Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 21 Apr 2022 17:53

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Sadie, zit jij op een ander forum? Oh wacht, nee, je leest gewoon selectief! Dan kun je natuurlijk allerlei "standaarden" zelf verzinnen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2022 17:54

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Bovendien is er ook nog méér dan alleen de kraamwerk. Daarna is het niet ineens magisch een peuter ofzo. Juist de weken daarna wanneer het gewone leven weer begint, is vaak zwaar.
Let's discover the world together.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 21 Apr 2022 17:57

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Marin schreef:Bovendien is er ook nog méér dan alleen de kraamwerk. Daarna is het niet ineens magisch een peuter ofzo. Juist de weken daarna wanneer het gewone leven weer begint, is vaak zwaar.


Dat mag je niet zwaar vinden Marin, koken is immers een kleine moeite ;-) :thumbup:
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 21 Apr 2022 18:30

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Hugo schreef:Mijn leven is niet altijd een feestje, niet alles gaat me voor de wind, niet alles is op te lossen met “even de schouders eronder”. Ik probeer ballen hoog te houden, balans te zoeken en doe vooral mijn uiterste best om er wat van te maken. En dat lukt me best aardig.


Ik denk dit dit voor het gros van de ouders geldt. Ik heb geen kinderen en hier voelt het soms al zo. Ik kan me ook niet voorstellen dat Sadie nooit een dag heeft waarop alles niet zo voorbeeldig verloopt.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 21 Apr 2022 18:32

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Ik vind het wel een grote schande dat jouw man tijdens je kraamweek ging werken hoor Sadie.

Ontopic.
Ik heb werkelijk nog nooit wat ingevroren na bereiden maar het zou best fijn zijn om achter de hand te hebben.
Laten jullie dat eerst ontdooien of doen jullie het bevroren in een pan/oven/magnetron etc.?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Apr 2022 18:59

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Ontopic.
Ik heb werkelijk nog nooit wat ingevroren na bereiden maar het zou best fijn zijn om achter de hand te hebben.
Laten jullie dat eerst ontdooien of doen jullie het bevroren in een pan/oven/magnetron etc.?


Ik vries wel eens wat in om dan een andere dag op mn werk te eten. Ik haal het op tijd dan uit de vriezer, kan het in de koelkast enigszins ontdooien en dan in de magnetron.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Apr 2022 20:18

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Ik vond niet dat mijn vriend lekker kan koken. Dus hij heeft wel een poging gedaan.. maar liever niet.

Overigens hou ik ook niet van diepvries eten. En volgens mij is het ook niet meer nodig om tips te geven ;) aangezien to al bevallen is.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Apr 2022 21:22

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Tabbie schreef:Ik vond niet dat mijn vriend lekker kan koken. Dus hij heeft wel een poging gedaan.. maar liever niet.

Wat eet jouw vriend dan op alle andere dagen, buiten de kraamweek om? Heeft hij nooit op zichzelf gewoond?

Het is een kwestie van oefening. Niemand kan direct de eerste keer lekker koken, maar dan doe je het vaker en krijg je de smaak te pakken.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Apr 2022 21:41

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Nee hoor Sadie, ik ben bijna 40 en heb nog steeds een extreem hekel aan koken. Man kookt elke dag, godzijdank iemand gevonden die het leuk vindt. Nu tijdens de kraamtijd kookt hij dus ook. Maar we hebben ook een vriezer vol met maaltijden gemaakt door vrienden. Hele andere gerechten die mijn man zou maken. 3 dagen per 9 dagen werkt mijn man tijdens avondeten en dan gebruik ik 1 van die maaltijden. Ik kán wel koken hoor, heb nooit klachten gehad. Maar ik vind heerlijk dat keuken dan schoon blijft en ik die tijd aan mijn kinderen kan besteden. Dochter heeft meestal rond die tijd enorme krampen dus ben wel druk met haar. Zoon was een giga huilbaby, daar kon mijn man echt niet koken, dat was zo’n hel. Wat was ik toen blij met die gekookte maaltijden. Het klopt heus wat je zegt hoor Sadie: bij een tevreden baby en een behulpzame partner kan het allemaal. Alleen zijn niet alle baby’s zo makkelijk en heeft niet iedereen een partner (rond etenstijd aanwezig). In draagdoek koken is geweldig idee, zo doe ik ook het eten opwarmen ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Apr 2022 23:05

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Sadie schreef:
Tabbie schreef:Ik vond niet dat mijn vriend lekker kan koken. Dus hij heeft wel een poging gedaan.. maar liever niet.

Wat eet jouw vriend dan op alle andere dagen, buiten de kraamweek om? Heeft hij nooit op zichzelf gewoond?

Het is een kwestie van oefening. Niemand kan direct de eerste keer lekker koken, maar dan doe je het vaker en krijg je de smaak te pakken.


Volgens mij kan hij prima lekker koken en hij kookt dus ook gewoon. Ik vind het alleen niet lekker. Iets met smaken verschillen.. ik ben bv geen fan van pasta of paella of lasagne. Hij wel en kookt dat vaak dus op de dagen dat ik niet thuis ben. Hij smult dan. Prima, maar mij maak je er niet blij mee. Dat kan gewoon.
<<

Anoniem327

Bericht 22 Apr 2022 10:28

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Tabbie schreef:
Sadie schreef:Wat eet jouw vriend dan op alle andere dagen, buiten de kraamweek om? Heeft hij nooit op zichzelf gewoond?

Het is een kwestie van oefening. Niemand kan direct de eerste keer lekker koken, maar dan doe je het vaker en krijg je de smaak te pakken.


Volgens mij kan hij prima lekker koken en hij kookt dus ook gewoon. Ik vind het alleen niet lekker. Iets met smaken verschillen.. ik ben bv geen fan van pasta of paella of lasagne. Hij wel en kookt dat vaak dus op de dagen dat ik niet thuis ben. Hij smult dan. Prima, maar mij maak je er niet blij mee. Dat kan gewoon.

Kook jij op de andere dagen ook alleen gerechten die hij niet lust?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 22 Apr 2022 10:36

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Serieus...
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem327

Bericht 22 Apr 2022 11:05

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Het valt me keer op keer op hoezeer mannen allerlei dingen kunnen doen die van een vrouw absoluut niet worden geaccepteerd. Stel je voor dat je man geen pasta lust en jij gaat constant pasta lopen maken en weigert ooit iets anders te leren, of te maken. Ik ken werkelijk geen vrouw die zo met haar partner omgaat, maar als een man het doet mag je er niks van zeggen en is het hartstikke normaal?

Just saying.....
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 22 Apr 2022 11:09

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Maar gaat het jou iets aan hoe zij het thuis regelen?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Apr 2022 11:34

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

[quote="Sadie"]Ik ken werkelijk geen vrouw die zo met haar partner omgaat[ /quote]

Hoi.

Wij eten gisteren bietjes. Lust m'n man niet. At het toch, want goede voorbeeld voor zoon, die het ook durfde te proeven.
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 22 Apr 2022 11:37

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Haha maar Tabbie zegt toch dat hij het eet op dagen dat zij er niet is. Lijkt me goed opgelost
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Apr 2022 11:38

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Sadie schreef:
Tabbie schreef:
Volgens mij kan hij prima lekker koken en hij kookt dus ook gewoon. Ik vind het alleen niet lekker. Iets met smaken verschillen.. ik ben bv geen fan van pasta of paella of lasagne. Hij wel en kookt dat vaak dus op de dagen dat ik niet thuis ben. Hij smult dan. Prima, maar mij maak je er niet blij mee. Dat kan gewoon.

Kook jij op de andere dagen ook alleen gerechten die hij niet lust?


Eerlijk; lekker vind hij mijn gerechten ook zeker niet altijd. Hij vindt aardappels en salades maar saai. En gooit er dan een lading saus over om het te eten. En hij is ook niet altijd thuis voor het avondeten en dan kook ik iets wat hij echt niet lust (of allergisch voor is). Heerlijk smullen voor mij.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Apr 2022 11:43

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Sadie schreef:Het valt me keer op keer op hoezeer mannen allerlei dingen kunnen doen die van een vrouw absoluut niet worden geaccepteerd. Stel je voor dat je man geen pasta lust en jij gaat constant pasta lopen maken en weigert ooit iets anders te leren, of te maken. Ik ken werkelijk geen vrouw die zo met haar partner omgaat, maar als een man het doet mag je er niks van zeggen en is het hartstikke normaal?

Just saying.....


Ho ho eens even, hier is dat dus andersom. Ik weigerde altijd om pasta te maken. Hij at maar aardappels, want dat vind ik lekker. En als hij iets anders wilde, moest hij het maar zelf koken.

Nu eet mijn zoon geen aardappels en kookt mijn vriend bijna elke avond pasta voor hem. Want tja, ik weet niet hoe je pasta moet koken.. en ik ga zeker niet proeven of de pasta al gaar is ofzo. Ik weiger pasta te eten of te maken.

En mijn vriend vind dit prima!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Apr 2022 11:44

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Carra schreef:Haha maar Tabbie zegt toch dat hij het eet op dagen dat zij er niet is. Lijkt me goed opgelost

En dit idd. Als hij kookt voor ons samen, dan is het in overleg een recept dat ik ook gewoon lekker vind. Hij past zich gewoon aan. Hij heeft alleen andere kookgewoontes dan ik, en ik vind gewoon dat ik het lekkerder kan maken.
<<

Anoniem327

Bericht 22 Apr 2022 11:47

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Carra schreef:Haha maar Tabbie zegt toch dat hij het eet op dagen dat zij er niet is. Lijkt me goed opgelost

Voor de rest kookt hij dus niet, omdat hij weigert iets te maken wat zij lekker vindt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Apr 2022 11:49

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Lees even hierboven... en ik zeg nergens dat hij weigert.
<<

Anoniem327

Bericht 22 Apr 2022 11:49

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Tabbie schreef:
Carra schreef:Haha maar Tabbie zegt toch dat hij het eet op dagen dat zij er niet is. Lijkt me goed opgelost

En dit idd. Als hij kookt voor ons samen, dan is het in overleg een recept dat ik ook gewoon lekker vind. Hij past zich gewoon aan. Hij heeft alleen andere kookgewoontes dan ik, en ik vind gewoon dat ik het lekkerder kan maken.

Hij kookt dus wel wat jij lekker vindt. Waarom schreef je eerder iets anders?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Apr 2022 11:52

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Omdat lekker in "wat ik lus" iets anders is als lekker in "smul ervan". Hetzelfde dat ik fanta wel lekker vind en sisi niet. Toch is beide sinas.. Smaken verschillen.

In bovenstaande citaat had ik dus bij die eerste "lekker" "lust" moeten zetten. Excuus.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 22 Apr 2022 13:15

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Wat een rare discussie wordt dit weer.
<<

Anoniem327

Bericht 22 Apr 2022 14:14

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Tabbie schreef:Omdat lekker in "wat ik lus" iets anders is als lekker in "smul ervan". Hetzelfde dat ik fanta wel lekker vind en sisi niet. Toch is beide sinas.. Smaken verschillen.

In bovenstaande citaat had ik dus bij die eerste "lekker" "lust" moeten zetten. Excuus.

Ik bedoel natuurlijk dat als je een relatie met iemand hebt dat je je best een beetje voor elkaar doet.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers