Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 07 Apr 2022 11:31

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Ik wil ook niet perse zoveel mogelijk bij mijn kind zijn. Ik vind werken en een sociaal leven ook belangrijk. Ik ben niet alleen moeder. Ik vind balans belangrijk en gelukkig hebben we die wel gevonden met elkaar.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 07 Apr 2022 11:31

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Holden schreef:
Maple schreef:Even puur en alleen reagerend op de openingspost: Ik denk dat je een verschil moet zien tussen een wenselijke grens en een haalbare grens. Natuurlijk willen iedereen zoveel mogelijk bij zijn of haar kinderen zijn.


Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik geloof niet dat ik dot met je eens ben. Ik wil helemaal niet zoveel mogelijk bij mijn kinderen zijn. Er zijn namelijk ook heel veel dingen die ik ook wil en die ook tijd kosten. Net als veel ouders vind ik het prima mijn kinderen in de ochtend en avond te zien.


Hier ben ik het ook heel erg mee eens. Ik ben niet alleen mama, ik heb ook nog andere dingen die belangrijk vind en waar ik tijd aan wil besteden.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem326

Bericht 07 Apr 2022 11:32

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Sadie schreef:
HollyGolightly schreef:
Dit maakt wel heel mooi duidelijk dat jij uitgaat van wat goed is voor jouw kinderen (beide ouders zien) in plaats van uitgaan wat jouw behoefte is (post Sadie). Uiteindelijk doe je wat nodig is. En dat doe je goed.

En wil ik degene zijn die op woensdag- en vrijdagmiddag de kinderen heen en weer pendelt tussen sporten en clubjes. Nee niet per se, maar ik wil wel dat ze die dingen kunnen doen. Dus dat doe ik op mijn vrije middagen met liefde (niet echt met plezier). Het gaat dan niet om mijn aanwezigheid als ouder, maar om hun behoefte/ontwikkeling in sporten, clubjes en speelafspraken. Ik lees dat de oppas van Holden dat doet, dat is ook handig. Ik heb geen oppas aan huis en mijn ouders vangen de kinderen wel drie keer per week op na school, ze mogen ook speelafspraakjes meenemen, maar sporten en clubjes doe ik.

Waar heb ik gezegd dat het alleen gaat om de behoefte van de ouder? Dat bedoel ik juist totaal niet zo.
Ik denk alleen niet dat het in het belang is van kinderen om een van hun ouders maar 2x in de maand te zien.

Zoals Sam het heeft geregeld lijkt me juist het beste voor de kinderen. Twee betrokken ouders die tijd doorbrengen met hun kinderen en het belang van de kinderen voorop plaatsen ipv alleen te denken aan de eigen bezigheden.


Nee hoor, je hebt het in je openingspost alleen maar over wat jij als ouder genoeg vindt. En waar voor jou als ouder de grens ligt.
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 11:33

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Holden schreef:
Maple schreef:Even puur en alleen reagerend op de openingspost: Ik denk dat je een verschil moet zien tussen een wenselijke grens en een haalbare grens. Natuurlijk willen iedereen zoveel mogelijk bij zijn of haar kinderen zijn.


Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik geloof niet dat ik dot met je eens ben. Ik wil helemaal niet zoveel mogelijk bij mijn kinderen zijn. Er zijn namelijk ook heel veel dingen die ik ook wil en die ook tijd kosten. Net als veel ouders vind ik het prima mijn kinderen in de ochtend en avond te zien.

Exact. Ik zou dat zelf ook echt niet willen. Ik wil mijn kinderen juist meegeven dat je als vrouw en moeder ook je dromen en ambities mag nastreven. Kinderen pikken dat op. Jij bent hun grootste voorbeeld, dus als jij laat zien dat je je eigen zaken ook belangrijk vindt, dan zullen zij later ook de dingen gaan doen die belangrijk voor ze zijn.

Het idee van de vrouw en moeder die zichzelf compleet wegcijfert vind ik geen beeld dat ik mijn kinderen wil meegeven. Ik neem hun dromen serieus en dat betekent dat ik mijn eigen dromen ook serieus moet nemen anders komt die boodschap totaal niet aan.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 07 Apr 2022 11:36

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Sadie schreef:
Holden schreef:
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik geloof niet dat ik dot met je eens ben. Ik wil helemaal niet zoveel mogelijk bij mijn kinderen zijn. Er zijn namelijk ook heel veel dingen die ik ook wil en die ook tijd kosten. Net als veel ouders vind ik het prima mijn kinderen in de ochtend en avond te zien.

Exact. Ik zou dat zelf ook echt niet willen. Ik wil mijn kinderen juist meegeven dat je als vrouw en moeder ook je dromen en ambities mag nastreven. Kinderen pikken dat op. Jij bent hun grootste voorbeeld, dus als jij laat zien dat je je eigen zaken ook belangrijk vindt, dan zullen zij later ook de dingen gaan doen die belangrijk voor ze zijn.

Het idee van de vrouw en moeder die zichzelf compleet wegcijfert vind ik geen beeld dat ik mijn kinderen wil meegeven. Ik neem hun dromen serieus en dat betekent dat ik mijn eigen dromen ook serieus moet nemen anders komt die boodschap totaal niet aan.


Ik bedoel dat we allemaal een bepaald ideaalbeeld voor ogen hebben voordat we aan kinderen beginnen, later doen we het zus en zo, breng ik zoveel tijd met mijn kinderen door en heb ik zoveel tijd voor mezelf en voor mijn partner. Maar dan overvalt het leven je, en gaat het in de praktijk weleens anders dan je voor ogen had. Daar vind je een weg in, je roeit met de riemen die je hebt omdat je gewoon niet anders kúnt roeien, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het altijd goed voelt.
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 11:38

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

HollyGolightly schreef:
Sadie schreef:Waar heb ik gezegd dat het alleen gaat om de behoefte van de ouder? Dat bedoel ik juist totaal niet zo.
Ik denk alleen niet dat het in het belang is van kinderen om een van hun ouders maar 2x in de maand te zien.

Zoals Sam het heeft geregeld lijkt me juist het beste voor de kinderen. Twee betrokken ouders die tijd doorbrengen met hun kinderen en het belang van de kinderen voorop plaatsen ipv alleen te denken aan de eigen bezigheden.


Nee hoor, je hebt het in je openingspost alleen maar over wat jij als ouder genoeg vindt. En waar voor jou als ouder de grens ligt.

Om het goed te doen voor je kinderen. Jij als ouder bent de enige die dit kan inschatten. Ik ben benieuwd hoe jullie die inschatting maken en of dit verandert over de tijd.

Misschien had ik mijn post anders moeten formuleren.
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 11:39

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Maple schreef:
Ik bedoel dat we allemaal een bepaald ideaalbeeld voor ogen hebben voordat we aan kinderen beginnen, later doen we het zus en zo, breng ik zoveel tijd met mijn kinderen door en heb ik zoveel tijd voor mezelf en voor mijn partner. Maar dan overvalt het leven je, en gaat het in de praktijk weleens anders dan je voor ogen had. Daar vind je een weg in, je roeit met de riemen die je hebt omdat je gewoon niet anders kúnt roeien, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het altijd goed voelt.


Ah, zo bedoel je. Dan ben ik het toch met je eens!
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 07 Apr 2022 11:41

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

En met mijn opmerking dat iedereen het liefst zijn kinderen zoveel mogelijk zou willen zien, Sadie, zoals ik al aangaf, ik reageerde dus op de openingspost. Waar jij schrijft: Stel je ziet je kinderen in het weekend, of om het weekend zoals veel ouders dat onderling regelen na een scheiding? Zou dat genoeg voor jou zijn?
Dat is dus precies zo'n situatie waar ik dan op doel. Je kunt het nog zo mooi uitgedacht hebben, maar als je uit elkaar gaat, zul je altijd je kinderen een aantal dagen moeten missen. En daar vind je je weg in, maar voelt ongetwijfeld niet oké of genoeg, nee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2022 11:44

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Maple schreef:Ik bedoel dat we allemaal een bepaald ideaalbeeld voor ogen hebben voordat we aan kinderen beginnen, later doen we het zus en zo, breng ik zoveel tijd met mijn kinderen door en heb ik zoveel tijd voor mezelf en voor mijn partner. Maar dan overvalt het leven je, en gaat het in de praktijk weleens anders dan je voor ogen had. Daar vind je een weg in, je roeit met de riemen die je hebt omdat je gewoon niet anders kúnt roeien, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het altijd goed voelt.


Dit is waar ik zo'n beetje door heen ga maar dan beetje de andere kant op denk ik. Ik red me nu ook wel en zijn heel veel fijne dingen aan waar ik achter sta maar het is niet zaligmakend. Maar dat zal geen enkele situatie zijn.

En een gescheiden ouder had het misschien ook liever anders gezien maar lost het op naar wat samen kan en werkt.
Sam, ik vind dat jullie een mooie oplossing hebben maar ik kan me ook voorstellen dat je ze mist. Je mag daar best emotie bij hebben ondanks dat het zo het beste werkt. Volgens mij is dat ook wat Maple beetje bedoelt, zo interpreteer ik het althans.

(ja dus zie laatste post)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 11:47

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Ik ken ook wel ouders die gescheiden zijn en eerlijk toegeven dat ze het ergens ook wel lekker vinden, dat co-ouderschap. En ik kan me dat voorstellen, mits het goed loopt. Een weekje met kinderen en alle knuffels en liefde maar ook alle hectiek van opvang en clubjes en noem maar op, en dan weer een weekje waarin je meer aan je eigen bedoeninkje toekomt. Ook dat kan z'n voordelen hebben - waarmee ik jouw verdriet uiteraard niet teniet wil doen, Sam.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 07 Apr 2022 11:49

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Het valt me trouwens wel op dat je in je openingspost heel bewust de situaties uit schetst waar veel mannen mee te maken hebben. Kinderen om het weekend zien, kinderen kort zien doordeweeks door een drukke baan, noem maar op. En dat vind ik wel een beetje een vuile, veroordelende manier van een discussie starten, in de hoop dat de meerderheid hier zou zeggen: 'Nee natúúrlijk neem ik daar geen genoegen mee', zodat jij weer kunt zwaaien met je stokpaardje voor wat betreft een eerlijke verdeling tussen man en vrouw. Beetje doorzichtig van je.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 07 Apr 2022 12:04

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Holden schreef:Ik ken ook wel ouders die gescheiden zijn en eerlijk toegeven dat ze het ergens ook wel lekker vinden, dat co-ouderschap. En ik kan me dat voorstellen, mits het goed loopt. Een weekje met kinderen en alle knuffels en liefde maar ook alle hectiek van opvang en clubjes en noem maar op, en dan weer een weekje waarin je meer aan je eigen bedoeninkje toekomt. Ook dat kan z'n voordelen hebben - waarmee ik jouw verdriet uiteraard niet teniet wil doen, Sam.


Ik ken ze ook en ik kan het me ook wel voorstellen. Maar ik ben bij veel gescheiden ouders betrokken en ik heb echt respect voor alleenstaande ouderschap gekregen, nog meer nu ik zelf een kind heb.
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 12:18

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Maple schreef:En met mijn opmerking dat iedereen het liefst zijn kinderen zoveel mogelijk zou willen zien, Sadie, zoals ik al aangaf, ik reageerde dus op de openingspost. Waar jij schrijft: Stel je ziet je kinderen in het weekend, of om het weekend zoals veel ouders dat onderling regelen na een scheiding? Zou dat genoeg voor jou zijn?
Dat is dus precies zo'n situatie waar ik dan op doel. Je kunt het nog zo mooi uitgedacht hebben, maar als je uit elkaar gaat, zul je altijd je kinderen een aantal dagen moeten missen. En daar vind je je weg in, maar voelt ongetwijfeld niet oké of genoeg, nee.

Een aantal dagen je kinderen moeten missen is iets totaal anders dan je kinderen nauwelijks meer zien. Dat snap jij vast ook?
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 12:21

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Maple schreef:Het valt me trouwens wel op dat je in je openingspost heel bewust de situaties uit schetst waar veel mannen mee te maken hebben. Kinderen om het weekend zien, kinderen kort zien doordeweeks door een drukke baan, noem maar op. En dat vind ik wel een beetje een vuile, veroordelende manier van een discussie starten, in de hoop dat de meerderheid hier zou zeggen: 'Nee natúúrlijk neem ik daar geen genoegen mee', zodat jij weer kunt zwaaien met je stokpaardje voor wat betreft een eerlijke verdeling tussen man en vrouw. Beetje doorzichtig van je.

Het gaat me om ouders in het algemeen, niet alleen om moeders. Voor mij zit daar geen verschil in, of je hebt kinderen, of je hebt ze niet. Als je ze hebt dan horen daar bepaalde verantwoordelijkheden bij. Wat er tussen je benen zit is niet van belang.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 07 Apr 2022 12:25

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Ik heb geen harde grens gesteld van zo wil ik het. Want het leven is veranderlijk en je kan te maken krijgen met een scheiding of kiezen voor een bepaalde baan of studie of wat dan ook waardoor je steeds weer aanpassend aan de situatie opnieuw de balans zal (moeten) opmaken.

Voor nu ben ik op zich blij me hoe het ingericht is. Vier dagen werken, 1 dag samen met mijn kind en twee weekenddagen samen met het gezin. Wat ik wel merk is dat ik als eerste mijn sociaal leven of mijn eigen leven (hobby/sport/me time) laat vallen om gezin of werk voor te laten gaan. Waar werk en gezin vaste agendapunten zijn, ben ik dat zelf niet (dus vergeet ik mezelf daardoor ook veel makkelijker door de rest voor te laten gaan). Daar ben ik niet altijd blij mee. Maar dat weergeeft ook dat ik dus niet een harde grens daar altijd in heb. En daar ben ik nog zoekende in, maar dat vind ik lastig met een jong gezin.

O ja en ik heb gelukkig baan waarin ik op bepaalde dagen de vrijheid heb om een eventueel ziek kind van de opvang te halen of voor thuis te blijven. Op bepaalde dagen zal dat ivm afspraken die van mij afhankelijk zijn minder makkelijk lukken. Dat is iets wat altijd in overleg met m’n vriend gaat. Even agenda’s naast elkaar schuiven en soms moet de een en dan weer de ander daarin concessies doen. Nog nooit een issue geweest gelukkig (gedurende lock downs wel een uitdaging overigens, please dat nooit meer).

En ik zie mijn kind wel genoeg vind ik trouwens, op de momenten zoals ik het wens. En dat is heel fijn vind ik. Want ik kan me echt indenken dat het vreselijk rot moet zijn om dat niet te hebben. Dus dat koester ik en ik vind het rot voor de meiden die hier benoemen dat niet te hebben.
Laatst gewijzigd door Gympie op 07 Apr 2022 12:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 07 Apr 2022 12:29

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Sadie schreef:
Maple schreef:En met mijn opmerking dat iedereen het liefst zijn kinderen zoveel mogelijk zou willen zien, Sadie, zoals ik al aangaf, ik reageerde dus op de openingspost. Waar jij schrijft: Stel je ziet je kinderen in het weekend, of om het weekend zoals veel ouders dat onderling regelen na een scheiding? Zou dat genoeg voor jou zijn?
Dat is dus precies zo'n situatie waar ik dan op doel. Je kunt het nog zo mooi uitgedacht hebben, maar als je uit elkaar gaat, zul je altijd je kinderen een aantal dagen moeten missen. En daar vind je je weg in, maar voelt ongetwijfeld niet oké of genoeg, nee.

Een aantal dagen je kinderen moeten missen is iets totaal anders dan je kinderen nauwelijks meer zien. Dat snap jij vast ook?

En ik denk dat jij ook prima snapt wat ik bedoel.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Apr 2022 12:34

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Holden schreef:Ik ken ook wel ouders die gescheiden zijn en eerlijk toegeven dat ze het ergens ook wel lekker vinden, dat co-ouderschap. En ik kan me dat voorstellen, mits het goed loopt. Een weekje met kinderen en alle knuffels en liefde maar ook alle hectiek van opvang en clubjes en noem maar op, en dan weer een weekje waarin je meer aan je eigen bedoeninkje toekomt. Ook dat kan z'n voordelen hebben - waarmee ik jouw verdriet uiteraard niet teniet wil doen, Sam.


Natuurlijk is het lekker dat ik in bepaalde weekenden nergens aan hoef te denken, we tijd voor elkaar hebben zonder oppas te moeten regelen. Maar het blijft altijd snijden, wat denk ik logisch is als ouder? Dus als we dingen plannen, plannen we dit zoveel mogelijk in onze 'kinderloze' dagen en weekenden.
Zie je post ook niet als vervelend.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 12:36

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Maple schreef:
Sadie schreef:Een aantal dagen je kinderen moeten missen is iets totaal anders dan je kinderen nauwelijks meer zien. Dat snap jij vast ook?

En ik denk dat jij ook prima snapt wat ik bedoel.

Natuurlijk zijn er situaties waarin het echt niet gaat. Als je ziek bent bijvoorbeeld en daardoor niet voor je kinderen kan zorgen. Of als een van de ouders komt te overlijden.

Het argument dat je moet werken en daardoor je kinderen niet, of nauwelijks kunt zien vind ik moeilijker te begrijpen.

Uiteraard is werk belangrijk. De meeste mensen moeten zelf de kost verdienen, maar als het goed is combineer je dit als ouder met de zorg voor je kinderen. Net zoals legio ouders dit doen, elke dag opnieuw. Werk mag nooit een argument zijn om je kinderen te verwaarlozen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2022 12:41

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Sadie schreef:Werk mag nooit een argument zijn om je kinderen te verwaarlozen.


In wat voor situatie verwaarloost een ouder dan z'n kind door werk vind jij? Dat is nogal een uitspraak.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Apr 2022 14:13

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Sadie schreef:Dit vinden wij ook belangrijk. Het scheelt dat onze kinderen om 8 uur 's avonds slapen. Wij gaan dan nog vaak naar vrienden, of sporten, of naar een hobby. We passen dan voor elkaar op.



Ik zie het anders, ik zorg voor mijn kinderen als hun vader er niet is. Het voelt voor mij niet als oppassen.

Antwoord op je vraag:

Zoals het nu is: Ik zie mijn kinderen elke ochtend. Ik ben 2x in de week niet bij het avondeten door sport en werk. Op die werkavond breng ik ze ook niet naar bed.
Ik werk 27 uur over 3 dagen. Daardoor ben ik dus 2 dagen door de weeks met mijn kinderen. Dat vind ik altijd wel pittige dagen. Meer werken is een optie als de jongste naar school gaat, maar dat zie ik dan wel, want ik ben dan gescheiden. Misschien vind ik de dagen alleen thuis als de kinderen op school zijn wel heel fijn en hoef ik niet extra te werken.

Als ik gescheiden ben is het co-ouder schap. Ze zijn dan 3 dagen bij mij, 2 bij ex en het weekend om en om. Op de dagen dat ze bij mij zijn eet ik vast 1 avond in de week niet mee, maar ben dan wel op tijd thuis om bij de overdracht naar hun vader te zijn. Dat vind ik wel belangrijk.

Ik zou ook niet zo'n goede fulltime moeder zijn, ik heb afleiding en uitdaging nodig.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 15:13

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Jip schreef:
Sadie schreef:Dit vinden wij ook belangrijk. Het scheelt dat onze kinderen om 8 uur 's avonds slapen. Wij gaan dan nog vaak naar vrienden, of sporten, of naar een hobby. We passen dan voor elkaar op.



Ik zie het anders, ik zorg voor mijn kinderen als hun vader er niet is. Het voelt voor mij niet als oppassen.

Voor ons voelt het ook niet als oppassen idd, we zijn dan gewoon thuis met onze kinderen. Ik formuleerde het uit gemak zo.
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 15:15

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Jip schreef:
Sadie schreef:Dit vinden wij ook belangrijk. Het scheelt dat onze kinderen om 8 uur 's avonds slapen. Wij gaan dan nog vaak naar vrienden, of sporten, of naar een hobby. We passen dan voor elkaar op.


Ik zou ook niet zo'n goede fulltime moeder zijn, ik heb afleiding en uitdaging nodig.

Je bent toch altijd fulltime moeder, ook als je door werk of een scheiding niet altijd bij je kinderen bent?

Of bedoel je thuisblijfmoeder (tbm)?
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 15:28

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Fulltime of parttime moeder, oppassen op je eigen kind - 2012 heeft gebeld en het wil haar discussie terminologie terug!
Laatst gewijzigd door Anoniem327 op 07 Apr 2022 15:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Apr 2022 15:45

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Ik bedoel inderdaad thuisblijf moeder.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 07 Apr 2022 15:56

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Ik merk dat ik dit een lastig topic vind. Of ja, het topic an sich niet maar wel om mijn reactie op papier te krijgen. Het maakt emotioneel wat los geloof ik.

Zelf werk ik 32 uur: maandag helemaal, dinsdagochtend, donderdag en vrijdag helemaal en nog 4 uurtjes zelf in te delen thuis, dus wanneer het uitkomt. Daarnaast zorg ik alleen voor mijn zoontje van 1. Het liefste zou ik 28 uur gaan werken maar ik krijg het nu financieel amper rond, dus dan al helemaal niet meer. Het is wat het is.

Ik merk wel dat ik de balans vaak kwijt ben. Tijd doorbrengen met mijn zoontje, het huishouden, werken. Een sociaal leven noem ik niet eens in het rijtje want daar heb ik momenteel eigenlijk geen tijd voor. Ik kan ’s avonds niet weg en ’s avonds vrienden hier uitnodigen gaat ook niet. Mijn zoontje slaapt slecht én zijn slaapkamer is naast de woonkamer. Dus met bezoek in huis slaapt hij helemaal niet. Ik wil en kan niet voor alles oppas regelen. Sowieso omdat ik anderen niet wil vragen om op te passen (voel ik me bezwaard) maar ik wil er ook zélf zijn als mijn zoontje verdrietig is, niet wil/kan slapen of wat dan ook. Maar hierdoor mis ik wel een sociaal leven. Ik ga wel naar vrienden met mijn zoontje maar dat is toch anders. In het weekend prop ik mijn gehele huishouden, hebben we geregeld een verjaardag of iets anders gepland staan en probeer ik wat leuks te doen met mijn zoontje. En dan is de week alweer voorbij.

En deze reactie voelt enorm als klagen, zeuren of wat dan ook voor iets waar ik zelf voor gekozen heb. En ik zou het ook absoluut zo weer overdoen, hij is echt mijn beste keuze ooit. En als ik dan lees hoe HG het allemaal rooit met nóg meer uren werken en met drie(!) kinderen, begrijp ik al helemaal niet waar ik over zeur. Zo knap hoe zij het allemaal doet.
Ik denk dat ik ook wat meer aan mijn mindset moet gaan werken, meer de positieve dingen moet gaan zien en minder van mezelf eisen qua huishouden etc. En minder negatief doen.

Einde klaagzang.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers