaapt. Slecht slapen doet ook echt wat met een mens. En Hugo je mag ook om jezelf denken hè, over het algemeen kiezen we allemaal bewust voor het ouderschap maar dat betekent niet dat ouder zijn de enige rol is die je hebt in je leven 😊.

Sluit me hier bij aan. Onderschat idd niet het slaapgebrek en de energie die je 's avonds en 's nachts in je kind moet steken in dat geval.
Ik vind het nu met 2 kleine kinderen die goed slapen veel veel makkelijker dan met 1 kind dat niet goed sliep. Het werkt op zoveel manieren door. Een goede balans krijgen vond ik echt niet mogelijk met een slecht slapend kind. Hopelijk wordt het snel beter voor jullie :)
<<

Anoniem323

Bericht 07 Apr 2022 19:11

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Ik ben tbm dus eigenlijk altijd aanwezig. Maximaal 1 uur in de week past mijn (schoon)moeder op als ik met 1 vd 2 naar de dokter moet of een afspraak niet onder schooltijd kan. Maar ik plan al mijn afspraken onder schooltijd. Maar soms is een kind ook thuis van school en als ik de afspraak dan niet kan verzetten, dan gaat kind naar oma.
Maar voor de rest ben ik altijd thuis. Iedere vakantie gaan de kinderen 1 nachtje bij oma slapen (willen de kinderen zelf) en dan gaan mijn man en ik uit eten.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6128

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 07 Apr 2022 19:23

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Don’t feed the troll.

Ontopic: wij werken beiden parttime omdat we het leuk vinden om deels bij school en sport te betrokken zijn en omdat het kan. Ze wordt zo ontzettend snel groot. Als ik fulltime zou werken zou ik denk ik te weinig tijd en energie voor haar hebben omdat ik in die tijd ook nog andere dingen zou moeten proppen. Ik denk er over om meer te gaan werken, ook omdat het weer kan nu tijdens schooltijd. Maar zie maar eens 12 weken vakantie weer te overbruggen.

Hugo en alle andere moeders, we doen het toch allemaal maar!
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 07 Apr 2022 19:46

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Ik ben een extreme carrièreswitch aan het maken, o.a. omdat we graag een kind wilden. Ik wil haar dan ook zoveel mogelijk zien, maar ik ben zeker van plan gewoon te werken. We hebben het geluk om nu ze klein is haar altijd bij ons te kunnen houden, maar vanaf ongeveer 1,5 jaar zal ze, afhankelijk van de situatie dan, zelfs misschien full time naar opvang moeten. Daar heb ik geen problemen mee, we zullen sowieso zorgen dat we er voor haar zijn indien nodig, en ik vind het prima dat ze ziet dat we allemaal onze verantwoordelijkheden hebben op een doordeweekse dag; school of werk.

Ik heb respect voor alle ouders die doen wat het beste is voor hun kind, onafhankelijk van hoeveel ze en of ze werken, en al helemaal voor de ouders die er alleen voor staan en wellicht minder keuze hebben in hoeveel ze aanwezig kunnen zijn. Ik ken overigens genoeg moeders, en ook vaders, die hun kinderen niet genoeg zien. Niet omdat ze dat niet willen, maar omdat ze hun kind een beter leven gunnen dan ze zelf gehad hebben. Is dat dan de juiste keuze? Dat weet ik niet, maar dat is ook niet zo makkelijk te zeggen. In Nederland hebben we het privilege om dat niet te kunnen begrijpen.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 899

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 07 Apr 2022 20:36

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

@Marin: ik probeer inderdaad ook zo af en toe tijd voor mezelf te plannen. Ik regel het dan wel zo dat het op woensdagavond of donderdagavond is, aangezien soms van woensdag op donderdag bij mijn ouders slaapt en hij op donderdag sowieso daar is. Over 2 weken ga ik naar de ladiesnight van de nieuwe Costa film (jeugdsentiment!!) en van te voren lekker uiteten. Nu al zin in! En volgende maand 3 dagen naar Parijs met mijn werk, mijn ouders willen dan gelukkig een paar dagen oppassen.

Gympie: natuurlijk kiest (bijna) iedereen bewust voor kinderen, dat bedoelde ik ook niet. Ik doelde meer op het feit ik ervoor gekozen heb om hem alleen te krijgen, met alle bijkomende voor- en nadelen om het alleen op te voeden.

Banana: je laatste alinea vind ik mooi geschreven. We doen allemaal ons best om de beste opvoeder voor ons kind te zijn, in welke vorm dan ook.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Apr 2022 20:51

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Ik ben hier ook de hoofdverzorger, mijn vriend heeft nooit overwogen om minder te gaan werken want dat gaat niet met zijn functie. Na mijn bevalling ben ik 24 uur gaan werken. 3 vaste dagen. Maar toen de kinderen naar school gingen kreeg ik wel meer het gevoel dat ik ze minder zag en minder tijd met ze door bracht. Toen heb ik na een aantal jaar de keuze gemaakt om op een van mijn werkdagen om 2 uur te stoppen zodat ik ze uit school kon halen en de uren die ik nog moest maken, maak ik nu savonds of op een ochtend als ze op school zitten.
Die middag deden dingen thuis als in spelletjes, samen dingen doen, echt even tijd met zijn 3en, ik genoot daar van en ik denk de kinderen ook. Nu sporten ze op die middag wat maakt dat ik altijd met ze mee kan.


Hugo, ook al ben ik geen alleenstaande ouder ik herken het wel van niet altijd oppas voor willen vragen en je bezwaard voelen. Je hebt dan ook nog niet het geluk dat je een goede slaper hebt want anders had je de babyfoon bijv even bij de buren neer kunnen zetten.
:heart: :heart: 2011
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Apr 2022 23:54

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Hugo: ik volg je natuurlijk op insta en heb onwijs bewondering voor hoe je doet. Je doet het maar allemaal! Maar ook met een partner zijn het tropenjaren en het ís gewoon echt zwaar de eerste jaren. Straks is hij groter en zul je zien dat je denkt: hey, het loopt eigenlijk allemaal wel. Als mijn sociale contacten niet naar mij zouden komen zou ik ze ook vrijwel niet zien.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Apr 2022 00:21

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Wij werken beide 4 dagen en dat vinden we qua verdeling van tijd met kinderen en werk heel prettig.
Ik werk over die 4 dagen nu 28 uur omdat voor mijn balans beter is. Ik heb die tijd voor mezelf nu nodig om er op vrije dagen voor de kinderen te kunnen zijn en ook nog een leuk sociaal leven te hebben. Ik ben vaker een avond of een paar uurtjes iets voor mezelf of met vrienden doen en m'n vriend is wat minder vaak weg, maar dan meestal wel een hele dag.
Wat ik in deze tropenjaren echt heel luxe en fijn vind is dat we beide voornamelijk thuis werken. Hierdoor zijn we elke ochtend en avond als gezin samen en zijn dat geen stress momenten. We zijn sowieso veel samen als gezin en dat bevalt ons heel goed. Hier hadden we van te voren niet echt een idee over maar het pakt tot nu toe verrekte goed uit.

Wij brengen dus beide vrij veel tijd door met de kinderen. Maar waar de grens ligt vind ik lastig. Omdat dit onze basis momenteel is, heb ik er nu geen moeite mee als ik de kinderen een paar dagen minder zie, een weekend veel zonder ze doe, of zoals straks weer eens een weekend weg ga met vriendinnen. Ze zijn dan met hun vader en dat is ook goed. Zelf nu een hele drukke baan hebben waardoor ik ze op werkdagen weinig zou zien zou ik op zich misschien niet eens zo'n probleem vinden. Het is nu meer dat ik dan als ik op de momenten dat ik er dan wel zou zijn, geen energie zou hebben om leuk en energiek voor ze te zijn. En zo'n situatie heb ik geen zin in.

Volgend jaar gaat dochter naar school en dan moeten we het anders gaan regelen. We willen graag zo weinig mogelijk BSO, idealiter zou ik graag willen dat we zoveel mogelijk middagen thuis kunnen zijn als dochter uit school komt. Ik zou het als ze ouder zijn ook leuk vinden om actief bij hun school en hobby's betrokken te zijn dus daar zou ik ook wel tijd voor maken.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 08 Apr 2022 03:09

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Hugo, ik weet nu niet of m’n bericht juist is overgekomen, maar ik bedoelde alleen maar te zeggen of je een kind nu bewust samen of alleen kiest dat ook in het laatste geval je gewoon mag klagen als het zwaar is.
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 08 Apr 2022 09:46

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Zowel ex als ik, als de nieuwe partners van allebei, werken fulltime. Kinderen zijn dus niet anders gewend dan dat er veel gewerkt wordt door iedereen. Ik ben er eigenlijk ook wel blij mee dat de kinderen het beeld krijgen dat zowel mannen als vrouwen fulltime kunnen werken en carrière kunnen maken.

Doordat er vier personen betrokken zijn bij de verzorging van de kinderen (en 50/50 co-ouderschap) zijn de kinderen maar weinig alleen thuis. Ze gaan in de hele week maar één middag naar een gastouder en verder is er altijd een (stief)ouder thuis. Hoewel we los van elkaar de kinderen dus relatief weinig zien, hebben de kinderen dus wel altijd een opvoedfiguur in de buurt.
<<

Anoniem327

Bericht 08 Apr 2022 10:51

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Rejoy schreef:Zowel ex als ik, als de nieuwe partners van allebei, werken fulltime. Kinderen zijn dus niet anders gewend dan dat er veel gewerkt wordt door iedereen. Ik ben er eigenlijk ook wel blij mee dat de kinderen het beeld krijgen dat zowel mannen als vrouwen fulltime kunnen werken en carrière kunnen maken.

Doordat er vier personen betrokken zijn bij de verzorging van de kinderen (en 50/50 co-ouderschap) zijn de kinderen maar weinig alleen thuis. Ze gaan in de hele week maar één middag naar een gastouder en verder is er altijd een (stief)ouder thuis. Hoewel we los van elkaar de kinderen dus relatief weinig zien, hebben de kinderen dus wel altijd een opvoedfiguur in de buurt.

Dat is ook een mooie manier om het te zien idd. Voor mij is het geen doel op zich om mijn kinderen zoveel mogelijk te zien. Het gaat namelijk niet om mij. Ze zijn dol op hun vader en ze zijn dol op hun opa's en oma's, op hun tante en oom en nichtjes en neefjes. Ik vind het alleen maar leuk voor ze wanneer ze een paar keer per jaar gaan logeren. Daar word ik echt geen mindere moeder van.

Voor mij is de ideale situatie dus niet dat IK zoveel mogelijk bij mijn kinderen moet zijn. Ik kijk naar mijn kinderen en naar de behoeften van mijn kinderen. Zij zijn erg sociaal. Ze hebben geen heimwee. Ze voelen zich vertrouwd en op hun gemak bij hun opa en oma. Ze houden van actie en avontuur en hebben veel uitdaging nodig. Het zou niks voor ze zijn om altijd thuis te zitten met mij. Daar zouden we allemaal niet gelukkiger van worden.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers