Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Festivals, concerten & theater 2022

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Aug 2022 13:25

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Blunt schreef:Ik vind er echt geen klap aan, aan al die zogenaamd serieuze, echt goed muziek makende bands die hier genoemd worden 😁 Smaken verschillen 👍


Hahah ik ben het hier zo mee eens, ik vind het ook altijd grappig als mensen mainstream muziek compleet met de grond gelijk maken, zichzelf een echte kenner van goede muziek noemen en met bandjes aankomen die niemand kent. Als die bands later echt doorbreken dan zeg ik wel goed voorspeld. Het tv programma waar voor mij echte muziekkenners achter zitten is overigens beste zangers. Hoeveel mensen er door dat programma wel niet doorgebroken zijn vind ik echt bizar.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Aug 2022 18:49

Re: Festivals, concerten & theater 2022

@ Minx, beste zangers is wel veelal een genre en dat ontstaan bijv geen nieuwe rockbands door.
Ik ken een rockband die al meerdere albums heeft goed klinkt, maar vanwege te weinig goede contacten nog niet doorbreken. Nu lijkt het erop dat ze een contact hebben die ze mogelijk wel verder kan helpen.
De muziekbusiness werkt die voornamelijk met connecties. Bij beste zangers zing je, je mooi in de picture dus dan staan die connecties in de rij.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 26 Aug 2022 19:17

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Filoria schreef:In dat kader - ik ga volgend jaar naar zo'n leuk concert in 013! Heeel veel zin in. Electric Callboy. Een Duitse metalband die allemaal catchy nummers maakt met een knipoog naar dance, poppunk en zelfs schlager. Heerlijk.

Voor wie benieuwd is, check deze video :smile:


Wat tof! Ik hoorde laatst een nummer van hunn en ik wist tot nu toe niet meer van wie dat dus was.

Verder ben ik het helemaal met je eens wat betreft kleinere concerten die ik altijd veel leuker vond. Ik denk dat Metallica de grootste band ik die ik heb gezien, en dat vond ik echt wel tof hoor. Maar als ik denk aan leuke concerten schieten toch echt de avonden ik kleine concertzalen door mijn hoofd, waar het geluid eigenlijk wel gewoon ruk was haha. Maar het waren altijd topavonden.
10.04.17
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Aug 2022 19:25

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Klopt Saga, concerten bij de oude Doornroosje in Nijmegen met korting door de studentenkaart. Meerdere keren heb ik daar Spinvis gezien, met het gaafste optreden daar was wel van de Infadels. Wat een leuke act is dat met een energieke frontman.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Aug 2022 22:24

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Girli schreef:
Lonely Goatherd schreef:Ohh het Zwanenmeer is zo mooi! Welk balletgezelschap? Celine lijkt me ook heel tof om mee te maken.
Dat moest ik even opzoeken: Het ballet van de Staatsopera Bulgarije Stara Zagora.


Ooh daar wil ik naar toe ook! Om het Zwanenmeer en om het Bulgaarse ballet. Ballet is zo mooi! Is het in Groningen? Dan willen m'n zus en moeder vast ook mee.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 26 Aug 2022 23:24

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Over kwaliteitsmuziek gesproken: ik ga naar een van de afscheidsconcerten van Nick en Simon volgend jaar 😃 lijkt me een geweldig feestje!
december 2016
juli 2019
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 26 Aug 2022 23:39

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Niekske schreef:Over kwaliteitsmuziek gesproken: ik ga naar een van de afscheidsconcerten van Nick en Simon volgend jaar 😃 lijkt me een geweldig feestje!


En zo ga ik naar K3 in mijn eentje, in oktober 😁
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 27 Aug 2022 00:13

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Marin schreef:
Girli schreef:Dat moest ik even opzoeken: Het ballet van de Staatsopera Bulgarije Stara Zagora.
Ooh daar wil ik naar toe ook! Om het Zwanenmeer en om het Bulgaarse ballet. Ballet is zo mooi! Is het in Groningen? Dan willen m'n zus en moeder vast ook mee.
Ja, zeker! 3 januari.

https://martiniplaza.nl/agenda/het-zwanenmeer
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 814

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 27 Aug 2022 04:10

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Saga, de voorbeelden die ik noemde waren juist ook heel grote concerten van grote bands hoor. Ik bedoelde meer dat je van een optreden dat in de ogen van recensenten "matig" was, ook enorm kunt genieten. En dat dat het belangrijkste is.
Laatst was Ed Sheeran in NL en die kreeg van de krant waar wij een abonnement op hebben 1 ster. Maar een collega van mij had daar echt de avond van haar leven. Heerlijk toch?

Niekske en Ekiaam, heel veel plezier bij Nick & Simon en K3 :D

Fred, ja aan dat soort acts heb ik ook goede herinneringen! In de hoogtijdagen van 3FM werkte ik daar, en dan kwamen Spinvis en ook Infadels toevallig, wel eens in de gang optreden voor een handjevol mensen. Zo leuk was dat.
En bij het lokale poppodium ging ik naar de concerten van Green Lizard en The Shavers (halvarine gatverdamme). Geweldig was dat!

Heb ook nog een tijdje zelf recensies geschreven over bandavondjes in kleine poppodia voor 3voor12 lokaal. Maar ik was geen heel geschikte recensent denk ik, want ik ben dus al gauw enthousiast over alles. Hahaha. Zelfs in het orkest waarin ik speel, hoor ik het niet als iemand vals speelt of een paar noten mist. Ik zit alleen maar te genieten de hele tijd. Ben een beetje een blij ei.

Er zijn wel twee bands waar ik een hekel aan heb - Tame Impala en Kensington - maar dat is omdat ze op de één of andere reden een verkeerde snaar raken bij mij. Niet omdat ze objectief slecht zijn of zo. Ik gun het mensen helemaal als zij er wel vrolijk van worden.
T (2008) en I (2013)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 27 Aug 2022 10:38

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Gaaf Filoria! Was dat nog in de tijd dat je Giel Beelen de ochtend show deed een artiesten hun nieuwe plaatjes kwamen pluggen? Dat vond ik namelijk erg leuk om naar te luisteren destijds.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 814

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 27 Aug 2022 11:05

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Ja! Ik deelde een computer met Giel Beelen. Hij was al klaar met werken als ik begon :)

Wat ik toen wel meekreeg, is hoe weinig vrijheid de dj's kregen om hun eigen muziek te draaien. Er was een muziekredactie die precies bepaalde welke nummers hoe vaak gedraaid mochten worden. Dus ik snap Michiel Veenstra helemaal dat hij Kink nieuw leven in wilde blazen.
T (2008) en I (2013)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 27 Aug 2022 15:41

Re: Festivals, concerten & theater 2022

En dan snap ik Erik Corton bij Kink nog beter die in zijn contract heeft vastgelegd dat hij elke uitzending een nummer van Foo fighters of Queens of the stoneage mag draaien.

Kensington heb ik ook niets mee.

Tame Impala wel. Ik vind het zelfs een van de meest vernieuwende act (eigenlijk is het maar 1 persoon) van de afgelopen 10 jaar. Het is namelijk een vrij bijzondere sinds in het elektronische genre. Niet alle nummers vind ik goed, maar de album versie van Let it happen vind ik super. Dat krijg ik nooit genoeg van en het hoort in mijn persoonlijke top 10 beste nummers allertijden thuis. Dit terwijl in de meeste nummers daarvan wel gitaarwerk zit.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 16 Sep 2022 11:00

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Nog meer die een kaartje voor Muse hebben gescoord vandaag? Ben er helemaal blij mee! Ik ga volgend jaar ook nog naar The Offspring en naar Rammstein, nu al super veel zin in!
2011 2012 2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Sep 2022 12:46

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Ik ben vorig weekend naar Carré geweest, de voorstelling Oscar van Blaudzun, Scapino Ballet en Kodarts. Wow, wat was dat prachtig. Als het niet zo ver weg was zou ik nog een keer gaan. Echt een aanrader!
In oktober ga ik met mijn man mee naar Madrugada. Concert is in Luxemburg dus we maken er een nachtje weg van. Ik ken de muziek niet supergoed maar wat ik ken is prachtig dus ben erg benieuwd.
En ik zag dat ergens in maart of april Haevn een concert geeft in de schouwburg hier in de stad. Daar gaan we ook kaartjes voor kopen.
Oh ja, en met mn moeder en zus nog naar een balletvoorstelling. Mijn moeder mag wat uitzoeken, was ons verjaardagscadeau. Ik denk dat het het Zwanenmeer wordt, maar we hebben nog niets vastgelegd.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 814

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 16 Sep 2022 13:35

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Wat gaaf dat je helemaal naar Luxemburg gaat voor Madrugada! Goeie band.

Indigo, goed geregeld! Mag ik met alledrie die concerten met je mee? Hahaha.

Mijn man en ik vinden concertkaartjes zo duur worden. Als we dan samen gaan is het meteen x2. Dus dan kost samen naar Muse gaan ons als gezin 160 euro + oppaskosten, reiskosten en drankjes. Best heftig vind ik.

Maar Muse is wel echt heel gaaf natuurlijk en ik vind het nieuwe album ook supergoed!
T (2008) en I (2013)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Sep 2022 15:24

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Eens met Floris, 80 euro voor een kaartje en dan reiskosten plus eventuele parkeerkosten ga ik niet snel betalen voor een kaartje. Meeste bands die ik graag live een keertje wil zien heb ik gelukkig al live gezien gelukkig. Mijn wishlist is op dat punt vrij klein. Eigenlijk alleen Gorillaz, MGMT en Tame Impala zou ik wellicht live willen zien, maar ook die zijn geen must voor mij.

Radiohead en Moby maak ik graag een uitzondering voor. Radiohead omdat het mijn favoriete band is en ik deze live erg gaaf vind! Setlist is daarvan altijd een verrassing. Moby omdat ik hem in 2009 in de 013 in Tilburg live heb gezien en sindsdien heeft die geen optreden meer in Nederland gegeven. Ik houd zowel van zijn techno als rustigere muziekkant.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Sep 2022 16:24

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Tame Impala heeft net drie dagen achter elkaar in AFAS Live gestaan! M'n vriend is er ook heen geweest.
❤ 7 juni 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Sep 2022 16:33

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Filoria schreef:Wat gaaf dat je helemaal naar Luxemburg gaat voor Madrugada! Goeie band.


Ja, Luxemburg klinkt heel ver, maar is voor ons 'maar' 2 uur 45 rijden. En Brussel of Amsterdam is bv ook al bijna 2 uur rijden dus zoveel scheelt het dan niet eens. En nu was het in een weekend en maken we er gewoon een leuk uitje van.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Sep 2022 17:03

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Bliss schreef:Tame Impala heeft net drie dagen achter elkaar in AFAS Live gestaan! M'n vriend is er ook heen geweest.


Kwam ik te laat achter want toen was het al uitverkocht.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 16 Sep 2022 17:33

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Jaaa, ik ga ook naar Muse! Wel een rotdag zo midden in de week, maar goed. Dat zien we tegen die tijd wel weer 😅 Ook voor Rammstein hebben we kaartjes, dat is lekker dichtbij voor ons.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Sep 2022 17:53

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Ik heb vorige week ook een kaartje gescoord voor Rammstein. Zin in!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Sep 2022 19:53

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Oh wat lache Zora, dat had ik nou nooit achter jou gezocht op de één of andere manier. Wel leuk!
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Sep 2022 21:06

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Haha nee? Ik was vroeger behoorlijk alto maar toen ik eenmaal hier kwam al niet meer 😇 ik heb ze zelfs al eens gezien! En ‘tegenwoordig ‘ hoef je niet eens meer alto te zijn voor Rammstein natuurlijk.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Sep 2022 15:16

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Wat tof Zora!

Vorig weekend zijn wij met de kinderen naar hun eerste festival geweest, Appelpop.

Ze vonden het gewéldig! Ze wilden super graag Goldband en Suzan & Freek zien.
Verder hebben ze volle bak genoten van Wies, S10, Froukje, Antoon, Meau en Rondé.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Sep 2022 15:28

Re: Festivals, concerten & theater 2022

Zora schreef:Haha nee? Ik was vroeger behoorlijk alto maar toen ik eenmaal hier kwam al niet meer 😇 ik heb ze zelfs al eens gezien! En ‘tegenwoordig ‘ hoef je niet eens meer alto te zijn voor Rammstein natuurlijk.


Haha nee ik wist dat niet van je. Leuke ontdekking!

Ik heb vroeger ook wel echt in mosh pits gestaan enzo. Zou je ook niet meer zeggen nu haha.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron