Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woonlasten verdelen

<<

Anoniem124

Bericht 10 Nov 2013 22:44

Re: Woonlasten verdelen

Naar rato. Wat er tegenwoordig op neerkomt dat ik elke maand zakgeld krijg :lol: .
<<

Dille

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:05

Bericht 10 Nov 2013 23:46

Re: Woonlasten verdelen

Allebei evenveel 'zakgeld' en de rest op één hoop. We werken allebei even hard en zorgen allebei voor de kinderen, dus ons maakt het dan niet uit hoeveel de één binnenbrengt in vergelijking tot de ander. We werken nu wel bijna evenveel trouwens, ik 32 en hij 36 uur, en verdienen ook zo'n beetje hetzelfde. Maar als dat niet zo was deden we het ook zo; we zorgen allebei dat ons gezin het goed heeft, allebei op onze eigen manier maar beide keren naar eer en geweten. Ik vind het een ander verhaal als mijn man bewust 24 uur per week ging werken om de rest van de week lekker computerspelletjes te kunnen doen ofzo. Dan had ik het niet grappig gevonden als ik naar rato moest inleveren van het geld waar ik wel hard voor werk. Maar ja, als het zo'n type was was ik ook niet met hem getrouwd :clown:
The race is long, and in the end, it's only with yourself.

Zoon september 2010
Dochter maart 2012
<<

Anoniem256

Bericht 11 Nov 2013 08:19

Re: Woonlasten verdelen

Wij maken allebei de helft van ons loon over naar de gezamenlijk rekening. Hiervan betalen we alle vaste lasten, boodschappen, verzekeringen enz. We sparen ook samen. Daarnaast hebben we dus allebei de helft van ons loon voor ons zelf. Hiervan betalen we dan benzine en verzekering van auto (allebei een eigen auto) en kleding en leuke dingen. Ook spaar ik zelf nog. Ik vind deze scheiding wel prettig. Nooit een vervelend gevoel als ik bijv. heel veel kleding koop.
<<

Ravioli

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:25

Bericht 11 Nov 2013 09:03

Re: Woonlasten verdelen

Veel naar rato zie ik!

Denk dat ik dat toch maar eens ga berekenen en kijken op hoeveel dat dan pp uitkomt.
<<

Anoniem12

Bericht 11 Nov 2013 09:04

Re: Woonlasten verdelen

Wij doen nu nog 50/50% en wanneer het verschil in inkomen groter wordt naar rato.
<<

Anoniem20

Bericht 11 Nov 2013 09:36

Re: Woonlasten verdelen

Mijn salaris ligt iets hoger, maar breng minder binnen gezien ik parttime werk. Vriend werkt liever fulltime. Prima, maar dan gaat alles ook op 1 hoop en niet naar rato.
Van de salarissen maken we een vast bedrag over naar de spaar, vast bedrag houden we zelf (vrij te besteden) en rest gaat naar de lopende rekening (daarvan wordt alles betaald cq afgeschreven).
<<

Anoniem 3

Bericht 11 Nov 2013 12:22

Re: Woonlasten verdelen

Bij ons komt alles op één grote hoop.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 22:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem100

Bericht 11 Nov 2013 17:27

Re: Woonlasten verdelen

Wij deden eerst 50/50, kwamen dan best goed uit. Mijn vriend verdiende toen iets meer dan ik, maar ik kon het prima missen. Nu heb ik een nieuwe baan met minder uren, dus we gaan aan de hand van mijn komende loonstrookje opnieuw kijken hoeveel er binnenkomt en dan naar rato verdelen.
<<

Ravioli

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:25

Bericht 11 Nov 2013 22:14

Re: Woonlasten verdelen

Wat ik me dan nog afvraag.. Als alles op één grote hoop gaat zoals bij Believe, zijn er dan geen issues over dat de een meer uitgeeft dan de ander?
<<

Anoniem40

Bericht 11 Nov 2013 22:18

Re: Woonlasten verdelen

Wij betalen ongeveer evenveel. We hebben geen gezamenlijke rekening en we houden het ook niet heel strikt bij, dus helemaal weten we het niet.
Nu wil ik binnenkort toch eens over de toekomst na gaan denken en alle geldzaken goed en eerlijk regelen. Het is alleen zo'n vervelend klusje dat het er elke keer niet van komt.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 11 Nov 2013 23:29

Re: Woonlasten verdelen

Nu nog 50/50 maar we maken een steeds groter bedrag over op de gezamenlijke rekening dat het binnenkort wel op een grote hoop wordt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 12 Nov 2013 15:28

Re: Woonlasten verdelen

50/50 woonlasten boodschappen enz

Mijn vriend verdient minder dan mij op dit moment maar zodra daar verandering in komt (hopelijk binnen 6 maanden) veranderd er niks, dan verdient hij ietsjes meer (ik heb een variabel maand inkomen).
<<

Anoniem 3

Bericht 12 Nov 2013 15:39

Re: Woonlasten verdelen

Ravioli schreef:Wat ik me dan nog afvraag.. Als alles op één grote hoop gaat zoals bij Believe, zijn er dan geen issues over dat de een meer uitgeeft dan de ander?


Bij ons niet, nog nooit geweest ook.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 22:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 12 Nov 2013 17:12

Re: Woonlasten verdelen

Naar Rato!
<<

Anoniem 63

Bericht 13 Nov 2013 22:42

Re: Woonlasten verdelen

Ravioli schreef:Wat ik me dan nog afvraag.. Als alles op één grote hoop gaat zoals bij Believe, zijn er dan geen issues over dat de een meer uitgeeft dan de ander?



Bij ons niet. Terwijl ik inderdaad meer uitgeef dan mijn man (hoewel we beiden ook spaarders zijn gelukkig) en minder verdien. Hij vindt dat geen probleem. We kunnen allebei kopen wat we nodig hebben en wat we willen, dus hij vindt het prima. Mijn zat het echter toch niet helemaal lekker, dus vandaar dat er nu een extra spaarrekening komt zodat we beiden een eigen spaarrekening hebben waar we dingen voor onszelf van kunnen kopen en gewoon een gezamelijke spaarrekening. Voelt voor mij eerlijker. Hij vond het niet nodig, maar gaat erin mee.
<<

Anoniem16

Bericht 13 Nov 2013 22:54

Re: Woonlasten verdelen

Ravioli schreef:Wat ik me dan nog afvraag.. Als alles op één grote hoop gaat zoals bij Believe, zijn er dan geen issues over dat de een meer uitgeeft dan de ander?



Ook bij ons niet, man interesseert het al totaal niet wat ik uitgeef eigenlijk en ik doe sowieso geen gekke dingen. Grote uitgaven overleggen we uiteraard altijd maar boodschappen/kleding/ boeken enzo niet.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Nov 2013 09:57

Re: Woonlasten verdelen

Wij doen het als volgt. Wij hebben allebei een eigen rekening waarop ons salaris binnenkomt en persoonlijke vaste lasten (telefoonrekening, sport etc) worden afgeschreven. We hebben ook een gezamenlijke rekening en daar storten we beide elkemaand een vast bedrag op. Mijn man meer, want hij verdient ook meer. Daarvan wordt de huur en andere vaste lasten van ons samen afgeschreven. Ook gaat een deel naar de gezamenlijke spaarrekening. Daarnaast betaalt mijn man de bezine nog van zijn eigen rekening. Dit omdat hij sowieso 4 dagen per week met de auto naar het werk gaat en er dus veel meer in rijdt, meer verdient en een reiskostenvergoeding krijgt. Het geld wat we op onze eigen rekening overhouden besteden we zelf aan bv kleding, en we hebben ook nog eigen spaarrekeningen.
Veel mensen zullen dit wel omslachtig vinden, maar voor ons werkt het, en in de praktijk is het veelsimpeler dan op papier.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Nov 2013 09:59

Re: Woonlasten verdelen

Annie24 schreef:Voor de meiden met een man (dus echt getrouwd en/of gp) die niet alles op 1 hoop gooien en/of bv allebei nog een eigen spaarrekening hebben: wat is jullie idee daarachter?


Bij ons is er niet echt een idee achter. Zo deden we het ook voor we getrouwd waren en we vindenhet handig, dus geen we zien geen reden om het te veranderen.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 14 Nov 2013 12:15

Re: Woonlasten verdelen

Ravioli schreef:Wat ik me dan nog afvraag.. Als alles op één grote hoop gaat zoals bij Believe, zijn er dan geen issues over dat de een meer uitgeeft dan de ander?


Daar zijn bij ons nooit issues over. Wij hebben redelijk dezelfde manier om met geld om te gaan, we vinden sparen allebei belangrijk, maar we vinden het ook belangrijk om leuke dingen te doen, kleding te kopen en op vakantie te gaan.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 14 Nov 2013 21:42

Re: Woonlasten verdelen

Kenya schreef:
Ravioli schreef:Wat ik me dan nog afvraag.. Als alles op één grote hoop gaat zoals bij Believe, zijn er dan geen issues over dat de een meer uitgeeft dan de ander?



Bij ons niet. Terwijl ik inderdaad meer uitgeef dan mijn man (hoewel we beiden ook spaarders zijn gelukkig) en minder verdien. Hij vindt dat geen probleem. We kunnen allebei kopen wat we nodig hebben en wat we willen, dus hij vindt het prima. .


Hier hetzelfde, gaat al vanaf het begin zo.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers