Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leeftijd zwemles.

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Mrt 2022 14:01

Leeftijd zwemles.

Onze jongste wordt half mei vier jaar en eigenlijk willen we na de zomervakantie starten met zijn zwemles. Dit omdat we nu aan het water wonen en we dit toch wel wat eng vinden.

Onze middelste startte, door Corona, pas toen hij vijfenhalf was. Hij is nu bezig voor B. Hij was toen fysiek en cognitief sterk genoeg om dat aan te kunnen. Zou dat bij een 4,5 jarige al zo zijn? We vinden het geen probleem als hij er wat langer over doet, hij krijgt de basis dan sowieso alvast mee.

Ben benieuwd naar ervaringen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 17 Mrt 2022 14:11

Re: Leeftijd zwemles.

Hier is het gewoon standaard dat ze met 4 jaar beginnen met zwemles. Echt de week na hun verjaardag zeg maar. Wat je zegt, ze krijgen al een basis mee. Je zult jezelf toch voor je kop slaan als ze voor hun 5de in het water terecht komen en jij hebt er niet alles aan gedaan. Mijn dochter heeft ook lang over haar A diploma gedaan doordat haar zwembad afbrandde en ze alleen in een klein zwembadje met duidelijk lager niveau terecht kon en toen nog corona er bovenop met 2 lockdowns. Maar ik ben altijd doorgegaan met haar omdat ik zelf de sloot in gefietst ben toen ik 6 was, dezelfde week dat mijn broertje de sloot in rolde met zijn 4 jaar. Mijn moeder heeft ons toen beide direct op zwemles gedaan. Ik heb van dat verhaal wel geleerd dat wachten met zwemles niet handig is.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mrt 2022 14:13

Re: Leeftijd zwemles.

Vooropgesteld: Ik heb nog geen ervaring hiermee maar heb wel enige gedachten er over.

Wij wonen ook aan het water en dachten van te voren dat we ons kind zo snel mogelijk op zwemles zouden willen doen vanwege de veiligheid. We hebben echter een vrij gevoelig jongetje met best wel watervrees en fysiek niet heel sterk is. En hier zijn enorme wachtlijsten. Hij staat al een jaar op de wachtlijst en is nog steeds niet aan de beurt en is intussen bijna 5. Dat was ook wel de verwachting en vinden we in dit geval voor hem dus best heel erg prima. Ik voorzie grote problemen met hem op zwemles, dus hoe ouder hij is, hoe beter denk ik, in zijn geval. Hij wordt over twee weken 5 dus hij zal er hopelijk op den duur wel klaar voor zijn.

Ik laat hem intussen nu trouwens wel los op de steiger (wel met mij er bij) maar ook met een diploma zou ik hem nog steeds niet alleen laten. Dat is toch ook een beetje een schijnveiligheid. Hij kan dan misschien onder gunstige omstandigheden zwemmen maar dat is toch anders dan een panieksituatie als hij in het water zou vallen. Maar het geeft wel een iets veiliger gevoel waarschijnlijk.

Als jullie denken dat J met 4 jaar en nog wat (jeeeeetje is ie alweer zo groot en oud!) toe is aan zwemles dan zou ik het zeker doen. Dat kunnen jullie denk ik het beste inschatten. Ik denk alleen wel dat je moet opletten dat een zwemdiploma geen zekerheid gaat geven in het geval van paniek met in het water vallen. Maar dat snap je ongetwijfeld zelf ook.
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 17 Mrt 2022 14:27

Re: Leeftijd zwemles.

Ik vind 1 zwemdiploma ook echt niet genoeg om wat Marin al aangeeft. In paniek het water in vallen is niet zomaar iets. Maar als je je A, B en C hebt dan ben je daarvoor wel echt flink getraind. Ik heb mijn dochter dan ook nooit lichte kleding aangegeven zoals de veel geziene legging. Hop, spijkerbroek en gaan. Ze leren met kleding aan echt wel veel hier, dat stelt me gerust. Veel kinderen met een A diploma zijn echt nog niet ver genoeg en de ouders zijn het dan zat (zeker na de corona en het afgebrande zwembad hier) en dus gestopt. Zo zonde. Maar goed, elke basis die je mee kunt geven is al meer dan niets natuurlijk.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 17 Mrt 2022 14:34

Re: Leeftijd zwemles.

Lady, als je het niet erg vindt dat J er wat langer over doet, dan zou ik hem gewoon op zwemles doen. Alle beetjes die hij er wél van opsteekt, zijn alleen maar meegenomen.

Marin, voor jou heb ik eigenlijk ook wel een ongevraagde tip, ik hoop niet dat je dat vervelend vindt. Ik denk dat het voor O heel erg de moeite waard kan zijn om nu alvast te kijken of er een mogelijkheid is om hem te laten wennen aan het idee 'zwembad', zodat hij watervrij wordt. Daar zijn groepslessen voor, al zijn die meestal gericht op peuters (met daarna een snellere doorstroom naar zwemles), maar wellicht kunnen jij of je man hier ook wekelijks tijd zelf voor vrij maken. Gewoon 1 op 1 met hem naar het zwembad, lekker spetteren en oefenen met kopje onder.

Ik heb zelf enorme watervrees gehad tijdens mijn zwemlessen, die waren een regelrecht drama (voor mij én de badjuf :laughcry: ). Voor mij had later starten niet zozeer het verschil gemaakt, ik was namelijk bijna 7 toen ik startte, dat ging bij mij nog met schoolzwemmen in groep 3/4. Maar het had denk ik wel bizar veel gescheeld als ik me in elk geval op mijn gemak voelde in ondiep water en met mijn hoofd kopje onder durfde.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 17 Mrt 2022 14:42

Re: Leeftijd zwemles.

Wij hebben juist bewust wat langer gewacht bij de oudste en de jongste is ook nog niet gestart. Maar daar moet ik bij zeggen dat wij niet direct water in onze omgeving hebben.

De tip om iets langer te wachten kreeg ik ook van diverse mensen in mijn omgeving ( o.a. een zwemdocent en een gymleraar). O.a omdat het langer duurt bij een jonger kind en omdat de kans dat ze het weer verleren groter is.

Mijn beide zoons zijn klein van stuk en hebben ondergewicht en het snel koud, daarnaast ontwikkelen ze zich prima maar zijn ze motorisch niet super snel.
Vandaar dus de keus om iets langer te wachten. En bij de oudste is dat ook echt goed uitgepakt. Hij stond eerst ook op een wachtlijst en is 3 maanden voor zijn zesde verjaardag gestart. Uiteindelijk, als ik alle lockdowns er vanaf haal heeft hij maar 10 maanden (1 uur les in de week) over zijn A-diploma gedaan. Voor hem was het ook echt heel motiverend dat het zo goed ging en hij sneller dan de andere kinderen door schoof naar het volgende badje en hij zwemt echt heel goed.
Hij heeft ook best veel klasgenootjes die wel met vier jaar gestart zijn en die er ruim twee jaar over deden en dus bijna tegelijk klaar waren uiteindelijk.

Mijn zoon vind het zwemmen opzicht ok, maar de zwemles is niet zijn hobby en het kost hier ook nog eens 73,- per maand. In die zin vind ik het heel fijn dat het voor hem zo soepel ging, wat hem motiveerde en goed was voor zijn zelfvertrouwen en voor ons ook wel prettig zowel qua kosten als qua tijd investeren dat het niet langer dan noodzakelijk geduurd heeft.

Ik kan me voorstellen dat ik een andere keus had gemaakt als we wel direct aan het water hadden gewoond of elke dag langs een sloot zouden fietsen hoor.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 17 Mrt 2022 14:45

Re: Leeftijd zwemles.

Hier mogen ze trouwens niet zwemmen in een legging, het moet verplicht een broek met rits en knoop zijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mrt 2022 14:47

Re: Leeftijd zwemles.

Maple ja dat is wel een goed idee en heeft door corona natuurlijk heel lang niet gekund. Afgelopen zomer heeft hij wel wat stappen gemaakt met het water in durven maar daarna niet meer gezwommen. Moet wel in het weekend dan want ik durf niet in m'n eentje met twee kinderen en ik heb natuurlijk altijd die kleine tag along.
Ik kreeg van een moeder uit z'n klas de tip voor een kleinschalige zwemschool voor kinderen met angst. Zal ook wel weer wachtlijst werk zijn maar daar wilde ik idd binnenkort naar kijken. Hij staat nu ingeschreven bij de standaard massale zwemschool hier dus wellicht is dat idd niet zo slim.
En we overwegen momenteel een vakantie naar Oostenrijk in de meivakantie naar een hotel met (indoor) zwembad waar ze ook zwemles aanbieden. Zat ook al te denken dat dat misschien een fijn bruggetje kan zijn voor 'm.

Sorry Lady, wilde je topic verder niet kapen.

Ik denk trouwens idd dat als je het gevoel hebt dat J het aan zou kunnen je 't zeker kan doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 17 Mrt 2022 14:57

Re: Leeftijd zwemles.

Ik zou er inderdaad wel proberen wekelijks tijd in de investeren, zelfs al gaat hij naar de kleine zwemschool voor kindjes met angst. Zie het als een tip van een ervaringsdeskundige :) Het scheelt zoveel als hij zich in elk geval vertrouwd voelt. Als ik O een beetje kan inschatten op basis van hoe je zijn karaktertje hier in de loop der jaren beschreven hebt, denk ik dat hij zo'n aanloop naar zwemles ook echt wel een beetje nodig heeft, het nodig heeft om vertrouwd met (heel veel) water te raken, en dat hij soms kopje onder gaat.
Ik zou inderdaad M niet meenemen, gewoon jij of je man even 1 op 1 met O. Desnoods inderdaad gewoon een uurtje vrij zwemmen in het weekend.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mrt 2022 15:06

Re: Leeftijd zwemles.

Maple schreef:Ik zou er inderdaad wel proberen wekelijks tijd in de investeren, zelfs al gaat hij naar de kleine zwemschool voor kindjes met angst. Zie het als een tip van een ervaringsdeskundige :) Het scheelt zoveel als hij zich in elk geval vertrouwd voelt. Als ik O een beetje kan inschatten op basis van hoe je zijn karaktertje hier in de loop der jaren beschreven hebt, denk ik dat hij zo'n aanloop naar zwemles ook echt wel een beetje nodig heeft, het nodig heeft om vertrouwd met (heel veel) water te raken, en dat hij soms kopje onder gaat.
Ik zou inderdaad M niet meenemen, gewoon jij of je man even 1 op 1 met O. Desnoods inderdaad gewoon een uurtje vrij zwemmen in het weekend.



Ja voor hem dan wel echt specifiek in dat ene zwembad waar hij dan ook les zal gaan krijgen, dat zijn van die dingen bij hem die precies zo moeten. Net ook met veel pijn en moeite 'm thuis gekregen op z'n fietsje omdat hij dat altijd met papa doet en niet met mij. Dus ja. Douchen (en dus water op z'n hoofd) wil hij ook alleen met papa en niet met mij. Wekelijks zal wel echt even plannen worden dan in het weekend maar wie weet kan het binnenkort wel weer eens. Ik ga er eens over nadenken. En eens bellen hoe ver hij eigenlijk op die wachtlijst staat.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Mrt 2022 15:08

Re: Leeftijd zwemles.

Mijn oudste was iets meer dan 3,5 jaar dat ze begon met zwemles. Ze was al enorm watervrij. Vanaf 1 jaar heb ik met haar ouder en kind zwemmen gedaan. Vanaf 3 'zwom' ze al regelmatig zonder bandjes. Ze is nu hard op weg voor A. Ze doet er in verhouding misschien wel wat langer over, maar ik zie het ook als een sport moment. Ik heb zelf jarenlang B diploma les gegeven en ik zag af en toe nieuwe kinderen in mijn les, waarvan ik mij afvroeg hoe ze ooit hun A hebben kunnen halen. Zo'n zwakke zwemslag nog. Dan dus liever over A doen.

Hier is het ook met een broek met rits en knoop en een longsleeve.

Plaatsen jullie geen hek? Wij wonen nu nog aan het water en wij hebben toen wel een goed hek laten plaatsen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mrt 2022 15:10

Re: Leeftijd zwemles.

Jip schreef:
Plaatsen jullie geen hek? Wij wonen nu nog aan het water en wij hebben toen wel een goed hek laten plaatsen.


Wij hebben een hek met zo'n kinderopvangdraaislotding, zo één dus:
https://poortsloten.nl/kidloc?gclid=Cj0 ... wxEALw_wcB

Kan O nog steeds niet open maken. Nichtje van 10 kan het intussen wel (maar goed die heeft diploma C).

De nieuwe overburen hadden maandenlang geen hek en lieten hun kinderen (3 en 5) los buiten spelen. Echt, ik stond altijd zelf heel zenuwachtig daar naar te kijken een oogje in het zeil te houden. Ik zou gek worden.
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 17 Mrt 2022 15:15

Re: Leeftijd zwemles.

Hier hetzelfde verhaal.
T. was, door corona pas 6 toen hij startte met zwemles, maar dat was voor hem prima. Hij is nu bezig voor zijn A, het mag even duren allemaal :P
N. is afgelopen november gestart, zij was toen 4jr en 4 maanden.
Voor haar helemaal goed zo, ze was altijd al wel watervrij, maar omdat we vorig jaar zo heel weinig in zwembaden geweest zijn, vind ik het wel een lekker idee dat zij nu in elk geval wekelijks 45min in het water ligt.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 17 Mrt 2022 15:39

Re: Leeftijd zwemles.

Hoe doet J het nu als je met hem gaat zwemmen Lady?
Hier is E gestart toen ze 5 was (maar idd vertraging door tante C, hopelijk mag ze over niet al te lange tijd afzwemmen voor A).
L mogen er al niet meer vasthouden als we gaan zwemmen, die dobbert alleen rond met haar bandjes om. Zij staat nu op de wachtlijst en willen we in januari laten starten. Kan ze eerst even wennen aan naar school gaan er. Ze zal dan ongeveer 4,5 zijn.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 17 Mrt 2022 15:40

Re: Leeftijd zwemles.

Hier in de regio wordt gewerkt volgens het programma van SuperSpetters. Adviesleeftijd ligt rond de 5 jaar om te starten. De doorlooptijd is gemiddeld 20 maanden. De kinderen halen een diploma vergelijkbaar met a-b-c. Ze zwemmen dus maar 1 keer af.

Mijn zoon was 5 jaar en 7 maanden toen hij startte en zwemt zoals het er naar uitziet na 23 maanden af. Daar moet je wel 2 lockdowns van af halen, maar verder redelijk gemiddeld denk ik.

Mijn dochter is gestart met 4 jaar en 9 maanden. Wel pittiger, sterker en alerter dan mijn zoon. Zij zal vermoedelijk haar diploma relatief sneller halen, ondanks dat ze jonger was bij de start.

Kortom; kijk naar je kind. Is hij of zij sterk genoeg en voldoende in staat de opdrachten te begrijpen en uit te voeren, dan zegt leeftijd minder denk ik.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2366

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 17 Mrt 2022 15:41

Re: Leeftijd zwemles.

Hier zijn ze ook na de zomervakantie gestart, J werd toen eind november al 5. M is van maart
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Mrt 2022 15:49

Re: Leeftijd zwemles.

Ik heb hier nog niet over nagedacht, maar zag net dat bij één zwembad kids vanaf 4.5 kunnen beginnen. En dat lijkt me ook wel mooi voor N, dat wordt dan na de kerstvakantie denk ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Mrt 2022 15:55

Re: Leeftijd zwemles.

Ben trouwens meteen even benieuwd wat jullie betalen voor zwemles en hoe groot de groepjes zijn! Ik zie namelijk bijvoorbeeld bij één zwembad 55 euro per vier weken, groepen van 12 kinderen, en bij een ander zwembad 19 euro per les en dan groepen van 6 kinderen.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Mrt 2022 15:58

Re: Leeftijd zwemles.

Hij heeft totaal geen angst voor water en ziet het gevaar ook absoluut niet. Hij kijkt nu vaak bij de zwemles van D en geeft dan ook weleens aan dat hij ook graag op zwemles wil. Motorisch is hij goed ontwikkeld, ik denk dat zijn slanke lijfje het wel aan moet kunnen.

Ik snap ook dat een zwemdiploma geen vrijbrief of garantie geeft dat er dan niks meer zal gebeuren. Maar het idee dat hij in ieder geval kan zwemmen vind ik toch prettiger dan de gedachte dat hij zonder enige ervaring in het water zou vallen. Uiteraard mag hij niet alleen bij het water komen. Een hek komt er ook zeker, die gaan we binnenkort plaatsen.

Ik ga het geloof ik maar gewoon aanmelden, dan weet ik keer dat hij na de zomervakantie kan starten.

Bedankt voor jullie reacties!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mrt 2022 16:00

Re: Leeftijd zwemles.

Dan zou ik t idd gewoon gaan proberen na de zomer! Dan heeft ie in de zomer vast ook meer gezwommen (op vakantie of achter bij jullie) en zit ie al lekker in de flow.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Mrt 2022 17:01

Re: Leeftijd zwemles.

Bij ons is viereneenhalf de gewoonte. Y is toen meteen begonnen, maar ze was erg klein voor haar leeftijd, dus hoewel ze het redelijk goed oppikte, ging het toch niet meteen erg lekker. Op een gegeven moment was ze toe aan het grote bad, maar dat ging niet omdat ze daar verstijfde van de kou, wat volgens de zwemjuf ook kwam doordat ze nog zo klein was. Ze heeft toen een deel van de vaardigheden die bij het grote bad hoorden in het kleine bad aangeleerd gekregen, dat was ook echt een attente, vriendelijke juf, maar toen ze later een andere, strengere zwemdocent kreeg ging het weer niet lekker. Op een gegeven moment overgestapt naar een ander zwembad, daar heeft ze toen vrij snel haar diploma's gehaald, maar ik twijfel achteraf of we niet beter een jaartje hadden kunnen wachten tot ze fysiek ook wat groter was.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 17 Mrt 2022 17:10

Re: Leeftijd zwemles.

Bliss schreef:Ben trouwens meteen even benieuwd wat jullie betalen voor zwemles en hoe groot de groepjes zijn! Ik zie namelijk bijvoorbeeld bij één zwembad 55 euro per vier weken, groepen van 12 kinderen, en bij een ander zwembad 19 euro per les en dan groepen van 6 kinderen.


Hier eenmalig €690 (tarieven 2022) of €45 per maand. Groepjes van max 11 en altijd 2 juffen. Dit geldt dus voor SuperSpetters (3 diploma's in één). Hier heb je de keuze om 2x pw 30 minuten te zwemmen of 1x 45 minuten. Tussentijds switchen mag ook.

@ Lady Mijn dochter heeft overigens bijna 1 jaar op de wachtlijst gestaan. Ik weet niet hoe het bij jullie is qua drukte, maar ik zou alvast inschrijven en voorkeur voor startdatum opgeven!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 17 Mrt 2022 17:20

Re: Leeftijd zwemles.

Marin schreef:Maple ja dat is wel een goed idee en heeft door corona natuurlijk heel lang niet gekund. Afgelopen zomer heeft hij wel wat stappen gemaakt met het water in durven maar daarna niet meer gezwommen. Moet wel in het weekend dan want ik durf niet in m'n eentje met twee kinderen en ik heb natuurlijk altijd die kleine tag along.
Ik kreeg van een moeder uit z'n klas de tip voor een kleinschalige zwemschool voor kinderen met angst. Zal ook wel weer wachtlijst werk zijn maar daar wilde ik idd binnenkort naar kijken. Hij staat nu ingeschreven bij de standaard massale zwemschool hier dus wellicht is dat idd niet zo slim.
En we overwegen momenteel een vakantie naar Oostenrijk in de meivakantie naar een hotel met (indoor) zwembad waar ze ook zwemles aanbieden. Zat ook al te denken dat dat misschien een fijn bruggetje kan zijn voor 'm.

Sorry Lady, wilde je topic verder niet kapen.

Ik denk trouwens idd dat als je het gevoel hebt dat J het aan zou kunnen je 't zeker kan doen.


Ik weet niet welke zwemschool je aangeraden hebt gekregen maar mijn kinderen hebben bij de drijver gezwommen bij jou in de buurt. Kost wat maar voor mijn zoon die altijd snel afgeleid is en veel last heeft van prikkels was dit wel echt een uitkomst.
2010 2012
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Mrt 2022 17:24

Re: Leeftijd zwemles.

T is nu al meer dan 2 jaar bezig voor zijn A. Enerzijds vanwege de lockdowns maar ook omdat het bij hem gewoon wat later op gang kwam ofzo. M hebben we nu op de wachtlijst gezet. Die mag in het najaar starten en is dan ruim 4,5. We hebben wel altijd heel veel met hen beide gezwommen (recreatief en ouder-kindzwemmen). Ik verwacht dat M het veel sneller oppikt. Die zwemt echt al veel beter dan T destijds deed. Dus voor hem voelde het al wel goed om hem op tijd te laten beginnen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Mrt 2022 17:28

Re: Leeftijd zwemles.

Ik wist niet dat er voor zwemles ook al wachtlijsten waren, dan ga ik me er nu ook maar eens echt in verdiepen!
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers