Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor het eerst vliegen met kinderen

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Apr 2022 21:07

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Nou er wordt in elk geval gepoogd je zo veel mogelijk aan te smeren, dat werd me net wel duidelijk. Had ik de goedkoopste stoelen gekozen, kreeg ik de vraag of ik echt niet wilde upgraden. Daarna de vraag of ik grote handbagage bij wilde boeken (want dat is kennelijk ook niet meer normaal tegenwoordig, dat je zo'n klein koffertje mee mag nemen, nu is het alleen nog maar een kleine tas) en daarna of ik nog extra spullen voor in het ruim wilde toevoegen. 😑 Ik word hier lichtelijk agressief van hoor.
❤ 7 juni 2018
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Apr 2022 05:23

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Marin schreef:Bij Transavia is het volgens mij recentelijk ook verandert dat je nu echt sowieso wel moet betalen en anders wordt je heel tactisch uit elkaar gezet zodat je alsnog bij elkaar wil zitten en dus gaat betalen.


Ik heb afgelopen weekend met Transavia gevlogen en heb nog gratis in gecheckt en stoelen gekozen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Apr 2022 06:12

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Vloog je met meerdere mensen? Ik geloof dat je nog wel gratis kan inchecken hoor. Maar dat ze je wat sneakier uit elkaar zetten.
Let's discover the world together.
<<

Scheef

Bericht 06 Apr 2022 06:24

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Ik heb het even nagevraagd bij mijn oud collega’s en zij geven aan dat er niets in is veranderd qua uit elkaar zetten, ook oud collega’s van hoofdkantoor geven aan dat dit niet zo is. Wat dus niet wil zeggen dat het nooit voor kan komen dat je wel uit elkaar geplaatst wordt, dat is natuurlijk een ander verhaal. Maar dat is ook niet nieuw in de vliegwereld.

@bliss dat willen verkopen is gewoon upsell toch? Net als dat ze bij bijvoorbeeld de drogist vragen of je de weekaanbieding ook wil hebben. Puur marketing. Wel echt irritant dat de handbagagematen telkens kleiner worden bij zowat alle airlines inderdaad, echt stom!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Apr 2022 06:31

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Hmm dan heb ik het fout gelezen.
Let's discover the world together.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 06 Apr 2022 12:49

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Japie schreef:
Marin schreef:Bij Transavia is het volgens mij recentelijk ook verandert dat je nu echt sowieso wel moet betalen en anders wordt je heel tactisch uit elkaar gezet zodat je alsnog bij elkaar wil zitten en dus gaat betalen.


Ik heb afgelopen weekend met Transavia gevlogen en heb nog gratis in gecheckt en stoelen gekozen.


Wij hadden thuis niet ingecheckt en zaten zowel heen als terug gewoon bij elkaar!
En dit was 1.5 week terug😊
<<

Anoniem327

Bericht 06 Apr 2022 13:36

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Is uiteraard afhankelijk van wat de rest van de passagiers doet. Vlucht halfvol en weinig mensen kiezen een stoel: dikke kans dat je gewoon bij elkaar kunt zitten. Vlucht vol met mensen die een stoel hebben geselecteerd: je wordt verspreid over het vliegtuig. Dus als het je niks kan schelen hoef je niet te betalen voor een stoelkeuze. Kan het je wel wat schelen, dan kun je betalen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Apr 2022 13:38

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Wij waren met z'n tweeën en zaten ook gratis naast elkaar. Op het moment van inchecken was zeker 75% van het vliegtuig al ingecheckt.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 08:57

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Japie schreef:Wij waren met z'n tweeën en zaten ook gratis naast elkaar. Op het moment van inchecken was zeker 75% van het vliegtuig al ingecheckt.


Nou, mooi toch?
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 09 Mei 2022 14:59

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Die stoelen boeken is allemaal bijverkoop. Nog nooit gedaan en altijd goed ingelezen vanaf wanneer ik kon inchecken. Dat zet ik dan in mijn kalender en dan check ik in zodra het kan (vaak een maand van te voren). Ik heb altijd stoelen naast elkaar gekregen. Geen garantie inderdaad maar als je een maand van te voren in kunt checken dan heb je ook nog een maand om te bellen met ze, mocht het (wat ik me echt niet kan voorstellen) toch niet gelukt zijn.

Lang geleden mochten zij nog reclame maken voor vluchten excl luchthavenbelasting. Toen dat door de overheid verboden werd zijn ze dingen uit elkaar gaan trekken. Niet verwachtende dat mensen massaal maximale handbagage mee zouden gaan nemen waar eigenlijk helemaal geen plek voor was. Om dit dan weer te voorkomen doen ze nu dat je alleen nog een rugtasje mee mag nemen. Ik vind het helemaal prima, dan doe ik dat. Ik vind het onzin om bagage bij te boeken, vaak is dat nog duurder dan de vlucht die ik boek. Ik ben gekke Henkie niet :12:.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem327

Bericht 09 Mei 2022 15:11

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Waarom worden er allemaal oude topics geupt? Bug in de forum software?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Mei 2022 15:13

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Ja dat vroeg ik me ook al af! Of mensen die het nu pas zien misschien. Er is geen verbod op oude topics reageren en zo oud zijn ze ook niet.
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 09 Mei 2022 21:12

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Holden schreef:Waarom worden er allemaal oude topics geupt? Bug in de forum software?


Dit topic stond gewoon nog op de eerste pagina van Reizen. Zo oud is het toch niet?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 09 Mei 2022 21:29

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Ik had ook het idee dat er iets niet klopt. Dacht in een ander topic oude reacties met datum van vandaag te lezen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 10 Mei 2022 09:05

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Maar hoezo is dit topic oud? Vanaf hoe oud mag je niet meer reageren dan? En waarom staan er dan geen slotjes op?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Mei 2022 09:10

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Het is niet heel oud. Je mag altijd reageren. Een slotje lijkt me niet van toepassing.

Ging er mij (en ik denk meerderen) om dat er iets niet leek te kloppen met de niet heel recente topics die omhoog kwamen.
<<

Anoniem327

Bericht 10 Mei 2022 09:35

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

DronkenTaart schreef:Maar hoezo is dit topic oud? Vanaf hoe oud mag je niet meer reageren dan? En waarom staan er dan geen slotjes op?


Huh, niemand zegt toch dat je niet mag reageren?
En tja, wat is oud, ik vind een vraag van een maand geleden best oud. Jij misschien niet. Maar ik zie ineens allemaal (imo) oude topics weer omhoog gaan, vandaag ook weer, dus vroeg me af of er wat mis was.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 10 Mei 2022 09:52

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Nou ja, je vraagt zelf waarom er "oude" topics omhoog komen en geeft aan dat er iets mis lijkt te gaan om deze reden. Blijkbaar is daar een (ongeschreven) regel voor die niet bekend is bij mij. Wat ik al zei, het topic stond gewoon op de eerste pagina en leek me niet tijdgebonden.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 23 Mei 2022 21:26

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Blugh en nu maak ik me opeens heel druk om de chaos op Schiphol…
Het gaat ons toch niet gebeuren dat we onze vlucht missen?!
En dan? Heb je dan nog recht op enige vergoeding?
Is het een optie om nu alvast te kijken of ik kan omboeken en te vertrekken vanaf een andere luchthaven?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 23 Mei 2022 21:38

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Poeh ik heb hetzelfde hoor.
Wij hebben besloten om via Düsseldorf te gaan. Geeft me veel meer rust.
2016
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 24 Mei 2022 05:05

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

MissBitchy schreef:Blugh en nu maak ik me opeens heel druk om de chaos op Schiphol…
Het gaat ons toch niet gebeuren dat we onze vlucht missen?!
En dan? Heb je dan nog recht op enige vergoeding?
Is het een optie om nu alvast te kijken of ik kan omboeken en te vertrekken vanaf een andere luchthaven?

Zorg dat je zeker 6 uur van tevoren aanwezig bent. Als dit topic van wat recenter was dan had ik je afgeraden om wat te boeken, eerlijk gezegd. Situaties op Schiphol zijn momenteel niet altijd even menselijk, voor zowel reizigers als personeel niet…
<<

Anoniem335

Bericht 24 Mei 2022 06:11

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

6 uur? Wij vliegen zaterdagochtend en Schiphol adviseerde vd week nog 2 uur van te voren voor onze vlucht. Ik ga geen 6 uur van te voren er zijn. Wel 3 uur denk ik. Maar als iedereen veel eerder gaat komen creëren wij toch ook chaos. Daar zijn ze toch niet op berekend. Ze berekenen hoeveel vluchten er gaan enzo. Wij hebben half jaar geleden al geboekt. Toen zagen we dit nog niet aankomen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Mei 2022 06:20

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Wij waren er vorige week tweeënhalf uur van tevoren en alles ging zo snel dat we zeeën van tijd over hadden. Dat was wel na de meivakantie. Maar ik naam aan dat ze wel hebben geleerd van die chaos van laatst, dus zou niet meteen te veel stressen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 24 Mei 2022 06:27

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

'Ze' berekenen inderdaad hoeveel vluchten er gaan. Maar 'ze' is Schiphol. De medewerkers van security die er werken, werken voor andere bedrijven. Schiphol geeft aan die bedrijven door hoeveel lanes beveiliging er nodig zijn. Per lane 6 beveiligers. Doorgaans kloppen die berekeningen niet, Schiphol zet standaard véél te krap in, want Schiphol is zo gierig als een ouwe oma. Zoveel mogelijk werk met zo min mogelijk personeel. Én daarbij is er een enorm tekort aan beveiligingspersoneel, de bedrijven kunnen niet voldoende beveiligers leveren.
Mijn vriend werkt er in de beveiliging, je mag er van op aan dat ik het niet voor niks zeg. Liever onnodig maar wel relaxed rondhangen ná de security, beetje mensen kijken, koffie drinken, dan dénken dat je op tijd bent en ontzettende stress hebben in de rij of je je vlucht wel redt.

En mijn tip: Wees lief voor de beveiligers. Die mensen maken met regelmaat diensten van 10-12 uur, zij kunnen echt niets aan de chaos doen. Niet heel gek dat ze bij bosjes weggaan.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 24 Mei 2022 06:27

Re: Voor het eerst vliegen met kinderen

Bliss schreef:Wij waren er vorige week tweeënhalf uur van tevoren en alles ging zo snel dat we zeeën van tijd over hadden. Dat was wel na de meivakantie. Maar ik naam aan dat ze wel hebben geleerd van die chaos van laatst, dus zou niet meteen te veel stressen.

Het wisselt van dag tot dag, gisteren was het weer drama...
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers