Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Twijfel tussen 2 banen

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 03 Apr 2022 00:06

Re: Twijfel tussen 2 banen

Sadie schreef:Ik ben best verrast door de reacties. Zouden jullie het doen, 200km verderop gaan werken? 5 uur reistijd, elke dag weer, 60 uur per week van huis? Je kinderen 1 uurtje per dag zien? Ik vind het zo'n contrast met het andere topic waarin wordt aangegeven dat 4 dagen van 8 uur al heel veel is en dat 45 min enkele reistijd de max is?


Ik lees in de reacties juist veel dat gekozen wordt voor baan 1. Dus dat betekent dat de meesten het niet zouden doen nee.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Apr 2022 08:23

Re: Twijfel tussen 2 banen

Jongens, de zuiger is terug. Just saving.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Apr 2022 08:29

Re: Twijfel tussen 2 banen

Ja same thought.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Apr 2022 09:14

Re: Twijfel tussen 2 banen

Mijn vriend werkt ook landelijk. Wij wonen dan wel centraler dan jullie maar het is te doen. Ik zou dan wel een leaseauto willen. Vriend heeft het nu zo geregeld dat hij op maandag een kantoordag heeft in onze woonplaats of als hij afspraken heeft dan tot Max 12 uur. Zo kan hij op maandag J uit school halen. Op vrijdag probeert hij om 15:00 uiterlijk thuis te zijn. Hij is echt een ochtendmens, 7:00 opstaan is voor hem echt al uitslapen. Hij gaat uiterlijk om 22 uur slapen door de week en staat regelmatig om 5:00 op. Daardoor bespaart hij heel veel tijd omdat er zo vroeg nog geen files staan. Zijn standplaats is 125km bij ons vandaan. In het westen van het land in een plaats waar je gegarandeerd file hebt. Dat zou je man ook nog mee kunnen nemen in de onderhandelingen dat hij zijn werk gunstig kan plannen en eventueel hybride werken. Alleen die leaseauto zou voor mij dan wel echt een voorwaarde zijn. Verder is het zo dat de markt echt krap is. Wij zijn op mijn werk inmiddels 9 kandidaten verder en hebben nog geen nieuwe leidinggevende. Als iemand de juiste capaciteiten heeft voor een functie is dat een speld in de hooiberg dus dan mag een bedrijf ook best wat meebewegen.
2015 💙
<<

Anoniem327

Bericht 03 Apr 2022 10:30

Re: Twijfel tussen 2 banen

Bliss schreef:Jongens, de zuiger is terug. Just saving.

Ik hoop niet dat dit over mij gaat. Ik ben misschien een beetje te direct, maar ik bedoel het goed en doe mijn best alles netjes te formuleren. Anders haal ik het weg hoor als dit niet passend is.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Apr 2022 11:02

Re: Twijfel tussen 2 banen

De situatie zoals jij hem schetst, zou ik kiezen voor baan A en op zoek gaan naar een passende functie in de regio. Aan baan B zit mijn inziens nog teveel nadelen zoals reistijd en onkostenvergoedingen om op te wegen tegen een leuke functie. In de huidige markt is er vast iets voor hem te vinden, al zal hij daar misschien iets langer op moeten wachten.

Veel reistijd hoeft niet een breekpunt te zijn, mijn man werkt ook op 1,5-2u van huis. Bij die locatie was een functie die hij graag wilde hebben. Hij heeft echter vanaf het begin de mogelijkheid om deels thuis te werken en dit is de afgelopen twee jaar (blijvend) uitgebreid. Daarnaast waren de overige arbeidsvoorwaarden ook passend om deze tijd te investeren. Als hij vijf dagen van huis zou moeten zijn, zou dit voor ons niet gelukt zijn icm met de kinderen, mijn werk en beiden eigen tijd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 03 Apr 2022 16:04

Re: Twijfel tussen 2 banen

Bliss schreef:Jongens, de zuiger is terug. Just saving.


Precies wat ik dacht na de eerste post. Benieuwd hoe snel het dropje dit keer weer weggaat
<<

Anoniem327

Bericht 04 Apr 2022 12:15

Re: Twijfel tussen 2 banen

Waar gaat dit over? Ik denk dat dit over iemand anders gaat, want ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb een tijdje meegelezen, maar niet meegeschreven.

Ontopic: reistijd op zich is geen probleem, maar als je daardoor 12 uur per dag van huis bent, dan is dat niet te combineren met kleine kinderen en een relatie. Tijd is in deze periode zoveel kostbaarder dan die paar honderd euro extra.

Zoek naar een baan die je aanspreekt en die in normale werkuren te volbrengen is. De banen liggen momenteel voor het oprapen.
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 04 Apr 2022 18:54

Re: Twijfel tussen 2 banen

Hoe staan jij en je man zelf tegenover optie C, Giselle?
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 04 Apr 2022 22:41

Re: Twijfel tussen 2 banen

Hé Eloise is back.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 05 Apr 2022 08:38

Re: Twijfel tussen 2 banen

Gympie schreef:Hé Eloise is back.


Spuit elf :smile:

Katie schreef:Hoe staan jij en je man zelf tegenover optie C, Giselle?


Goede vraag, Katie! Ik denk dat we er beide voor openstaan, maar het lastige is dat optie C momenteel nog niet bestaat, en ondanks dat de arbeidsmarkt gunstig is, is mijn man maar op 1 gebied echt goed qua werk. En daar is nu net wat minder te vinden. Voordeel is dat hij nu nog niet heeft hoeven solliciteren, omdat hij voor beide functies waar hij nu dus tussen 'moet' kiezen is gevraagd door het bedrijf zelf. Dus wellicht zit er nu wel iets voor hem tussen wat net zo leuk is als baan B en qua afstand gelijk is aan baan A.

Hij neigt overigens nu alsnog naar baan B, omdat in de paar dagen dat hij bij baan A aan het werk is er nu al afspraken worden veranderd of gewoonweg niet nagekomen. Geen beste start helaas, gelukkig is verandering niet onmogelijk, maar ze (zijn werkgevers) moeten het wel willen natuurlijk.

Mits het alsnog niks wordt kiest hij dan dus wel voor baan B, MAAR ook bij baan B moeten er dan concessies gedaan worden, zowel bij hem als bij de werkgever.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 05 Apr 2022 09:02

Re: Twijfel tussen 2 banen

Haha Giselle.

Heb on topic niet gereageerd trouwens, maar ik zou ook echt niet zo goed weten wat te doen. Qua gevoel zou ik neigen naar baan B. Maar het lijkt me heel lastig dit.
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 05 Apr 2022 10:07

Re: Twijfel tussen 2 banen

Giselle schreef:
Gympie schreef:Hé Eloise is back.


Spuit elf :smile:

Katie schreef:Hoe staan jij en je man zelf tegenover optie C, Giselle?


Goede vraag, Katie! Ik denk dat we er beide voor openstaan, maar het lastige is dat optie C momenteel nog niet bestaat, en ondanks dat de arbeidsmarkt gunstig is, is mijn man maar op 1 gebied echt goed qua werk. En daar is nu net wat minder te vinden. Voordeel is dat hij nu nog niet heeft hoeven solliciteren, omdat hij voor beide functies waar hij nu dus tussen 'moet' kiezen is gevraagd door het bedrijf zelf. Dus wellicht zit er nu wel iets voor hem tussen wat net zo leuk is als baan B en qua afstand gelijk is aan baan A.

Hij neigt overigens nu alsnog naar baan B, omdat in de paar dagen dat hij bij baan A aan het werk is er nu al afspraken worden veranderd of gewoonweg niet nagekomen. Geen beste start helaas, gelukkig is verandering niet onmogelijk, maar ze (zijn werkgevers) moeten het wel willen natuurlijk.

Mits het alsnog niks wordt kiest hij dan dus wel voor baan B, MAAR ook bij baan B moeten er dan concessies gedaan worden, zowel bij hem als bij de werkgever.



Ja ik snap dat het lastig is om voor optie C te kiezen omdat deze nog helemaal niet in zicht is.
Maar kijken jullie ook naar vacatures? Is er niets in de nabije omgeving wat je man aanspreekt?
Ik vind het zelf een moeilijke keuze omdat het klinkt alsof beide opties niet echt goede opties zijn.
Jammer dat de eerste dagen bij zijn huidige werkgever zo tegenvallen.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 05 Apr 2022 12:05

Re: Twijfel tussen 2 banen

Katie schreef:Ja ik snap dat het lastig is om voor optie C te kiezen omdat deze nog helemaal niet in zicht is.
Maar kijken jullie ook naar vacatures? Is er niets in de nabije omgeving wat je man aanspreekt?
Ik vind het zelf een moeilijke keuze omdat het klinkt alsof beide opties niet echt goede opties zijn.
Jammer dat de eerste dagen bij zijn huidige werkgever zo tegenvallen.


Ja, we hebben onlangs nog samen naar vacatures gezocht. Ik zocht en hij gaf aan of hem dat wel of niet aansprak. Op een van die vacatures had hij overigens ook gereageerd, maar niks meer op gehoord. Dat vind ik ook opmerkelijk, het is heus niet moeilijk om een standaard e-mail of brief eruit te sturen om iemand te laten weten dat ze geen interesse in diegene hebben.

We blijven trouwens wel actief zoeken, hoor, alleen het lijkt of hier in de buurt weinig is wat echt aansluit op de wensen van mijn man (en nee, hij heeft echt geen absurde wensen).
<<

Anoniem327

Bericht 05 Apr 2022 13:02

Re: Twijfel tussen 2 banen

Wel lief dat je hem zo helpt, maar voor hem naar vacatures zoeken? Dat moet ie toch zelf doen joh. En actief zijn eigen netwerk inzetten, het klinkt alsof ie een aardig niche werkveld heeft, dan is juist je netwerk van belang. En dat kun jij niet voor hem doen.
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 05 Apr 2022 15:17

Re: Twijfel tussen 2 banen

Giselle schreef:
Katie schreef:Ja ik snap dat het lastig is om voor optie C te kiezen omdat deze nog helemaal niet in zicht is.
Maar kijken jullie ook naar vacatures? Is er niets in de nabije omgeving wat je man aanspreekt?
Ik vind het zelf een moeilijke keuze omdat het klinkt alsof beide opties niet echt goede opties zijn.
Jammer dat de eerste dagen bij zijn huidige werkgever zo tegenvallen.


Ja, we hebben onlangs nog samen naar vacatures gezocht. Ik zocht en hij gaf aan of hem dat wel of niet aansprak. Op een van die vacatures had hij overigens ook gereageerd, maar niks meer op gehoord. Dat vind ik ook opmerkelijk, het is heus niet moeilijk om een standaard e-mail of brief eruit te sturen om iemand te laten weten dat ze geen interesse in diegene hebben.

We blijven trouwens wel actief zoeken, hoor, alleen het lijkt of hier in de buurt weinig is wat echt aansluit op de wensen van mijn man (en nee, hij heeft echt geen absurde wensen).


Wat lief dat je hem zo helpt. Klinkt als teamwork. Jammer dat er weinig interessante vacatures voorbij komen. Het moet je natuurlijk wel aanspreken. Ik hoop dat er in de nabije toekomst een leuke functie voorbij komt die voldoet aan alle wensen van je man.

Ik vind het ook altijd heel vervelend als je geen reactie krijgt op een sollicitatie. Niet professioneel ook.
<<

Anoniem327

Bericht 05 Apr 2022 19:54

Re: Twijfel tussen 2 banen

Giselle schreef:
Katie schreef:Ja ik snap dat het lastig is om voor optie C te kiezen omdat deze nog helemaal niet in zicht is.
Maar kijken jullie ook naar vacatures? Is er niets in de nabije omgeving wat je man aanspreekt?
Ik vind het zelf een moeilijke keuze omdat het klinkt alsof beide opties niet echt goede opties zijn.
Jammer dat de eerste dagen bij zijn huidige werkgever zo tegenvallen.


Ja, we hebben onlangs nog samen naar vacatures gezocht. Ik zocht en hij gaf aan of hem dat wel of niet aansprak. Op een van die vacatures had hij overigens ook gereageerd, maar niks meer op gehoord. Dat vind ik ook opmerkelijk, het is heus niet moeilijk om een standaard e-mail of brief eruit te sturen om iemand te laten weten dat ze geen interesse in diegene hebben.

We blijven trouwens wel actief zoeken, hoor, alleen het lijkt of hier in de buurt weinig is wat echt aansluit op de wensen van mijn man (en nee, hij heeft echt geen absurde wensen).

Gaan jullie terug verhuizen? Want jullie woonden eerst in de buurt van baan B. toch?
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 05 Apr 2022 21:07

Re: Twijfel tussen 2 banen

Ja, we woonden eerst in de buurt van baan B. Nee, we gaan niet terug verhuizen. Ik moet er niet aan denken. Ik hoop gewoon dat er volgende week een topbaan voorbij komt hier in de buurt, of volgende maand. Zoiets. Ach we zien wel waar het schip strandt, het komt sowieso wel goed.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 06 Apr 2022 08:37

Re: Twijfel tussen 2 banen

Hou wel jezelf goed in de gaten. Baan B betekent dat je er veel vaker alleen voor staat. Als je dat geen probleem vindt is het natuurlijk ook geen probleem, maar ik weet van mezelf dat ik het daar wel moeilijk mee zou hebben.
Het gaat om de keuze die voor jullie allebei goed is.

Jammer dat baan A nu al tegenvalt.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem327

Bericht 06 Apr 2022 16:12

Re: Twijfel tussen 2 banen

MrsMath schreef:Hou wel jezelf goed in de gaten. Baan B betekent dat je er veel vaker alleen voor staat. Als je dat geen probleem vindt is het natuurlijk ook geen probleem, maar ik weet van mezelf dat ik het daar wel moeilijk mee zou hebben.
Het gaat om de keuze die voor jullie allebei goed is.

Jammer dat baan A nu al tegenvalt.

10000x eens. Ook zou ik nadenken over het belang van de kinderen. Het is nogal wat voor (kleine) kinderen als ze ineens een van de ouders nauwelijks nog zien.

Dit gaat niet om een kort project, maar om een baan voor onbepaalde tijd. Het betekent dus dat jouw man het grootste deel van het opgroeien van zijn kinderen gaat missen. Staat hij daar echt achter? En jij? En de kinderen?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 06 Apr 2022 22:31

Re: Twijfel tussen 2 banen

Mijn man heeft een tijdje een soort van baan B gehad en ik vond dat best zwaar. De kinderen waren toen nog vrij klein en eigenlijk alles kwam op mij neer (naast m'n eigen werk dan ook nog). Hij was al weg voordat wij opstonden en hij kwam terug als de kinderen al bijna naar bed gingen. Hij vond het zelf ook helemaal niet leuk ondanks dat het werk prima was.
Als je daarbij dan ook nog maar 19 cent per kilometer krijgt zou ik het helemaal een slechte deal vinden.

Ik zou ook denken even doorbijten bij baan A en wachten tot er een betere optie voorbij komt.
2010 2012
<<

sjimmer

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 06 Apr 2022 21:27

Woonplaats: Utrecht

Bericht 07 Apr 2022 08:53

Re: Twijfel tussen 2 banen

Lastige keuze! Je zou kunnen aangeven bij de eerste baan dat je een beter aanbod hebt gehad en dat je graag bij hen blijft, maar dat ze wel omhoog zullen moeten gaan met salaris.
En als je echt gelukkig wordt van een baan zou ik daar voor gaan: je hebt ook niks aan een ongelukkige man thuis...
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 09:30

Re: Twijfel tussen 2 banen

sjimmer schreef:Lastige keuze! Je zou kunnen aangeven bij de eerste baan dat je een beter aanbod hebt gehad en dat je graag bij hen blijft, maar dat ze wel omhoog zullen moeten gaan met salaris.
En als je echt gelukkig wordt van een baan zou ik daar voor gaan: je hebt ook niks aan een ongelukkige man thuis...

Gelukkig zijn er meer manieren om gelukkig te zijn als mens. Er is niet maar 1 weg naar Rome. Het geluk van jou als ouder mag nooit ten koste gaan van het geluk van je kinderen en je partner. Als het goed is wil je dat ook niet als ouder en denk je na over het grotere belang in plaats van alleen je eigen belang.

Ik probeer me voor te stellen dat wij net 200km verderop verhuisd zouden zijn met de kinderen voor mijn baan. De kinderen weggehaald van hun vertrouwde omgeving, van hun school en vrienden.

En dat ik vervolgens, terwijl we daar pas net wonen een baan zou aannemen op 200km verderop waar we net vandaan komen... Ik wil echt niet vervelend overkomen in dit topic, maar ik snap niet dat je dit als ouder van kleine kinderen alleen al overweegt. Als partner-van zou ik absoluut not amused zijn en dat is zacht uitgedrukt.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 07 Apr 2022 10:11

Re: Twijfel tussen 2 banen

Ja, nu weet ik het wel hoor, Sadie. Prima dat je een mening hebt hoor, maar je blijft maar roepen hoe fantastisch jij het allemaal zou doen als moeder van het jaar. Er zijn nou eenmaal mensen die andere keuzes (overwegen te) maken.

Wij hebben nu eenmaal onze redenen om wél voor die baan te kiezen en de belangrijkste reden is dat ik mijn man al jaren zwaar ongelukkig naar zijn werk heb zien gaan en nog wel ongelukkiger terug zien komen. Jaar in, jaar uit. Week in, week uit. Elke dag was een strijd voor hem en omdat wij financieel echt heel slecht zaten kon hij niet weg (want vast contract dus bepaald soort zekerheid). Uiteindelijk is hij daar ontslagen (boventallig verklaard, sure!). Maar hij vond een superleuke baan, daarvoor zijn we naar het noorden van het land verhuisd, maar daar is hij weggepest (hij zoekt ze wel uit hè). En nu kwam hij dus die baan B tegen waar hij superveel zin in heeft, wat alles heeft wat hij wil behalve dan die leaseauto, maar het is een half uur bij onze oude woonplaats vandaan. Tsja. Ideaal is het niet, dat klopt, maar we hebben de afgelopen 15 jaar samen overal een mouw aan weten te passen en dat zal in dat geval ook wel lukken. We hebben in die jaren ook geleerd om niet in problemen te denken, maar in oplossingen. Zolang we onze kinderen kunnen geven wat ze nodig hebben is er mi niets mis mee om die baan, waar hij zo gelukkig van wordt, liever gisteren dan vandaag aan te nemen. En misschien komen we er na een half jaar achter dat het toch niet te doen is, dan is ook daar wel weer een oplossing voor.

En ik heb al jullie reacties en alle voors en tegens met hem besproken, en beide banen hebben voors en tegens. Maar de voors van baan A wegen niet op tegen de tegens van baan B. Tel daar het geluk van mijn man bij op, dan is er maar één goede keuze op dit moment.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 07 Apr 2022 10:31

Re: Twijfel tussen 2 banen

Maar was zijn baan echt de enige reden om naar het noorden te verhuizen of waren er wel meer redenen? Ik neem aan dat je daar zelf ook achter stond en niet het gevoel had dat je dat moest doen. Want als hij nu 200km kan rijden voor een baan had hij dat toen ook kunnen doen. Was het puur en alleen in zijn belang ivm de afstand dan is het nu natuurlijk enorm zuur als hij weer dicht bij jullie vorige woonplaats gaat werken. Zolang dat niet het geval is en jij staat erachter. Waarom dan niet?

Dat gezuig over de kinderen :face:. Die hebben liever een vader die gelukkig is en ze wat minder zien dan een vader die meer thuis is maar zich doodongelukkig voelt. Je hebt ook geen hele kleine kinderen meer dus ik vraag mij af of het dan echt zo zwaar is omdat alleen te moeten doen als je daar een gelukkige man voor terug krijgt. Mijn kinderen hebben er echt geen last van dat mijn man minimaal 12u van huis is.

Ik denk dat het vooral belangrijk is of jullie er allebei oke mee zijn. Dan doet de mening van anderen er niet zoveel toe. Als plan B toch teveel van hem/jullie vraagt kan hij altijd nog op zoek naar een plan C maar kan hij ondertussen wel met een fijn gevoel naar zijn werk.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers