Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boterhammen kinderen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Mrt 2022 20:50

Re: Boterhammen kinderen

Ja ik moest de roze kleurstof echt door de vega paté van Kips roeren, bedoel ik. Vond het er zó chemisch uit zien. Nou zal gewone smeerworst ook chemisch zijn hoor en ben op zich niet vies van een beetje chemie in m'n eten 😅 (ik maak me geen illusies dat al die producten niet hartstikke bewerkt zijn bedoel ik), maar dit vond ik wel ranzig haha.

Ik ga die Vegetarische Slager rolletjes dan eens proberen!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Mrt 2022 20:55

Re: Boterhammen kinderen

Ja alleen die kleur al, heel dubieus vond ik het. Heb het toen een keer op een boterham voor m'n stiefdochter gesmeerd en ze vroeg: "Wat eet ik?!" :smile:
❤ 7 juni 2018
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 29 Mrt 2022 21:08

Re: Boterhammen kinderen

- Hoeveel boterhammen eet je kind (per maaltijd).
's Ochtends eten ze geen brood.
's Middags eten ze beiden 4 sneeën brood.

- Wat voor soort brood?
Meestal een zonnepit van de bakker. Soms spelt. Ze krijgen ook 1x per week kleine witte bolletjes, meestal op woensdag. In het weekend bakken we vaker wat af. soms halen we broodjes bij de bakker.

- Hoe smeer/snijd/serveer je ze?
Ik snij de snee doormidden en klap de helften op elkaar. Soms doe ik de snee dan nog eens door maar de laatste tijd eigenlijk niet meer.

- Wat heeft je kind er graag op?
Kaas (ook wel met stroop of komkommer), verschillende soorten worst, pindakaas, chocopasta, jam, vlokken, kipfilet, ham.
Ze krijgen op woensdag of vrijdag of in het weekend ook wel eens bosbessen of bananenpannenkoekjes. Of knakworstjes.
Dochter vindt muisjes ook wel eens lekker erop en zoon vindt gevuld eitje salade het einde.
In het weekend maken we ook wel eens broodje ongezond, met kaas, mayo en komkommer en een snuifje aromat. Dat vinden ze echt feestelijk. Heel soms ook nog wat kipfilet of ham erbovenop.

- Wat lust je kind niet?
Zoon lust alles wel geloof ik. Dochter houdt niet van ei. En kaas zonder iets erbij op de boterham vind ze ook niks.

- Eet je kind met of zonder korsten?
Met.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 29 Mrt 2022 21:37

Re: Boterhammen kinderen

Als ontbijt meestal een sneetje open geroosterd brood en met de lunch twee dubbele sneeen brood.
Ze eten glutenvrij witbrood. Donker brood is vaak met teveel pitjes en of het ook echt gezonder is weet ik niet zeker.
Als beleg eet dochter het liefst pure hagelslag of vruchtenhagel. Zoon heeft lever vleeswaren of leverpastei.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Mrt 2022 22:14

Re: Boterhammen kinderen

Haha Ja het is wel een erg heftig kleurtje idd maar volgens mij is die kleurstof gewoon biet.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Mrt 2022 09:57

Re: Boterhammen kinderen

Marin schreef:Beetje nav Jip's topic en nav de zoveelste drama situatie hier vanochtend wat vragen:

- Hoeveel boterhammen eet je kind (per maaltijd).
Wisselend. De jongste niks of één en de middelste meestal 2.

- Wat voor soort brood?
Ik haal altijd goudeerlijk voor ze, dat is (helaas) geen volkorenbrood maar op basis van maïsmeel.


- Hoe smeer/snijd/serveer je ze?
Ook dat wisselt. Vooral bij de jongste komt dat nogal precies: soms in stukjes, soms in reepjes, soms dubbelgevouwen. Goed afstemmen is een vereiste want als het niet naar prinsje zijn zin is dan is het huis te klein en wordt er niet gegeten 🫥😂.

- Wat heeft je kind er graag op?
Vooral speculoos, pasta of hagelslag. Maar ook leverworst, leverpastei, smeerkaas, kaas, boterhamworst, etc.

- Wat lust je kind niet?
Geen idee eigenlijk, haha. Ze zijn daar niet zo moeilijk in.

- Eet je kind met of zonder korsten?
Met. Altijd zo aangeleerd en eigenlijk nooit een probleem geweest.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 30 Mrt 2022 21:12

Re: Boterhammen kinderen

- Hoeveel boterhammen eet je kind (per maaltijd).
Hier eten de kinderen in de ochtend vaak yoghurt met muesli of één boterham. De jongste eet ook wel graag (4!) Maiswafels. Op een schooldag eten ze verder nog vier boterhammen. De jongste laat de korstjes altijd liggen.

- Wat voor soort brood?
Volkorenbrood

- Hoe smeer/snijd/serveer je ze?
Thuis gewoon enkel, niet gesneden. Op school 2 op elkaar en dan doormidden.

- Wat heeft je kind er graag op?

I. Is dol op hartig. Philadephia en vegetarische kipfilet zijn favoriet.
R. Vindt pindakaas, honing en chocoladepasta lekker.

- Wat lust je kind niet?
I. Eet geen kaas. Alleen kaas van de kaasboer vindt ze lekker (verwend. Haha)
R. Lust geloof ik alles wel

- Eet je kind met of zonder korsten?

R. Met, I. Zonder.

R. Is Bijna 9. I. Bijna 7.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 31 Mrt 2022 11:47

Re: Boterhammen kinderen

- Hoeveel boterhammen eet je kind (per maaltijd).
Bijna allemaal altijd 2, de jongste in de ochtend soms 1 ivm tijd.

- Wat voor soort brood?
Altijd bruin of volkoren, geen pitjes

- Hoe smeer/snijd/serveer je ze?
Snij ze 1x door, dus ze hebben een halve boterham per keer.

- Wat heeft je kind er graag op?
Chocoladepasta, hagelslag, gestampte muisjes, smeerkaas, boterhamworst, kipfilet, kaas, jam, stroop

- Wat lust je kind niet?
Eigenlijk lusten ze vrij veel, alleen S'je lust het minst. Die houdt niet zo van zoetigheid.

- Eet je kind met of zonder korsten?
Ze moeten de korsten opeten.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 31 Mrt 2022 12:03

Re: Boterhammen kinderen

- Hoeveel boterhammen eet je kind (per maaltijd)? Antwoorden gaan over de jongste: zij krijgt er 2 mee naar school.
- Wat voor soort brood? Net wat er is, maar wel altijd bruin. Ze eet alles.
- Hoe smeer/snijd/serveer je ze? Op elkaar en dan doormidden.
- Wat heeft je kind er graag op? Meestal pindakaas met hagelslag of kaas, of grillworst/boterhamworst/gekookte worst.
- Wat lust je kind niet? Ehm, qua brood en beleg lust ze eigenlijk alles.
- Eet je kind met of zonder korsten? Met. Altijd gedaan.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx