Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Situatie Oekraïne

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 22 Feb 2022 07:02

Situatie Oekraïne

Ik ben vast niet de enige die hier niet gerust op is, toch was er nog geen topic over geopend. Vannacht heb ik er slecht van geslapen. Wat is jullie visie op de situatie?
<<

Anoniem332

Bericht 22 Feb 2022 07:28

Re: Situatie Oekraïne

Ik hou mijn hart vast! Putin vind ik een enge gluiperd. Ik ben benieuwd waar Oekraïne mee komt. Ook moet ik mij even meer gaan verdiepen in hoe dit is ontstaan.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 22 Feb 2022 08:25

Re: Situatie Oekraïne

Ik zat tijdens de nachtvoeding al te zoeken naar een topic hierover.
Merk dat ik het wel spannend vind. Zijn wel 2 grootmachten tegenover elkaar. Als het mis gaat, gaat het echt mis. En niet alleen voor Oekraïne..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem323

Bericht 22 Feb 2022 08:50

Re: Situatie Oekraïne

Ik maak mij ook zorgen. Poetin vind ik echt eng.
Benieuwd wat dit met de wereld gaat doen.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 22 Feb 2022 09:01

Re: Situatie Oekraïne

Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik nog niet helemaal bij ben hoe dit is ontstaan, maar ik hou mijn hart vast. Ben er echt niet gerust op...
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Feb 2022 09:14

Re: Situatie Oekraïne

Dit kan zeker weten enorme invloed op ons hebben. Poetin heeft zo veel macht en met name ook machtsmiddelen. Ik vind het doodeng en ook echt een enge vent.
2015 💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Feb 2022 09:44

Re: Situatie Oekraïne

Ik vind dit ook wel enorm spannend. En hoe meer je erover leest en volgt, hoe spannender het is. Qua economische sancties drijf je Rusland nog meer richting China qua ontwikkeling. Krijgen we ook sancties terug natuurlijk die wij ook gaan voelen. De schaarste die er al is rondom gas.

En dan nog niet eens de zorg die ik heb dat daadwerkelijke militaire oorlog wellicht ook wel een goeie economische boost zou zijn voor de VS....

Ik hoop echt dat Biden het hoofd koel houdt.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 22 Feb 2022 10:17

Re: Situatie Oekraïne

Ik vind het ook zo erg voor de onschuldige burgers die hier het slachtoffer van zijn/worden. Vreselijk weer hoor dit.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Feb 2022 11:33

Re: Situatie Oekraïne

Ja, ik probeer ook om inzicht te krijgen in de aanleiding en de ontwikkelingen. Ik begrijp het spel dat wordt gespeeld maar half maar begrijp wel hoe gevaarlijk het is. Ik maak me ook enorm zorgen over de mensen daar, en ook over de gevolgen van de crisis/aanstaande oorlog voor de rest van Europa.

Ik had lang zo de (misschien naïeve) overtuiging dat er nooit een WO3 zou uitbreken, in ieder geval niet tijdens mijn leven, omdat het verleden ons genoeg lessen heeft geleerd. Maar nu ben ik daar niet zeker meer van.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 22 Feb 2022 13:29

Re: Situatie Oekraïne

Ik zoek ook nog een uitleg voor dummies, maar ik vind het wel eng. Als Rusland de gaskraan dichtdraait voor Europa, wat gebeurt er dan?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 22 Feb 2022 15:11

Re: Situatie Oekraïne

Derpy schreef:Ik zoek ook nog een uitleg voor dummies, maar ik vind het wel eng. Als Rusland de gaskraan dichtdraait voor Europa, wat gebeurt er dan?


Volgens mij zijn er dan tekorten aan aardgas in Europa. Duitsland heeft overigens aangekondigd de Nordstream 2, leiding die over de bodem van de Oostzee loopt, nog niet te gebruiken. Nordstream 1 is al een decennium in gebruik.

Ik vind Poetin ook maar een gluiperd. Zo lang aan de macht al en geen tegenmacht dulden, bah.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem323

Bericht 22 Feb 2022 15:29

Re: Situatie Oekraïne

Zoals ik laatst begreep van een programma op tv, komt het nu omdat Oekraïne bij de navo wil aansluiten maar Rusland wil dit niet.
Verbeter mij als ik het mis heb.
De ruzie speelt natuurlijk al jaren maar dit is blijkbaar de reden geweest van escalatie.
Ik zal even kijken op Google wat ik er nog over kan vinden.https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... Koninkrijk.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Feb 2022 15:33

Re: Situatie Oekraïne

Stel Rusland draait de gaskraan dicht, dan zal Europa niets meer willen exporteren naar Rusland. Daar zitten wellicht ook belangrijke goederen etc... bij.

Overigens heeft Oekraïne tov de tijd dat Rusland min of meer de Krim afpakte nu een sterker leger. Ze hebben al uitgerekend dat stel dat Rusland Kiev aan zou willen vallen dat het materieel van Rusland wel eens tekort zou kunnen komen, dus heel Europa aanvallen zullen ze sowieso niet alleen kunnen. Echter zorgwekkend is de situatie wel. Mocht bijv. China en Noord-Korea zich achter Rusland gaan plaatsen dan is het wel heel erg zorgwekkend. Met name Noord-Korea is volgens mij al helemaal nauwelijks te vertrouwen.

China is eigenlijk nu al de grootste grootmacht van de wereld en de VS voorbij. Ik hoop dat de VS zich dit realiseert en zich op ten duur kan schikken dat China meer macht heeft dan de VS.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 22 Feb 2022 16:07

Re: Situatie Oekraïne

Pfff in hoor net op het journaal dat ze kleuterklassen leren waar de schuilkelder is en dat de bloedgroepen op hun rugzakjes geplakt worden.

Ik vind dit zo zo eng. Wat Teun zegt....blijft het daar.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem323

Bericht 22 Feb 2022 16:22

Re: Situatie Oekraïne

Uffe schreef:Pfff in hoor net op het journaal dat ze kleuterklassen leren waar de schuilkelder is en dat de bloedgroepen op hun rugzakjes geplakt worden.

Ik vind dit zo zo eng. Wat Teun zegt....blijft het daar.


Oh dit vind ik heel erg! Ik hoop dat het slechtste scenario niet gaat gebeuren maar ik ben er bang voor.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 22:11

Bericht 22 Feb 2022 17:05

Re: Situatie Oekraïne

Ik word er ook heel zenuwachtig van. Nu merk je ook al dat economisch impact heeft, dit gaat alleen nog maar erger worden...
<<

Anoniem327

Bericht 23 Feb 2022 08:00

Re: Situatie Oekraïne

Voor wie meer wil begrijpen van dit lang lopende conflict, dit artikel biedt een helder geschreven overzicht met bronnen voor wie meer details wil:

https://decorrespondent.nl/13148/de-bel ... 0-6da814c9
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 23 Feb 2022 09:03

Re: Situatie Oekraïne

Calathea schreef:Zoals ik laatst begreep van een programma op tv, komt het nu omdat Oekraïne bij de navo wil aansluiten maar Rusland wil dit niet.
Verbeter mij als ik het mis heb.
De ruzie speelt natuurlijk al jaren maar dit is blijkbaar de reden geweest van escalatie.
Ik zal even kijken op Google wat ik er nog over kan vinden.https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... Koninkrijk.


Dit speelt wel mee. Dan is Oekraïne een stuk sterker als zij zich aansluiten bij de navo.
Plus gaat de navo daar dan ook troepen plaatsen die zitten al een aantal jaar in de grens in bv Polen en Litouwen voor afschrikken van Rusland.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 24 Feb 2022 05:03

Re: Situatie Oekraïne

Er schijnen op dit moment explosies te horen te zijn in Kiev en andere grote steden.
Ik vind het maar spannend. Over de economische gevolgen maak ik me vooralsnog minder druk, hoewel die uiteraard ook heel vervelend zijn. Maar als het voor ons daarbij zou blijven… Waar ik vooral bang voor ben is dat de geschiedenis zich herhaalt. Ik vraag me af of het in deze tijd nog mogelijk is dat Poetin steeds een landje opschuift richting het westen en in steeds meer landen de macht zou willen.
<<

Anoniem323

Bericht 24 Feb 2022 06:03

Re: Situatie Oekraïne

De oorlog is nu echt begonnen 😢 vandaag is dan weer een zwarte dag in de geschiedenisboeken.
Benieuwd hoe de wereld gaat reageren.
<<

Scheef

Bericht 24 Feb 2022 06:35

Re: Situatie Oekraïne

Vreselijk… ik ben echt bang voor wat Rusland gaat doen… ook in de rest van Europa…
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 24 Feb 2022 07:00

Re: Situatie Oekraïne

Ik las het zojuist ook. Ik vrees voor de gevolgen hiervan zeg. Binnenkort maar de link lezen die Holden heeft gepost.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Feb 2022 08:16

Re: Situatie Oekraïne

Ik kijk de extra lange uitzending van de NOS. Werd wakker met het nieuws dat de oorlog is begonnen. Heel eng.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 24 Feb 2022 08:54

Re: Situatie Oekraïne

Verschrikkelijk..
Ik ben echt wel een beetje bang voor de wereldwijde gevolgen hiervan.
De eerste doden zijn al gevallen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Feb 2022 09:02

Re: Situatie Oekraïne

Wellicht is deze link ook interessant: https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlog_in ... ra%C3%AFne
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers