Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boterhammen kinderen

<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 29 Mrt 2022 10:52

Re: Boterhammen kinderen

Marin schreef:Fijn dat ze daar wel wat eet Gympie! Natuurlijk lekker irritant maar ook wel heel fijn dat er iig iets in gaat.


Ja daar ben ik heel blij mee!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Mrt 2022 11:36

Re: Boterhammen kinderen

- Hoeveel boterhammen eet je kind (per maaltijd).
Tegenwoordig meestal maar één in de ochtend (heel soms twee), in de middag twee. Ze eet soms ook wortelwraps met hummus, jam of smeerkaas en kipfilet als lunch, vindt ze lekker.
- Wat voor soort brood?
meestal volkoren tijgerbrood en soms Pain Madeleine, van dat maisbrood
- Hoe smeer/snijd/serveer je ze?
als ze er twee eet, krijgt ze een dubbele en die snijden we dan meestal in vieren
- Wat heeft je kind er graag op?
het liefst pindakaas, maar verder ook smeerpaté, appelstroop, jam of hummus
- Wat lust je kind niet?
brood met te veel zaden en pitten
- Eet je kind met of zonder korsten?
meestal laat ze wel wat korsten liggen, ik ben gestopt om me daar druk om te maken (maar probeer wel te stimuleren dat ze alles opeet)
❤ 7 juni 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 29 Mrt 2022 12:02

Re: Boterhammen kinderen

In de ochtend heeft ze liever beschuit of crackers maar brood kan ook. Thuis is dat meestal wit brood. Meestal met hagelslag, pindakaas, appelstroop, jam of worst. Ik zou niet weten wat ze niet lust, we halen tenslotte alleen in huis wat we wel lusten :P. Meestal neemt ze er dan eentje en eet ze nog een stukje paprika wat er over is van wat ik voor haar lunch aan het bereiden ben.

In de middag krijgt ze 2 bruine boterhammen mee naar school. Ze wil daar eigenlijk altijd appelstroop of pindakaas op. Op vrijdag mag ze er hagelslag op. Verder heeft ze dan nog liga's mee, wat paprika en een stuk fruit of het fruit moment.

Brood eet ze gewoon met korsten. Tenzij ze heel hard zijn, dan haal ik ze eraf. Ze is een makkelijke eter dus als ze iets niet wil ga ik daar ook geen probleem van maken. Ze wil ze altijd in 4 stukjes gesneden (bij 2 boterhammen, anders in 2 stukjes bij 1 boterham), zo kinderachtig :haha: ik probeer wel vaker gewoon door de helft te snijden. Maar goed, dat gaat natuurlijk helemaal nergens over op zich :P.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 29 Mrt 2022 12:52

Re: Boterhammen kinderen

Mijn beide kinderen zijn wel gek van brood.
Eten broodmaaltijden meestal liever dan het warme eten s avonds.

Ze eten tussen 1-5 boterhammen, wisselt nogal.
Of soms crackers of beschuit, bolletjes, ontbijtkoek of andere variaties. Yoghurt met granola vinden ze ook lekker.

Meestal hebben we bruin brood of fijn volkoren (zonder pitjes).

Ze eten er van alles op. Kaas, smeerkaas, gekookte worst, ham, kipfilet, jam, appelstroop, pindakaas, hagelslag, muisjes en vast nog meer wat ik vergeet.

Mn oudste lust geen pindakaas, de jongste lust alles wel geloof ik.

Mn jongste laat thuis de korstjes liggen.
Op de opvang eet ie ze wel gewoon, dus komt thuis ook vanzelf (mn oudste ging dat ook van 1 op andere dag doen).
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Mrt 2022 13:29

Re: Boterhammen kinderen

- Hoeveel boterhammen eet je kind (per maaltijd).
In de ochtend 2. In de middag 2/3. Een enkele keer meer.

- Wat voor soort brood?
Volkoren

- Hoe smeer/snijd/serveer je ze?
Ze smeren zelf. Beleg er op en dubbel klappen.

- Wat heeft je kind er graag op?
De oudste kaas en pindakaas. De jongste het liefst alleen maar chocopasta.

- Wat lust je kind niet?
Dingen zoals hummus.

- Eet je kind met of zonder korsten?
Meestal zonder. Daar ga ik echt geen stampij om maken. Zelf at ik pas op m’n 11e m’n kosten op.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 29 Mrt 2022 21:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Mrt 2022 13:36

Re: Boterhammen kinderen

- Hoeveel boterhammen eet je kind (per maaltijd). Tussen de middag 2
- Wat voor soort brood? Bruin brood
- Hoe smeer/snijd/serveer je ze? Snij het in kleine stukjes en leg steeds op zijn tafelblad neer. Als hij hele bordje heeft propt die alles in zijn mond.
- Wat heeft je kind er graag op? Hij vind alles lekker. Pindakaas, fruit, jam
- Wat lust je kind niet?
- Eet je kind met of zonder korsten? Met korst die geen ik altijd eerst en dan smeer ik het brood
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Mrt 2022 13:40

Re: Boterhammen kinderen

Sniid je er dan toch eerst af, Sarah?
Let's discover the world together.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 29 Mrt 2022 14:04

Re: Boterhammen kinderen

Hier worden niet zoveel boterhammen gegeten. Ik vind 8 boterhammen op een dag ook wel wat eentonig denk ik.

Hier eten de groten sochtends muesli met griekse yoghurt en fruit naar keuze erin (appel/banaan/bessen/sinaasappel). Dan nemen ze boterhammen mee naar school want dat is het handigst.

Als ze uit school komen meestal een soepje/broodje/havermout/smoothie/noten/wrap/bananenpannekoekje ofzo.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 29 Mrt 2022 14:09

Re: Boterhammen kinderen

Ohja en die kleine is een ramp. Die eet heel slecht brood die spuugt alles weer uit na het kauwen (want toch niet lekker ofzo) en die eet verder ook matig fruit enzo. Ze leeft op griekse yoghurt, volkoren crackers en als het aan haar ligt kaas, pizza en doritos. Dat laatste gebeurt uiteraard niet dat voorrecht is alleen aan mij toebedeeld.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 29 Mrt 2022 14:17

Re: Boterhammen kinderen

Charles schreef:Ohja en die kleine is een ramp. Die eet heel slecht brood die spuugt alles weer uit na het kauwen (want toch niet lekker ofzo) en die eet verder ook matig fruit enzo. Ze leeft op griekse yoghurt, volkoren crackers en als het aan haar ligt kaas, pizza en doritos. Dat laatste gebeurt uiteraard niet dat voorrecht is alleen aan mij toebedeeld.


Haha 😂

Maar herkenbaar. Die van mij alleen vooral op fruitzakjes en komkommer. En als het aan haar ligt op Nibbits en chocola.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 29 Mrt 2022 14:50

Re: Boterhammen kinderen

- Hoeveel boterhammen eet je kind (per maaltijd).
Jongste: naar school tussen de middag 2. Thuis meestal cracottes of honingballetjes/ringetjes. Als ze brood eet dan 1-2

Oudste: 2


- Wat voor soort brood?
Wit brood of bolletje

- Hoe smeer/snijd/serveer je ze?
smeren en dubbel klappen

- Wat heeft je kind er graag op?
Jongste lust alleen pindakaas met of zonder hagelslag, chocopasta en appelstroop.

oudste: het liefst kipfilet of ham. Maar die lust bijna alles wel op brood


- Wat lust je kind niet?
Jongste lust bijna niets, zie hierboven.

Oudste: ik zou zo even niets kunnen noemen wat ze echt niet zou lusten


- Eet je kind met of zonder korsten?
oudste met

jongste naar school 1 met kosten, en 1 zonder
08-03-2010
08-02-2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 29 Mrt 2022 15:32

Re: Boterhammen kinderen

Hier eten ze meestal maar 1 boterham als ontbijt. Jongste soms 2. Bij de lunch ook 1 of 2 boterhammen. De oudste krijgt er 2 mee naar school, die gaan altijd op, maar als ze thuis luncht, eet ze meestal minder. Soms hebben we verse broodjes of afbakbrood, dan eet ze ook meer. In het weekend willen ze graag yoghurt met muesli.
Ik smeer een snee brood voor de helft en klap em dubbel. Vaak vragen de kinderen of ik van het laatste deel (de korst) stukjes wil maken, dat vinden ze fijner eten. De korst gaat eigenlijk altijd op.
De jongste eet alleen appelstroop en chocopasta op zijn brood. Dat laatste hebben we nooit in huis en krijgt hij alleen bij opa en oma. De oudste eet alles eigenlijk wel, kiest vaak voor sandwichspread, kaas of worst. We hebben altijd volkoren brood, soms met zaden/pitten, soms gewoon tijgerbrood.
december 2016
juli 2019
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 29 Mrt 2022 16:21

Re: Boterhammen kinderen

Hoeveel boterhammen eet je kind (per maaltijd).
3, soms 4. Hij ontbijt altijd met Griekse yoghurt met granola en eet dus alleen met de lunch brood.

- Wat voor soort brood?
Wij hebben meestal volkoren speltbrood.

- Hoe smeer/snijd/serveer je ze?
Ik smeer per sneetje brood en klap die dubbel.

- Wat heeft je kind er graag op?
Kaas, grillworst, Zeeuws spek, gebraden kipfilet, leverworst, pindakaas, chocopasta.

- Wat lust je kind niet?
Hij lust alles wel geloof ik.

- Eet je kind met of zonder korsten?
Met korsten.
10.04.17
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 29 Mrt 2022 16:55

Re: Boterhammen kinderen

Hoeveel boterhammen eet je kind (per maaltijd).
Bij het ontbijt 1 boterham, wat fruit en meestal wat happen van onze kwark. Bij de lunch 2 of 3 boterhammen.

- Wat voor soort brood?
Volkoren brood.

- Hoe smeer/snijd/serveer je ze?
Per sneetje en snij ze in hapklare stukken, met korst.

- Wat heeft je kind er graag op?
Kaas, smeerkaas, cream cheese, vega worst, appelstroop, hagelslag.

- Wat lust je kind niet?
Nou vanochtend gaf ik hem een stukje brood met Nutella maar dat spuugde hij weer uit. Pindakaas is hij na 2 hapjes meestal ook wel klaar mee.

- Eet je kind met of zonder korsten?
Met korstjes.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Mrt 2022 17:18

Re: Boterhammen kinderen

De oudste:

- Hoeveel boterhammen eet je kind (per maaltijd). 2 of 3
- Wat voor soort brood? Fin volkoren bruin. Soms wit bolletje
- Hoe smeer/snijd/serveer je ze? Dubbelgevouwen. Naar school: dubbel en dan doormiddrn snijden
- Wat heeft je kind er graag op? Cervelaat, gekookte worst, kipkerrie zonder stukjes kip, jonge kaas, hagelslag of pasta
- Wat lust je kind niet? Oude kaas
- Eet je kind met of zonder korsten? Sinds een half jaar of langer eet ze haar korstjes op.

De jongste:

-Hoeveel boterhammen eet je kind (per maaltijd). 2 of 1
- Wat voor soort brood? Fijn volkoren bruin
- Hoe smeer/snijd/serveer je ze? Dubbelgevouwen, soms in stukjes.
- Wat heeft je kind er graag op? Jonge kaas, pindakaas of pasta
- Wat lust je kind niet? De rest
- Eet je kind met of zonder korsten? Zonder

In het weekend mogen ze zelf ontbijt smeren en de jongste op de andere dagen bij de lunch. De rest van de momenten smeren wij.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Mrt 2022 17:37

Re: Boterhammen kinderen

Harrison, welke vega worst geef jij? Ik had laatst vega smeerworst van Kips maar daar moest ik het kleurstof echt doorheen roeren. Vond dat er niet heel appetijtelijk uit zien. Misschien heb jij een betere tip? Vind het wel handig want daarin zit natuurlijk geen vit a.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem323

Bericht 29 Mrt 2022 17:53

Re: Boterhammen kinderen

Marin heeft hij echt last van het mondgevoel van de korst of is de korst te taai voor zijn tanden? Bij mijn dochter waren de tanden te gevoelig en heb een jaar lang de korst om de halve cm ingeklapt (en om de maand iets verder uit elkaar). Ze kreeg hem gewoon niet doorgebeten.

Bij mijn zoon ging het echt om het mondgevoel en dan kan je er niet veel mee behalve (los) aanbieden en wachten tot ze een keer willen proberen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 29 Mrt 2022 18:18

Re: Boterhammen kinderen

Oudste eet meestal 2 sneeen, ook regelmatig 3, laatst zelfs 4. Smeert vaak zelf. Vlees, kaas, hagelslag zijn favoriet. Jam, smeerkaas, kruidenkaas worden ook wel eens gegeten.

Jongste eet 2 boterhammen. Ook meestal met vlees of kaas en iets zoets.

Bijna altijd bruin brood en dat wordt gewoon gegeten. Soms wit, maar dan wordt er ook altijd een snee bruin bij gegeten.

Ik snap alleen niet wat een dubbelklap is en hoe je dan aan 8 boterhammen komt. Wij doen de snee dichtvouwen na smeren, maar dan heb je nog altijd 1 snee (= 1 boterham) dan bij ons
Laatst gewijzigd door Amandine op 29 Mrt 2022 22:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 29 Mrt 2022 18:24

Re: Boterhammen kinderen

Ik denk dat ze twee boterhammen boven op elkaar bedoelt. Ik had ook nog nooit van een dubbeklap gehoord als term.
10.04.17
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 29 Mrt 2022 18:43

Re: Boterhammen kinderen

Marin schreef:Thunder, en de oudste? Zijn dat puber hoeveelheden of valt dat mee?
Dat valt heel erg mee. Ook hij is niet zo’n broodeter. Meestal neemt hij er twee mee naar school, maar hij haalt net zo vaak wat op school of in het centrum.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Mrt 2022 19:42

Re: Boterhammen kinderen

Oh haha wist niet dat dat geen gangbare term was. Dus ja 8 is 2x4 boterhammen. Maar dat was grote uitzondering hoor. M'n zus en ik wisten niet wat we zagen bij die knul.
Let's discover the world together.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 29 Mrt 2022 19:56

Re: Boterhammen kinderen

Hier ben ik de enige thuis die nooit ontbijt met brood, de rest is er dol op. Ik ben wel een broodliefhebber, maar moet er 's ochtends niet aan denken! De rest wel dus.
- Hoeveel boterhammen eet je kind (per maaltijd).
Oudste eet er 2 in de ochtend en 3 tussen de middag. De middelste en jongste eten er beide 1 of 2 bij het ontbijt en 2 tussen de middag. Het liefst zouden ze 's avonds ook nog brood eten. In de broodtrommel doe ik ook altijd nog rauwkost en iets van een worstje/kaas erbij.
- Wat voor soort brood?
Zoveel mogelijk volkoren, maar ook wel eens wit, maïs of licht meerzaden. In het weekend vaak bolletjes.
- Hoe smeer/snijd/serveer je ze? Boterhammen vouwen wij meestal dubbel, dus één snee voor de helft besmeren en dan dubbelvouwen.
- Wat heeft je kind er graag op?
Oudste zoon eet meestal vleeswaren, hagelslag, appelstroop of pindakaas. Dochter chocopasta, hagelslag, jam of salami. Jongste zoon speculoos, pindakaas, jam, chocopasta of vleeswaren. Kaas eten ze meestal alleen als ze een tosti eten. Zoons eten ook graag gebakken ei of omelet op brood. Of een gekookt ei, maar dat eten ze liever zo op zonder brood.
- Wat lust je kind niet? Mijn zoons lusten eigenlijk alles wel, dochter eet alleen bovenstaande en de rest eigenlijk niet.
- Eet je kind met of zonder korsten? Allemaal met korsten. Bij dochter heeft dat lang geduurd. Toen ze een kleuter was sneden we ze er meestal af. Inmiddels eet ze de korsten meestal wel op, soms komen ze in de broodtrommel nog terug.
2011 2012 2017
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 29 Mrt 2022 20:17

Re: Boterhammen kinderen

- Hoeveel boterhammen eet je kind (per maaltijd).

Bij het ontbijt 1 als hij brood eet, vaak eet hij fruit in de ochtend. In weekend als we later opstaan vaak 2 bij het ontbijt.

Bij de lunch op school krijgt hij 2 boterhammen (en wat kleine andere dingen) mee.

- Wat voor soort brood?

Ligt eraan wat we hebben. Volkoren, dubbel donker, mais, alles komt voorbij.

- Hoe smeer/snijd/serveer je ze?

Ik snijd de boterham door, klap hem dubbel en doe hem in tweeën.

- Wat heeft je kind er graag op?

Alle vleeswaren zoals ham, grillworst, leverworst, cervelaat etc. En ook kaas of smeerkaas, of pindakaas. In weekend kiest hij nog wel eens jam of hagelslag.

- Wat lust je kind niet?

Eigenlijk alles.

- Eet je kind met of zonder korsten?
Grappig ik wist niet dat dit een ding was, hier altijd met korsten gegeten.

[/quote]
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Mrt 2022 20:40

Re: Boterhammen kinderen

Marin schreef:Harrison, welke vega worst geef jij? Ik had laatst vega smeerworst van Kips maar daar moest ik het kleurstof echt doorheen roeren. Vond dat er niet heel appetijtelijk uit zien. Misschien heb jij een betere tip? Vind het wel handig want daarin zit natuurlijk geen vit a.


Ik ben harri niet maar ik heb wel een antwoord :) wij eten vaak de Vega pate van kips. Die is echt mega lekker! Ook favoriet en heel erg lekker: de Vega grillworst van appie huismerk. Vind beide zelf ook heel lekker. De kleine rolletjes paté van de vegetarische slager zijn ook lekker.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Mrt 2022 20:43

Re: Boterhammen kinderen

Volgens mij bedoelt Marin juist die vega paté. :wink: Ik heb die ook één keer in huis gehad en vond het echt smerig. We hebben wel altijd de gewone smeerpaté van Kips (voorheen Linera) in huis.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers