Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huilen met naar school gaan

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 04 Apr 2022 12:54

Huilen met naar school gaan

Onze dochter heeft 4 jaar lang elke dag gehuild met wegbrengen naar het kinderdagverblijf. Welke methode we ook probeerden, ze bleef het doen.

Nu gaat ze sinds 3 weken naar de basisschool en doet ze het weer. Het gaat de hele ochtend goed, tot we een meter of 20 van school zijn. Dan klaagt ze soms over buikpijn en zegt elke dag “ik heb geen zin”. Ik negeer het, praat er een beetje omheen, probeer haar af te leiden, maar het helpt allemaal niet. Op het schoolplein wordt ze gelukkig meteen door een meester of juf mee naar binnen genomen en gelukkig mogen de ouders niet mee naar binnen.

Maar het blijft gewoon vervelend weggaan elke dag. Is dit herkenbaar en zou het over gaan? Omdat ze het al 4 jaar deed, had ik het natuurlijk wel verwacht, maar stiekem gehoopt dat het over zou zijn als het op een andere manier zou gaan en de andere kinderen ook niet huilen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 04 Apr 2022 13:21

Re: Huilen met naar school gaan

Wat sneu Alexis. En inderdaad niet gek dat ze het naar school ook doet, als het bij de opvang ook was. Dit lijkt nog wel wat spannender! Fijn dat ze daar goed opgevangen wordt.
Zou het helpen als je haar gevoel valideert ipv negeren of overheen praten?
Mijn dochter wil ook regelmatig niet naar de opvang, moet huilen of sputtert tegen als we er bijna zijn. Wat regelmatig helpt is dat ik zeg dat ik zie dat ze het spannend vindt. Dat alleen zeggen kan al voor opluchting zorgen bij haar. En soms is er nog wat meer erkenning voor nodig. Maar deze tactiek werkt heel vaak goed hier.
Hopelijk vindt ze snel haar plekje op school!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 04 Apr 2022 13:30

Re: Huilen met naar school gaan

Bleh, vervelend gevoel krijg je daar van he.
Onze zoon had het ook een tijdje bij het KDV, inmiddels is het weer minder. Wat hier helpt is hem goed voorbereiden op de dag, door al 's avonds voor het slapen te vertellen wat er morgen gaat gebeuren en dan 's ochtends ook even de dag door te spreken. Hij gaat altijd vrolijk mee maar dan bij de drempel toch even sip. Als ik dan zijn gevoel benoem ("ik zie dat je het spannend vindt, het is oke om het spannend te vinden", en dan focus op het leuke: " weet je al waar je mee wilt spelen?" ), hem uitleg wat er gaat gebeuren en ik/man hem 's middags komt halen ging hij meestal lief spelen. Ik ga dan meteen weg zodra hij op gang is want als ik treuzel/twijfel dan vindt hij het juist verwarrend/vervelend. Het scheelde vaak ook als zijn vriendjes er al waren, als hij de eerste was vond/vindt hij dat altijd spannender. Maar dat is wel zuur want op de een of andere manier brengen alle ouders de kinderen hier pas om 8.30 en wij kunnen niet altijd tot zo laat wachten met wegbrengen, meestal zijn we er om 8.10/15.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Apr 2022 13:40

Re: Huilen met naar school gaan

Hoort het niet ook gewoon een beetje bij haar? De ene wordt boos, de ander gaat huilen. Dit is haar emotie blijkbaar. Ik zou het inderdaad ook erkennen. Het mag er zijn.
Ik erken de boosheid van mijn zoon ook vaak. Lukt niet altijd hoor. Maar ik merk wel dat het helpt.

Ik zou het dus erkennen dat ze huilt en vragen waarom ze huilt. En als ze zegt dat ze het spannend vindt uitleggen dat dat ook mag en het logisch is, maar ook benadrukken wat ze allemaal al kan en leuk vindt op school.

Ik kan me voorstellen dat je het fijn vindt dat je de school niet in mag. Hier mag het nu wel weer, en dat vind ik gezellig, maar het was voor zoon duidelijker toen het niet mocht.

Edit: de emotie met naar school gaan gaat wisselt hier echt per dag. Sommige dagen is het enorme strijd en andere dagen gaat alles soepel. Dus het zal vast wennen zijn voor haar maar er zullen vast ook dagen komen dat het goed gaat en dagen dat het minder gaat.
Let's discover the world together.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 04 Apr 2022 13:44

Re: Huilen met naar school gaan

@joey dat probeer ik ook wel eens, maar helaas helpt het niet. Ze heeft me dan gewoon door dat ik het een andere kant op wil sturen denk ik.

@harrison, voorbereiden doe ik wel, maar nog niet de avond ervoor. Alleen heel kort zeggen dat ze weer naar school gaat morgen. Ze is een moeilijke slaper en pas sinds kort slaapt ze zo nu en dan door, maar als ze zich druk gaat maken (school, speeltuin, verjaardag, Sinterklaas) dan is het weer de hele nacht feest.

Het lijkt vooralsnog het beste te werken om wel te focussen op het leuke en het afscheid zo kort en luchtig mogelijk te houden. Ik hoop echt dat het over een tijdje niet iets negatiefs meer is. Alsof ze daar een gewoonte van heeft gemaakt die ze niet kan omdraaien.

Ik ben in ieder geval heel blij dat het zo is gelopen dat ik nu even niet werk. Zo kan ik haar brengen om 8.20 en halen als de school uit is. Zo kunnen we allemaal rustig wennen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 04 Apr 2022 14:18

Re: Huilen met naar school gaan

Fijn dat het zo loopt met werk inderdaad! Ik snap kinderen die huilen trouwens wel, ik moet ook huilen als ik op maandag weer moet werken (bij wijze van, haha) en vind een nieuwe baan ook spannend. Drie weken is nog zo kort, komt vast goed!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 04 Apr 2022 15:38

Re: Huilen met naar school gaan

Onze zoon had het ook bij de kleuterschool en iets heel simpels hielp hem dus wie weet jou ook: ik tekende een hartje op zijn hand en een hartje op de mijne. En zei dan dat ik hem ook altijd zo miste op school en als dat dan gebeurde dan keek ik naar mijn hartje en als ik dan een kusje zou geven, dan ging dat kusje naar zijn hartje. Volgens de juffen gaf hij soms een kusje op het hartje tijdens de dag maar ging vanaf dag 1 stukken beter. Je zou het ook met een armbandje of kettinkje kunnen proberen omdat z wat ouder is bedenk ik nu.
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 04 Apr 2022 15:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Apr 2022 15:38

Re: Huilen met naar school gaan

Zo simpel en zo lief!! Vooral dat je dat dan ook teruggekoppeld krijgt van de juffen dat hij dat echt doet. Oh smelt.
Let's discover the world together.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 04 Apr 2022 16:09

Re: Huilen met naar school gaan

Dat heb ik toevallig ook al geprobeerd. Ze werd heel boos en raakte compleet overstuur (ik heb het uiteraard wel uitgelegd voor ik het ging doen). Jammer, want ik vind dat ook altijd zo leuk.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 04 Apr 2022 16:12

Re: Huilen met naar school gaan

Harrison schreef:Fijn dat het zo loopt met werk inderdaad! Ik snap kinderen die huilen trouwens wel, ik moet ook huilen als ik op maandag weer moet werken (bij wijze van, haha) en vind een nieuwe baan ook spannend. Drie weken is nog zo kort, komt vast goed!


Ik vind de eerste weken/maanden bij een nieuwe baan ook echt niet leuk inderdaad. Ik hoop dat het goedkomt. Maar dat dacht ik ook 4 jaar lang op het kinderdagverblijf, haha. Hoewel ze wel periodes heeft gehad dat ze niet huilde.

Ik probeer te achterhalen of het eraan ligt dat mijn vriend veel weg is. Hij is nu ook alweer een paar weken erg druk en ziet haar in de ochtend niet (hij is even na zessen weg) en ‘s avonds ook maar een half uurtje en soms korter of niet. In de weekenden is hij meestal ook werken of we hebben sociale verplichtingen. Even kijken of het verandert als hij de mogelijkheid heeft wat meer tijd met haar te besteden. Heb het idee dat ze nu echt heel erg aan mij hangt. Bij hem doet ze meestal ooo niet zo flauw en zeurderig.
<<

Anoniem327

Bericht 04 Apr 2022 16:16

Re: Huilen met naar school gaan

Onze kinderen hebben hier weinig last van gehad. Alleen korte fases dat ze het moeilijker vonden, maar dat duurde hoogstens een week of twee. Daarna ging het snel beter.

Kan je vriend haar anders in het vervolg wegbrengen? Is hij de vader? Wonen jullie samen, of ben jij een alleenstaande moeder?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 04 Apr 2022 17:14

Re: Huilen met naar school gaan

Sadie schreef:Onze kinderen hebben hier weinig last van gehad. Alleen korte fases dat ze het moeilijker vonden, maar dat duurde hoogstens een week of twee. Daarna ging het snel beter.

Kan je vriend haar anders in het vervolg wegbrengen? Is hij de vader? Wonen jullie samen, of ben jij een alleenstaande moeder?


Nee die kan haar niet wegbrengen, omdat hij om 6.15 van huis moet. Hij is de vader en we wonen samen. Momenteel gaan we door een heel drukke tijd, wat veel langer duurt dan verwacht en waarover ik veel commentaar heb gehad en me ook voor heb verdedigd, maar er is helaas even niks aan te doen (vinden we beide vervelend hoor), maar het einde lijkt in zicht.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 04 Apr 2022 19:09

Re: Huilen met naar school gaan

Ik ga mee met Marin: Ik zou haar gevoel herkennen, het is oke dat ze huilt en dat ze het spannend vindt. En daarna kunnen jullie proberen samen de leuke dingen op te noemen. Ze zit er nog maar kort, het ís ook allemaal spannend, als klein meisje tussen al die grote kleuters. En kennelijk is het huilen ook onderdeel van haar afscheidsritueeltje. Dat kan, dat mag, maar het belangrijkste zou voor mij wel zijn dat de tranen snel gedroogd zijn als ze eenmaal in de klas zit, en ze het daarna naar haar zin heeft.

Edit: Aan Sadie zou ik niet teveel verantwoording afleggen. Ik vermoed dat daar alleen maar nasty discussies achter weg komen. Hoe de taakverdeling is in jullie huishouden, is aan jullie en daarin ben je niemand een verantwoording schuldig, zeker niet een onbekende op een forum.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 04 Apr 2022 19:16

Re: Huilen met naar school gaan

Mijn zoon heeft dit ook heel lange gedaan. Eerst op het kdv, toen op de psz en toen op de basisschool. Hij moest echt flink huilen en rende ook weg de school uit.
Achteraf denk ik dat hij de overgangsmomenten vooral erg moeilijk vond. En daarbij dat er gewoon te veel prikkels waren met al die ouders en kinderen tegelijk de school in. In groep 3 werd het minder, in groep 4 was het helemaal weg. Maar naar school gaan, gaat eerlijk gezegd nog steeds niet echt van harte alleen in groep 8 kun je natuurlijk niet meer huilend om je moeder de school uitrennen 😉
2010 2012
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 04 Apr 2022 19:28

Re: Huilen met naar school gaan

Wat ontzettend sneu en lastig voor jou en je dochter. Het is helaas erg herkenbaar, mijn dochter heeft het ook (gehad). Bij de peuters moest ze altijd al huilen toen ik haar wegbracht, bij de kleuters was het afscheid ook altijd lastig. Ik weet niet meer precies hoe het ging, het is al weer meer dan 5 jaar geleden, maar weet wel dat het afscheid vaak gepaard ging met huilen. Het afscheid nemen an sich vindt ze nu nog steeds erg moeilijk. Is dat iets wat jouw dochter ook heeft? Als ik haar bijv. naar bed breng, moet ik het aantal knuffels ook afbakenen, ze wil er altijd nog eentje. Idem als ik 's ochtendsvroeg weg ga naar mijn werk. Soms rent ze mij nog achterna voor nog een knuffel/kus. Ook nu ze 9 jaar is. Ze hangt enorm aan mij, mijn zoons hebben dat helemaal niet zo sterk. Ik merk wel echt dat het beter is geworden naarmate ze ouder is, het hangt daarnaast ook wel samen met hoe ze in haar vel zit. Ze heeft tegenwoordig dagen dat we veel moeite hebben om haar naar school te krijgen, maar er zijn nu gelukkig ook genoeg dagen waarbij ze fluitend en zonder moeite naar school gaat. Wat hier helpt is het gevoel erkennen en positief blijven: wat vervelend dat je er zo tegenop kijkt en buikpijn hebt, maar het komt echt goed, het wordt vast een hele leuke dag op school. Wat ook helpt hier is de dag naderhand bespreken en het dan hebben over de dingen die leuk waren op school, daar blik ik de volgende dag dan weer op terug (gister was het ook leuk, het gaat vandaag vast weer een fijne dag worden). Ik hield het afscheid altijd zo kort mogelijk, langer blijven maakte het hier niet gemakkelijker, maar stelde het moeilijke moment alleen maar uit. Er was wel altijd ruimte voor nog een extra knuffel. Sterkte! Het is gewoon niet leuk als je elke dag je kind zo moet achterlaten, breekt toch elke keer weer een klein beetje je hart.
2011 2012 2017
<<

Anoniem327

Bericht 04 Apr 2022 19:59

Re: Huilen met naar school gaan

Maple schreef:Ik ga mee met Marin: Ik zou haar gevoel herkennen, het is oke dat ze huilt en dat ze het spannend vindt. En daarna kunnen jullie proberen samen de leuke dingen op te noemen. Ze zit er nog maar kort, het ís ook allemaal spannend, als klein meisje tussen al die grote kleuters. En kennelijk is het huilen ook onderdeel van haar afscheidsritueeltje. Dat kan, dat mag, maar het belangrijkste zou voor mij wel zijn dat de tranen snel gedroogd zijn als ze eenmaal in de klas zit, en ze het daarna naar haar zin heeft.

Edit: Aan Sadie zou ik niet teveel verantwoording afleggen. Ik vermoed dat daar alleen maar nasty discussies achter weg komen. Hoe de taakverdeling is in jullie huishouden, is aan jullie en daarin ben je niemand een verantwoording schuldig, zeker niet een onbekende op een forum.

Ze geeft zelf aan dat de afwezigheid van vader er misschien iets mee te maken heeft. Het kan ingrijpend zijn voor een kind om haar ouder maar een half uurtje per dag te zien. Het zou kunnen dat de behoefte hem te zien resulteert in dit soort gedrag, waaronder vaak angst schuilgaat (kom je nog wel terug?)

Een stukje dat ik hierover vond: "verlatingsangst raakt thema's rondom hechting, vertrouwen en verbinding. Soms heeft dit te maken met onveilige of geen hechting tussen het kind en de ouder, waarbij die ouder niet aanwezig was als veilig persoon."
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Apr 2022 20:12

Re: Huilen met naar school gaan

Mijn zoon had dat laatst ook. Ik moet hem vroeg in de ochtend bij een andere juf afgeven en dat vindt hij niet zo leuk. Meestal gaat hij dan achter mijn rug verstoppen en moet ik hem echt overhandigen anders liep hij niet naar binnen (ik mag niet mee naar binnen). Het is geen verschrikkelijk groot tranendal maar hij vindt het duidelijk niet fijn en ik dus ook niet. De volgende keer had ik hier op terug gepakt en gevraagd waarom hij niet zelf naar binnen gaat en of ik hem kon helpen (hadden we thuis al besproken). Hij zei toen zelf dat hij het spannend vond (heel knap!) ik vroeg toen wat hij precies spannend vond maar dat was wel lastig te benoemen. Ik heb toen gevraagd of ik hem kon helpen en we hebben samen bedacht wat we zouden doen/zeggen als we de juf zagen (iets wat we in het weekend hadden gedaan). Hij vroeg toen of ik dat dan wilde vertellen. Prima. Daarna afgesproken dat ik hem nog een dikke kus zou geven en dat hij dan binnen verder mocht vertellen over het weekend. Dit brak voor hem het ijs en hij ging toen ook veel beter mee naar binnen.

En buiten mijn verhaal lijkt het me ook gewoon heel spannend voor haar! Ik zou denk ik ook benoemen dat het spannend is en dat jij ook weleens dingen spannend vind maar dat het vast goed komt. Dat als ze vaker gaat, meer kindjes kent, de juf beter kent dat het elke dag minder spannend wordt. Dat ze de juf kan aanspreken als ze iets wil vertellen of hulp nodig geeft. En dat ze straks kan vertellen wat ze allemaal gedaan heeft.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 04 Apr 2022 21:37

Re: Huilen met naar school gaan

Alexis schreef:Dat heb ik toevallig ook al geprobeerd. Ze werd heel boos en raakte compleet overstuur (ik heb het uiteraard wel uitgelegd voor ik het ging doen). Jammer, want ik vind dat ook altijd zo leuk.

Mijn dochter heeft een hartjes ketting en ik heb een armband met haar naam. En we hebben afgesproken dat ze in het hartje van haar ketting moet knijpen als ze me mist. Ik heb ooit gezegd dat mijn armband dan warm wordt. (Ze weet dat dat laatste niet waar is, maar het is een fijn ‘spelletje’). Het is niet vaak meer nodig, maar het is wel ons ‘ding’.
Je zou ook een armbandje kunnen vlechten van wol oid. En dan allebei dezelfde, dat is dan jullie connectie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Apr 2022 21:39

Re: Huilen met naar school gaan

Ik kan me voorstellen dat een drukke periode in jullie leven ook weerslag op haar heeft. Dus in die zin kan het best dat het feit dat je vriend veel weg is, er enigszins mee te maken heeft. Maar bovenal denk ik dat het gewoon heel erg wennen is. Het is sowieso een grote stap, naar de basisschool, laat staan voor een gevoelig meisje.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 05 Apr 2022 05:26

Re: Huilen met naar school gaan

Sadie schreef:
Maple schreef:Ik ga mee met Marin: Ik zou haar gevoel herkennen, het is oke dat ze huilt en dat ze het spannend vindt. En daarna kunnen jullie proberen samen de leuke dingen op te noemen. Ze zit er nog maar kort, het ís ook allemaal spannend, als klein meisje tussen al die grote kleuters. En kennelijk is het huilen ook onderdeel van haar afscheidsritueeltje. Dat kan, dat mag, maar het belangrijkste zou voor mij wel zijn dat de tranen snel gedroogd zijn als ze eenmaal in de klas zit, en ze het daarna naar haar zin heeft.

Edit: Aan Sadie zou ik niet teveel verantwoording afleggen. Ik vermoed dat daar alleen maar nasty discussies achter weg komen. Hoe de taakverdeling is in jullie huishouden, is aan jullie en daarin ben je niemand een verantwoording schuldig, zeker niet een onbekende op een forum.

Ze geeft zelf aan dat de afwezigheid van vader er misschien iets mee te maken heeft. Het kan ingrijpend zijn voor een kind om haar ouder maar een half uurtje per dag te zien. Het zou kunnen dat de behoefte hem te zien resulteert in dit soort gedrag, waaronder vaak angst schuilgaat (kom je nog wel terug?)

Een stukje dat ik hierover vond: "verlatingsangst raakt thema's rondom hechting, vertrouwen en verbinding. Soms heeft dit te maken met onveilige of geen hechting tussen het kind en de ouder, waarbij die ouder niet aanwezig was als veilig persoon."


Oh maar je hoeft mij niets hierover uit te leggen hoor. Mijn werkgever investeert flink in trainingen en cursussen en het zou niet best zijn als ik dit soort dingen niet zou weten. Wat ik bedoelde was Alexis inderdaad zelf al aangeeft dat het mogelijk een oorzaak kan zijn dat dochter haar vader momenteel weinig ziet. Dan lijkt het me niet meer nodig dat zij daar nog een uitleg aan jou over moet gaan geven.

En daarbij: het kan gewoon ook een combinatie van factoren zijn hè? Het meisje heeft 4 jaar lang gehuild bij het afscheid en gaat nu naar school. Mega spannend als je nog maar 4 bent. En kennelijk is even huilen bij haar, in de afgelopen 4 jaar, ook een onderdeel van haar afscheidsritueel geworden. Dat kan, een kind mag nog altijd huilen en verdrietig zijn in bepaalde situaties, zonder dat daar meteen een label aan moet hangen. Maakt het afscheid alleen niet makkelijker voor de ouders helaas. Het belangrijkste zou voor mij zijn of ze snel tot spelen overgaat op school. Blijft ze op school nog lang huilen of laat ze daar bijzonder gedrag zien, pas dán zou ik gaan nadenken over hechtingsproblematiek.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Apr 2022 07:17

Re: Huilen met naar school gaan

Helemaal eens met Maple!

En ik zou het persoonlijk fijn vinden als Sadie dat stukje over hechting niet nog eens wil neerzetten. En zeker niet verder op wil ingaan. Het heeft in mijn optiek hier niets mee te maken en het is voor mij een kwetsbaar punt. Je kunt niet zomaar met die termen gaan ronddraaien. Ook niet in verband met verlatingsangst.
<<

Anoniem327

Bericht 05 Apr 2022 19:04

Re: Huilen met naar school gaan

Tabbie schreef:Helemaal eens met Maple!

En ik zou het persoonlijk fijn vinden als Sadie dat stukje over hechting niet nog eens wil neerzetten. En zeker niet verder op wil ingaan. Het heeft in mijn optiek hier niets mee te maken en het is voor mij een kwetsbaar punt. Je kunt niet zomaar met die termen gaan ronddraaien. Ook niet in verband met verlatingsangst.

Ik zit terug te kijken, maar ik heb niet op jou gereageerd. Je hebt zelfs nog geen eerdere reactie geplaatst in dit topic? Dus waar komt deze reactie ineens vandaan?

De situatie waarin een van de ouders afwezig is, kan wel degelijk dit soort reacties en angsten opwekken bij kleine kinderen. Dat lijkt me belangrijk om te kunnen benoemen. Het hoeft geen taboe te zijn.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Apr 2022 20:06

Re: Huilen met naar school gaan

Nee je reageerde niet op mij, maar zoals ik al zei, het is voor mij een kwetsbaar punt en aangezien dit nu even niet met een hechtingsproblematiek te maken heeft, vraag ik je hier niet nogmaals zomaar dingen neer te zetten of dit willen op te dringen of uit te diepen.

Ik heb het dan niet over angsten, ik heb het over hechting. En verder wil ik hier niets meer over kwijt.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 05 Apr 2022 20:21

Re: Huilen met naar school gaan

Eens met Tabbie dat dingen als hechtingsproblematiek niet iets is om zomaar in het wilde weg te gaan roepen. Laat dat over aan de mensen die ervoor geleerd hebben.

Nogmaals: als ze op school snel tot spelen komt en haar draai lijkt te vinden, zou ik me niet teveel zorgen maken. Niet overal hoeft een label op, laten we daar alsjeblieft gewoon een beetje van weg blijven. Waarschijnlijk, Sadie, weet je zelf evengoed als ik dat je nu gewoon uit bent op een discussie, en helemaal niet wilt bijdragen aan tips of een reactie waar Alexis daadwerkelijk wat aan heeft. Die discussie wil ik best met je voeren, maar niet in een topic wat over het kind van iemand anders gaat.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers