Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 31 Mrt 2022 12:17

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Oh hele goede tip! Thanks!
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 20 Apr 2022 16:33

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Het is uiteindelijk niet gelukt vooruit te koken omdat ik weer wat te vroeg ben bevallen. Maar tot nu toe hebben we nog niet zelf hoeven koken, want onze ouders brengen steeds wat, de kraamzorg heeft een keer gekookt, in het ziekenhuis kregen we eten of we bestellen wat. Dus dat is top!
<<

Anoniem327

Bericht 20 Apr 2022 16:52

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Wij kookten zelf. Kleine moeite toch? Je bent toch de hele dag thuis, dus zeeën van tijd om iets te maken. Vaak gooide ik iets in de slowcooker, zodat ik er verder geen omkijken naar had. Of mijn man kookte, die had meer tijd dan anders.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 20 Apr 2022 17:16

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik vond koken geen kleine moeite na mijn bevalling. Het had wellicht gescheeld als ik fatsoenlijk had kunnen lopen of staan. Ik had wel betere dingen aan mijn hoofd dan koken, ben blij dat ik daar geen tijd aan heb besteed toen! :D Daarnaast weet je toch helemaal niet wat er gebeurt na de bevalling, het lijkt me logisch dat je zo goed mogelijk voorbereid ten tonele komt?
En nee, mijn man had ook geen zeeën van tijd, hij werkte gewoon, de dag na thuiskomst uit het ziekenhuis was hij weer aan het werk (Amerikaans bedrijf).

Gympie, gelukkig heb je genoeg support van lieve mensen om je heen, top! Geniet van deze fijne tijd als nieuw gezin van 4 :love: :love: :love:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Apr 2022 17:22

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Ik vond het geen moeite maar ik houd ook van koken en m'n man houdt van koken. De kraamzorg bleef maar vragen of ze aardappelen op water moest zetten (eeeh dat doen we sowieso nooit) dus om haar een plezier te doen heb ik dat de laatste dag maar gevraagd en stond er een pannetje aardappelen en broccoli klaar. 😂

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat anderen het heel prettig ervaren dat ze wat uit de vriezer kunnen trekken of als mensen iets meenemen. Voor m'n zus had ik de eerste keer een hele Hello Baby doos gemaakt met vriezer bakjes vol eten. En na haar tweede bevalling stond ik 's avonds biefstuk te bakken in haar huis.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 20 Apr 2022 17:50

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Banana schreef:Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik vond koken geen kleine moeite na mijn bevalling. Het had wellicht gescheeld als ik fatsoenlijk had kunnen lopen of staan. Ik had wel betere dingen aan mijn hoofd dan koken, ben blij dat ik daar geen tijd aan heb besteed toen! :D Daarnaast weet je toch helemaal niet wat er gebeurt na de bevalling, het lijkt me logisch dat je zo goed mogelijk voorbereid ten tonele komt?
En nee, mijn man had ook geen zeeën van tijd, hij werkte gewoon, de dag na thuiskomst uit het ziekenhuis was hij weer aan het werk (Amerikaans bedrijf).

Mijn man werkte ook gewoon, maar dat betekent toch niet dat je niet kunt koken? Normaal gesproken heb je toch ook je werk en daarna het eten koken en nog andere huishoudelijke taken?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 20 Apr 2022 17:57

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Wat fijn dat jij in de kraamweek gelijk alweer van alles kon Sadie 👍
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem327

Bericht 20 Apr 2022 18:11

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Ik deed niet alles, maar mijn man was gewoon ook thuis (los van zijn werk uiteraard), dus daarom snap ik alle extra hulp niet?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Apr 2022 18:13

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Dat is toch ook gewoon attent? In sommige culturen heel normaal, maar in de Nederlandse niet zozeer. Zou best wat attenter mogen wat mij betreft.
En je hebt kraamzorg natuurlijk, dat hoort er in Nederland gewoon bij. Of woon je in het buitenland?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 20 Apr 2022 18:19

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Wij kregen het uiteraard van vrienden en familie aangeboden, maar nodig was het niet. Je bent immers met z'n tweeën en koken is nou niet bepaald een grote klus.

Onze kraamzorg kookte niet voor ons.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 20 Apr 2022 18:29

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Haha hilarisch dit. Ga niet inhoudelijk op je in hoor Sadie, helaas.

Thanks Banana!
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 20 Apr 2022 18:36

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Sadie schreef:
Banana schreef:Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik vond koken geen kleine moeite na mijn bevalling. Het had wellicht gescheeld als ik fatsoenlijk had kunnen lopen of staan. Ik had wel betere dingen aan mijn hoofd dan koken, ben blij dat ik daar geen tijd aan heb besteed toen! :D Daarnaast weet je toch helemaal niet wat er gebeurt na de bevalling, het lijkt me logisch dat je zo goed mogelijk voorbereid ten tonele komt?
En nee, mijn man had ook geen zeeën van tijd, hij werkte gewoon, de dag na thuiskomst uit het ziekenhuis was hij weer aan het werk (Amerikaans bedrijf).

Mijn man werkte ook gewoon, maar dat betekent toch niet dat je niet kunt koken? Normaal gesproken heb je toch ook je werk en daarna het eten koken en nog andere huishoudelijke taken?


"Normaal gesproken" hebben wij dus niet werk en daarna eten koken, niet iedereen heeft een standaard 9-5 baan. Verder heb ik de allerbeste man die werkelijk alles doet, ook koken, maar aangezien jij verder nooit ergens op in gaat, ga ik verder ook niks uitleggen ;-)
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 20 Apr 2022 18:41

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Zou me heerlijk lijken om gewoon lekker op die roze wolk te zitten en lekker te 'bonden' met je kersverse baby, en me daarnaast totaal niet bezig te hoeven houden met de eeuwige 'wat eten we vandaag' en de boodschappen die je ervoor nodig hebt en blablabla. Fijn dat jij wel gewoon bent gaan koken en het als kleine moeite ziet, maar zo maakt ieder zijn eigen keuzes, toch? Doe waar je je goed bij voelt, dikke prima.
<<

Anoniem327

Bericht 20 Apr 2022 19:05

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Banana schreef:
Sadie schreef:Mijn man werkte ook gewoon, maar dat betekent toch niet dat je niet kunt koken? Normaal gesproken heb je toch ook je werk en daarna het eten koken en nog andere huishoudelijke taken?


"Normaal gesproken" hebben wij dus niet werk en daarna eten koken, niet iedereen heeft een standaard 9-5 baan. Verder heb ik de allerbeste man die werkelijk alles doet, ook koken, maar aangezien jij verder nooit ergens op in gaat, ga ik verder ook niks uitleggen ;-)

Wij hebben geen 9 tot 5 baan, maar eten moeten we toch echt elke dag en onze kinderen ook, dus dat is iets wat we gewoon regelen. Ik vind het een beetje vreemd om te verwachten dat anderen dit voor je opknappen, die hebben immers evengoed werk te doen?
<<

Anoniem327

Bericht 20 Apr 2022 19:07

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Maple schreef:Zou me heerlijk lijken om gewoon lekker op die roze wolk te zitten en lekker te 'bonden' met je kersverse baby, en me daarnaast totaal niet bezig te hoeven houden met de eeuwige 'wat eten we vandaag' en de boodschappen die je ervoor nodig hebt en blablabla. Fijn dat jij wel gewoon bent gaan koken en het als kleine moeite ziet, maar zo maakt ieder zijn eigen keuzes, toch? Doe waar je je goed bij voelt, dikke prima.

Dat kan prima samen gaan. Ik droeg mijn kinderen veel toen ze baby waren. Koken deed ik vaak met een draagdoek om, of als hij lekker in de kamer bij me aan het slapen was. Baby's slapen zoveel, je kunt uren en uren in een pannetje roeren, terwijl je ondertussen met je baby knuffelt. Heerlijke tijd was dat, wat een rust.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 20 Apr 2022 19:09

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Sadie schreef:
Banana schreef:
"Normaal gesproken" hebben wij dus niet werk en daarna eten koken, niet iedereen heeft een standaard 9-5 baan. Verder heb ik de allerbeste man die werkelijk alles doet, ook koken, maar aangezien jij verder nooit ergens op in gaat, ga ik verder ook niks uitleggen ;-)

Wij hebben geen 9 tot 5 baan, maar eten moeten we toch echt elke dag en onze kinderen ook, dus dat is iets wat we gewoon regelen. Ik vind het een beetje vreemd om te verwachten dat anderen dit voor je opknappen, die hebben immers evengoed werk te doen?


:12:

Een restaurant ja. Die hebben dat voor ons die eerste dagen opgeknapt.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 20 Apr 2022 19:10

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Sadie schreef:
Maple schreef:Zou me heerlijk lijken om gewoon lekker op die roze wolk te zitten en lekker te 'bonden' met je kersverse baby, en me daarnaast totaal niet bezig te hoeven houden met de eeuwige 'wat eten we vandaag' en de boodschappen die je ervoor nodig hebt en blablabla. Fijn dat jij wel gewoon bent gaan koken en het als kleine moeite ziet, maar zo maakt ieder zijn eigen keuzes, toch? Doe waar je je goed bij voelt, dikke prima.

Dat kan prima samen gaan. Ik droeg mijn kinderen veel toen ze baby waren. Koken deed ik vaak met een draagdoek om, of als hij lekker in de kamer bij me aan het slapen was. Baby's slapen zoveel, je kunt uren en uren in een pannetje roeren, terwijl je ondertussen met je baby knuffelt. Heerlijke tijd was dat, wat een rust.


Wat gevaarlijk zeg, koken met een draagdoek om. Dat zou ik zelf nooit doen. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Oh en trouwens, niet alle baby's slapen zoveel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Apr 2022 19:12

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Is natuurlijk geheel baby afhankelijk. Maar ik herken dat wel ja. Met één kind dan, dat waren wel echt hele rustige tijden. De tweede ging gewoon mee in het dagelijkse leven. Maar we hadden twee vrij fussy-vrije baby's, dat maakt echt zoveel uit natuurlijk hoeveel je op een dag kan doen.

Alleen koken met een draagdoek vond ik toch wel spannend.
Laatst gewijzigd door Marin op 20 Apr 2022 19:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 20 Apr 2022 19:12

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Banana schreef:
Sadie schreef:Dat kan prima samen gaan. Ik droeg mijn kinderen veel toen ze baby waren. Koken deed ik vaak met een draagdoek om, of als hij lekker in de kamer bij me aan het slapen was. Baby's slapen zoveel, je kunt uren en uren in een pannetje roeren, terwijl je ondertussen met je baby knuffelt. Heerlijke tijd was dat, wat een rust.


Wat gevaarlijk zeg, koken met een draagdoek om. Dat zou ik zelf nooit doen. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Dat gaat prima. Ik deed altijd voorzichtig en daar is nooit iets mis mee gegaan. Als je zo gaat redeneren kun je nooit meer iets doen.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 20 Apr 2022 19:14

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Sadie schreef:
Banana schreef:
Wat gevaarlijk zeg, koken met een draagdoek om. Dat zou ik zelf nooit doen. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Dat gaat prima. Ik deed altijd voorzichtig en daar is nooit iets mis mee gegaan. Als je zo gaat redeneren kun je nooit meer iets doen.


Ja maar, voor jou gaat dat natuurlijk altijd goed, want jij "doet voorzichtig". De normale loedermoeder is natuurlijk roekeloos en moet daar gewoon wel mee uitkijken ;-)
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 20 Apr 2022 19:19

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Goed van jou! Je mag wel een sticker hoor.

Wat ik bedoelde: Ieder maakt zijn eigen keuze daarin. Voor sommigen is het wél een opgave om te koken, voor anderen is het misschien geen opgave maar kiezen er bewust voor om dat soort dingen even niet te doen, en weer anderen koken gewoon wel. En wat je ook kiest maakt helemaal niet uit, er is geen goed of fout. En daarbij: iedere situatie is anders, jij refereert vanuit je eigen referentiekader maar bij jou lijkt altijd alles vrij rooskleurig te verlopen.

Ik weet voor mezelf wel, als er hier uiteindelijk een kindje zou mogen komen dan ga ik daar zo intens van genieten, dat ik alle hulp die me aangeboden wordt, op welk gebied dan ook, zonder nadenken aanpak. En koken met een draagdoek is voor mij een hele grote no go.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 20 Apr 2022 19:22

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Maple schreef:Goed van jou! Je mag wel een sticker hoor.

Wat ik bedoelde: Ieder maakt zijn eigen keuze daarin. Voor sommigen is het wél een opgave om te koken, voor anderen is het misschien geen opgave maar kiezen er bewust voor om dat soort dingen even niet te doen, en weer anderen koken gewoon wel. En wat je ook kiest maakt helemaal niet uit, er is geen goed of fout. En daarbij: iedere situatie is anders, jij refereert vanuit je eigen referentiekader maar bij jou lijkt altijd alles vrij rooskleurig te verlopen.

Ik weet voor mezelf wel, als er hier uiteindelijk een kindje zou mogen komen dan ga ik daar zo intens van genieten, dat ik alle hulp die me aangeboden wordt, op welk gebied dan ook, zonder nadenken aanpak. En koken met een draagdoek is voor mij een hele grote no go.


Ik gun het je van harte, Maple! Ik duim heel hard dat het genieten voor jou heel snel mag gaan beginnen :heart: :hug:
<<

Anoniem327

Bericht 20 Apr 2022 19:22

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Maple schreef:Goed van jou! Je mag wel een sticker hoor.

Wat ik bedoelde: Ieder maakt zijn eigen keuze daarin. Voor sommigen is het wél een opgave om te koken, voor anderen is het misschien geen opgave maar kiezen er bewust voor om dat soort dingen even niet te doen, en weer anderen koken gewoon wel. En wat je ook kiest maakt helemaal niet uit, er is geen goed of fout. En daarbij: iedere situatie is anders, jij refereert vanuit je eigen referentiekader maar bij jou lijkt altijd alles vrij rooskleurig te verlopen.

Ik weet voor mezelf wel, als er hier uiteindelijk een kindje zou mogen komen dan ga ik daar zo intens van genieten, dat ik alle hulp die me aangeboden wordt, op welk gebied dan ook, zonder nadenken aanpak. En koken met een draagdoek is voor mij een hele grote no go.

O je hebt geen kind? OK, dan kan ik je berichten iets anders interpreteren. Er zijn zoveel dingen waarvan je denkt dat je ze niet zou doen, maar als je eenmaal een baby hebt gaat het soms anders. Ik leefde zo'n beetje met een draagdoek om.
Laatst gewijzigd door Anoniem327 op 20 Apr 2022 19:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Apr 2022 19:22

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Jezus kutkind.
Let's discover the world together.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 20 Apr 2022 19:24

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Marin schreef:Is natuurlijk geheel baby afhankelijk. Maar ik herken dat wel ja. Met één kind dan, dat waren wel echt hele rustige tijden. De tweede ging gewoon mee in het dagelijkse leven. Maar we hadden twee vrij fussy-vrije baby's, dat maakt echt zoveel uit natuurlijk hoeveel je op een dag kan doen.

Alleen koken met een draagdoek vond ik toch wel spannend.


Mijn baby meldt zich gemiddeld elke 1,5 uur voor een voeding (borstvoeding) en drinkt dan gemiddeld een uur. In de tussenliggende halfuurtjes ga ik zelf eten/drinken/poepen/plassen/douchen/slapen.

Wat je zegt zal hier over een paar weken vast ook zo gaan dat was met m’n eerste ook zo, maar nu met het premature vraagt ze alleen maar aandacht, warmte, contact en liefde.

O ja en ze is zo klein, ze past nu niet eens in m’n draagzak 😂.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers