Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gastouder of kinderdagverblijf

<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 10 Nov 2013 14:35

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

Onze dochter gaat ook naar t kdv(agrarisch) en ik vind het echt super! Het samenspelen met andere kindjes gaat goed en ze kon goed haar eigen ritme aanhouden,er zijn bijna altijd dezelfde leidsters en bij wisselingen sowieso 1 vertrouwd gezicht. Maar dit komt nauwelijks voor. Nu ze bijna 1 is gaat ze qua eten met de groep mee maar voor slapen is er van alles nog mogelijk.ze hebben ook 1 2 en 3 persoonskamertjes en buitenbedjes.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 10 Nov 2013 14:35

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

Voor een baby een gastouder, voor een peuter een kdv. Op ons kdv hebben ze 2 verticale groepen, voor baby's best veel prikkels af en toe naar mijn idee. Onze dochter gaat naar het kdv èn een gastouder. Naar het kdv omdat ze daar met een voorschools leerprogramma werken en ze niet naar een psz gaat, naar de gastouder om in huiselijke kring opgevangen te worden en de rust. Heeft de gastouder vakantie, dan kan ik bij het kdv gebruik maken van mijn ruildagen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Nov 2013 14:36

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

Gastouder heeft mij nooit zo getrokken en dat komt echt door wat ik zie wat er hier aan de overkant gebeurd, zij is ook gastouder en ik vind het helemaal niks. Ik geef dus meteen toe dat ik geen goed referentiemateriaal heb.

Wij startte op een best groot dagverblijf, maar wel altijd twee vaste leidsters en ja iedereen kan een keer ziek zijn maar dat komt niet vaak voor en mijn kinderen hebben op de dagen dat ze er zijn altijd dezelfde leidsters. Niemand werkt een halve dag op die groep maar gewoon hele dagen. Ik vind het prettig. Momenteel is de groep kleiner geworden en werkt de leidster op een dag alleen omdat er maar weinig kinderen zijn. Ik las net bij maple weer dat 4 ogen beleid daar hebben we ook ooit een brief over gehad, maar ik geloof niet dat dat nu nog waar gemaakt kan worden want die leidster is gewoon alleen.

Ik ben gewoon heel positief over het kinderdagverblijf en de leidsters ik hoop ook dat het gewoon open blijft en ik niet iets anders hoef te zoeken.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem25

Bericht 10 Nov 2013 14:42

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

Mijn voorkeur gaat naar een KDV, maar de flexibiliteit die wij nodig hebben bieden de KDV's hier in de buurt helaas niet.

Dus gaat Luuk naar een gastouder. Waar hij het ook heel leuk heeft, maar waar ik wel nadelen zie in dat hij bijvoorbeeld uit bed gehaald wordt als kinderen van en naar school moeten, waar hij hele ochtenden mee naar school moet omdat mijn gastouder zich heeft opgegeven als hulpouder, wij minimaal 10 uur p.w. af moeten nemen terwijl we regelmatig helemaal geen uren nodig hebben en ze nu geen plekje kan garanderen voor de baby.
<<

Anoniem133

Bericht 10 Nov 2013 16:04

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

Voor beiden valt wel te zeggen. Maar hier in de buurt zitten niet veel gastouders, en er was maar eentje die kon opvangen op de dagen dat ik opvang nodig had, en die sprak mij helemaal niet aan. Dus mijn kinderen gaan naar een kdv en ik vind het een fijn idee dat er meerdere leidsters zijn en dus een soort sociale controle. Met wisselingen valt het hier erg mee, het zijn dezelfde gezichten die soms op een andere groep staan, maar geen invalkrachten die de kinderen niet kennen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Nov 2013 16:27

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

Aimee, dat is wel een flinke lijst met nadelen. De regels bij kdv veranderen nog wel eens, kan je dat niet nog eens nagaan of misschien kijken of er een andere go is waar minder nadelen aan zitten?
R. 2013
D. 2016
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 10 Nov 2013 17:01

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

Kinderopvang.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Tazz

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 15 Okt 2013 14:11

Bericht 10 Nov 2013 17:55

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

Gastouder, alle nadelen die hier voor gastouders genoemd worden gelden echt niet voor alle gastouders. En hier is het zo dat het gastouderbureau vervanging regelt als de gastouder ziek is.
<3 <3

Afbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 10 Nov 2013 18:24

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

Aimee schreef:Mijn voorkeur gaat naar een KDV, maar de flexibiliteit die wij nodig hebben bieden de KDV's hier in de buurt helaas niet.

Dus gaat Luuk naar een gastouder. Waar hij het ook heel leuk heeft, maar waar ik wel nadelen zie in dat hij bijvoorbeeld uit bed gehaald wordt als kinderen van en naar school moeten, waar hij hele ochtenden mee naar school moet omdat mijn gastouder zich heeft opgegeven als hulpouder, wij minimaal 10 uur p.w. af moeten nemen terwijl we regelmatig helemaal geen uren nodig hebben en ze nu geen plekje kan garanderen voor de baby.


Ik vind het wel raar dat ze zich als hulpouder opgeeft terwijl ze eigenlijk gewoon voor jou aan het werk is. Het kan altijd een keer gebeuren dat het zo uitkomt maar als dat regelmatig gebeurt zou ik er wel wat van zeggen. Onze gastouder plande dat soort dingen alleen op dagen dat ze geen kindjes had. Soms wilde ik wel eens op het laatste moment ruilen en dan nam ze mijn zoontje ook wel mee maar op de afgesproken dagen deed ze dat niet zonder overleg.
<<

anoniem196

Bericht 10 Nov 2013 18:40

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

Gastouder riep ik de eerste 2 jaar.
Tot onze gastouder door ziekte 5 maanden niet op kon passen.
De gastouder die we toen hadden was verschrikkelijk. Daar is ze 4 keer geweest.

Daarna overstap naar kdv gemaakt.
Vind het fijn dat ze met andere kinderen kan spelen van haar eigen leeftijd.
Maar mis het huiselijk van onze oude gastouder.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 10 Nov 2013 20:03

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

Kdv:
4- ogenbeleid
Bij ziekte geen gezeur met geen opvang
Geen gedoe met vakantie of zwangerschapsverlof van de leidsters
Goed opgeleid personeel
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Nov 2013 20:11

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

Een gastouder is ook goed opgeleid, dus dat argument gaat niet meer op tegenwoordig.
Het is niet meer zo dat elke Jan Boeren Fluitje van de hoek GO kan worden.

De kinderen van onze gastouder zijn allemaal boven de 10 en gaan en komen zelf van school.
Ze vangt zelf alleen maar kinderen tot 4 op, dus het probleem dat ze naar school moet hebben we niet.
<<

Anoniem219

Bericht 10 Nov 2013 20:47

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een KDV.
<<

FaithHopeLove

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:48

Bericht 10 Nov 2013 20:47

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

Chipa schreef:Kdv:
4- ogenbeleid
Bij ziekte geen gezeur met geen opvang
Geen gedoe met vakantie of zwangerschapsverlof van de leidsters
Goed opgeleid personeel


Mee eens!
2013
<<

Anoniem255

Bericht 10 Nov 2013 21:24

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

In eerste instantie zou ik zeggen: KDV.
Echter hebben wij inmiddels een gastouder aan huis.
Nu hebben we het daar echt enorm mee getroffen. Tegen het tarief van een GO waar de kindjes heen moeten en ze is extreem flexibel. We mogen haar zelfs vragen als we in de avond iets te doen hebben of een weekend weg willen. Nu zullen we daar niet zomaar gebruik van maken maar voor in noodgevallen wel fijn om te weten.
Uiteindelijk heeft het voor ons meer voordelen dan het kdv. Op het 4 ogen controle na.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 11 Nov 2013 09:27

Re: Gastouder of kinderdagverblijf

KDV, L. gaat maar een halve dag per week. Ze gaat vanwege het contact met andere kinderen, de opvang hebben we in principe niet nodig. Bij een gastouder troffen we geen leeftijdsgenootjes.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers