Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vermaak lange autoreis (met kinderen)

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 06 Apr 2022 13:58

Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Over 2,5 week gaan wij op vakantie naar Frankrijk. Toen de meiden kleiner waren deden we dit elk jaar minimaal 1x. Onze laatste verre autovakantie was in de zomer van 2019, dus het is even zoeken hoe het allemaal gaat. Slaapjes, speeltuintjes en kleine cadeautjes maak ik ze vast niet zo heel blij meer mee. Ik heb bij de ikea 2 tekentafeltjes gekocht, ze hebben een e-reader/boek en ipad, maar ik vind 2 dagen schermtijd wel vervelend.

Hebben jullie nog super goede tips om het grootste deel van de reis schermvrij door te komen?
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 06 Apr 2022 14:09

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar wat betreft de schermtijd, dat wordt vast gedurende de vakantie ruimschoots recht getrokken dus persoonlijk zou ik me daar niet té druk om maken.

Verder kan je misschien spelletjes met ze doen gedurende de reis. Wie het eerst een bepaalde auto, kleur, boerderij, boom, etc. ziet. Of ouderwets ‘ik zie ik zie wat jij niet ziet’. Als je googelt op autospelletjes krijg je ook wel wat tips https://www.belvilla.nl/inspiratie/7-le ... -onderweg/
<<

Neno

Kwebbel

Berichten: 499

Geregistreerd: 09 Feb 2020 08:45

Bericht 06 Apr 2022 14:12

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Autobingo (oa te verkrijgen bij de anwb) en luisterboeken zijn hier populair.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 06 Apr 2022 14:13

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

O ja luisterboeken is een leuke tip!
Laatst gewijzigd door Gympie op 06 Apr 2022 14:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 06 Apr 2022 14:14

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Ik volg, want ik wilde net zo'n topic openen :-)

Wij gaan altijd met het vliegtuig, onze langste autoritten zijn richting belgie geweest nu komen er wat uurtjes bij.

Hier hebben ze ook de ipad waar ze vast wat langer op zitten dan ik eigenlijk wil, maar goed. Ik dacht nog aan een puzzelboekje en misschien een reispelletje(vier op een rij ofzo) Ook heb ik zo'n tekenbord gekocht die je weer leeg kan vegen en dan kun je weer opnieuw tekenen.

Ik ga naar de link van Gympie kijken, leuke tip.
:heart: :heart: 2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Apr 2022 14:44

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Hee wij gaan ook over 2.5 week voor het eerst een lange autoreis met de kinderen maken. Wij gaan 10 uur rijden in één dag en op de terugweg splitsen we het in 2 dagen. We gaan 's ochtends om 4 uur opstaan ofzo en vroeg weg rijden. We hopen daarmee dat de kinderen een deel nog echt zullen slapen. Maar onze kinderen hebben wel echt andere leeftijd natuurlijk. En het zijn sowieso goede autoslapers. Sowieso doe ik nooit echt wat aan entertainment in de auto, ook niet met langere stukken van bijv 2 uur naar m'n moeder. Ik ben altijd meer van kijk maar gewoon lekker naar buiten. Maar tien uur is wel andere koek dus ik neem denk ik wel wat autootjes en dat soort spul mee. IPad kan niet ivm wagenziekte.

Ik zou voor jouw dochters idd inzetten op boeken, kleurboeken, luisterboeken, vakantieboeken. Vinden ze (kinder) puzzelboekjes ook leuk?
En idd klassieke autospelletjes.
Let's discover the world together.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 06 Apr 2022 14:50

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Neno schreef:Autobingo (oa te verkrijgen bij de anwb) en luisterboeken zijn hier populair.


Dit wilde ik ook zeggen. Mijn meiden vinden dat erg leuk.

Ze hebben ook schermtijd, slapen ook tussendoor, maar ik vind uren achter elkaar naar een schermpje kijken niet nodig.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 06 Apr 2022 15:04

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Waar halen jullie de luisterboeken vandaan?
:heart: :heart: 2011
<<

Neno

Kwebbel

Berichten: 499

Geregistreerd: 09 Feb 2020 08:45

Bericht 06 Apr 2022 15:34

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Studiebol schreef:Waar halen jullie de luisterboeken vandaan?


Je hebt verschillende websites als je Googled of goedkoper vaak gratis bij de bieb als je lid bent
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 06 Apr 2022 15:35

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

De meeste luisterboeken luisteren wij gewoon via Spotify!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 06 Apr 2022 16:00

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Luisterboek is echt ideaal. Carry slee heeft leuke op Spotify. We luisteren daar overigens alles mbt luisterboeken. Zappelin heeft ook leuke verhalen.
Ik had 't nooit gedacht, maar het geeft bij onze kinderen zoveel rust. Zo fijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 06 Apr 2022 16:54

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Oh spotify dat is top want dat hebben ze beide op hun telefoon. Ik ga eens kijken of iets kan vinden.
:heart: :heart: 2011
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 06 Apr 2022 17:17

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Kun je Spotify ook offline luisteren? Wij hebben namelijk een abonnement dus dat zou leuk zijn!

Autobingo heb gekocht!

Ik zag net bij zwemles een meisje met een stickerboek dat een beetje Diamond achtig was. Stickeren op nummer. Dat lijkt me ook nog wel wat.

Wij doen normaal ook weinig aan entertainment in de auto. De erste dag vertrekken we om 4 uur en zijn we ongeveer 10 uur onderweg. De tweede dag rijden we dan nog een uurtje of 6. Ze zullen heus wat slapen onderweg, maar ik wil wel wat dingen voor ze meenemen.

Puzzelboekjes vind de oudste denk ik wel leuk. De jongste vindt alles 'saaaaaai'.

Edit: deze tekentas heb ik gekocht. Niet duur en wel handig. Dus misschien een tip voor anderen: https://www.ikea.com/nl/nl/p/mala-draag ... lsrc=aw.ds
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Apr 2022 17:26

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Ik haal de luisterboeken van de online bibliotheek, kun je steeds nieuwe lenen via de app, ideaal.,
Afbeelding
Afbeelding
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 06 Apr 2022 17:34

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Olivia schreef:Edit: deze tekentas heb ik gekocht. Niet duur en wel handig. Dus misschien een tip voor anderen: https://www.ikea.com/nl/nl/p/mala-draag ... lsrc=aw.ds


Die is leuk zeg! Die koop ik voor de jongste, bedankt voor de tip!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Apr 2022 17:48

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Die tekentas heeft m'n dochter ook sinds een paar maanden, handig ding! Kan ze lekker op de bank zitten en toch tekenen.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Apr 2022 17:53

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Wat een leuke tekentas! Denk niet dat dat heel veel gebruikt zal worden hier (en wat doe je met alle rondvliegende potloden) maar vind dat wel echt iets typisch leuk van ikea!
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 06 Apr 2022 18:09

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Ik zet altijd een soort mandje, kratje tussen ze in en dat vul ik met vermaak.
Vaak wat boeken die ze al hebben, wat speelgoed van thuis en ik koop vaak wat kleinigheidjes.
Zoals: iets om mee te friemelen (fidgetspinner , geobender of wat er te koop is), een tijdschrift (ik heb een stapel oude jaargang Donald Ducks waar ik er dan een paar ongelezen van meeneem), een stickerboek met van die platen waar ze dan de stickers in moeten plakken, zo’n waterkleurboek. Een klein poppetje oid, een magneet tekenbordje, of zo’n speeltje met dat water en dat je dan van die ringen om een puntje moet krijgen (snappen we het nog).

Ik heb ook een keer een gelamineerd blad gemaakt met alle automerken erop, of zelf een autobingo maken. Maar ook ‘ik zie ik zie wat jij niet ziet’ doet het hier altijd goed. Een kussentje mee in de auto vond ik zelf altijd fijn. En gewoon uit het raam kijken.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 06 Apr 2022 19:08

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Je kan op Spotify van tevoren via je WiFi al dingen downloaden die je wil luisteren. Dan kan je daarna offline luisteren. (als je een betaalde versie van spotify hebt). Ter plekke kan je ook via mobiele data evt. altijd nog iets downloaden. Mijn ervaring is dat dit maar heel weinig data kost. 1 liedje bijvoorbeeld hoef ik mijn mobiele data maar een paar sec voor aan te zetten en dan heeft ie het al. Maar fijnst is gewoon van tevoren lekker wat liedjes/boeken/podcast al gedownload te hebben.

Ook leuk om met z’n allen naar een verhaal te luisteren in de auto via spotify!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 06 Apr 2022 19:15

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Bedankt voor de tip! Dat wordt dus niet alleen Netflix-films downloaden maar ook op Spotify. We zijn ook lid van de bieb, dus ik gooi de e-readers ook vol.

@Marin; mijn kinderen gooien niet meer met potloden, dat scheelt. Toen ze kleiner waren had ik ook zoiets en dat vonden ze heel leuk. Het is ook een tafeltje dus een klein bouwwerkje van lego kunnen ze er ook stabiel op maken.
<<

Linvi

Bericht 06 Apr 2022 20:16

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Olivia schreef:
Ik zag net bij zwemles een meisje met een stickerboek dat een beetje Diamond achtig was. Stickeren op nummer. Dat lijkt me ook nog wel wat.


Deze heb ik een tijd geleden bij kruidvat gekocht!! Echt superleuk!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Apr 2022 12:27

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Linvi schreef:
Olivia schreef:
Ik zag net bij zwemles een meisje met een stickerboek dat een beetje Diamond achtig was. Stickeren op nummer. Dat lijkt me ook nog wel wat.


Deze heb ik een tijd geleden bij kruidvat gekocht!! Echt superleuk!


Ik ook en die heb ik bewaard. Ik zag ze vanmorgen nog hier bij de kruidvat liggen.
:heart: :heart: 2011
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 08 Apr 2022 13:09

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Ja ik dacht ook dat luisterboeken leuk zouden zijn maar jezus ik werd knetter gek van die Pipi Langkous. Ik zou er een koptelefoontje bij doen ;).Verder zou ik me ook niet al te druk maken om schermtijd als de kids dat volhouden. Die van mij kotst dan de hele auto onder. Ik laat haar altijd zelf wat spulletjes pakken die ze kan doen en dan maakt ze het helemaal gezellig achterin met dekentjes, kussens en knuffels. Je hebt ook van die kussens die je in een dekentje kunt veranderen, erg leuk voor op reis.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Apr 2022 18:18

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Wij hebben geen schermpjes in de auto (omdat ik niet wil uittesten of iemand daar ziek van wordt). Wat we doen:
Nummerbord spelletjes
Autobingo
Luisterboeken
En wat de kinderen altijd willen doen, is eigenlijk een energizer van m'n werk, ken je misschien nog. Om de beurt tellen en je mag niks met de 3 of uit de tafel van 3 zeggen, dan moet je klappen (1 2 klap 4 5 klap etc)
En nog een energizer die we vaak doen: tellen maar je mag niet wijzen of praten en niet door elkaar praten.

En qua snoep van die snoepveters, kunnen ze lekker mee klooien.
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 09 Apr 2022 10:42

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Energizers in de auto trek ik zelf niet en ik denk dat R. Dan ook gek wordt. Ik heb redelijk rustige kinderen denk ik, dus als ik I. Tijdens de pauzes laat rennen komt het qua energie wel goed.

Ik heb ook nog een routekaart gekocht vandaag. Ik ga deze week samen met R. De route uitstippelen en dan kan ze ook meekijken. Ik denk dat ze dat heel erg leuk vindt.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers