Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uit eten bij de griek, tips?

<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 14:26

Bericht 02 Apr 2022 15:35

Uit eten bij de griek, tips?

Hoi hoi,

Wij gaan vanavond uit eten bij een grieks restaurants.
Echt totaal geen ervaring mee en ken het niet.
Heb er nog nooit gegeten! Ja ik weet wat gyros is hoor en dat vind ik wel lekker maar de rest ken ik echt niks en zie online allerlei menu's met verschillende dingen.

Wat adviseren jullie mij? Liefst beetje neutraal en geen gekke dingen :smile: :smile:

Wat adviseren jullie een kindje wat alleen maar frietjes lust en simpel eten om te nemen?

Bedankt! :palm:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Apr 2022 16:02

Re: Uit eten bij de griek, tips?

Hmm lekker ik zou moussaka nemen, en dolma’s vooraf 😍 voor je kindje misschien spinakopita’s, van die bladerdeeghapjes. Maar moussaka is ook best wel kiddy proof vind ik.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Apr 2022 16:02

Re: Uit eten bij de griek, tips?

Vaak heb je voor kids ook wel een snitzeltje (souvlaki). Soms ook gewoon frietje met een snack ;)

Zelf ben ik dol op de souvlaki, varkenshaas en pangerechten bij de griek. Fetasaus ook altijd lekker!

Mochten ze het hebben: wat pitabrood erbij is ook altijd lekker (ook voor de kids).
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 02 Apr 2022 16:18

Re: Uit eten bij de griek, tips?

O lekker!
Ik kies zelf bij onze Griek graag de koksschotel: Varkenshaasje, giros, varkensmedaillon, suflaki, tzatziki, frites (ipv tatziki neem ik knoflooksaus).
Heerlijk. Voor de Kids zou ik daar de kindermenu's checken. Eetsmakelijk!
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 02 Apr 2022 18:30

Re: Uit eten bij de griek, tips?

Hmmm ik heb vroeger een paar jaar in een Grieks restaurant gewerkt, dus ik zou meer tips moeten kunnen geven, maar ik denk dat het heel persoonlijk is...

Neutraal maar toch Grieks is denk ik souvlaki de beste keuze, heerlijk!
Moussaka ook prima, moet je wel van aubergine houden (zit er volgens mij meestal in).
Dolmadaki de gevulde wijnbladeren houd ik persoonlijk dus helemaal niet van...
Spinakopita's zijn ook een goede optie ja!
Gyros altijd lekker, met tzatziki en pita...
Ik vind ook lekker de bifteki (is een gekruide gehaktbal met gesmolten feta erin), al jaaaaaren niet meer gegeten, nu zin in.
Oh en gegrilde sardientjes....
Oh en saganaki garnalen in tomaten kaassaus...
Sowieso enorm zin in Grieks eten nu, maar er is geen (echt) Grieks restaurant waar ik woon, dus ik denk dat ik binnenkort in NL naar een Grieks restaurant ga, dat moet wel, na het lezen van dit topic!! :D
Smakelijk in ieder geval, hoop dat je het lekker vindt! Laat je weten wat je hebt genomen en of het lekker was? :D
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Apr 2022 18:59

Re: Uit eten bij de griek, tips?

Wat hebben ze allemaal voor gerechten? Bij de Griek bij ons hebben ze ook allerlei authentiek Griekse stoofpotjes, dat neem ik meestal. Anders moussaka, en van grillgerechten vind ik souvlaki lekker, met van die Griekse tomatenrijst, een salade en tzatziki erbij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 02 Apr 2022 20:29

Re: Uit eten bij de griek, tips?

Keftedes, Griekse gehaktballetjes in tomatensaus is wel neutraal en lekker vind ik.

Zelf bestel ik meestal bifteki ( gehakt met feta) of een stoofpotje. Maar gyros, souvlaki, moussaka, spanakopita, ik vind het allemaal heerlijk dus als er een soort van proeverij is bestel ik dat ook vaak!
De tomatenrijst die er meestal bij zit vind ik ook lekker en als voorgerecht lekker iets delen van brood, olijven, tzatziki, feta ed.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers