Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor een kindje in 2022

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 26 Sep 2022 23:24

Re: Voor een kindje in 2022

JustMeDaan schreef:Ja 2 keer marsy. En ik ben inderdaad nog niet schoon. Maar het komt er ook niet uit.

Curretage doen ze alleen bij erge buikpijn en koorts ivm syndroom van asherman



Heel goed! Ik heb Ashermans gekregen erdoor. Maar ik heb om alles schoon te krijgen (want de 2 curettages lieten nog weefsel achter) 4 abortuspillen gehad en die hebben me schoongemaakt uiteindelijk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 27 Sep 2022 16:24

Re: Voor een kindje in 2022

Ik heb sinds vanmiddag met afvegen roze. Dus ik hoop dat ik ongesteld word nu.
D. 💙14-01-2019💙
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 29 Sep 2022 14:25

Re: Voor een kindje in 2022

Vandaag heeft het eindelijk echt door gezet. Kwam ineens want was ook weer gestopt na dinsdag. En nu terug denkend heb ik 15 dagen geleden ook een uurtje buikpijn gehad. Dat moet mijn eisprong zijn geweest. Het lijkt eindelijk op gang dus.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 29 Sep 2022 17:30

Re: Voor een kindje in 2022

Wat fijn JMD!
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Okt 2022 10:23

Re: Voor een kindje in 2022

Fijn JMD, hopelijk is het er nu echt uit!

Beachgirl, gefeliciteerd!! Spannende periode nu :)

Ik zit alweer op dag 44 van m'n cyclus zonder teken van m'n menstruatie maar ook negatieve zwangerschapstest. Zo irritant. Ik ga maar eens de huisarts benaderen om te vragen wanneer je hier iets mee moet
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 01 Okt 2022 11:23

Re: Voor een kindje in 2022

Henque ik zou de vraag niet zo open stellen aan je huisarts, maar gewoon een doorverwijzing vragen. Volgens mij moet je officieel een jaar aanmodderen, maar als je behoefte hebt aan deskundig advies zou ik daar heel direct naar vragen.
<<

Elyn

Bericht 01 Okt 2022 12:00

Re: Voor een kindje in 2022

De richtlijn is volgens mij een half jaar in het geval van verdenking op PCOS (of zoals in mijn geval Endometriose) en een jaar als er geen bijzonderheden zijn. Die richtlijn zou ik dus aanhouden.

JMD wat fijn dat het nu eindelijk doorgezet heeft! Ik hoop dat jullie snel weer kunnen starten.

Ik ben nu zelf in afwachting van een nieuwe afspraak in het ziekenhuis over 1.5 week en ook weer op het wachtbankje beland, al verwacht ik daar helemaal niks van.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 01 Okt 2022 12:25

Re: Voor een kindje in 2022

Dat zijn lange cyclussen henque. Ik weet niet(meer?) wat je leeftijd is maar toch zou ik er direct naar vragen ja. Dat doormodderen altijd is ook niks.

Is dat een controle afspraak Elyn of echt voor onderzoeken of uitslagen daarvan?

Ja ik vloei nog steeds maar het is een normale menstruatie. Weinig tot geen stolsels. Heb wel vandaag meer buikpijn en steken dan de afgelopen 2 dagen dus misschien komt er nog wat. Ik slik de vrouwenmantel capsules gewoon even door baat het niet dan schaadt het niet denk ik maar. Ik ben een week geleden ook plotseling een flinke taaie lange sliert troep verloren. Misschien is dat het al geweest? Zou het raar staan als ik nog een controle echo zou willen na deze menstruatie? Cyclus is duidelijk weer op gang dus maar ik weet niet of ik ervoor durf te gaan als ik niet zeker weet of het schoon is.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 01 Okt 2022 13:28

Re: Voor een kindje in 2022

Helemaal niet raar ,je wil toch weten of het schoon is! Gewoon een afspraak maken!
⁠♡♡♡
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 01 Okt 2022 13:33

Re: Voor een kindje in 2022

Ja dat wil ik inderdaad. Want als dat niet zo is en ik raak zwanger dan heb je volgens mij weer een verhoogde kans op een miskraam juist als er nog dingen zitten wat er eigenlijk niet hoort. Maandag ff bellen dan.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 02 Okt 2022 12:06

Re: Voor een kindje in 2022

Ik zou ook even controle echo laten maken hoor!

Ik ben 31 trouwens, dus verwacht niet dat m'n leeftijd invloed heeft. Jullie hebben wel gelijk dat je vooral duidelijk moet zijn naar de huisarts :)
Wel goed om te weten wat die richtlijn is Elyn, ik zit dan nog niet helemaal op een half jaar maar ga wel zien wat ze zegt!
<<

Elyn

Bericht 03 Okt 2022 09:11

Re: Voor een kindje in 2022

JustMeDaan schreef:
Is dat een controle afspraak Elyn of echt voor onderzoeken of uitslagen daarvan?


Uitslagen van de eerste onderzoeken en bespreken hoe nu verder, denk ik. Wel een beetje spannend dus.
<<

Elyn

Bericht 03 Okt 2022 22:04

Re: Voor een kindje in 2022

Helaas lijkt de uitslag van mijn man niet zo goed te zijn. Wel balen dat we nu nog een week moeten wachten op onze poli afspraak 😩
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 04 Okt 2022 00:03

Re: Voor een kindje in 2022

Oh heb je de uitslagen al online kunnen zien voor je een afspraak hebt? Hier komen de uitslagen na 9 dagen pas erop meestal heb je dan al een afspraak gehad. Ben benieuwd Elyn. Er zijn volgens mij wel een aantal mogelijkheden om zaad te prepareren voor beter resultaat geloof ik.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Okt 2022 07:11

Re: Voor een kindje in 2022

Elyn, bij mijn man bleek de kwaliteit ook niet heel goed, weinig actieve zaadcellen. Een complete verrassing, aangezien hij al een zoon had uit zijn vorige relatie en zijn ex probleemloos zwanger was geraakt. Het was uiteindelijk volgens de fertiliteitsarts ook niet direct problematisch. Vrij snel daarna ben ik toch spontaan zwanger geraakt (na anderhalf jaar proberen) en de tweede keer ook.

Ik wil dus maar zeggen dat dit niet gelijk hoeft te betekenen dat het van invloed is op het feit dat je nog niet zwanger bent. Bij mij bleek het mijn onregelmatige cyclus te zijn.

Ik hoop voor jullie dat het allemaal meevalt en dat het nu toch echt gauw raak mag zijn. 😘
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elyn

Bericht 04 Okt 2022 08:03

Re: Voor een kindje in 2022

Ja de uitslagen stonden al in zijn online dossier.
Zowel het aantal zaadcellen als het aantal goede bewegelijke cellen was laag. Ik weet gelukkig dat er nog veel mogelijk is, er zijn tenminste wel goede zaadcellen gevonden dus dat is fijn.
Dankjewel voor je bemoedigende woorden lady! 🤗
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Okt 2022 09:03

Re: Voor een kindje in 2022

Ja, zo was het bij mijn man ook. Weinig in totaal en weinig actief.

Hoe lang zijn jullie nu bezig?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elyn

Bericht 04 Okt 2022 09:20

Re: Voor een kindje in 2022

Pas 7 maanden, maar door mijn vermoedelijke endometriose nu al in het ziekenhuis beland. Moet zeggen dat ik wel bang ben dat ze ons weg zullen sturen, doordat we 'nog' maar 7 maanden bezig zijn. Maar er zijn genoeg onderzoeken die zeggen dat 70% van de stellen binnen een half jaar zwanger raakt en 80% binnen een jaar, dus de kans is niet echt groot dat het in de komende maanden wel lukt. Onze leeftijd speelt natuurlijk ook mee, allebei 35+.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 04 Okt 2022 11:31

Re: Voor een kindje in 2022

Dat is wel even een domper Elyn! Ik ben benieuwd wat ze bij de afspraak zeggen.

Ik heb compleet onverwachts een cyclus van 30 dagen gehad ipv 40 dagen. Hierdoor wel m'n vruchtbare dagen gemist, dus het was helaas een verloren ronde. Ik hoop maar dat komende cyclus ook weer zo kort is. Mijn man z'n zaad wordt voor de zekerheid gecontroleerd deze week, ik vind dat toch best spannend ook🙈
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 04 Okt 2022 17:04

Re: Voor een kindje in 2022

Zeker een domper Elyn. Zeker in combinatie met endometriose. De kwaliteit bij de man kan wel een momentopname zijn. Maar alsnog niet fijn om dat nieuws te krijgen. Ons is destijds wel gezegd dat we dat jaar moesten blijven proberen. Maar dat was bij de huisarts en niet al in het ziekenhuis. Volgens mij is er sowieso wel een wachtlijst. Dus wie weet kan je daarop worden gezet terwijl je het jaar volmaakt. Een ziekenhuis traject is natuurlijk best wel duur en je hebt nog 5 kansen voordat je een jaar bezig bent. Dat is nog best veel. Ik duim voor jullie!
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 05 Okt 2022 14:21

Re: Voor een kindje in 2022

Wat schrikken Elyn, ik hoop dat je meer info krijgt op de afspraak en ook serieus genomen wordt! Lijkt mij wel toch als je ook endometriose hebt!

Ik heb ook de huisarts benaderd en mag een echo laten maken om te kijken of PCOS een oorzaak zou kunnen zijn van m'n onregelmatige cyclus. Ze kwam er meteen zelf mee en vind het wel fijn. Wacht nu nog op de verwijzing en dan kan ik het inplannen. Daarna plan ik dan een afspraak bij de huisarts om de uitslag te bespreken
Ben heel benieuwd, behalve de onregelmatige cyclus herken ik niet echt symptomen van PCOS maar het zou kunnen natuurlijk.

Lady, was er bij jou een oorzaak voor de onregelmatige cyclus of niet?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Okt 2022 13:02

Re: Voor een kindje in 2022

Nee, die was er niet. Pas toen ik na vijftien maanden zwanger raakte (testte twee dagen voor NOD licht positief maar uiteindelijk toch ongesteld geworden dus vroeg afgebroken) kreeg ik na die menstruatie een regelmatige cyclus. Twee maanden later was ik zwanger. Bij de jongste was mijn cyclus ook weer erg lang en onregelmatig (tot 60 dagen) en toen ik na een tip van Zora begon met het slikken van de Etos zwanger worden capsules had ik diezelfde maand een cyclus van dertig dagen en de maand erop bleek ik zwanger (na een eisprong op dag 13 ipv ergens op dag 45 ofzo). Ik heb het altijd maar geduid als dat mijn lichaam pas na die eerste bevruchting snapte wat de bedoeling was en dat dit een soort reset was van mijn lichaam.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 16:39

Bericht 11 Okt 2022 19:43

Re: Voor een kindje in 2022

JMD, hoe is het met je? Ik ben benieuwd of je nog om een controleecho hebt gevraagd, of het idee hebt al schoon te zijn.

Beachgirl, gefeliciteerd!

En Elyn, wat heftig zeg, zeker als je voor jouw endometriose al naar het ziekenhuis gaat en ze bij je man iets opmerken. Ik duim dat dit een momentopname is geweest.

Zelf ben ik weer ongesteld geweest. Ik baal, maar zit er deze ronde wat neutraler in. Even geen ovulatietesten, even een ronde wat meer pauze in m'n hoofd. Dat zeg ik nu zo, de maand is natuurlijk nog niet om, maar ik denk dat het goed voor me is.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 11 Okt 2022 23:14

Re: Voor een kindje in 2022

Elyn: heb je de afspraak al gehad?

Truus: knap hoor dat je dat kunt. Ik ben daar erg slecht in. Ik ben echt een controle freak en die testen enz is een beetje controle wat ik heb.

Vandaag een positieve ovulatie test. Man wil echter deze ronde nog overslaan. Ik ben ongesteld geweest. Echt wel 5/6 dagen maar niks anders dan normaal verloren. Vanmiddag had ik wat buikpijn maar zou snel zijn voor eisprong al omdat ik gisteren nog een negatieve ovulatietest had. Normaal springt ie de dag na de eerste positieve test. Maar ik verlies ook met het slijm van de ovulatie( sorry voor de details) ook weer redelijk wat troep. En ik test nog steeds heeeeeel licht positief op de zwangerschapstest. Morgen ga ik dus maar naar de gyn bellen want schoon ben ik dus niet. Maar ik baal wel enorm dat we deze ronde laten gaan ook al weet mijn verstand dat het misschien ook beter is. Mijn hart schreeuwt zo wat anders. Voelt weer als een gemiste/verloren maand. En mijn klokje tikt maar….
D. 💙14-01-2019💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Okt 2022 23:16

Re: Voor een kindje in 2022

Hè JMD toch, ik heb met je te doen 🙁.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers