Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Mrt 2022 14:24

Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Ben even benieuwd wat jullie bereid te zijn uit te geven voor een weekendje in een goed hotel in NL, twee nachten inclusief ontbijt!
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Mrt 2022 14:36

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

€500,- is het eerste bedrag wat me nu binnen schiet.
2015 💙
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 31 Mrt 2022 14:47

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Ja ik ook €500
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Mrt 2022 15:12

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Eh, ik houd eigenlijk altijd rond de 150 euro aan voor een hotelovernachting maar dat is tegenwoordig niet meer zo realistisch geloof ik. Maar ik ben ook heel eerlijk gezegd niet persé van de poep chique hotels. Ik vind een driesterrenhotel vaak prima zolang het maar gene griebus is en vier ook zeker en vijf hoeft niet echt van mij. Als kind vond ik dat waanzinnig maar nu niet meer.
Zoveel geld we graag uit geven aan goed eten, hoeft dat niet zozeer bij hotels wat mij betreft. Toen we bij De Librije gingen eten, sliepen we juist in een ander hotel.

Maar goed je vraag op hoeveel het je waard is, mij is het dus dat eigenlijk niet waard. 500 euro zou ik zonde vinden. Maar Max 180, eventueel 200 voor een echt mooi hotel incl ontbijt misschien, dus dan 400 max.
Let's discover the world together.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 31 Mrt 2022 15:27

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Voor 2 nachten max 350 euro maar dan moet het wel echt bijzonder / bijzonder mooi zijn.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Mrt 2022 15:41

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Wat ik ervoor over heb zou voor mij afhangen van wat de gelegenheid is!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 31 Mrt 2022 15:50

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Ik struin juist de koopjes af. Overnachten is het belangrijkste. Niet zo zeer hoe een hotel verder is. Oké, ontbijtje is fijn maar ik heb rustig van de Fletcher-aanbiedingen gebruik gemaakt waar het ontbijt er niet bij zat. Dan ging ik gewoon bij de plaatselijke supermarkt langs en scoorde ik daar wel een paar croissantjes. Voor 2 nachten wil ik eigenlijk max 200 uitgeven als het inclusief ontbijt is.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Mrt 2022 16:39

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Voor ons gaat het ook wel om de beleving en mooie hotels vinden we dan wel echt leuk. Zeker met een uitgebreid ontbijt erbij. Nu zouden we dit weekend naar een hotel in Deventer gaan en dat was 360 in totaal. Vond ik echt al behoorlijk prijzig, maar dat wilden we er dan nog wel aan uitgeven. Maar nu kunnen we niet gaan omdat m'n dochter ziek is (corona waarschijnlijk, dus we zullen er zelf ook wel aan moeten geloven) en gaan we over drie weken, maar dan is de prijs 480 euro! Gaat me eigenlijk echt te ver, maar we hadden ons er wel op verheugd en ik zie geen ander mooi hotel in het centrum vooralsnog. Heb nu wel gereserveerd, maar ik kan nog annuleren, dus ben nog wel rond aan het kijken.
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Mrt 2022 16:59

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Voor 500 euro verwacht ik ook wel echt wat. Wij zaten in oktober op Texel, 2 nachten voor 480 euro maar dat was een arrangement met op de eerste dag een 3 gangen-diner. Een dag fietsverhuur Incl lunchpakket. 2x ontbijt, en 1 uur privésauna.

Hahaha en nu wil ik weer kijken voor een nacht weg met zijn tweeën.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Mrt 2022 18:17

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Oké ik heb nu óók een ander hotel geboekt haha, alvast even voor de zekerheid, want heel veel was er al niet meer beschikbaar. Het hotel dat ik nu heb geboekt ligt op ongeveer 2,5 km van het centrum. Maar we nemen dan de fietsen mee, dus dan zijn we er zo. Hiervoor betalen we 333 euro inclusief ontbijt, vind ik toch wat redelijker dan 480. Dus ik denk dat ik dat dure hotel maar weer ga annuleren. (Ze hanteren daar trouwens dagprijzen, dus het kan ook nog zijn dat het ineens weer wat goedkoper wordt.)
❤ 7 juni 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 31 Mrt 2022 20:58

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Oh nou geen 500 euro :-) Daar kan ik een weekend voor weg denk ik dan.
Ik ging laatst met mijn vriend een nachtje weg, dan kost dat al gauw 170 euro dat vind ik zat, vaak ben ik er alleen maar om te slapen en ga ik meer voor de omgeving dan een hotel zelf.
:heart: :heart: 2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Mrt 2022 21:01

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Het gaat toch ook om een weekend weg Studiebol? 😅
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Mrt 2022 21:07

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Marin schreef:Het gaat toch ook om een weekend weg Studiebol? 😅


Haha ja inderdaad!
❤ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 31 Mrt 2022 21:16

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Ook zo’n 500 euro voor twee nachten incl ontbijt, als het dan een beetje luxe is. Vaak minder hoor, maar ik zou het er aan uit kunnen geven :-)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Mrt 2022 21:39

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

We hebben voor komend weekend €495 betaald en daar gaan we jaarlijks heen 😁 Ik vind een hotel (of in ons geval een b&b) echt heel belangrijk juist, goede bedden, lekker eten, locatie.. Is me wel wat waard!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Mrt 2022 21:54

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Ja ik twijfel nu dus ook weer hoor, want ik lees weer reviews over dat goedkopere hotel en daar word ik niet vrolijk van. En dat dure hotel is echt op een toplocatie. Alleen vind ik het zo zuur dat het over drie weken dus 120 euro duurder is dan we eigenlijk dit weekend zouden betalen, dat kan ik dus niet uitstaan!

In het buitenland zocht ik altijd naar goedkope hotels, maar in NL is het wel deel van de beleving voor ons. Ik vind hotelkamers dan al snel ouderwets, viezig en onaantrekkelijk en daar heb ik het niet op. Dus ik twijfel nog even verder.
❤ 7 juni 2018
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 31 Mrt 2022 21:58

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Ik vind 500 euro voor 2 nachten echt veel eigenlijk, wij proberen meestal rond de 300 uit te komen. Maar wel fijn om te lezen dat veel van jullie bereid zijn wat neer te tellen voor een fijn verblijf op een mooie locatie.
Wij baten zelf een B&B uit en hebben momenteel een kamer met whirlpool, we serveren een zeer uitgebreid ontbijt en het is een mooie plek al zeggen we het zelf ;-) We vonden het al heel wat om onze prijs dit jaar op te hogen van 110 naar 120 euro per nacht, maar merken gelukkig dat we er niet minder boekingen door krijgen. We moesten ook echt wel, door alle gestegen kosten. Eigenlijk zou het naar 135 euro moeten, maar we waren bang dat we daarmee vaste gasten zouden verliezen. We gaan de komende twee jaar wel naar die 135 toe.
En we zijn nu bezig met een nieuwe kamer, 3 verdiepingen met een luxe badkamer met jacuzzi en een dubbele douche met sunshower, beneden een ruime zit-/eetkamer met smart tv en op de bovenste verdieping de slaapkamer met een luxe Auping-bed en ook daar een smart tv. We hebben 185 euro per nacht inclusief uitgebreid ontbijt in gedachten hiervoor (voor 2 personen) en als ik de bedragen hierboven lees, ben ik niet zo bang dat mensen dat te duur gaan vinden. Dat is fijn om te weten!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 31 Mrt 2022 21:59

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Bliss schreef:Ja ik twijfel nu dus ook weer hoor, want ik lees weer reviews over dat goedkopere hotel en daar word ik niet vrolijk van. En dat dure hotel is echt op een toplocatie. Alleen vind ik het zo zuur dat het over drie weken dus 120 euro duurder is dan we eigenlijk dit weekend zouden betalen, dat kan ik dus niet uitstaan!

In het buitenland zocht ik altijd naar goedkope hotels, maar in NL is het wel deel van de beleving voor ons. Ik vind hotelkamers dan al snel ouderwets, viezig en onaantrekkelijk en daar heb ik het niet op. Dus ik twijfel nog even verder.


Is het geen optie om contact op te nemen met het hotel en de situatie uit te leggen? Wellicht kunnen zij jullie enigszins tegemoet komen? Het kan goed zijn dat zij geen weet hebben van het hoe en waarom en het wijzigen van een reservering verloopt volledig via Booking, daar hebben zij geen zicht op. Ik heb het de afgelopen tijd ook wel vaker gehad, dat mensen door Corona moesten annuleren in de periode dat het eigenlijk net niet meer gratis kon via Booking. Maar dan kon ik dat handmatig wel accepteren en konden zij kosteloos een andere datum nemen met mijn goedkeuring. Dus even overleggen met de accommodatie kan misschien helpen?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Mrt 2022 22:13

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Heb er nog even over gemaild, maar heb ze vandaag ook al twee keer aan de telefoon gehad en volgens mij zien ze het gewoon als een heel nieuwe reservering. Heb nu ook rechtstreeks bij het hotel geboekt, want dan zijn de annuleringsvoorwaarden iets gunstiger en we krijgen nog kaartjes voor de veerpont erbij. Maar zuur is het wel. Even afwachten, maar denk niet dat ze hierop ingaan. Het is nu ook alweer helemaal volgeboekt, terwijl er vanmiddag nog een paar kamers vrij waren.
❤ 7 juni 2018
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 31 Mrt 2022 22:18

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Pineco schreef:Ik vind 500 euro voor 2 nachten echt veel eigenlijk, wij proberen meestal rond de 300 uit te komen. Maar wel fijn om te lezen dat veel van jullie bereid zijn wat neer te tellen voor een fijn verblijf op een mooie locatie.
Wij baten zelf een B&B uit en hebben momenteel een kamer met whirlpool, we serveren een zeer uitgebreid ontbijt en het is een mooie plek al zeggen we het zelf ;-) We vonden het al heel wat om onze prijs dit jaar op te hogen van 110 naar 120 euro per nacht, maar merken gelukkig dat we er niet minder boekingen door krijgen. We moesten ook echt wel, door alle gestegen kosten. Eigenlijk zou het naar 135 euro moeten, maar we waren bang dat we daarmee vaste gasten zouden verliezen. We gaan de komende twee jaar wel naar die 135 toe.
En we zijn nu bezig met een nieuwe kamer, 3 verdiepingen met een luxe badkamer met jacuzzi en een dubbele douche met sunshower, beneden een ruime zit-/eetkamer met smart tv en op de bovenste verdieping de slaapkamer met een luxe Auping-bed en ook daar een smart tv. We hebben 185 euro per nacht inclusief uitgebreid ontbijt in gedachten hiervoor (voor 2 personen) en als ik de bedragen hierboven lees, ben ik niet zo bang dat mensen dat te duur gaan vinden. Dat is fijn om te weten!


Dat zou ik zeker meteen boeken. Klinkt heerlijk luxe en ik vind het echt een prima prijs voor hetgeen wat je krijgt.
En dat terwijl ik mij een krent voel bij het lezen van de meeste reacties.
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 31 Mrt 2022 22:20

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Oh dat is wel zuur Bliss. Ik weet vanuit een ander topic welk hotel je bedoeld. Ik wilde daar ook boeken maar er was geen kamer meer beschikbaar op de data dat wij willen gaan. Hotel ziet er echt fantastisch uit en zit op een goede locatie. Wij zijn nu uitgeweken naar van der Valk. Mooie kamers, heerlijk ontbijt. Maar wel vrij ver van het centrum. Daarom nemen wij onze fietsen maar mee.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Mrt 2022 22:38

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Nou, heb al reactie terug en ze kunnen een korting van 15% bieden. Dan wordt het 423 euro ipv 480. Dat klinkt me al iets beter in de oren. 😆 Denk dus dat we toch maar hiervoor gaan. M'n vriend weet dat nog niet, maar die wilde sowieso al bij dit hotel blijven ondanks de hogere prijs geloof ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Mrt 2022 22:44

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Dat zou ik dan doen Bliss. Klinkt heel coulant.
Let's discover the world together.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 31 Mrt 2022 23:04

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Fijn Bliss!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 02 Apr 2022 18:41

Re: Wat geef jij uit aan een (chic) hotel in NL?

Fijn dat het is opgelost en dat jullie toch naar jullie eerste keuze kunnen gaan, Bliss! Ik vind 500 euro voor een weekend ook veel geld, als ik dat uitgeef heb ik er wel echt hoge verwachtingen bij. Ik kan me niet herinneren dat ik in NL ooit een weekendje weg ben gegaan in een hotel of zo, maar als ik het vergelijk met als we hier een weekend weggaan dan geef ik dat wel uit, maar dan krijg ik er ook veel voor terug (sowieso meerdere maaltijden, soms ook drankjes, vaak een top locatie en kamer). Veel plezier in ieder geval!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron