Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gemeenteraadsverkiezingen

<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 16 Mrt 2022 11:22

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Net wezen stemmen voor man en mijzelf. Ik vond het een lastige keuze. Ik had bij geen enkele partij een echt ja gevoel. Uiteindelijk met zo'n stemwijzer bij een landelijke partij uitgekomen waar ik in het verleden ook al eerder op heb gestemd. Ik heb gekozen om op een vrouw te stemmen die van mijn leeftijd is en ook kinderen heeft. Ik denk niet dat ze in de gemeenteraad komt, maar ik ben tevreden over mijn stem.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Mrt 2022 13:39

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Uiteraard weet dat het merendeel van de mensen vandaag gaat stemmen en dat het veel in de media komt, maar 11 min of meer oude gemeentes hebben in november 2021 al gestemd https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Gemeent ... rland_2021 .

Het voelt voor mij een beetje raar dat door de landelijke media aardig aandacht is voor de gemeenteraadsverkiezingen terwijl deze al is geweest voor mij. Destijds in november was er namelijk geen aandacht voor. Heel kort kwam het effe in het nieuws.
<<

Anoniem327

Bericht 16 Mrt 2022 14:37

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Tja, het zijn 11 van de 345 gemeenten, dus 3% van het totaal. Verbaast mij niet dat dat niet het landelijke nieuw haalt. Is vast wat lokale aandacht voor geweest.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 16 Mrt 2022 22:36

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Ik wilde eigenlijk geen VVD stemmen, maar kwam met de stemwijzer toch op VVD uit. Een andere (lokale) partij stond net een percentage lager op de tweede plek, ik heb beide partijen nog goed bekeken en voelde toch meer voor de VVD. Dus heb ik daarop gestemd, op de eerste vrouw op de lijst.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 16 Mrt 2022 23:06

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Hier voor het eerst van mijn leven PvdA gestemd. Omdat de maatschappij meer toe is aan eerlijk delen, ruimte voor ontwikkeling voor iedereen. Ik snap dat lokaal stemmen nooit zo, want wat voor programma heeft een lokale partij? Hier is de lokale partij al 30 jaar aan de macht, erg verfrissend is dat niet.

En Fred, jouw gemeente is zelfs gewoon in het nieuws geweest, bij de herindeling. En het heeft gewoon in het BD gestaan.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1029

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 16 Mrt 2022 23:29

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Ik heb juist voor het eerst in m’n leven op een lokale partij gestemd. Het kwam tot 2x toe uit m’n stemwijzer en ik kan me erg goed vinden in hun programma. Ik woon trouwens in een kleine gemeente en we hebben maar de keuze uit 6 partijen; 3 landelijk (waarvan ‘mijn’ partij er sowieso al niet bij zit) en 3 lokaal.
Heb op een vrouw gestemd uiteraard 😎
Laatst gewijzigd door Ginny op 16 Mrt 2022 23:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Mrt 2022 23:47

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Hier zijn de voorlopige uitslagen nogal verrassend. Een nieuwe lokale partij, in november opgericht, staat momenteel tweede! En een andere lokale partij met een zeer ruime voorsprong eerste. D66, waar ik op heb gestemd, derde. Nu slapen en morgen maar eens zien hoe dit is afgelopen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem332

Bericht 17 Mrt 2022 07:25

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Wel fijn dat fvd geen grote klappers heeft gemaakt zoals bij de provinciale verkiezingen een paar jaar geleden.

Volt en bij1 zijn er hier bijgekomen in de raad.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1029

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 17 Mrt 2022 08:19

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Housebird schreef:Wel fijn dat fvd geen grote klappers heeft gemaakt zoals bij de provinciale verkiezingen een paar jaar geleden.


Ook erg blij mee! In mijn gemeente kon je er gelukkig niet eens op stemmen.
<<

Anoniem327

Bericht 17 Mrt 2022 08:53

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Helaas is FvD wel in Rotterdam in de raad gekomen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 17 Mrt 2022 09:54

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Housebird schreef:Wel fijn dat fvd geen grote klappers heeft gemaakt zoals bij de provinciale verkiezingen een paar jaar geleden.


Ligt eraan hoe je dat ziet. In veel gemeentes hadden ze eerst geen zetel (of deden ze niet mee), maar in bijna alle gemeentes waar ze nu meedoen hebben ze wel een zetel of meer gehaald. Dat noem ik voor hen best een goede uitslag, want ze zijn er in zetels in de gemeentes alleen maar op vooruitgegaan en dat kunnen veel andere landelijke partijen niet zeggen. Ze zullen geen coalitie vormen in de gemeentes maar toch, er zijn genoeg andere partijen die helemaal geen zetels halen. Bij mijn gemeente waren er in november 2 partijen die geen zetel haalden en de FvD deed voor het eerst mee en haalde 1 zetel (van de 31 zetels) dan heb je het volgens mij niet slecht gedaan. Volgens mij is het zo bij meerdere gemeentes gegaan voor de FvD. Ook ik heb niet veel met die partij, maar toch kun je dan niet zeggen dat ze het slecht hebben gedaan... Zonder een zetel in de raad heb je helemaal niets in te brengen en dat hebben ze nu dus wel.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 17 Mrt 2022 10:00

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Ik ben uiteindelijk voor GroenLinks gegaan. GL blijkt nu ook de grootste partij te zijn geworden in mijn gemeente. Tevreden met deze uitslag.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 17 Mrt 2022 10:14

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bliss schreef:Hier zijn de voorlopige uitslagen nogal verrassend. Een nieuwe lokale partij, in november opgericht, staat momenteel tweede! En een andere lokale partij met een zeer ruime voorsprong eerste. D66, waar ik op heb gestemd, derde. Nu slapen en morgen maar eens zien hoe dit is afgelopen.


Jij woont toch in H? Staat op de nos blog zelfs apart vermeld.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem332

Bericht 17 Mrt 2022 10:16

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

@fred bij de provinciale Staten verkiezingen hadden ze van uit niets 14% van de stemmen.
vanuit dat standpunt gekeken vind ik de 2 a 3 % die ze nu hebben een lachertje.

@holden maar wel 2 zetels voor de partij waar jij op gestemd hebt. Ik ben wel benieuwd!
Schok wel van de opkomst dat het zo laag is.
<<

Anoniem327

Bericht 17 Mrt 2022 10:29

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Housebird schreef:
@holden maar wel 2 zetels voor de partij waar jij op gestemd hebt. Ik ben wel benieuwd!
Schok wel van de opkomst dat het zo laag is.


Klopt, daar ben ik blij mee. Probeer me daar maar op te richten en niet op dat er nu een fascist in de raad zit, plus nog steeds een groot rechts blok. Ik gun de stad zoveel meer en anders. Jammer van de absurd lage opkomst inderdaad.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 17 Mrt 2022 10:36

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Housebird schreef:@fred bij de provinciale Staten verkiezingen hadden ze van uit niets 14% van de stemmen.
vanuit dat standpunt gekeken vind ik de 2 a 3 % die ze nu hebben een lachertje.


Je vergeet even dat er bij de gemeenteraadverkiezingen ook lokale partijen mee doen waarop over het algemeen de meeste mensen op stemmen. Die partijen zijn zelfs de grootste winnaar deze verkiezingen en als dan een landelijke partij toch meer zetels haalt dan 4 jaar geleden, dan doen ze het dus heel goed. Daarnaast heeft je stem op een landelijke partij bij de gemeenteraad geen invloed op de landelijke politiek.

Bij de provinciale staten verkiezingen heb je alleen maar landelijke partijen en die verkiezingen zijn veel belangrijker voor de landelijke verkiezingen, want de provinciale staten kiezen de eerste kamerleden. Kiezers houden daar ook rekening mee, want je hebt dan min of meer ook landelijk invloed met je stem.

Je kunt het wel niet met mij eens zijn en ook ik vind het zorgelijk dat de FvD bijna overal in de raad komt, maar feit is gewoon dat ze wel hebben gewonnen bij de gemeenteraadsverkiezingen en dat is geen lachertje want ik merk in mijn gemeente (omdat ik raadstukken heb gezien) nu al dat ze zich overal tegen aan het verzetten zijn cq nutteloze onrealistische zaken inbrengen/op de agenda zetten. Dat terwijl ze dus hier maar 1 zetel hebben.
<<

Anoniem332

Bericht 17 Mrt 2022 10:56

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Holden schreef:
Housebird schreef:
@holden maar wel 2 zetels voor de partij waar jij op gestemd hebt. Ik ben wel benieuwd!
Schok wel van de opkomst dat het zo laag is.


Klopt, daar ben ik blij mee. Probeer me daar maar op te richten en niet op dat er nu een fascist in de raad zit, plus nog steeds een groot rechts blok. Ik gun de stad zoveel meer en anders. Jammer van de absurd lage opkomst inderdaad.



Ik stel mij zo voor hoe eenzaam dat moet zijn om als enige op te moeten komen dagen tijdens vergaderingen.


Weg

En dat bij1 deze bij partij bij de les houdt. Zodat het hier geen yuppen paradijs wordt maar één diverse samenleving waar iedereen naast elkaar kan leven.
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 19 Mrt 2022 22:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Mrt 2022 11:04

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

In mijn gemeente fvd gelukkig geen enkele zetel! GL is en blijft weer de grootste. Pvdd waar ik op stemde gaat naar 4 zetels, 1 erbij!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 17 Mrt 2022 11:43

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Hier geen verrassende dingen. Sgp/christenunie blijft de grootste. En verder wat wisselingen van zetels.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 17 Mrt 2022 15:41

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

mwah Fred, als je als Baudet nog niet eens een zetel op Urk haalt, dan heb je gewoon verloren. Af, door de zijdeur. Het merendeel van die mensen komt een periode zakken vullen en zie je nooit meer terug. Ik lees nooit dat die man in jouw gemeente al eens een mening heeft gevormd, voor hetzelfde geld is ie geemigreerd :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 17 Mrt 2022 16:05

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

@ Kerel, Urk is gereformeerde plaats. Die stemmen met name op plaatselijke gereformeerde partijen denk ik. SGP is daar niet voor niets de grootste partij zie ik. PVV heeft daar trouwens wel 1 zetel.

In jouw gemeente heeft de FvD wel een zetel gehaald en is zoals je weet de SP de grootste verliezer want ze zijn niet meer de grootste partij.

FvD zit pas vanaf dat de nieuwe gemeente is gevormd in de raad. Dat was in januari en de coalitie is toen ook gevormd en de partij waar ik op heb gestemd zit daar gelukkig wel in al zijn ze zeker niet de grootste. Mijn partij heeft daardoor wel wat meer in te brengen dan alle partijen die daarbuiten vallen.
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers