Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vermaak lange autoreis (met kinderen)

<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 09 Apr 2022 14:18

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Olivia schreef:Ik heb ook nog een routekaart gekocht vandaag. Ik ga deze week samen met R. De route uitstippelen en dan kan ze ook meekijken. Ik denk dat ze dat heel erg leuk vindt.


Oh dat vind ik een goeie tip. Denk dat ze dat hier ook wel leuk vinden en zo zien ze meteen hoe ver we nog moeten en wat we al hebben afgelegd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 09 Apr 2022 16:45

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Hier koop je bij kringloopwinkel tien Donald Ducks voor 1 euro. Ik denk dat ik er voor de zomervakantie een stuk of 30 ga halen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 09 Apr 2022 22:36

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Linvi schreef:
Olivia schreef:
Ik zag net bij zwemles een meisje met een stickerboek dat een beetje Diamond achtig was. Stickeren op nummer. Dat lijkt me ook nog wel wat.


Deze heb ik een tijd geleden bij kruidvat gekocht!! Echt superleuk!



Bedankt voor de tip! Ik ben vandaag geweest en heb er meteen twee gekocht. Ze hadden ook een kinderversie (voor I.) Voor R. Heb ik neondieren gekocht. Echt tof en maar 4 euro per stuk!
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 10 Apr 2022 16:52

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Geen idee hoe oud de kinderen zijn

Wat wij altijd deden in de auto waren de departement nummers opschrijven van 1 tot en met 95 + 20a/20b ,971 tot 975 en als je die tegen kwam door strepen.


Was altijd een leuke bezigheid en zo leer je de département kennen
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 10 Apr 2022 22:10

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Hebben jullie ook nog tips voor een (net geen) 1-jarige?
Vandaag weer heerlijk bevestigd gekregen dat B niet van autorijden houdt. We denken verveling. Nu hebben we volgende week wat langere autoritten gepland staan, maar gaan we in juni ook op autovakantie. Ik zoek dus wat entertainment (en bij voorkeur geen scherm, want daar geeft hij nog helemaal niks om en voel niet de behoefte dat aan te leren)
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 10 Apr 2022 22:14

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Wij hebben een boxspiraal van Done by Deer aan van die speelschakels aan de hoofdsteun vast. Aan die schakels kun je sowieso allerlei speeltjes wel doen, van die activiteitenspeeltjes zeg maar.
M'n dochter hield als baby ook niet van autorijden. Na 1,5 jaar ging het veel beter en inmiddels vindt ze het heerlijk. Er is hoop ;).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Apr 2022 22:15

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Van die Smart Max figuurtjes misschien Bloom? Ook direct wel tip aan mezelf want we hebben die al.

Ik ben zelf gewoon beetje huiverig voor klein speelgoed in de auto omdat ik geen zin heb in honderd keer achterover te zitten om op de grond gevallen speelgoed te pakken. Hoewel zoon vaak wel zich lang kan vermaken met simpele graafmachine autootjes. Maar als die op de grond vallen is 't gewoon irritant.

Je hebt ook van die ringen die je aan elkaar kan hangen en dan zo een soort ketting vormen. Dat kan je misschien aan de stoel voor hem bevestigen (of als hij net als onze dochter nog achteruit zit aan de autostoel zelf ofzo).
https://www.bol.com/nl/p/little-dutch-l ... androidapp

Ik zie ook dit maar dat kan vast goedkoper:
https://www.bol.com/nl/p/taf-toys-autos ... androidapp
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Apr 2022 22:22

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Dit is ook goeie optie want dat kan niet los! Dus ideaal!

https://www.lidl.nl/p/playtive-houten-s ... MgEALw_wcB

Ik heb zoiets net gedoneerd aan Oekraïnse vluchtelingen anders had ik 't zo naar je op kunnen sturen. Maar zo'n soort schuif bord is ideaal omdat de kleine onderdelen vast zitten.

Misschien vindt hij een magnetisch tekenbord ook al wel interessant? Mijn dochter wel iig.
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 11 Apr 2022 06:27

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Ik heb net via Vinted inderdaad linky loops besteld en wat speelgoed van lamaze. Ik ben echter bang dat hij er misschien snel op uitgekeken is, want naar vergelijkbare spullen kijkt hij nu ook nauwelijks meer om.
Naar de houten puzzel ga ik kijken! Magnetisch tekenbord ook, maar ik denk dat beide in de auto voor hem alleen nog te moeilijk zijn.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Apr 2022 07:33

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Ik denk ook niet dat je 'm constant kunt vermaken. En ja zo'n houten puzzel is te moeilijk voor hem, als in hij zal niet het juiste hoofdje bij het juiste beestje doen maar wat heen en weer geschuif is al leuk. Ik gebruikte dat ding destijds heel voor in de horeca, omdat het zo handig is dat het geen losse onderdelen heeft.

En ik heb vast makkelijk praten hoor met twee relatief makkelijke kinderen in de auto (ik moet gewoon honderd keer tot honderd tellen dus echt urigerust kom ik niet aan) maar ik vind dus niks mis mee met even een uurtje uit het raam staren. Vaak vallen ze dan ook in slaap. Maar goed als ze zouden gaan muiten zou ik vast ook anders piepen.
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 11 Apr 2022 07:58

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

B. jammert gewoon de hele weg. En op een gegeven moment gaat hij brullen. En dan gaat hij slapen. Maar dat kan zo tot een halfuur/driekwartier duren.
Die houten puzzel ga ik doen. Voor de horeca of visites idd!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Apr 2022 09:17

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Ja dat is echt lastig dan! Vooral als je alleen rijdt. Ik ben ook wel eens elk kwartier gestopt van Groningen naar huis, wat een rit dan. Maar over 't algemeen gaat 't gelukkig heel makkelijk. M is iets moeilijker in de auto dan O maar valt alsnog mee. Alleen tegenwoordig veel spugen van O. Als we naar m'n moeder gaan laat ik 'm vaak niet eten van te voren, maar ja naar Oostenrijk kan dat natuurlijk niet haha.
Let's discover the world together.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Apr 2022 16:56

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Wij zijn toen I. Nog geen 1,5 was naar Frejus gereden. In de nacht vertrekken hielp om een beetje brak te zijn waardoor ze veel sliep. Verder hebben veel tankstations een speeltuintje. Daar lieten we ze dan even spelen. Dat hielp ook goed.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 13 Apr 2022 18:01

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Hier zorg ik voor voldoende snacks (wel redelijk gezond) maar vooral waar ze wat langer over doet. Dus een doosje rozijnen, een bakje frambozen, snoeptamaatjes, een appel..
Ook hebben we zo'n uitklap tafeltje en nemen we dan een kleurboek of doeboek mee met zo'n pen met meerdere kleurtjes erin, sinds kort kleuter puzzelboekjes, een pop met wat poppen spulletjes, een kwartet spelletje en zoeken we altijd van te voren een film uit wat we gaan kijken onderweg (ik rij geen auto dus ga vaak achterin zitten)
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 13 Apr 2022 18:02

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Oh ja, een mooi stickerboek (zoals die van Topmodel enzo) zorgen hier ook voor urenlang vermaak
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mei 2022 22:41

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Wij hebben net een lange autorit gemaakt met de kinderen en het ging (op wat spuug incidenten na) echt zo goed! De heenreis hebben we in één dag gedaan, tien uur lang. Vroeg begonnen zodat ze nog lekker lang geslapen hebben onderweg. En een uitgebreide lunch stop gedaan. Wij gaan nooit naar een wegrestaurant (ja voor plassen en koffie) maar zoeken altijd (ook zonder kinderen al) een restaurantje net van de weg af, in een klein dorpje of wat landelijks. Nu met kinderen het liefst iets buiten. Op de heenweg werd het een restaurantje in een piep dorpje, weliswaar binnen, maar daarna nog even een kerkje bezocht om de benen wat te strekken. Duurt een uur langer op de totale rit maar daardoor wel even er uit.

De terugreis deden we in twee dagen met een hotelovernachting halverwege. Achteraf hadden we dat ook makkelijk in één dag kunnen doen maar we hebben er eigenlijk twee extra vakantiedagen van gemaakt. Gisteren hebben we 'sochtends nog gezwommen in het hotel, toen rustig gaan rijden, nog bij een rodelbaan gestopt en geluncht aan een meertje.
En vandaag spontaan gestopt bij een vulkaan museum (interactief voor kinderen) en een uitgebreide lunch stop gedaan op beetje een gekke plek maar wel bijzonder, bij een soort afgraving (van steenkool oid) met een uitzichtpunt en speeltuin en restaurant. Beetje raar maar voor de kinderen heerlijk even uitrazen.

Overigens hebben we de iPad überhaupt niet gebruikt in de auto en vandaag hebben ze helemaal geen speelgoed gebruikt. Scheelt dat zoontje voorin zat omdat ik naast een spugend meisje moest zitten.
Maar verder kwamen ze met stickerboekjes en autootjes een heel end!

En op weg naar Salzburg hebben we het verhaal van Peter en de Wolf geluisterd van Frank Groothof, met de klassieke muziek van Tchaikovsky. Voor mij echt jeugdsentiment, ik ken de muziek en het verhaal nog van vroeger (en was het eendje bij de balletuitvoering toen ik zes was) en zoon vond het heel interessant. Luisterde aandachtig en kon het redelijk reproduceren. Dus misschien nog een leuke aanrader. Er achter aan komt het verhaal van Babar, ook jeugdsentiment voor mij maar werd achterin meer slapend ontvangen. 😅

https://open.spotify.com/playlist/0Xbky ... =copy-link


De Podcast van Stokstaartjes is trouwens ook een aanrader!

https://open.spotify.com/show/627nPLoAi ... =copy-link
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 02 Mei 2022 17:17

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Heb je al pilletjes geprobeerd tegen wagenziekte Marin?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 02 Mei 2022 17:20

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Klinkt goed Marin. Die stops willen wij ook op die manier doen. Zoek je dat van te voren dan uit waar je wilt stoppen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2022 17:22

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

DronkenTaart schreef:Heb je al pilletjes geprobeerd tegen wagenziekte Marin?


Nee nog niet. Maar dit keer was het m'n dochter die gewoon ziek is.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2022 17:23

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Joey schreef:Klinkt goed Marin. Die stops willen wij ook op die manier doen. Zoek je dat van te voren dan uit waar je wilt stoppen?


Mn man is er een ster in. We zoeken het van te voren uit of degene die niet rijdt. Altijd via Google Maps. Kijken waar we rond lunch tijd ong zijn en dan daar in de buurt zoeken naar minimaal 4.0 restaurant rating en je kunt een custom openingstijd aangeven (bijv zondag om 12.00) en evt nog het type keuken.
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 08 Mei 2022 12:07

Re: Vermaak lange autoreis (met kinderen)

Wij rijden regelmatig lange stukken met de kinderen ivm de opa en oma's die op gemiddeld 3 uur rijden wonen.
Wij doen ik zie ik zie wat jij niet ziet.
Of een dier in ons hoofd en dan geven we tips zoals ik heb een dier in mijn hoofd en dat heeft 4 poten en geeft melk. En dan om de beurt raden.

Verder lukt vermaak waarbij ze moeten tekenen etc niet ivm wagenziekte. Bij naar beneden kijken speelt dat op.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers