Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zonnepanelen

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Feb 2023 12:32

Re: Zonnepanelen

Ja ik let daarop. Baal ook echt dat we nog nog geen zonnepanelen hebben. Kan niet wachten tot we ze weer hebben
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 22 Feb 2023 22:53

Re: Zonnepanelen

Sunshine01 schreef:Wij krijgen binnenkort 11 zonnepanelen. Houden jullie er rekening mee zoveel mogelijk stroom overdag te gebruiken ipv in de avond? Bijv door de vaatwasser overdag aan te zetten?


Ja hoor, ik was vrijwel alleen overdag bijvoorbeeld. Vaak pas na 9.00 ook als de zonkracht wat groter is. En als we weten dat een van ons de volgende dag thuis is zetten we ook dan pas de vaatwasser aan ipv 's avonds na het eten. Kleine moeite en scheelt heel veel.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 23 Feb 2023 14:35

Re: Zonnepanelen

Ik zet de vaatwasser ook altijd overdag aan en druk de wasmachine voor ik na mijn werk ga altijd aan met startuitstel. Dan draait hij als de zon het krachtigste is en zit het et niet super lang in totdat ik thuis ben.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 24 Feb 2023 10:09

Re: Zonnepanelen

Sunshine01 schreef:Wij krijgen binnenkort 11 zonnepanelen. Houden jullie er rekening mee zoveel mogelijk stroom overdag te gebruiken ipv in de avond? Bijv door de vaatwasser overdag aan te zetten?


Ja, nou komt dat hier qua werk ook altijd het handigst uit om overdag de meeste stroom te gebruiken, maar we proberen er ook bewuster mee bezig te zijn om die stroom direct zelf te gebruiken omdat het beter is voor het milieu en voor als de salderingsregeling er straks af gaat.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 24 Feb 2023 10:10

Re: Zonnepanelen

Emma schreef:
Sunshine01 schreef:Wij krijgen binnenkort 11 zonnepanelen. Houden jullie er rekening mee zoveel mogelijk stroom overdag te gebruiken ipv in de avond? Bijv door de vaatwasser overdag aan te zetten?


Wij doen dit wel als we thuis zijn en de zon schijnt, het is voordeliger om je eigen opgewekte stroom te gebruiken dan terug te leveren.


Dat maakt niks uit zolang de salderingsregeling er nog is.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 24 Feb 2023 12:54

Re: Zonnepanelen

Is het dan zelfs nog goedkoper om de wasmachine 's nachts aan te zetten (daltarief) ipv doordeweeks overdag met je eigen opgewekte stroom?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 24 Feb 2023 15:06

Re: Zonnepanelen

Wij hebben voorlopig nog een terugdraaiende meter dus we letten er nu nog niet op. Binnenkort krijgen we een digitale meter en moeten we ook onze stroom zoveel mogelijk overdag gebruiken als de zon schijnt. Ik ga dan ook de vaatwasmachine (bijna) altijd overdag opzetten en de wasmachine met startuitstel ook overdag laten draaien.
2012 & 2016
<<

Tess_droom

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Mei 2023 16:07

Bericht 16 Mei 2023 13:18

Re: Zonnepanelen

Stel wij nemen 9 of 12 zonnepanelen.
Ik vind de aanschaf echt behoorlijk prijzig daarvan en leningen zie ik niet zitten! Onze gemeente geeft nu een subdidie voor een warmte lening maar je betaalt dan altijd rente + DE LENING.

Als ik bijvoorbeeld het verbruik per jaar invul bij essent dan geeft hij aan dat ik 1 zonnepaneel hoef aan te schaffen voor ons verbruik en 2 euro per jaar verbruik. Wij verbruiken +- 3.300 kwh per jaar.

Dan heeft het toch weinig voordeel voor ons om die dure dingen aan te schaffen.
.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 16 Mei 2023 15:38

Re: Zonnepanelen

Tess_droom schreef:Stel wij nemen 9 of 12 zonnepanelen.
Ik vind de aanschaf echt behoorlijk prijzig daarvan en leningen zie ik niet zitten! Onze gemeente geeft nu een subdidie voor een warmte lening maar je betaalt dan altijd rente + DE LENING.

Als ik bijvoorbeeld het verbruik per jaar invul bij essent dan geeft hij aan dat ik 1 zonnepaneel hoef aan te schaffen voor ons verbruik en 2 euro per jaar verbruik. Wij verbruiken +- 3.300 kwh per jaar.

Dan heeft het toch weinig voordeel voor ons om die dure dingen aan te schaffen.


Er klopt iig iets niet aan de berekening voor 1 zonnepaneel. Misschien berekend met een verbruik van 3,3 kwh ipv 3300?

Hoeveel zonnepanelen voor 3500 kWh? Een zonnepaneel met een vermogen van 390 Wattpiek heeft een gemiddelde jaaropbrengst van 332 kWh per jaar. Voor 3.500 kWh aan energie zou je dus 11 zonnepanelen nodig hebben die een heel jaar lang energie opwekken


Wij hebben de zonnepanelen gewoon zelf betaald. Het duurtnatuurlijk gewoon een X aantal jaar voordat je de investering er uit hebt. Als straks de salderingsregeling afgebouwd word duurt dat in de meeste gevallen nog veel langer
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 16 Mei 2023 19:00

Re: Zonnepanelen

Ik vermoed ook dat de tool van Essent 3.300 leest als 3,3. Kun je de berekening nog eens opnieuw doen en 3300 zonder scheidingsteken invullen?
<<

Tess_droom

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Mei 2023 16:07

Bericht 16 Mei 2023 21:33

Re: Zonnepanelen

Haha dat was het inderdaad. Domme ik!!

Nu geeft hij aan -->
Op je dak passen 21 zonnepanelen
Het advies met ons huidig gebruik is 12 panelen
Besparing is 1650 euro per jaar
.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers