Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woonlasten verdelen

<<

Ravioli

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:25

Bericht 10 Nov 2013 12:32

Woonlasten verdelen

Ik kon hier zo snel geen ander topic over vinden op de eerste pagina's..

Hoe verdelen jullie je woonlasten?
Naar inkomen of 50/50? En waarom werkt dit voor jullie?

Wij doen het 50/50 momenteel waardoor ik per maand meer geld overhoud.
Aan de ene kant heb ik hier geen problemen mee want ik verdien ook meer, aan de andere kant vind ik het oneerlijk?!
Twijfel dus. Vandaar de vraag!
<<

Anoniem28

Bericht 10 Nov 2013 12:38

Re: Woonlasten verdelen

Wij hebben alles op de grote hoop. Beide inkomens komen op één rekening en daar gaan ook de vaste lasten vanaf.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Nov 2013 12:43

Re: Woonlasten verdelen

Wij hebben het naar rato verdeeld. Mijn vriend heeft een veel betere baan dan ik had en verdient ruim 2x zoveel als ik deed. Heb momenteel geen baan. In het nieuwe jaar gaan we alles op 1 hoop gooien, aangezien we dan een kindje krijgen, mijn uitkering stopt en ik dus geen inkomsten meer heb.


De verdeelsleutel is bij ons zo dat we hebben gekeken naar wat ons gezamenlijke inkomsten zijn en welk percentage bij wie hoort. Mijn vriend haalt, ik zeg maar wat, 70% binnen en ik 30%. De vaste lasten zijn op dezelfde manier verdeeld. Hij betaald 70%, ik 30%. Nu moet ik wel zeggen dat sinds ik in de ziektewet zit, mijn vriend wat meer is gaan betalen zodat ik ook nog geld overhield om leuke dingen van te kunnen doen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 10 Nov 2013 12:54

Re: Woonlasten verdelen

Alles op 1 hoop.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 10 Nov 2013 13:10

Re: Woonlasten verdelen

Wij hebben een gezamenlijke rekening waar onze beide lonen op binnenkomen. Daarnaast hebben we ieders een eigen rekening. Van de gezamenlijke rekening gaan alle vaste lasten. Op onze eigen rekening komt de belastingteruggave van de zorgverzekering binnen. Dat is voor ons beiden even veel. Daarnaast storten we iedere maand een x bedrag over van onze gezamenlijke naar onze eigen. De enige vaste lasten die van onze eigen rekening gaan zijn onze telefoonrekeningen. Zo hebben we dus ieders elke maand als ware hetzelfde vrij te besteden. Werkt voor ons echt prima zo.
<<

Anoniem123

Bericht 10 Nov 2013 13:19

Re: Woonlasten verdelen

Mijn man verdiend veel meer dan ik. Vanaf het begin doen we het al zo: hij betaald alle vaste lasten en ik de boodschappen/kleding/leuke dingen etc.
<<

Anoniem119

Bericht 10 Nov 2013 13:29

Re: Woonlasten verdelen

Naar rato, wat in de praktijk betekent dat hij alle vaste lasten doet en ik de boodschappen, komt eigenlijk vrijwel overeen met de rato verdeling.
<<

Anoniem75

Bericht 10 Nov 2013 13:31

Re: Woonlasten verdelen

Ik betaal de boodschappen, kleding, verzorgingspullen en de leuke dingen en mijn vriend de rest.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Nov 2013 13:34

Re: Woonlasten verdelen

Als je het naar rato verdeelt hou je nog steeds meer over dan je vriend, je houdt immers ook naar rato geld over. Ik vind dat wel wat eerlijker, vooral als 50/50 betekent dat hij maar heel weinig overhoudt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 10 Nov 2013 13:39

Re: Woonlasten verdelen

Wij hebben naar rato gedaan, werkt voor ons beiden goed.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 10 Nov 2013 13:51

Re: Woonlasten verdelen

Rejoy schreef:Wij hebben alles op de grote hoop. Beide inkomens komen op één rekening en daar gaan ook de vaste lasten vanaf.


Wij doen het ook zo sinds we samen een huis hebben gekocht.

Voordat we hier woonden, woonden we samen in het appartement van mijn man. Toen verdiende ik duidelijk minder, omdat ik nog studeerde, en betaalden we het hypotheekbedrag naar rato. 50/50 zou betekenen dat mijn man veel geld over zou houden en ik bijna niks. Dat vonden wij niet prettig. Dan is de een binnen de relatie veel rijker dan de ander.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 10 Nov 2013 14:12

Re: Woonlasten verdelen

Wij doen naar rato, omdat mijn vriend nog studeerd en veel minder te besteden heeft. Op deze manier houden we allebei nog geld over om voor onszelf dingen te kopen van onze eigen rekening.
Toen we allebei nog studeerden hadden we het 50/50 verdeeld. En als mijn vriend een 'echte' baan heeft zullen we wel weer kijken hoe we het geld dan verdelen.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 10 Nov 2013 14:13

Re: Woonlasten verdelen

Wij houden beiden per maand 250 euro om zelf dingen van te kopen. De rest gaat op 1 hoop. In ons geval gaat er van mij meer naar de grote hoop omdat ik meer verdien. Geen probleem vind ik.
Wat aan het einde van de maand over is van de grote hoop gaat naar de spaarrekening. Hetzelfde voor de 250 euro. Wat daar van over is gaat ook naar de spaar.
Als we aan die 250 euro niet genoeg hebben overleggen we en anders gaat het gewoon van de grote hoop af.
Afbeelding
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 10 Nov 2013 14:54

Re: Woonlasten verdelen

Wij hebben samen een rekening, dus doen alles van een hoop.

Toen we nog huurden hadden we allebei een eigen rekening en nog geen gezamenlijke. Omdat alle lasten bij mij werden afgeschreven en ik ook de boodschappen doe betaalde mijn vriend elke maand aan mij. We hadden het naar rato verdeeld en er dan bij m'n vriend nog iets afgehaald. Anders zou hij wel heel weinig geld overhouden. Ik vond dat hij ook voldoende moest overhouden om te doen wat hij wilde.
<<

Esmee

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 04 Sep 2013 13:56

Bericht 10 Nov 2013 15:24

Re: Woonlasten verdelen

Rejoy schreef:Wij hebben alles op de grote hoop. Beide inkomens komen op één rekening en daar gaan ook de vaste lasten vanaf.


Zelfde hier. Vanaf dat we zijn gaan samenwonen dan. Werkt prima.
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 08:17

Bericht 10 Nov 2013 15:37

Re: Woonlasten verdelen

Wij doen het net zoals de TO ook 50/50. In ons geval is het zo dat mijn vriend meer overhoud. Hij verdient meer dan ik, maar ik vind het nu nog geen probleem. Nu is de 50/50 verdeling goed te doen omdat onze woonlasten erg laag zijn. Ik hou dus ook genoeg over om leuke dingen te doen. Wanneer we duurder gaan wonen dan zullen we dit wel gaan aanpassen, maar dat zien we dan wel weer.
<<

Anoniem5

Bericht 10 Nov 2013 15:45

Re: Woonlasten verdelen

Ik heb nu geen inkomen, maar toen ik dat nog wel had betaalde mijn man alle vaste lasten inclusief boodschappen behalve mijn zorgverzekering. Dat zal straks ook weer zo zijn als ik een inkomen heb.
<<

Anoniem 63

Bericht 10 Nov 2013 21:00

Re: Woonlasten verdelen

Wij hebben ook alles op één hoop. Mijn man brengt meer in dan ik. Om dit wat 'recht te trekken'. Hebben we nu naast de gezamelijke spaarrekening ook allebei een eigen spaarrekening. Hij gaat dus wat meer voor zichzelf opzij kunnen zetten dan ik. Dit omdat ik het ook wat oneerlijk vond voelen. Voor hem had het niet gehoeven.
<<

Anoniem87

Bericht 10 Nov 2013 21:55

Re: Woonlasten verdelen

Wij betalen in principe naar rato. Momenteel betaalt mijn vriend iets meer omdat ik anders niks overhou vanwege m'n rijlessen nu.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 10 Nov 2013 22:03

Re: Woonlasten verdelen

Wij houden allebei een gelijk bedrag over op onze eigen rekeningen en storten de rest naar de gezamelijke rekening. Het geld wat op onze eigen rekening staat is ook echt naar eigen inzicht te besteden, het geld van de gezamelijke rekening is voor de woonlasten/boodschappen/ gezamelijke uitjes etc.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 10 Nov 2013 22:05

Re: Woonlasten verdelen

Tot nu toe betaalde ik het meeste en sprong mijn vriend bij als dat nodig was en deed hij ook regelmatig boodschappen.
Hij had ook nog verschillende dingen af te betalen en hij trok bij mij in. (Alle vaste lasten betaalde ik dus altijd al van mijn loon).
Nu we een ander huis hebben en ook hogere lasten betaald hij wel meer mee. En afgelopen week hebben we uitgezocht wat nu precies alle vaste lasten zijn en hebben we afgesproken dat we morgen een gezamenlijke rekening gaan openen. Daar gaan dan alle vaste lasten af. Ik ga de huur betalen en hij alle andere vaste bedragen. Van onze eigen rekeningen gaan dan de boodschappen, benzine en extra's.

Mijn inkomen is hoger en ik betaal dus ook wat meer. En zo kan mijn vriend eerder wat schulden die openstaan afbetalen. Later kunnen we dan wel weer een andere verdeling maken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 10 Nov 2013 22:06

Re: Woonlasten verdelen

Wij verdeelden het eerst altijd naar rato.
Tegenwoordig verdienen we ongeveer evenveel, hij net wat meer dan ik en sinds die tijd verdelen we het 50/50.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 10 Nov 2013 22:44

Re: Woonlasten verdelen

Voor de meiden met een man (dus echt getrouwd en/of gp) die niet alles op 1 hoop gooien en/of bv allebei nog een eigen spaarrekening hebben: wat is jullie idee daarachter?
Afbeelding
<<

Anoniem 63

Bericht 10 Nov 2013 22:50

Re: Woonlasten verdelen

Annie24 schreef:Voor de meiden met een man (dus echt getrouwd en/of gp) die niet alles op 1 hoop gooien en/of bv allebei nog een eigen spaarrekening hebben: wat is jullie idee daarachter?


Wij hadden dit dus en gaan volgende week over naar een extra spaarrekening, zodat we beide onze eigen spaarrekening kunnen gebruiken en één gezamelijke spaarrekening hebben. Het idee daarachter komt van mij. Hij brengt veel meer in dan ik en ik geef over het algemeen meer uit, dat vind ik niet eerlijk. Hij vind dat allemaal wel prima, maar ik wil meer inzicht in mijn persoonlijke uitgaves en vind het overzichtelijker en eerlijker om allebei iets voor onszelf weg te kunnen zetten. Naast het geld wat we naar de spaarrekeningen overmaken (ik zal minder kunnen sparen voor mezelf per maand dan hij) gaat de rest gewoon op de grote hoop voor de vaste lasten.
<<

Anoniem16

Bericht 10 Nov 2013 23:22

Re: Woonlasten verdelen

Gewoon alles op een grote hoop, altijd ook gehad zo. De salarissen etc komen allemaal op dezelfde rekeningen binnen en alle lasten ook.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers