Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 02 Mrt 2023 09:45

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Jip schreef:
Jip schreef:Ook weer lekker duidelijk van Vattenfall. Ik kreeg gister een mail dat ze, gezien mijn verbruik, het termijnbedrag willen ophogen met 70€. Heel bijzonder. Want als ik mijn gebruik x 0,40 voor stroom doe en x45 voor warmte zit ik lang niet aan mijn termijnbedrag. Vervolgens kijk ik in de app en daar staat dat ze adviseren om het termijnbedrag te verlagen. Hoe raak je in de war?


En nu adviseren ze het te verlagen naar €65 (ipv €224).


Om je nog even op scherp te zetten, tssss... Hier is mijn verbruik ook weer omlaag geschoten maar ik laat het voorlopig op 200 euro staan want ik vertrouw het voor geen meter.

Hugo schreef:
Fred schreef:De huidige twintigers moeten wellicht tot hun 40e thuis wonen willen ze iets kunnen kopen mochten ze geen partner hebben.
Boodschappen zijn wel duurder geworden, maar goed ik maak vaak voor 2 dagen eten en koop aardig veel in de aanbieding.


Niet alleen de huidige 20-ers hoor. Ik ben een 32 en kan ook niets kopen in mijn uppie. Woon weliswaar niet meer thuis, gelukkig.



Dit geld gewoon voor iedereen van elke leeftijd. Ik kan ook geen huis meer kopen. Ok officieel wel maar met de overwaarde van mijn huidige te kleine huis en dan een hypotheek erbij kan ik kopen wat ik nu heb. Ik zit te twijfelen om meer uren te gaan werken en sowieso salarisverhoging te gaan vragen want dit gaat niet de goede kant op zo.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Mrt 2023 11:41

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Hugo schreef:
Fred schreef:De huidige twintigers moeten wellicht tot hun 40e thuis wonen willen ze iets kunnen kopen mochten ze geen partner hebben.
Boodschappen zijn wel duurder geworden, maar goed ik maak vaak voor 2 dagen eten en koop aardig veel in de aanbieding.


Niet alleen de huidige 20-ers hoor. Ik ben een 32 en kan ook niets kopen in mijn uppie. Woon weliswaar niet meer thuis, gelukkig.


Maar jij bent niet een gemiddelde alleenstaande omdat je een kind hebt en relatief een laag inkomen hebt.

Ik heb het over alleenstaande mensen zonder een kind die zelfs als ze bij hun ouders blijven wonen tot hun 35e of zo dan nog niet eens voldoende spaargeld en een bepaald inkomen hebben ivm dat ze carrière hebben gemaakt om een woning alleen te kunnen kopen. Dat kon 10 jaar geleden nog wel namelijk. Nu heeft zo'n persoon dan zelfs waarschijnlijk nog te weinig spaargeld en inkomsten omdat de woningen zo duur zijn geworden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Mrt 2023 11:54

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Fred wat heb je toch een bijzonder mensbeeld. Hugo is zo veel meer gemiddeld dan de personen die jij elke keer aanhaalt. Ik volg haar op insta en zie werkelijk geen gekke dingen langs komen. Gewoon een moeder met een zoon die werkt en leuke dingen doet.

Hoe gaat het trouwens met jou inkomen op het moment??
2015 💙
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 02 Mrt 2023 11:57

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Hier gaat t maandbedrag ook alle kanten op. Eerder zaten we nog op 400 euro per maand, dat werd al snel 250 en nu adviseren ze sinds januari aan te passen naar 144. We laten het voorlopig op 250 staan.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 02 Mrt 2023 12:06

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Fred schreef:
Hugo schreef:
Niet alleen de huidige 20-ers hoor. Ik ben een 32 en kan ook niets kopen in mijn uppie. Woon weliswaar niet meer thuis, gelukkig.


Maar jij bent niet een gemiddelde alleenstaande omdat je een kind hebt en relatief een laag inkomen hebt.

Ik heb het over alleenstaande mensen zonder een kind die zelfs als ze bij hun ouders blijven wonen tot hun 35e of zo dan nog niet eens voldoende spaargeld en een bepaald inkomen hebben ivm dat ze carrière hebben gemaakt om een woning alleen te kunnen kopen. Dat kon 10 jaar geleden nog wel namelijk. Nu heeft zo'n persoon dan zelfs waarschijnlijk nog te weinig spaargeld en inkomsten omdat de woningen zo duur zijn geworden.


Wat kun je toch zwaar onvriendelijk overkomen joh. Je hebt het over de huidige 20-ers en zij haalt aan dat dit ook voor andere personen precies zo is. Net als dat het voor mij geld met een hoger (?) inkomen (geen idee wat Hugo verdient maar jij blijkbaar wel). We voldoen wellicht niet aan jouw persoonlijke gemiddelde plaatje maar dat neemt niet weg dat heel veel mensen in de huidige maatschappij met dit soort dingen te maken hebben. Niet alleen de huidige 20-ers. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld net zo goed voor mensen die uit elkaar gaan met of zonder kinderen. Ik krijg het gevoel dat jij diep in je hart gewoon jaloers bent op Hugo en moet je daarom altijd zo op haar fitten hier.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Mrt 2023 12:27

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Nee, hoor Dronkentaart want ik had jou situatie toch ook als voorbeeld kunnen gebruiken?

Tevens waarom zou ik jaloers op iemand zijn dat een kind waarschijnlijk niet veel meer dan liefde heeft te bieden en in een klein appartementje woont? Ik zie het bij mijn vriendin/ex (weet de status momenteel niet) die het ook niet breed heeft dat haar kind het moet hebben van de liefde etc...
Ruilen zou ik echt niet willen, want ik zou financiële zorgen erger vinden dan een kind hebben.en al helemaal in die situatie.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Mrt 2023 12:51

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

En daarom ga je doneren met een verplichte bezoekregeling, zodat je toch een kind hebt...

Sorry hoor, maar ik heb liever liefde te geven of te krijgen dan wat jij zogezegd te bieden hebt.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 02 Mrt 2023 12:52

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Ja Fred. Ik vind financiële zorgen ook erger dan een kind hebben.

Verder begrijp ik amper wat van de discussie dus ik laat het hierbij.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 02 Mrt 2023 12:52

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Serieus Fred, beter hou je gewoon je mond. Beter gebruik je je tijd om uit te zoeken wat de status is van jouw eigen relatie.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 02 Mrt 2023 13:06

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Is de discussie dat het erger is voor een alleenstaande zonder kinderen om geen huis te kunnen kopen vs een alleenstaande met kinderen? Ze kunnen (blijkbaar) allebei geen huis kopen, dus dan is het toch even erg?

En losstaand van deze bijzondere discussie: wie woont er in godsnaam tot z'n 30e bij z'n ouders? Ik zou liever in een klein huur appartementje van 40m2 zitten met kind, hond en 3 kippen dan bij m'n ouders op de zolderkamer tussen m'n oude speelgoed.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1684

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 02 Mrt 2023 13:46

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Fred schreef:Nee, hoor Dronkentaart want ik had jou situatie toch ook als voorbeeld kunnen gebruiken?

Tevens waarom zou ik jaloers op iemand zijn dat een kind waarschijnlijk niet veel meer dan liefde heeft te bieden en in een klein appartementje woont? Ik zie het bij mijn vriendin/ex (weet de status momenteel niet) die het ook niet breed heeft dat haar kind het moet hebben van de liefde etc...
Ruilen zou ik echt niet willen, want ik zou financiële zorgen erger vinden dan een kind hebben.en al helemaal in die situatie.


Al heeft ze het kind alleen maar liefde te bieden, dan nog heb je daar niets van te vinden. Hugo biedt haar kind zoveel meer!
Weet je eens wat je moet doen? Even naar de spiegel lopen en daarin kijken. Kijk naar datgene wat je een ander te bieden hebt.
Dat is het enige waar jij je druk om moet maken. Ik vind het niet kunnen dat je Hugo zo aanvalt.

Hugo, ik hoop dat je hier niets mee doet. Negeer fred want jij doet het wel goed. Je geeft jouw kind zoveel meer dan alleen liefde. Je bent een goede moeder en zet altijd je kind op 1.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Mrt 2023 13:50

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Een kind heeft juist liefde nodig ipv altijd alleen maar uitjes en cadeautjes.

On topic: ik laat het ook gewoon staan op €224.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 02 Mrt 2023 14:02

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Zo Fred, wat een k** opmerking! Je hoeft niet jaloers te zijn op alleenstaande vrouwen met een klein huis en laag inkomen, maar misschien zijn die vrouwen wel heel gelukkig met hun leven en de beste moeders voor hun kinderen. Liefde is niet te koop, Fred!
Daarbij, enig empathie zou je sieren.

On topic, ik laat mijn voorschot op €200,= staan, in mei krijg ik mijn afrekening, ik ben heel erg benieuwd. Zoals het nu lijkt verbruik ik veel minder dan waarop mijn voorschot berekend is.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 02 Mrt 2023 14:10

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Wij hoeven volgens Essent niets meer te betalen (ons voorschot is nu 200 euro) en we overwegen om het iets omlaag te zetten, maar zeker niet naar 0. Dat is misscheien ook nog wel een idee: het iets omlaag zetten, maar niet zoveel als de maatschappij wil.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 02 Mrt 2023 15:08

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Siesa schreef:Vrienden van ons gaan scheiden. Hier in het dorp zijn 2 huurwoningen en 200 aanmeldingen. Hun eigen huis kunnen ze zelf niet opbrengen alleen dus nu staan ze voor de keuze om omstebeurt er te gaan wonen en nog continu aan elkaars dingen ergeren of bij hun ouders gaan wonen met kinderen.
Waar gaat dit heen.


Bizar dat het nodig is, maar ombeurten een week in het huis en dat als vaste plek voor de kinderen is wel fijn, al moet je dan wel goed met elkaar overweg kunnen. M'n nicht en haar ex doen dit ook zo. Allebei een flatje voor zichzelf en de kinderen hebben een eigen huis en hoeven nooit van hot naar her.

Fred, mijn zus en zwager hebben allebei een goede baan, maar zijn in de 30 en zullen nog jaren bezig zijn met het aflossen van hun studieschuld, dus een koophuis zit er pas in als ze in de 40 zijn. Het is inderdaad triest dat het zo'n luxe is geworden, maar dat mensen wel 1000 euro huur mogen betalen.

Wij konden weer een vast contract afsluiten, maar ik ga het niet doen. We blijven toch wel onder het prijsplafond. Dit jaar kregen we precies terug wat we vorig jaar meer hebben moeten betalen, dus dat was een smak geld. Hadden we ons voorschot net zo goed niet flink hoger hoeven te zetten. Ik heb het nu een stuk lager gezet en nu zegt de app dat we moeten bijbetalen aan het eind van het jaar, maar de zomer moet nog komen, dus ik wacht wel even af. Ik vrees wel voor volgend jaar, hopelijk zijn de prijzen dan wat normaler.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1684

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 02 Mrt 2023 16:38

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Nee helaas is het een vechtscheiding. Dus je wil niet weten wat voor een bende het in huis is! De kinderen zijn echt de dupe in dit verhaal. Dus hopelijk komt er snel een oplossing!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 02 Mrt 2023 16:49

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Wat ben jij een vreselijk nare man Fred. Ik heb medelijden met degene die jou als zaaddonor gaat krijgen. Verder ga ik er niet over in discussie want het is wel duidelijk dat jij de wereld heel anders ziet.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Mrt 2023 17:01

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Dat kun jij vinden DT. De vader jouw kind komt zijn verplichtingen toch ook niet na? Of ontvang je nog wel alimentatie? Zo niet dan kun je eigenlijk je kind toch gewoon ook zien als een soort van donorkind. Wellicht is deze gedachtengang raar, maar hij heeft eigenlijk gedoneerd aan jou ook al ken je hem.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 02 Mrt 2023 17:55

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Fred schreef:
Hugo schreef:
Niet alleen de huidige 20-ers hoor. Ik ben een 32 en kan ook niets kopen in mijn uppie. Woon weliswaar niet meer thuis, gelukkig.


Maar jij bent niet een gemiddelde alleenstaande omdat je een kind hebt en relatief een laag inkomen hebt.

Ik heb het over alleenstaande mensen zonder een kind die zelfs als ze bij hun ouders blijven wonen tot hun 35e of zo dan nog niet eens voldoende spaargeld en een bepaald inkomen hebben ivm dat ze carrière hebben gemaakt om een woning alleen te kunnen kopen. Dat kon 10 jaar geleden nog wel namelijk. Nu heeft zo'n persoon dan zelfs waarschijnlijk nog te weinig spaargeld en inkomsten omdat de woningen zo duur zijn geworden.


Hoi Fred, voor wat het waard is. Ik vind zelf dat ik “geen relatief laag inkomen heb” maar het echt wel goed voor elkaar heb. Ik wil je ook écht vragen om te stoppen met steeds verkeerde (voor)oordelen en aannamens over mij te verkondigen. Ik merk dat ik dat vervelend vind namelijk. Dankjewel alvast!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 02 Mrt 2023 18:00

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Fred schreef:Nee, hoor Dronkentaart want ik had jou situatie toch ook als voorbeeld kunnen gebruiken?

Tevens waarom zou ik jaloers op iemand zijn dat een kind waarschijnlijk niet veel meer dan liefde heeft te bieden en in een klein appartementje woont? Ik zie het bij mijn vriendin/ex (weet de status momenteel niet) die het ook niet breed heeft dat haar kind het moet hebben van de liefde etc...
Ruilen zou ik echt niet willen, want ik zou financiële zorgen erger vinden dan een kind hebben.en al helemaal in die situatie.


Houd af en toe gewoon eens je mond. Je weet helemaal niets van mij. Ik heb geen financiële zorgen (meer). Die heb ik inderdaad even gehad maar had niet bijna heel Nederland dat?

Ik heb het je al eerder verteld Fred, maar een beetje meer liefde, vrolijkheid, inlevingsvermogen en emapthie maakt jou een mooier mens maar het maakt ook de wereld om je heen mooier. Probeer het eens.

En verder wil ik je met klem vragen mijn vorig bericht goed te lezen. Het gaat hier anders gigantisch clashen want hoewel het absoluut beter is om je te negeren, kom je me echt m’n strot uit.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Mrt 2023 18:59

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Precies Derpy, jouw voorbeeld bedoel ik. Het is dat in de tijd dat ik HBO deed, de studieschuld een gift werd als je hem met een diploma afronden. Nu is dat niet meer het geval en ben je altijd de pineut.

@ Hugo, wat voor de een relatief hoog inkomen vind kan voor de ander een relatief laag inkomen zijn. Om je een voorbeeld te geven is dat mijn WW nu zo relatief hoog is dat ik nog 1.000 per maand kan sparen.
Waarom zou ik dan nog gaan werken? En ja, ik word letterlijk bij elk bedrijf uitgenodigd waar ik een brief naar stuur maar ik ben zeer nauwkeurig waar ik wil beginnen met werken en wil er bruto op vooruitgaan tov de vorige werkgever (dus niet eens met wat ik nu van de WW ontvang).

Je 2e alinea van je laatste bericht heb ik al zo vaak geprobeerd en wat heeft het mij opgeleverd?
Dat ik destijds wat vrolijker tegen de wereld aan keek? Misschien, maar liefde krijg je er niet voor zo lang niemand je ziet staan en je liefde wilt geven. Hetzelfde geldt toch voor jou? Helaas ben je ondanks dat je vast vrolijk bent en liefde geeft toch vrijgezel gebleven (en wellicht was je dat al jarenlang) op de leeftijd dat je met kids wilde beginnen. Ik neem aan dat dit niet je bedoeling was ondanks dat je vrolijk bent etc...?
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 02 Mrt 2023 19:06

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Kijk Fred, zo kun je ook reageren. Een normaal, fijn geformuleerd berichtje. Zonder vooroordelen en zonder venijn.

Ik ga zo op je reageren. Moet er eerst even eentje in bed leggen. Maar ik wilde bovenstaande toch alvast tegen je zeggen!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 02 Mrt 2023 19:33

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Zo, nu heb ik de tijd voor een reactie op jouw bericht Fred.

Het is zeker waar dat wat voor jou een laag inkomen is, dat dat voor mij een hoog inkomen is. Maar een hoog of laag inkomen zegt überhaupt niet zoveel. Het verteld namelijk niets over je maandelijkse vaste lasten en hoeveel je dus overhoud. Dat jij, wanneer je WW ontvangt nog € 1000,00 kunt sparen vind ik knap. Dat zou ik niet kunnen, kan ik nu ook niet. Maar als ne eerlijk bent, maakt zoveel sparen jou als persoon nu echt gelukkiger? Volgens mij niet.
Mijn inkomen is hoog genoeg om de vaste lasten te kunnen betalen, nieuwe kleren te kunnen kopen, naar verjaardagen te kunnen gaan en leuke dingen te kunnen doen. En nog meer inside information: op de kinderopvangtoeslag na, spaar ik álle toeslagen. Ik gebruik er niets van. En ik ben er f*cking trots op dat ik dat nu kan, het was vorig jaar namelijk wel anders. Maar hier heb ik voor geknokt en kei hard gewerkt voor gewerkt. Over mij als persoon zegt het echt niets. Met of zonder toeslagen, ik blijf dezelfde persoon. Dus lieve medeforumsters die iedere euro van de toeslagen wel kei hard nodig hebben: jullie doen het ook f*cking goed!

En waarom zou je nog gaan werken als je ook WW kunt krijgen? Dat antwoord moet je niet bij mij zoeken maar voor jezelf Fred. Ik kan je wel vertellen wat ik zou doen: blijven werken. Ik werk namelijk liever voor mijn geld dan dat ik mijn handje ophoud bij de overheid. Ik ben heel blij dat er uitkeringen bestaan, maar dan wel graag voor de mensen die het echt nodig hebben. Niet omdat je je werk niet leuk vindt, je vindt dat je recht heb op lang betaald vakantie of wat dan ook. Werken is zoveel meer dan geld verdienen. Je leert er van, voor je sociale vaardigheden is het altijd goed en je maakt jezelf nuttig.

Mooier en vrolijker tegen de wereld aankijken maakt je leven echt leuker Fred. Dat jij dat meteen koppelt aan liefde krijgen en ontvangen vind ik verdrietig om te lezen. Wil je asjeblieft onthouden dat jouw eigenwaarde, jouw liefde, jouw zelfbeeld en jouw geluk NOOIT mag afhangen van iemand anders? Je bent daar zelf verantwoordelijk voor, je kunt en mag dat niet in de handen van iemand anders leggen.
Maar als jij zo pessimistisch, doordrammend, negatief, vervelend en betweterig/verbeten blijft doen in de “echte wereld” zoals je hier geregeld doet, maakt je dat geen leuker mens. Ik kan me voorstellen dat daar geen leuke vrouw aan blijft plakken. Daar kiest toch niemand voor?

En ja, ik ben ook vrijgezel. En hoewel ik het anders voor me had gezien, ben ik gelukkig. Heel gelukkig. Komt er ooit een leuke man op mijn pad is hij meer dan welkom. Als aanvulling op mijn leven, niet als invulling van mijn leven.

Fred, maak wat van je leven. Het is zo voorbij en op deze manier is het toch helemaal niet leuk? Iedereen verdiend (zelf)liefde. Ook jij!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 02 Mrt 2023 19:52

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Aanvullend op de reactie an Hugo. Liefde krijg je toch ook niet alleen van een partner? Dat ontvang je ook van vrienden, familie, collega's, je kind(eren) etc. Je kunt zelfs liefde ontvangen van wildvreemden. Wie goed doet goed ontmoet. Ik denk dat je je nog zal verbazen hoe warm mensen zijn als je iets voor een ander doet zonder daar iets voor terug te verwachten.

Ik vraag me ook af wat je met al dat spaargeld gaat doen. Je schrijft vaak over veel geld verdienen, veel sparen, hoog inkomen etc. Maar wat ga je daar dan mee doen? Of word je gelukkig van een hoog cijfer op je bankrekening zien in je app?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Mrt 2023 20:10

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Bedankt, Hugo voor je uitgebreide reactie! Dat waardeer ik zeer.

Dat ik eerder pessimistisch ipv optimistisch ben is er gedurende de jaren natuurlijk wel ingeslopen.
Meiden zagen mij nooit staan in de puberteit/studietijd. Ondanks dat ik gewoon mijzelf was en leuk tegen ze deed als ik ze al aan sprak. Dan ga je dus echt aan jezelf twijfelen of je wel leuk genoeg bent of kunt zijn voor een meid. Wellicht kun jij jezelf hierin herkennen en kreeg je nauwelijks aandacht van mannen/jongens.

Qua werk is het inmiddels wel bekend dat ik eigenlijk geen vertrouwen heb in werkgevers dus ik bouw daar niet eens een band meer een band mee op en zie ze inmiddels puur als inkomstenbron. Liefst waarbij ik zoveel mogelijk verdien. Elk jaar proberen 27 weken te werken en de rest in de WW zou fijn zijn, want dan telt het werk als een volledig jaar voor de WW en krijg je er termijn (maand bij).

Ontplooiing dmv werk is er niet bij. Letterlijk na 2 maanden ken ik de systemen en rapportages etc en wordt een functie al saai.

Dat ik kan sparen heeft te maken dat ik relatief lang thuis heb gewoond. Destijds veel heb gespaard waardoor de hypotheek vrij laag is (ruim onder de sociale huurprijs) voor een tweekapper. Dat ik destijds veel gespaard heb profiteer ik nu van dmv dat ik een dag minder kan werken.

Ik weet dat veel mensen het nu zwaar hebben. Mijn ouders bijv. die hebben de verwarming erg laag staan en hebben niet veel te besteden met hun pensioen, maar maken wel het er beste van.

@ Max... Zie bovenstaand antwoord. Veel verdienen en spaargeld hebben heeft eronder andere nu al voor gezorgd dat ik nu op mijn 40e al een dag minder kan werken ook al woon ik alleen. Die extra vrije dag kan ik natuurlijk gebruiken om leuke dingen te doen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers