Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Mrt 2022 20:40

Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Nu de energieprijzen zo om hoog gaan maar ook de prijzen van boodschappen en de prijzen van benzine. Alles wordt duurder.
In hoeverre voel jij dit nu al in je portemonnee? Maak je je zorgen? Of juist helemaal niet? Gaat het grote invloed hebben op jullie situatie? En doe je nu al dingen anders dan dat je 3 maand geleden deed?
:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Mrt 2022 20:47

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Wij zullen er niet meteen last van krijgen. Zolang mijn vriend aan het werk is, gebruiken we maar een auto. We kunnen de benzine nog wel betalen maar het heeft natuurlijk we invloed dat we aan het einde van de maand minder geld over houden. Zeker nu het goed weer is doe ik wel meer op de fiets, kinderen ook op de fiets naar school en ik ga nog steeds maar een dag in de week naar kantoor.

Boodschappen doen merk ik al wel een poosje dat ik veel meer kwijt ben dan eerder. Ik probeer er wel wat op te letten om onnodige dingen niet altijd maar mee te nemen. Maar ook hier geld we kunnen het nog betalen, maar heeft invloed op wat je aan het einde van de maand over houdt.

Energieprijzen hebben we heel veel geluk, we zijn maar 20 euro om hoog gegaan in de maand. Dus dat zal zeer waarschijnlijk het minste invloed hebben op onze maandelijkse uitgave.

Ik heb al vorig jaar wat weekendjes weg geboekt, onze zomer vakantie was vorig jaar al geboekt dus dat zijn kosten die we voor een groot gedeelte al gemaakt hebben.

Ik vind het wel lastig dat er wordt gezegd dat er per juli misschien lasten verlaging komt. Dat is toch gewoon te laat, dan zijn we 4 maand verder, dan zitten zoveel mensen al in de schulden.
Laatst gewijzigd door Studiebol op 10 Mrt 2022 20:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
:heart: :heart: 2011
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Mrt 2022 20:52

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Wij zijn vorig jaar verhuisd en hebben ons nieuwe huis gasloos gemaakt. Benzine ga ik wel heel erg merken. Mijn werk valt onder de cao VVT en die reiskostenvergoeding is echt om te janken. 20% van mijn woon-werkverkeer krijg ik maar een vergoeding voor. Dus werken op kantoor kost me meer geld. Mijn vriend zei al kijk of je wat vaker met mijn auto kan.
Boodschappen gaan we ook merken.
Hoorde wel dat er inmiddels een onderhandelaarsakkoord is voor de cao dus dat zou waarschijnlijk ook een deel opvangen. Plus ik krijg mijn periodiek wat ook een enorme stap is.
2015 💙
<<

Anoniem330

Bericht 10 Mrt 2022 20:54

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Ons energiecontract loopt tot september 2023 met hele goede prijzen. Echt heel blij mee dat we nu niet over moeten op een flexibel contact ofzo, want dan zou het maandbedrag €721 zijn (maandag gecheckt). Dat is ruim €500 meer dan nu. Ja, dan zou ik me echt wel zorgen maken.

Ik maak me nu nog niet echt zorgen, al heb ik vorige week nog wel even beide auto's extra getankt toen ik las dat de dag erna de prijzen erg zouden stijgen. Niet dat dat helpt, druppel op de gloeiende plaat want we moeten toch weer tanken volgende week, maar goed en dag erna was het 11 cent duurder per liter dus ik was wel 'blij' met m'n actie.

Ik heb de elektrische bakfiets al wel weer een paar keer extra gebruikt.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 10 Mrt 2022 20:56

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Gek genoeg valt het qua energie nog heel erg mee, ik heb me er vanmiddag eens in verdiept. Gas gebruiken we niet, maar ook elektra is flink duurder geworden per kwh, maar we doen het qua verbruik nog netjes. Ik denk dat we wel bewuster zullen kijken naar de daluren.
Benzineprijzen merken we wel duidelijk. Mijn vriend pakt nu nog dagelijks de auto naar werk, maar overweegt een busabonnement, dat is onder de streep goedkoper. Ik pak sowieso al de fiets.

Ik schrik ook steeds meer aan de kassa bij de supermarkt, en dan te bedenken dat die prijzen waarschijnlijk nog wel meer gaan stijgen. We zeiden vandaag nog tegen elkaar dat we waarschijnlijk toch wel anders boodschappen zullen moeten gaan doen. We gooiden voorheen gewoon alles in de kar wat we wilden, ik denk dat we nu toch gerichter naar aanbiedingen zullen gaan kijken, en meer huismerk gaan kopen. Op die manier denk (hoop) ik dat het dan voor ons mee zal vallen.

Oh, en ik werk standaard een aantal uur boven mijn contract, ik ga eens kijken of ik mijn contract aan zou kunnen passen naar een paar uur meer. Toch weer wat extra in de maand.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 10 Mrt 2022 21:14

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Ja ik maak mij wel veel zorgen, terwijl dat bij ons nog niet echt nodig is. Grootste nadeel is wel dat we allebei de auto nodig hebben voor ons werk. Ik kan niet met de fiets, de huisbezoeken die ik afleg bij cliënten zijn over een hele grote gemeente verspreid. Normaal was de reiskostenvergoeding hiervoor ruim, nu valt dat tegen. Dus twee auto's, minstens 4x per maand tanken tikt aan.
We hebben een gasloos huis. (Stadsverwarming)
De prijs hiervan stijgt wel mee met het gas maar niet zo hard.
Boodschappen redden we nu nog met ons budget. Het zou schelen als de jongste zindelijk wordt maar ze moet nog 2 worden, kan dus nog wel even duren. Ik heb wel het gevoel dat we nog wel zouden kunnen besparen op boodschappen.

Ik werk in de psychiatrie, veel cliënten moeten het doen met een uitkering. Over hen maak ik mij heel veel zorgen. Veel mensen wonen ook in slecht geïsoleerde woningen. Verwarming staat niet aan, is het gewoon 12 graden binnen. Intens triest.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Mrt 2022 21:20

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

gelukkig hadden we ons energie contract net verlengd in augustus

Met brandstof vind ik wel extreem duur en daardoor denk ik wel vaak we gaan in het weekend maar niet onnodig rijden. Maar we kunnen het prima betalen. Ik krijg geen reiskosten vergoeding van mijn werk. Ben wel blij dat mijn man een bedrijfsauto heeft met tankpas.

Met boodschappen merk ik het ook wel. Ik scan altijd de boodschappen en weet de meeste prijzen wel maar sommige dingen zijn echt snel duur geworden. Ik koop vaak stokbrood in dec was die €0,99 toen €1,04 en nu €1,19

We kunnen het makkelijk betalen allemaal.
Afbeelding
<<

Pitty

Bericht 10 Mrt 2022 21:31

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Eigenlijk ga ik er weinig van merken. We hebben een leaseauto met tankpas van mijn man zijn werk. We hebben maar 1 auto.

Energie: ons contract stond vijf jaar vast, betalen 100 euro per maand voor elektriciteit, we hebben geen gas. Hoewel die prijzen aan elkaar gekoppeld zijn.

Boodschappen: die zijn wel echt duurder, maar ik zou kunnen besparen op alcohol.

Wij willen nog een tuinhuis bouwen, maar de houtprijzen zullen wel gaan stijgen, dus we wachten nog maar even af.

Ik denk wel dat we wederom gaan besparen op de zomervakantie. We zijn net in februari een week naar Denemarken geweest. In april gaan we daar weer twee weken naar toe. Ik denk dat we dan in de zomervakantie een museumjaarkaart nemen en zo uitstapjes gaan doen. Dan zou ik in de herfstvakantie wel een week Centerparcs willen, dat is dan betaalbaarder dan in de zomervakantie. Buitenland zie ik nu nog niet echt zitten, met de oorlog enzo.
<<

Anoniem332

Bericht 10 Mrt 2022 21:32

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Niet zo zeer voor onze situatie thuis. Energie voorschot is 150,= hoger.
We hebben een hele zuinige auto. En gebruiken die amper. Max 1 x per week voor werk.

We hebben beide een loonsverhoging gehad en daarnaast een ‘strikt spaar systeem’ met veel potjes zodat we overzicht houden.

Waar ik mij wel zorgen over maak zijn goederen.
Voor mijn werk hebben we goederen nodig en er zijn leveranciers hiervan die het niet kunnen bijwerken door grondstoffen te kort. Geen vliegverkeer over Rusland.
Veel goederen waar onder andere Oekraïense chauffeurs voor nodig zijn. Of waar half fabrikaten gemaakt worden in Oekraïne.
Kort om bizarre levertijden en prijzen.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 10 Mrt 2022 21:33

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Ik vind ook dat je in de boodschappen best wat prijsstijgingen ziet!

Wij reden minstens 1 x in het weekend met de auto naar een dorp verderop. Dit willen we nu gaan fietsen. Minder snel de auto pakken om daarop te bezuinigen.

Onze gasprijzen staan nog vast tot juni, gelukkig.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 10 Mrt 2022 21:34

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Ja, ik maak mij wel zorgen.

Qua energie hebben wij geen gas maar stadsverwarming. Daarbij hebben wij geen contract en betalen we variabel tarief. Ik word niet wijs van de app (of ik nog binnen budget zit of het voorschot moet verhogen), dus ik ga morgen met Vattenfall bellen.

Dan hebben wij twee auto’s. Mijn man heeft dagelijks de auto nodig. Hij heeft een eigen bedrijf en dat is op zijn werktijden niet bereikbaar met OV. Ik werk 2/3 dagen thuis en 1/2 dagen op kantoor. OV redt ik niet icm met opvang en op tijd beginnen. Ik probeer het wel echt te beperken. Ik heb sinds kort ook een nieuwe fiets, en probeer ook steeds meer met de fiets te doen.

En boodschappen.. ja die voel ik al een tijdje.

We hoeven nu nog niet in te teren op ons spaarbedrag per maand, maar ben benieuwd hoelang we dat nog volhouden. Eind van de maand is steeds 0. We sparen 10% van ons inkomen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 10 Mrt 2022 21:34

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Ik ben qua benzine heel blij dat 1 vd 2 auto’s een leaseauto is. Ik werk heel dichtbij dus hoef maar iets van 1x per maand te tanken. Heb nog getankt toen het rond de 2€ lag, net voor de verhogingen. Op dat stuk dus weinig veranderingen, gaat een paar euro schelen.

Qua boodschappen merkten we in onze quarantaine tijd, toen we bestelden, veel meer kwijt te zijn. Doen ‘gewoon’ al een tijdje de meeste boodschappen bij Lidl en dat scheelt ons wel.

Qua energie vrees ik m wel. Hebben flexibel en de prijzen voor december worden nog gehanteerd en hoop dat het richting de zomer wat gezakt/gekalmeerd is. Laatst gecheckt en zouden nu minimaal 300 gaan betalen, een verdubbeling.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 10 Mrt 2022 21:59

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Ja, we maken ons zorgen. Ik heb geen inkomen momenteel. Krijg wel iets aan ziekengeld, maar een heel stuk minder dan wat ik eerst verdiende. Soms overweeg ik toch te gaan werken, op dagen dat ik me beter voel.
Ons energiecontract is net verlopen. Heb vorige week nog net een ander contract kunnen afsluiten met redelijke prijzen. "Maar" een verhoging van 150 per maand. Op dit moment is man een airco/verwarmingsunit aan het installeren zodat wij vanaf heden nog maar minimaal gas zullen gebruiken.
Ook op boodschappen zijn we aan het bezuinigen. Gelukje van mijn ziek zijn is dat ik amper eet. Dus besparing! :d.
En man carpoolt sinds deze week met een collega, toch om kosten te besparen.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 10 Mrt 2022 22:05

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Voor mezelf maak ik me (nu) nog geen zorgen.

Qua energie ben ik per 1 januari van dit jaar wel meer gaan betalen, maar omdat ik niet heel veel stroom verbruik vallen die maandlasten erg mee.

Ook ik heb stadsverwarming. Die tarieven zijn gekoppeld aan de gasprijs. Net als bij mijn energieverbruik, let ik erop dat ik niet te veel (onnodig) warmte verbruik. Niet te heet en te lang douchen dus. Heb ik sowieso al een hekel aan.

Gelukkig kan ik drie dagen per week thuis blijven werken, waardoor ik maar twee dagen per week in de auto hoef te stappen. Ik betaal natuurlijk wel veel meer voor een volle tank dan voorheen, maar de kosten zijn goed behapbaar.

Van de boodschappen schrik ik nog wel steeds als ik het vergelijk met wat ik vorig jaar aan boodschappen kwijt was per maand.


Ik maak me vooral zorgen om de mensen met een uitkering of een laag inkomen. Die tegemoetkoming van € 200,- die zij van de gemeente gaan krijgen is natuurlijk lang niet voldoende om de stijgende prijzen voor gas en elektra op te vangen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Mrt 2022 22:54

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Wij gaan het nog niet heel erg merken behalve in de diesel van mij vriend. Ik pakte altijd al zoveel
Mogelijk de fiets naar mijn werk. De hele winter gebruiken we al de airco voor verwarmen van de woonkamer. Dus voor nu gebruiken we alleen gas voor warm water. Daarnaast hebben we zonnepanelen op het dak en qua wassen hielt ik hier al rekening mee om de machines zoveel mogelijk overdag aan te zetten zodat.

Qua boodschappen merk ik dat ik sinds ik het laag bezorgen ik echt minder impuls aankopen heb. Waardoor de schade beperkt blijft.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem327

Bericht 10 Mrt 2022 23:32

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Iedereen gaat het merken. Als je kunt bezuinigen waardoor het minder erg is, is dat fijn, maar merk je het nog steeds. En voor sommige mensen zal de impact minder groot zijn omdat ze het kunnen missen. Maar iedereen wordt hierdoor geraakt.

Ben zelf nooit bezig geweest met prijzen van boodschappen enzo maar ik merk het nu wel zeg! Paar spulletjes halen bij de Appie, je bent zo dertig euro verder en dan heb je nog niet eens een maaltijd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Mrt 2022 23:32

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Voor onszelf maak ik me geen zorgen. Natuurlijk merken we dat alles duurder wordt, maar we kunnen het missen. Ik maak me wel zorgen om mensen met lagere inkomens. Hoe moeten zij dit opvangen? De daling van de koopkracht is echt immens momenteel.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Mrt 2022 23:33

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Wij gaan het niet heel erg merken denk ik. We stijgen elk jaar door in ons salaris. Daarnaast hebben we een gasloos nieuwbouwhuis en hebben we 29 zonnepanelen op het dak liggen, waardoor we volledig nul op de meter staan en zelfs terug leveren. Ik tank zelf 1-2 keer per maand, mijn man iets vaker. Boodschappen vind ik wel steeds duurder worden maar ook daar bezuinig ik vooralsnog niet op.
Laatst gewijzigd door Lady op 11 Mrt 2022 10:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 10 Mrt 2022 23:40

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Wij gaan er weinig van merken denk ik. We gaan sowieso binnen een aantal weken van het gas af en we hebben zonnepanelen. Het gaat ons zo’n beetje €1750,- per jaar besparen met de gasprijzen nu. De dieselauto is vorig jaar al ingeleverd en de benzine auto een stuk zuiniger. Boodschappen zijn wel duurder geworden. Verder zien we het wel. Qua loon kunnen we prima leven.

Over ons personeel maak ik me in dat opzicht wel zorgen. Zij krijgen er volgende maand een loonsverhoging bij om in, een deel van, de extra kosten te kunnen voorzien. Als het goed met ons gaat mag het personeel het ook goed hebben, zij zijn de reden dat man en ik het goed hebben. Onderaan de streep gaan wij die loonsverhoging niet voelen maar de werknemer heeft wel een zorg minder. Ik hoop oprecht dat meer werkgevers dat in gaan zien.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 10 Mrt 2022 23:41

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Ja, ik maak me wel erg zorgen. Heb een uitkering als inkomen en merk vooral de energie/gas prijzen en de boodschappen. Soms doe ik gewoon een paar dagen de verwarming niet aan, dan maar met dekbed en dikke trui op de bank. Dan blijft het betaalbaar, hopelijk. Natuurlijk doe ik hem wel aan als ik weet dat er visite komt. En ik heb een elektrisch kacheltje, maar die krijgt het niet voor elkaar mijn woonkamer echt lekker te verwarmen.

Daarnaast de boodschappen... Drama. Je hebt niets, maar bent toch een rib armer. Dat in combinatie met een, voor mij, behoorlijk bedrag belasting terug betalen maakt wel dat ik bezorgd ben en soms denk hoe ga ik dit doen, ja. Gelukkig heb ik geen auto, dat scheelt alweer een hoop geld.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem323

Bericht 11 Mrt 2022 05:53

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Wij merken het goed. De boodschappen zijn duur en de benzine is echt belachelijk. Mijn man heeft geen auto en ik doe meer op de fiets of te voet. Daarnaast was onze energiemaatschappij failliet gegaan dus we zitten duur.
Dat alles maakt dat wij wel bepaalde dingen moeten laten.
Als dit lang duurt, zal ik over een jaar moeten werken.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 11 Mrt 2022 07:46

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

We kunnen het betalen dus in dat opzicht hebben we er niet echt last van. Maar op den duur zal bijna iedereen er toch wel last van krijgen. Want of je het nou kan betalen of niet je houdt toch minder geld over aan het eind van de maand. Ik zag van de week een artikel dat een brood rond de vijf euro gaat kosten, als er steeds meer van dat soort dingen bijkomen wordt dat wel heel veel geld extra per maand.
2010 2012
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Mrt 2022 07:55

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Bah Rose dat klinkt moeilijk voor jou zeg 😔
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 11 Mrt 2022 09:18

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

We hebben een elektrische auto en een gasloos huis (en zonnepanelen). We zullen het veel minder gaan voelen dan anderen denk ik. Boodschappen worden wel duurder, maar dat vond ik al een tijdje. Daar kan ik zelf nog wel winst behalen door bewuster te kopen. Dat probeer ik nu ook.

We twijfelen al een tijdje om een (benzine) auto erbij te kopen, maar neigen nu steeds meer naar niet doen. Misschien kunnen we beter een bakfiets doen.

Sterkte voor iedereen die hier echt last van gaat krijgen. Ik hoop dat er snel oplossingen komen vanuit de overheid hiervoor.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 11 Mrt 2022 09:42

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Met name de prijs aan de pomp ga ik wel merken. Ik schrok gisteren echt. Vrijdag had ik nog getankt voor 2,11 en nu nog geen week later staat die al op 2,41. Nu is mijn tank gelukkig nog half vol en rij ik ivm een hybride auto redelijk zuinig.

Boodschappen merk ik het een beetje. Ik koop niet heel veel en sla sommige zaken veel in als ze in de reclame zijn.

Energiekosten ga ik nauwelijks merken met een gunstig contract dat pas in 2025 afloopt. Ik betaal voor alles bij elkaar rond de 100 euro per maand. Volgens het energierapport is mijn verbruik nog altijd lager dan een appartement en dat terwijl ik in tweekapper woon. Deze is dus goed geïsoleerd.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron