Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Interieuradvies

<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 05 Apr 2022 16:21

Interieuradvies

Heeft iemand hier ervaring met professioneel interieuradvies?
Ik ben totaal niet blij met de inrichting van onze woonkamer. We hebben nog een aantal oude meubels van onze vorige woning en de raambekleding van de vorige bewoners hangt er nog. Dit komt omdat wij zelf geen keuzes kunnen maken in hoe we het willen inrichten. Ik vind allerlei mooie plaatjes en ideeën op Pinterest, maar ik zie daardoor door de bomen het bos niet meer en weet gewoon niet hoe ik het wil. Ik wil er graag een gezellig geheel van maken, maar ben daar op de een of andere manier niet toe in staat.

Daarom kwam het idee in me op om professioneel advies in te winnen, maar ik vraag me af wat dat ongeveer kost en wat je daarvan dan precies kunt verwachten. Als dit honderden euro's gaat kosten dan vind ik het ook zo zonde van het geld.. heeft iemand ervaringen of andere tips op dit gebied?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Apr 2022 18:12

Re: Interieuradvies

Zelf geen ervaring, behalve een keer uitgedeeld. Maar je kunt ook een moodboard laten maken met productenlijst (een soort shop suggestie lijstje). Dat is dus een beetje een pinterestbord, maar dan vol samenhang en je krijgt er ook tips bij. Dit is vaak de start en je kunt vanaf daar natuurlijk ook een totaal advies laten maken.

Verder zijn er enorm veel mensen die advies geven. Ik zou daarin echt kijken naar hun eigen huis/stijl en of dat bij jou past. Dat helpt vaak wel met het eindresultaat, omdat iedereen zich ook wel laat beïnvloeden door hun eigen smaak.

Verder kan ik je Ilse van Interiortwin aanbevelen https://interiortwin.com/interieuradvies/
En ik weet dat Fabiënne pas begonnen is van een insta-account die ik graag volg. Haar prijzen liggen daardoor aan de goedkopere kant van het spectrum. https://www.instagram.com/huisjeophetplein/

Succes
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 05 Apr 2022 20:36

Re: Interieuradvies

Wij hebben een paar jaar geleden een vrijblijvend en gratis interieuradvies gehad bij een grote meubelzaak. Dat vond ik heel fijn! Natuurlijk was het minder uitgebreid dan een volledig interieuradvies, we kregen bijvoorbeeld alleen advies over de indeling en meubels en niet over raambekleding (maar dit kwam in mijn hulpvraag dan ook niet naar voren).

Wij waren bij Home Center in Wolvega, maar er zijn vast meer meubelzaken die dit aanbieden!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15960

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Apr 2022 22:59

Re: Interieuradvies

Ik heb geen volledige ervaring maar wel deels en was erg blij met L.EEF! Interieuradvies. Ze is te vinden op Insta.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Apr 2022 23:21

Re: Interieuradvies

Wij hebben vorig jaar een styliste in huis gehad. Qua meubels zijn we deels hetzelfde gebleven ook mede door het budget. Maar alleen al door de muren een andere kleur te geven en nieuwe gordijnen werd het een heel ander “warm” huis. Het heeft ons toen 80,- gekost. En nog steeds geen seconde spijt van gehad.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11394

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 06 Apr 2022 08:51

Re: Interieuradvies

Wij kochten meubels bij een meubelzaak en daar werkte een dame die eigenlijk intereurontwerper was van origine. Zij heeft onze hele woonkamer ingericht, was zo leuk!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 06 Apr 2022 08:55

Re: Interieuradvies

Ik weet dat bijvoorbeeld Eijerkamp dit doet https://www.eijerkamp.nl/advies/interie ... gJrB_D_BwE

Deze winkel zie je ook terug in woonprogramma’s zoals vt wonen. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus ik weet niet hoe uitgebreid het is etc.
<<

Anoniem327

Bericht 06 Apr 2022 09:01

Re: Interieuradvies

Honderden euro’s klinkt veel, maar als iemand bij jou thuis komt en met je mee gaat denken, een advies geeft, dat nog eens aanpast et cetera, zit je daar denk ik al gauw aan. Een beetje zelfstandige kost rond de €100 per uur, als iemand dan een paar uur werk aan je heeft ben je er al. Het wordt natuurlijk anders als je ook via degene meubels koopt, dat is een andere business case. En een algemeen advies, zonder jouw persoonlijke omstandigheden als huis en afmetingen, wensen, budget en dergelijke mee te nemen kan natuurlijk sowieso goedkoper.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Apr 2022 12:15

Re: Interieuradvies

Zelf reken ik 35 euro per uur, de meeste die ik ken overigens. Maar ik ben ook geen grote bekende naam hihu
<<

Anoniem327

Bericht 06 Apr 2022 12:25

Re: Interieuradvies

Tabbie schreef:Zelf reken ik 35 euro per uur, de meeste die ik ken overigens. Maar ik ben ook geen grote bekende naam hihu


Hoe kun je daarvan leven? Na belastingen, en met veel non-billable hours, hoeveel uren moet je dan wel niet werken om financieel zelfstandig te zijn?
<<

Anoniem323

Bericht 06 Apr 2022 13:01

Re: Interieuradvies

Ik heb mijn zussen en vriendinnen adviezen gevraagd. Dat vond ik al meerwaarde hebben. Ik hoef geen gestyled huis te hebben maar wel sfeervol. En dat is nu echt gelukt. Over 1 ding ben ik nog niet tevreden en daar vraag ik bij de volgende verjaardag weer naar.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kira