Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Noodpakket

<<

Anoniem323

Bericht 22 Feb 2022 18:10

Noodpakket

Hebben jullie een noodpakket of voorraad? Nu het in Oekraïne fout dreigt te gaan maar bijvoorbeeld in het begin met corona of bij een natuurramp komt dat bij mij iedere keer even boven.
Ik ben natuurlijk ook verantwoordelijk voor 2 kinderen maar als er echt iets gebeurd, kunnen wij niet 2 weken vooruit.
Hoe zit dat bij jullie? Houdt zoiets jullie bezig of helemaal niet?
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 22 Feb 2022 18:20

Re: Noodpakket

Bij mij komt het ook elke keer weer boven! Ik heb er toen met die waternood in Limburg echt op het punt gestaan om het te gaan verzamelen. Mijn man verklaard me voor gek maar als het mij een rustig vond hij het wel prima haha

Maar goed ik heb dus niets echt in huis op een vaste plek liggen, en heb toen ook niets verzameld eigenlijk .
08-03-2010
08-02-2016
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 22 Feb 2022 18:24

Re: Noodpakket

Vandaag hadden we ineens geen stromend water, urenlang, door een kapotte leiding in de straat. Dat soort dingen zetten me wel aan het denken over hoe kwetsbaar en afhankelijk we eigenlijk zijn.

Wij krijgen binnenkort zonnepanelen, maar dan ben je alsnog afhankelijk van dat het stroomnet werkt, toch? Hoe zit dat eigenlijk?
T (2008) en I (2013)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Feb 2022 18:34

Re: Noodpakket

Filoria schreef:Vandaag hadden we ineens geen stromend water, urenlang, door een kapotte leiding in de straat. Dat soort dingen zetten me wel aan het denken over hoe kwetsbaar en afhankelijk we eigenlijk zijn.

Wij krijgen binnenkort zonnepanelen, maar dan ben je alsnog afhankelijk van dat het stroomnet werkt, toch? Hoe zit dat eigenlijk?


Ja als de stroom uitvalt kun je jezelf niet voorzien van stroom omdat je terug levert aan het netwerk. Tenzij je een batterij hebt waarmee je stroom op kan slaan. Die zijn op dit moment alleen wel kneiterduur.
Wij hadden afgelopen weekend een stroomstoring en bij mijn ouders was de verwarming daardoor ook niet aangegaan daar was het 15 graden in huis. Bij ons draait de warmtepomp dag en nacht door dus ons huis was maar een halve graad afgekoeld toen alles uitviel. Stroom is best wel cruciaal.

Ik heb geen noodpakket. Al heb ik wel altijd bloem en wat restjes in huis waardoor ik me wel een week weet te redden met een beetje creatief zijn. Ik had het begin Corona wel maar vond het ergens maar onhandig omdat ik het zonde vind om eten in huis te hebben wat ik niet eet.
2015 💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Feb 2022 18:36

Re: Noodpakket

Ik heb geen noodpakket maar we hebben eigenlijk altijd wel een goede voorraad waar we in ieder geval even mee vooruit kunnen. Wel hebben we altijd flessen bronwater staan zodat ik altijd flesvoeding kan klaarmaken, en ook voor onszelf natuurlijk.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Feb 2022 18:37

Re: Noodpakket

Ik heb het ook niet. Ik denk dat ik dan ook vooral een paar jerrycans drinkwater zou willen hebben en die kan ik toch echt niet kwijt hier.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 848

Geregistreerd: 30 Dec 2021 20:50

Bericht 22 Feb 2022 18:50

Re: Noodpakket

Heb ik niet maar ergens wil ik het wel. Heb wel standaard wat flessen water in huis en er is altijd wel iets van voorraad etenswaar, maar that's about it.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Feb 2022 19:28

Re: Noodpakket

Dit komt helemaal nooit in mij op en we hebben ook nooit echt veel voorraad. Dus ik hoop maar gewoon dat het nooit nodig is.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem332

Bericht 22 Feb 2022 19:34

Re: Noodpakket

Alleen water.

Kan mij niet goed voorstellen dat we het nodig hebben. We wonen naast veel winkels.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 22 Feb 2022 19:42

Re: Noodpakket

Wij hebben dat niet bewust.
Maar mijn vriend heeft de vreemde "hobby" om leger rantsoenen uit verschillende landen te sparen, dus we hebben wel het een en anders aan houdbaar eten in huis. Misschien moet ik zijn hobby wat meer aanmoedigen 😅
10.04.17
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 22 Feb 2022 19:45

Re: Noodpakket

Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat we dat nodig gaan hebben. Ik heb nooit genoeg voorraad in huis, loop met de boodschappen standaard achter de feiten aan. Ja kan een paar weken droge pasta en rijst eten wellicht als het moet, maar lijkt me niet een realistische situatie dat dat ooit gaat gebeuren. Of ben ik te naïef 😉
<<

Anoniem323

Bericht 22 Feb 2022 19:52

Re: Noodpakket

Ik woon ook dicht bij winkels (200 meter) maar stel er gebeurd iets, wat dan? Of er is geen bevoorrading meer.
Water heb ik wel in huis (maar 4x 1,5 liter) dus maar voor een dag, hooguit 2.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 22 Feb 2022 20:05

Re: Noodpakket

Ik heb wat chips en nootjes. 🤨 Ik lag vannacht te denken dat we in ons huis niet echt ergens veilig kunnen schuilen, overal ramen. Sowieso eng dat we hier mee bezig zijn hè.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Feb 2022 20:19

Re: Noodpakket

We hebben nog vier Spa Blauw flessen van het begin van de coronacrisis. Zou dat nog houdbaar zijn? 😅 Ik ben niet zo goed in voorraad. Het fluctueert nogal en nu hebben we niet zo heel veel. Dus nee geen standaard noodpakket.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Feb 2022 20:27

Re: Noodpakket

wij hebben genoeg voorraad eten. Drinken ook redelijk wat. Bedenk me nu dat we geen water op voorraad hebben misschien toch eens kopen
Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 22 Feb 2022 20:34

Re: Noodpakket

Nee. Ik ben er slecht in. Wij eten behalve bonen en linzen ook niks uit pot of blik, dus het zou kapot gaan. We drinken geen frisdrank en ik heb hooguit 1 pak pasta en rijst op voorraad. Ik denk wel vaak dat ik dat beter aan moet pakken.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 22 Feb 2022 20:51

Re: Noodpakket

Hier ook geen voorraad, zelfs het wc papier is bijna op.
Het enige dat ik een beetje op voorraad heb is ranja. Maar ja, zonder water kom je daar ook niet ver mee.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Feb 2022 20:56

Re: Noodpakket

Oei nee dat lijkt me alleen maar heel dorstmakend ipv dorstlessend haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem323

Bericht 22 Feb 2022 21:01

Re: Noodpakket

Ik heb dus naast dat water ook geen ander drinken in huis. Ja melk en 6 flesjes bier van een verjaardag maar meer ook niet. Wij drinken bijna nooit iets anders dan water of melk (behalve met een feest).
Ik ga toch eens kijken of ik hier iets mee kan, al is het maar ter geruststelling.
Ook meteen een verbanddoos, batterijen en kaarsen.

Wij hebben een garage zonder ramen met een aparte ruimte waar we terecht kunnen en een kelder.
Maar sogood, inderdaad eng dat we hieraan denken. Ik verwacht hier echt niets maar je weet het nooit.
Laatst gewijzigd door Anoniem323 op 22 Feb 2022 21:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 22 Feb 2022 21:02

Re: Noodpakket

Ik heb geen noodpakket in huis, maar heb standaard wel genoeg voorraad om nog zeker een week of 2 best ok te kunnen eten. Alleen water heb ik eigenlijk niet op voorraad, dat is misschien nog wel een goed idee. Bederft toch niet, dus is ook niet erg als het jaren in de kast blijft staan.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 22 Feb 2022 21:14

Re: Noodpakket

Fleswater kan juist wel bederven. Wij hebben het dan ook niet in huis, al twijfel ik door dit soort topics of het handig kan zijn.

Qua leefomstandigheden reddennwe ons wel. Beide handig en behoorlijke hoarders, dus kunnen een hoop maken. Elektriciteit bijvoorbeeld moet wel lukken, desnoods via de hometrainer.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 23 Feb 2022 09:36

Re: Noodpakket

Wij hebben altijd wel een voorraad eten voor een week. En een paar pakken broodmix staan, om zelf nog brood te bakken. Water hebben we altijd een paar flessen staan en afgelopen maand ook twee keer nodig gehad, omdat er toen een halve dag lang bruin water uit alle kranen kwam.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Feb 2022 10:34

Re: Noodpakket

Liadan schreef:Wij hebben altijd wel een voorraad eten voor een week. En een paar pakken broodmix staan, om zelf nog brood te bakken. Water hebben we altijd een paar flessen staan en afgelopen maand ook twee keer nodig gehad, omdat er toen een halve dag lang bruin water uit alle kranen kwam.


Bruin water is bijna altijd veilig om te drinken. Je kan er vanuit gaan dat je het kan drinken tenzij er ander advies gegeven wordt wat dan eigenlijk altijd een kookadvies is. Alleen als je gaat wassen moet je uitkijken. Dat kun je beter niet doen omdat de kleur dan vlekken kan geven. Mocht je wel per ongeluk met bruin water hebben gewassen moet je zorgen dat het nat blijft.


Bedenkt nu dat we wel een prima feestje zouden kunnen geven 🤣🤣 drank heb ik dan wel weer voldoende op voorraad.
2015 💙
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 23 Feb 2022 17:34

Re: Noodpakket

Nee en ik vind het ook echt onzin eerlijk gezegd.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 23 Feb 2022 17:44

Re: Noodpakket

Bliss schreef:Dit komt helemaal nooit in mij op en we hebben ook nooit echt veel voorraad. Dus ik hoop maar gewoon dat het nooit nodig is.

Het dikgedrukte. We hebben wel eens wat voorraaddingen. Maar niet super veel omdat het anders weer over datum gaat en we het dan weg moeten gooien. Dat vind ik ook zonde. Ik hoop niet dat we (ooit) in zo'n situatie komen.
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers