Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantie en kinderwens

<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 18 Mrt 2022 07:56

Vakantie en kinderwens

Mijn vriend en ik zijn aan het kijken waar we deze zomer naartoe willen op vakantie, maar we willen ook gaan proberen voor een eerste kindje (wat spannend toch om dat zo op te schrijven!). We hadden Vietnam als bestemming in gedachten maar dat lijkt i.v.m. Zika geen goed plan.
Hebben jullie tips voor mooie bestemmingen (buiten Europa) die wel geschikt zijn als je probeert voor een kindje/zwanger bent?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Mrt 2022 08:00

Re: Vakantie en kinderwens

Een vriendin in dezelfde situatie is destijds naar Sri Lanka gegaan, volgens mij.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem332

Bericht 18 Mrt 2022 08:26

Re: Vakantie en kinderwens

Geen specifieke bestemming. Wel zou ik kijken naar een omgeving waar ook goede zorg is.
Mocht je onverhoopt een miskraam krijgen en zorg nodig hebben.

Mits je al zwanger op vakantie wilt gaan.
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 18 Mrt 2022 08:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 18 Mrt 2022 08:27

Re: Vakantie en kinderwens

Ik zou Maleisië aanraden! Sri Lanka is ook fantastisch maar wellicht qua hygiëne wat minder.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Mrt 2022 08:55

Re: Vakantie en kinderwens

Wij zijn toen binnen europa gebleven. Ook ivm zorg eventueel.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Mrt 2022 08:55

Re: Vakantie en kinderwens

Bali zou ik overigens wel aandurven of amerika.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 18 Mrt 2022 10:09

Re: Vakantie en kinderwens

Ik zou een last minute boeken, en dus een week of wat voor vertrek pas kijken wat mogelijk is.

Maar ik was beide zwangerschappen dan ook niet in staat om op vakantie te gaan ( 9 maanden extreem misselijk) en daar van te genieten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 18 Mrt 2022 10:12

Re: Vakantie en kinderwens

Ik zou ook niet naar Bali, Sri Lanka of Maleisië gaan eerlijk gezegd. Het is maar net op welke kaartje kijkt of daar wel of geen ZIKA is. Ik zou ook lekker in Europa blijven. Genoeg hele mooie plekken te vinden. Je weet inderdaad niet of je tegen die tijd zwanger bent dus je zou kunnen wachten met boeken tot een veel later moment. Als je toch nu wilt boeken moet je in gedachte houden, dat je ook niet weet hoe je lichaam gaat reageren op een zwangerschap. Mss ben je wel doodmoe de hele dag of kotsmisselijk of hou je veel vocht vast. Mss spelen hormonen op en wil je helemaal niet weg. Persoonlijk zou ik óf de kinderwens voor laten gaan óf uitstellen tot na deze reis.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2022 10:13

Re: Vakantie en kinderwens

Ik zou dan zelf naar Noord Amerika (Canada of Amerika) gaan ivm de zorg, de taal en natuurlijk zika vrij (is dat nog steeds een probleem? Dat wist ik eigenlijk niet!).
Succes, hopelijk heb je dan al een mini in je buik!

Ik zelf heb trouwens wel bewust gewacht met zwanger proberen te worden na een grote reis. Nou had ik de mazzel dat het allemaal heel vlot ging, maar dat wist ik op dat moment natuurlijk nog niet. Ik wilde op vakantie wel gewoon alles kunnen eten en doen, vandaar de overweging om te wachten er mee.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Mrt 2022 10:28

Re: Vakantie en kinderwens

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik naar fuerteventure, sevilla en london geweest. Vond doe tripjes even leuk als mijn verdere reizen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 19 Mrt 2022 15:16

Re: Vakantie en kinderwens

Wij zijn vier weken door zuid west Amerika getrokken toen ik zwanger was van de oudste. Het bekende rondje daar zeg maar 😀 we hadden al geboekt voor ik zwanger raakte. Ik was 24 weken toen we vertrokken. Alles daar qua zorg enzo is natuurlijk prima. Achteraf wel geluk gehad dat ik een prima zwangerschap had en weinig klachten. En de ergste vermoeidheid en misselijkheid waren ook al voorbij. Ik ben één keer eerder teruggegaan naar ons hotel tijdens de reis en we hebben in de nationale parken niet de langste/steilste/gevaarlijkste trails gelopen, maar niet zwanger ben ik ook geen held wat dat betreft, dus dat maakte niet veel verschil 😃

Ik zou gewoon boeken met een goede annuleringsverzekering.
december 2016
juli 2019
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 19 Mrt 2022 19:50

Re: Vakantie en kinderwens

Misschien handig om te weten: Bij de meeste annuleringsverzekeringen is zwangerschap een geldige reden om je reis te annuleren.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 19 Mrt 2022 19:54

Re: Vakantie en kinderwens

Ik moet eerlijk zeggen… wij zijn vier jaar bezig geweest met in verwachting raken. Ik heb er geen enkele vakantie mee rekening gehouden. Terugkijkend, zou dat ook bijna niet te doen zou zijn geweest.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 21 Mrt 2022 09:03

Re: Vakantie en kinderwens

Toen wij aan het proberen waren zwanger te worden, zijn we naar Curaçao geweest. Snel daarna was ik zwanger en zijn we nog naar Italië en Dubai geweest. Italië was ik pas 10 wk en erg moe, Dubai was ik 26 wk en fysiek heel fit. Ik vond het allebei leuk en prima te doen. Als je nu snel zwanger bent, en je zou in juli willen gaan, dan zou ik een verre reis best aandurven, aangezien je dan nog niet zo heel ver bent. Houd er wel rekening mee dat je dus moe kunt zijn, ik zou zelf niet meer met een backpack willen slepen. En dat je wellicht wat meer moeite hebt met (bepaald) eten.
<<

Elyn

Bericht 21 Mrt 2022 09:32

Re: Vakantie en kinderwens

Bloom schreef:Ik moet eerlijk zeggen… wij zijn vier jaar bezig geweest met in verwachting raken. Ik heb er geen enkele vakantie mee rekening gehouden. Terugkijkend, zou dat ook bijna niet te doen zou zijn geweest.


Zo denk ik er ook over. En wat SoGood al aangeeft, met een goede verzekering kan je annuleren. Ik zou lekker die vakantie boeken en dan zie je wel hoe het loopt.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 21 Mrt 2022 11:33

Re: Vakantie en kinderwens

Ik heb er geen rekening mee gehouden en ben uiteindelijk ook met 14 weken zwangerschap naar Thailand gegaan. Het was wel fijn dat ik precies toen niet meer zo misselijk was en heb nog advies gevraagd aan de tropenarts ivm Zika maar die zei risico is zo klein ik zou gewoon gaan. Er was toen al heel lang geen Zika geval meer gemeld. Anders hadden we wel omgeboekt.
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 22 Mrt 2022 09:58

Re: Vakantie en kinderwens

Bedankt voor al jullie reacties! Het geeft in ieder geval te denken. Sri Lanka ben ik kort geleden toevallig al geweest maar Maleisië lijkt een mooie optie. Mijn gevoel lijkt nu toch ook meer uit te gaan naar een bestemming binnen Europa, ik ga het er weer met mijn vriend over hebben.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 22 Mrt 2022 10:08

Re: Vakantie en kinderwens

Bij ons heeft het ook een aantal jaar geduurd, en in die periode zijn we onder meer naar Maleisië, Indonesië, Zuid-Afrika, Kenia en Madagaskar geweest.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 23 Mrt 2022 12:24

Re: Vakantie en kinderwens

Elyn schreef:
Bloom schreef:Ik moet eerlijk zeggen… wij zijn vier jaar bezig geweest met in verwachting raken. Ik heb er geen enkele vakantie mee rekening gehouden. Terugkijkend, zou dat ook bijna niet te doen zou zijn geweest.


Zo denk ik er ook over. En wat SoGood al aangeeft, met een goede verzekering kan je annuleren. Ik zou lekker die vakantie boeken en dan zie je wel hoe het loopt.


Eens.

ellibre, jij zal intussen al bevallen zijn! Ik ben zo benieuwd hoe het met jullie gaat?
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 23 Mrt 2022 13:56

Re: Vakantie en kinderwens

Truus, spannend, hoop dat het snel mag lukken voor jullie en dat jullie ook nog een mooie vakantie gaan hebben! Ik denk dat alles wel al gezegd is; ga vooral lekker je gang totdat het zo ver is, een zwangerschap is vaak niet echt te plannen dus dan kun je er tzt mee dealen. En ga ergens heen waar je je goed bij voelt. Mijn ervaring is dat de zorg in NL goed is, maar echt niet het beste ter wereld (ik sta vooral te kijken van die achterlijk lange wachttijden altijd!), maar je gevoel daarbij is belangrijker dan wat dan ook. Mocht er iets zijn, dan moet je wel vertrouwen hebben in de lokale zorg (denk daarbij ook aan privé klinieken). In ieder geval succes met jullie kinderwens en alvast een fijne vakantie :-)

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers