Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Imago en Status

<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 28 Okt 2022 15:10

Re: Imago en Status

Marsy31 schreef:Hahahaha Soleil! We kunnen er ook een drinkspelletje van maken ;)


Dan hoop ik dat dat jullie beter af gaat want lezen is kennelijk niet jullie sterkste punt. :palm:
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 28 Okt 2022 15:11

Re: Imago en Status

Gympie schreef:Haha goh, zou er iemand terug zijn van weg geweest in een iets ander jasje.


Je moet me verwarren met iemand anders want ik ben hier nog nooit eerder geweest.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 28 Okt 2022 15:16

Re: Imago en Status

Prosecco schreef:Er zijn allerlei onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat geld maar gelukkig maakt tot op zekere hoogte. Boven een x bedrag maakt het dus niet meer gelukkiger.
Ik geloof daar in en zie dat ook om mij heen. De mensen die ik ken met heul veul geld klagen allemaal over onbenullige dingen. Hoe vervelend het wel niet is dat er steeds personeel in huis rondloopt en dat die allemaal aangestuurd moeten worden. Dat de zoveel inch banden voor hun auto zo moeilijk te verkrijgen zijn. Dat het repareren van de schade aan hun auto nog duurder is dan de waarde van mijn hele auto. Ga zo maar door.

Dus waarom zou je er niet voor zorgen da tje blij bent met wat je hebt? Knap je huis op, overzie het van gemakken waar je gelukkig van wordt. Waarom zou je veel groter moeten wonen? Dat moet ook allemaal weer schoongemaakt worden etc.


Dat kan wel zo zijn maar ik vind dat onzin. Tuurlijk maakt geld wel gelukkig. Ga er maar eens zonder leven of minimaal en kijken hoe gelukkig iemand zich dan voelt. Ik vind dat altijd zo'n praatje om mensen te laten denken ooooh dan (is het goed).

Wat ik wel herken is precies dat wat jij zegt. Dat ze klagen over het personeel/mensen die vaak langskomen, iemand voor het zwembad, iemand voor het elektrische hek. Dat viel me toen ook op. Ik dacht als dat alles is.

We moeten sowieso groter gaan wonen omdat het hier te klein is voor zoveel mensen. Ik wil dat mijn kinderen straks ook een eigen kamer kunnen hebben. En niet altijd maar stil doen en behelpen. Het doel is om dit straks te verkopen en groter te gaan wonen. Je hebt ook schoonmaaksters. ;)
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 28 Okt 2022 15:52

Re: Imago en Status

Autumnfall schreef:
waterkoker schreef:
Ik ga ervanuit dat je die arme sloeber van je dan inmiddels op straat gezet hebt? Met zijn oude kleren en oude gammele bak en zijn flut salaris. Zo praten over iemand waar je notabene kinderen mee hebt, is echt lelijk.


De omschrijvingen (sloeber, gammele bak, flutsalaris) die jij gebruikt zijn niet mijn woorden. Wat ik zeg is niet lelijk maar realistisch zijn (naar jezelf). Iets wat velen niet doen en blijven hangen in een relatie geen eisen stellen. Dat kan maar is niet wie ik ben.


Of je het nou wel of niet met precies die woorden gezegd hebt, zo kom je over. Je komt lelijk over, respectloos ook. Over de vader van je kinderen notabene.

Maar zoek die rijke vent, koop dat huis en die auto’s en spullen…
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 28 Okt 2022 15:53

Re: Imago en Status

Als geld gelukkig maakt heb ik van de zomer een verkeerde stap gemaakt… nou echt niet. Ik heb geleerd dat je moet kunnen zien dat mensen het minder hebben, maar ook dat er mensen zijn die het beter hebben.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 28 Okt 2022 15:53

Re: Imago en Status

waterkoker schreef:
Autumnfall schreef:
De omschrijvingen (sloeber, gammele bak, flutsalaris) die jij gebruikt zijn niet mijn woorden. Wat ik zeg is niet lelijk maar realistisch zijn (naar jezelf). Iets wat velen niet doen en blijven hangen in een relatie geen eisen stellen. Dat kan maar is niet wie ik ben.


Of je het nou wel of niet met precies die woorden gezegd hebt, zo kom je over. Je komt lelijk over, respectloos ook. Over de vader van je kinderen notabene.

Maar zoek die rijke vent, koop dat huis en die auto’s en spullen…


Helemaal eens met jou waterkoker.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1114

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 28 Okt 2022 22:24

Re: Imago en Status

Autumnfall schreef:
Gympie schreef:Haha goh, zou er iemand terug zijn van weg geweest in een iets ander jasje.


Je moet me verwarren met iemand anders want ik ben hier nog nooit eerder geweest.


Dat zinnetje hebben we vaker gehoord 😅
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 29 Okt 2022 10:25

Re: Imago en Status

Omg..Autumnfall.. nou weten we t wel dat je een ton per jaar verdient...
Geld is belangrijk..natuurlijk...maar een mens is meer dan zn financiele status.
Toen ik nog fulltime tattoeerde,had ik meer geld dan ik op kon maken...
Nu draai ik elke cent om...
Echt..ze zeggen weleens..tel je zegeningen..voor mij is dat zeker zo.
Ik hoop voor je dat je je doelen bereikt en daar dan ook gelukkig mee bent.
En verder heb ik door je schrijfstijl sterk t idee dat je hier al eerder geweest bent.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 29 Okt 2022 23:56

Re: Imago en Status

Mijn imago en status kunnen me echt geen kont schelen eerlijk gezegd. Mensen hebben hun mening toch wel over me, of ik nu links of rechtsaf sla. Ik doe vooral wat ik zelf leuk vind. Draag geen bijzonder mooie kleding in het dagelijkse leven rij in een ouwe bak (dure auto heeft hier ook echt geen zin, die is in no time beschadigd) en woon superklein. Op zich zou het fijn zijn een extra kamer te hebben voor mijn dochter maar ik vind het te veel moeite en gezeik opleveren om een ander huis te moeten kopen en een hogere hypotheek aan te gaan. Ik heb van huis uit ook altijd meegekregen dat ik gewoon lekker moet doen wat ik leuk vind en moet kiezen waar ik gelukkig van wordt. Mijn ouders hebben mij met elke keuze gesteund en ik zou het mijn dochter niet anders willen meegeven. Natuurlijk met respect naar anderen toe dus dit moet je ook niet in het extreme gaan buigen ;). Wat ik nog wel zou willen is meer verdienen dus ik herken wel iets van wat Autumnfall zegt maar ik zou daarin nooit afhankelijk willen zijn van een partner (want dat kan ook zo weer weg zijn namelijk). Ik probeer een passief inkomen naast mijn werk te creëren maar dat kost tijd. Ik zou dan makkelijker van kunnen reizen bijvoorbeeld. En ja, wie weet zal ik dan met de tijd wél willen verhuizen maar dat is meer om wat meer ruimte te hebben voor mijn dochter en om meer creatief te kunnen zijn dan dat het voor status is. Als ik straks aan het einde van mijn leven ben wil ik meer hebben betekend voor mensen dan dat ik in een groot huis woonde en zo veel dure kleding bezat :nopompom:.

Autumnfall heb je weleens met je man hierover gepraat? Hoe ziet hij het dat hij minder verdient? En waarom koopt hij geen nieuwe kleding? En waarom zeg je dat je van zijn salaris niet rond kunt komen als je zelf blijkbaar aardig wat verdient? Klinkt allemaal nogal dubbel. Ik zou vooral kijken naar wat je hebt en kijken of jullie samen meer kunnen bereiken als je man daar ook voor wil gaan. Is imago en status belangrijker dan je gezin? Ik zou de sleur eens aan gaan pakken en gaan praten met je man. Ga er samen weer op uit, onderneem wat en gooi je aandacht daarin in plaats van te dromen over iets waar je blijkbaar iemand anders voor nodig hebt om dat te bereiken.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 30 Okt 2022 00:50

Re: Imago en Status

Autumnfall schreef:
Prosecco schreef:Er zijn allerlei onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat geld maar gelukkig maakt tot op zekere hoogte. Boven een x bedrag maakt het dus niet meer gelukkiger.
Ik geloof daar in en zie dat ook om mij heen. De mensen die ik ken met heul veul geld klagen allemaal over onbenullige dingen. Hoe vervelend het wel niet is dat er steeds personeel in huis rondloopt en dat die allemaal aangestuurd moeten worden. Dat de zoveel inch banden voor hun auto zo moeilijk te verkrijgen zijn. Dat het repareren van de schade aan hun auto nog duurder is dan de waarde van mijn hele auto. Ga zo maar door.

Dus waarom zou je er niet voor zorgen da tje blij bent met wat je hebt? Knap je huis op, overzie het van gemakken waar je gelukkig van wordt. Waarom zou je veel groter moeten wonen? Dat moet ook allemaal weer schoongemaakt worden etc.


Dat kan wel zo zijn maar ik vind dat onzin. Tuurlijk maakt geld wel gelukkig. Ga er maar eens zonder leven of minimaal en kijken hoe gelukkig iemand zich dan voelt. Ik vind dat altijd zo'n praatje om mensen te laten denken ooooh dan (is het goed).

Wat ik wel herken is precies dat wat jij zegt. Dat ze klagen over het personeel/mensen die vaak langskomen, iemand voor het zwembad, iemand voor het elektrische hek. Dat viel me toen ook op. Ik dacht als dat alles is.

We moeten sowieso groter gaan wonen omdat het hier te klein is voor zoveel mensen. Ik wil dat mijn kinderen straks ook een eigen kamer kunnen hebben. En niet altijd maar stil doen en behelpen. Het doel is om dit straks te verkopen en groter te gaan wonen. Je hebt ook schoonmaaksters. ;)


Ik zeg toch nergens dat geld helemaal niet gelukkig maakt? Het enige wat ik zeg is dat het maar tot op bepaalde hoogte gelukkig maakt en daarboven niet meer.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 30 Okt 2022 21:40

Re: Imago en Status

Prosecco schreef:
Autumnfall schreef:
Dat kan wel zo zijn maar ik vind dat onzin. Tuurlijk maakt geld wel gelukkig. Ga er maar eens zonder leven of minimaal en kijken hoe gelukkig iemand zich dan voelt. Ik vind dat altijd zo'n praatje om mensen te laten denken ooooh dan (is het goed).

Wat ik wel herken is precies dat wat jij zegt. Dat ze klagen over het personeel/mensen die vaak langskomen, iemand voor het zwembad, iemand voor het elektrische hek. Dat viel me toen ook op. Ik dacht als dat alles is.

We moeten sowieso groter gaan wonen omdat het hier te klein is voor zoveel mensen. Ik wil dat mijn kinderen straks ook een eigen kamer kunnen hebben. En niet altijd maar stil doen en behelpen. Het doel is om dit straks te verkopen en groter te gaan wonen. Je hebt ook schoonmaaksters. ;)


Ik zeg toch nergens dat geld helemaal niet gelukkig maakt? Het enige wat ik zeg is dat het maar tot op bepaalde hoogte gelukkig maakt en daarboven niet meer.


En tot wat voor bedrag is dat volgens jou, of dat onderzoek, dan? Ja ik kan me voorstellen dat of je 5 of 10 miljoen hebt het niet zoveel verschil uit zal maken qua geluksgevoelens dan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Okt 2022 11:08

Re: Imago en Status

Autumnfall schreef:
Prosecco schreef:
Ik zeg toch nergens dat geld helemaal niet gelukkig maakt? Het enige wat ik zeg is dat het maar tot op bepaalde hoogte gelukkig maakt en daarboven niet meer.


En tot wat voor bedrag is dat volgens jou, of dat onderzoek, dan? Ja ik kan me voorstellen dat of je 5 of 10 miljoen hebt het niet zoveel verschil uit zal maken qua geluksgevoelens dan.


Het zal je verbazen maar het ligt heel veel lager dan miljoenen.
https://www.menshealth.com/nl/lifestyle ... onderzoek/
2015 💙
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 31 Okt 2022 14:44

Re: Imago en Status

Danny schreef:Omg..Autumnfall.. nou weten we t wel dat je een ton per jaar verdient...
Geld is belangrijk..natuurlijk...maar een mens is meer dan zn financiele status.
Toen ik nog fulltime tattoeerde,had ik meer geld dan ik op kon maken...
Nu draai ik elke cent om...
Echt..ze zeggen weleens..tel je zegeningen..voor mij is dat zeker zo.
Ik hoop voor je dat je je doelen bereikt en daar dan ook gelukkig mee bent.
En verder heb ik door je schrijfstijl sterk t idee dat je hier al eerder geweest bent.


Dat zei ik omdat mensen hier niet lezen! Er werd constant gezegd dat ik een baan moest zoeken en mijn eigen geld verdienen. Wat ik dus al lang doe en daarom de herhaling zodat het kwartje eens zou vallen.

Daar gaan we weer... Ik heb geen idee welke persoon in jullie ogen zo'n indruk heeft gemaakt dat het daar constant over moet gaan. Maar ik ben niet die persoon want ik heb dit forum pas net ontdekt. Maar als je daar zo graag in wil blijven geloven dan moet je dat maar doen. Maakt toch niet uit wat ik zeg want wordt toch niet gelezen.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 31 Okt 2022 14:52

Re: Imago en Status

Minx schreef:
Autumnfall schreef:
En tot wat voor bedrag is dat volgens jou, of dat onderzoek, dan? Ja ik kan me voorstellen dat of je 5 of 10 miljoen hebt het niet zoveel verschil uit zal maken qua geluksgevoelens dan.


Het zal je verbazen maar het ligt heel veel lager dan miljoenen.
https://www.menshealth.com/nl/lifestyle ... onderzoek/


Het is één van de onderzoeken en het zal mss voor het gros gelden maar je hebt altijd uitzonderingen. Dus het zegt me verder niet zoveel. Als je namelijk gaat kijken wat je met dat loon voor hypotheek kan krijgen dan kan je nog niet heel veel (even van 1 loon uitgaand).
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 31 Okt 2022 14:56

Re: Imago en Status

DronkenTaart schreef:Mijn imago en status kunnen me echt geen kont schelen eerlijk gezegd. Mensen hebben hun mening toch wel over me, of ik nu links of rechtsaf sla. Ik doe vooral wat ik zelf leuk vind. Draag geen bijzonder mooie kleding in het dagelijkse leven rij in een ouwe bak (dure auto heeft hier ook echt geen zin, die is in no time beschadigd) en woon superklein. Op zich zou het fijn zijn een extra kamer te hebben voor mijn dochter maar ik vind het te veel moeite en gezeik opleveren om een ander huis te moeten kopen en een hogere hypotheek aan te gaan. Ik heb van huis uit ook altijd meegekregen dat ik gewoon lekker moet doen wat ik leuk vind en moet kiezen waar ik gelukkig van wordt. Mijn ouders hebben mij met elke keuze gesteund en ik zou het mijn dochter niet anders willen meegeven. Natuurlijk met respect naar anderen toe dus dit moet je ook niet in het extreme gaan buigen ;). Wat ik nog wel zou willen is meer verdienen dus ik herken wel iets van wat Autumnfall zegt maar ik zou daarin nooit afhankelijk willen zijn van een partner (want dat kan ook zo weer weg zijn namelijk). Ik probeer een passief inkomen naast mijn werk te creëren maar dat kost tijd. Ik zou dan makkelijker van kunnen reizen bijvoorbeeld. En ja, wie weet zal ik dan met de tijd wél willen verhuizen maar dat is meer om wat meer ruimte te hebben voor mijn dochter en om meer creatief te kunnen zijn dan dat het voor status is. Als ik straks aan het einde van mijn leven ben wil ik meer hebben betekend voor mensen dan dat ik in een groot huis woonde en zo veel dure kleding bezat :nopompom:.

Autumnfall heb je weleens met je man hierover gepraat? Hoe ziet hij het dat hij minder verdient? En waarom koopt hij geen nieuwe kleding? En waarom zeg je dat je van zijn salaris niet rond kunt komen als je zelf blijkbaar aardig wat verdient? Klinkt allemaal nogal dubbel. Ik zou vooral kijken naar wat je hebt en kijken of jullie samen meer kunnen bereiken als je man daar ook voor wil gaan. Is imago en status belangrijker dan je gezin? Ik zou de sleur eens aan gaan pakken en gaan praten met je man. Ga er samen weer op uit, onderneem wat en gooi je aandacht daarin in plaats van te dromen over iets waar je blijkbaar iemand anders voor nodig hebt om dat te bereiken.


Ik heb er weleens over gepraat ja. Hij zou natuurlijk ook wel meer geld willen. Hij koopt geen kleding omdat hij zegt er geen geld voor te hebben maar hij geeft er ook weinig om. Volgend jaar zit ik op de winst wat ik zei. Dit jaar nog niet. Maar dat hij niet rondkomt zal dan denk ik ook niet anders zijn want ik maak maandelijks al geld naar hem over. Wat moet ik dan doen, nog meer geld gaan overmaken...

Imago en status is niet belangrijker dan mijn gezin maar als je al een tijd niet gelukkig bent met iemand en hierover ook nadenkt. Ik zou het zelf ook wel willen bereiken en daar werk ik voor. Het lijkt me gewoon fijn om iemand naast je te hebben die ook voor zichzelf kan zorgen en het financieel in orde heeft.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 04 Nov 2022 11:34

Re: Imago en Status

Goeiemorgen mensen..ik ben vers terug uit Berlijn,nadat we ons vliegtuig gemist hadden.
T was een avontuur,dat wel.
Autumnfall...je hebt een bepaalde schrijfstijl en meningen die echt heel erg overeen komen met iemand die zich hier niet geliefd heeft gemaakt.
Als jij dat niet bent,excuses dan..ik hoop dat je je draai kunt vinden hier.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 04 Nov 2022 23:41

Re: Imago en Status

Danny schreef:Goeiemorgen mensen..ik ben vers terug uit Berlijn,nadat we ons vliegtuig gemist hadden.
T was een avontuur,dat wel.
Autumnfall...je hebt een bepaalde schrijfstijl en meningen die echt heel erg overeen komen met iemand die zich hier niet geliefd heeft gemaakt.
Als jij dat niet bent,excuses dan..ik hoop dat je je draai kunt vinden hier.


Dat heb ik nu inmiddels al vaker gehoord. In mijn andere topic vonden mensen, en ik, het vervelend worden dat het daar constant over gaat. We weten het nu wel en kan er weinig aan doen dat ik blijkbaar dezelfde schrijfstijl zou hebben. Dat kan natuurlijk. Meningen lijkt me niet maar goed. Voor de mensen die zich daaraan storen mijn berichten maar niet meer lezen dan. Meer kan ik er ook niet van maken.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 05 Nov 2022 08:20

Re: Imago en Status

Ik heb mn excuses aangeboden..meer kan ik er ook niet maken.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 09 Nov 2022 14:09

Re: Imago en Status

Danny schreef:Ik heb mn excuses aangeboden..meer kan ik er ook niet maken.


Ja prima maar het is nogal irritant als ik het over mijn onderwerpen heb en er wordt de hele tijd begonnen over één of ander persoon die ik niet ken en wat me ook niet interesseert.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 10 Nov 2022 15:36

Re: Imago en Status

Ja prima?..toffe reactie..
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 11 Nov 2022 00:18

Re: Imago en Status

Danny gaat haar excuus nog aanbieden. Ik geloof er geen snars van :haha:. Maar het maakt me ook geen kont uit wie je bent overigens.

In hoeverre kan je vriend niet rondkomen dan? Jullie wonen toch samen en hebben kinderen? Wat kan hij niet betalen van zijn eigen geld dan? Persoonlijk zou ik overigens alles op 1 hoop gooien maar blijkbaar is dat niet jullie keuze, dat kan natuurlijk. Hij zou meer willen verdienen maar wil hij daar ook meer voor doen? Ik kan er overigens ook totaal niet tegen als mijn partner zijn zaken niet op orde zou hebben maar dat zou dan al zijn voor we samen zouden wonen. En dat is toch wel iets anders als een rijke vent willen hebben. Als hij zijn zaken niet op orde heeft, al jaren niet, dan zou ik echt met hem gaan zitten en er op staan dat dat gaat veranderen. Ik ga niet in mijn eentje die kar trekken. Dat gezegd hebbende zou ik wel alles geprobeerd willen hebben mijn relatie te redden. Waarom probeer je geen tijd in je relatie te steken door uit die sleur proberen te komen? Je bent nu vooral bezig met wat er allemaal niet is maar je bent ooit voor hem gevallen toch? Waarom gaan jullie niet samen uit, samen iets nieuws proberen ofzo? Als je je vent echt zo compleet zat bent dan zit er maar 1 ding op natuurlijk maar dat biedt ook nul garantie dat je dan hierna een rijke vent aan de haak zult slaan.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 11 Nov 2022 10:25

Re: Imago en Status

Dronken taart.. :)
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers