Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Situatie Oekraïne

<<

Anoniem327

Bericht 12 Mrt 2022 15:34

Re: Situatie Oekraïne

Zeker hoopvol, maar we moeten niet te licht denken over in opstand komen en dat het dan wel goed komt. Russische mensen leven al enorm lang in een maatschappij waarin ze helemaal niet in opstand kunnen komen. Heel veel Russen hebben helemaal geen vertrouwen in de regering, ook voor deze maand al niet, maar protesteren is niet veilig. Daarnaast leven heel veel Russen heel afgelegen en ver onder de armoedegrens, wat het samen strijden ook niet echt makkelijk maakt.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 12 Mrt 2022 15:47

Re: Situatie Oekraïne

Er zijn ook al best wat protesten geweest, maar je loopt daar echt gevaar: https://www.parool.nl/wereld/aanhouding ... ogle.nl%2F
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 12 Mrt 2022 18:14

Re: Situatie Oekraïne

Wat jullie zeggen is zeker waar June en Holden. Het is voor deze mensen heel gevaarlijk om te prosteren en ik denk ook zeker niet dat dit zomaat zal gebeuren en ineens alles oplost. Maar ik denk wel dat er op een gegeven moment een kantelpunt komt, dat meer mensen het zat zijn en dat gaan uitspreken. En dat zal niet komende week zijn, en misschien ook niet komende maand. Maar het moment zal komen en ik denk dat dat ook nodig is om deze oorlog tot een einde te brengen, want Poetin heeft echt geen greintje mededogen in zich en die zal doorgaan totdat alles in puin ligt en niemand meer leeft. Dus ik kan alleen maar hopen dat het kantelpunt komt, en dat dat dan niet ten koste gaat van te veel Russische levens. Want eerlijk is eerlijk, de meeste hebben deze oorlog helemaal niet gewild.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 17 Mrt 2022 15:58

Re: Situatie Oekraïne

Zijn er forumleden met vluchtelingen in huis of plannen in die richting?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 17 Mrt 2022 16:00

Re: Situatie Oekraïne

Wij hebben het overwogen maar omdat we niet weten hoe lang het nodig is, toch ervoor gekozen het niet te doen.

Wel ga ik helpen bij de opvang hier in mijn woonplaats. Dit weekend twee korte dienstjes van een paar uur en aankomende week een wat langere dienst op mijn vrije dag.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Mrt 2022 18:44

Re: Situatie Oekraïne

Als een concrete oproep vanuit mijn gemeente komt wil ik dat graag overwegen. Vooralsnog zijn ze vraag en aanbod vooral nog aan het opzetten en in kaart brengen, en initiatieven bij elkaar aan het brengen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem323

Bericht 17 Mrt 2022 21:43

Re: Situatie Oekraïne

Nee want dat moet minimaal 3 maanden en dat kan niet. Er zouden 5 gezinnen in de straat komen en inmiddels is dat ook niet meer. Waarom weet ik niet.
Laatst gewijzigd door Anoniem323 op 20 Mrt 2022 13:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Mrt 2022 22:45

Re: Situatie Oekraïne

Mee, want eerlijk, we wonen gewoon te klein. Als we een soort extra studio of iets hadden gehad, had ik het zeker overwogen. Maar waar ik iemand nu zou moeten laten? Geen idee.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Mrt 2022 08:43

Re: Situatie Oekraïne

Nee, we hebben 1 slaapkamer over maar dat is qua ruimte niet voldoende. Er wordt ook aangegeven dat niet te doen als je maar 1 kamer over hebt. Het advies is om dit alleen te doen als je echt de ruimte hebt dat mensen zich terug kunnen trekken en echt hun eigen ruimte hebben. Veel mensen in Nederland hebben dat gewoon niet.
2015 💙
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 18 Mrt 2022 09:49

Re: Situatie Oekraïne

Wij hebben ons wel opgegeven maar er nog niets van gehoord. We hebben in onze schuur een kroeg gebouwd inclusief keuken. Als we hier een bank, tv en kookplaat neerzetten hebben ze een klein maar fijn eigen huisje. Alleen douchen moet dan bij ons in huis.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 18 Mrt 2022 10:01

Re: Situatie Oekraïne

Nee, dat zou ik niet zien zitten. Ook niet als m’n huis groot genoeg is.

Maple, wat goed dat je dat gaat doen! Ga je mensen dan gezelschap houden bijvoorbeeld?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Mrt 2022 10:46

Re: Situatie Oekraïne

Wat goed en fijn Bisq!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 18 Mrt 2022 10:58

Re: Situatie Oekraïne

Ik heb het in het begin wel overwogen omdat een kennis van me opvang zocht voor mensen. Ik heb toen wel aangeboden omdat dit kortdurend was (maar ze had al iemand gevonden), na een week hadden ze dan iets anders maar voor langere tijd zou ik dit niet zo maar doen. Ten eerste heb ik er te weinig ruimte voor (1 slaapkamer) maar buiten dat weet ik niet eens of ik straks mijn energierekening enzo wel kan betalen, als ik meer mensen in huis haal maakt me dat nog angstiger. Daarnaast hebben die mensen niks, geen geld, niks te doen en zijn getraumatiseerd. Ik zou niet weten hoe ik daar mee om zou moeten gaan en denk dat het uiteindelijk ook nog irritaties zou opleveren (als je zo klein met veel mensen woont) en je wilt die mensen dan ook niet zomaar op straat zetten. Je weet niet hoe lang het duurt, hoe duur het leven nog gaat worden hier. Ik heb dus wel een bewuste keuze gemaakt maar tegelijk voelt het rot. Mijn overgrootoma werd ook door vreemden opgevangen tijdens de tweede wereldoorlog en heeft daar warme herinneringen aan. Ik had wel graag meer willen doen dan wat ik tot nu toe gedaan heb.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 18 Mrt 2022 12:36

Re: Situatie Oekraïne

Nee, ik zou dat niet doen.
Hecht te veel waarde aan mijn privacy om mijn huis met anderen te delen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 18 Mrt 2022 15:07

Re: Situatie Oekraïne

Minx schreef:Nee, we hebben 1 slaapkamer over maar dat is qua ruimte niet voldoende. Er wordt ook aangegeven dat niet te doen als je maar 1 kamer over hebt. Het advies is om dit alleen te doen als je echt de ruimte hebt dat mensen zich terug kunnen trekken en echt hun eigen ruimte hebben. Veel mensen in Nederland hebben dat gewoon niet.



Zelfs in ons nieuwe (best grote) huis hebben wij dat niet. We hebben 3 slaapkamers, waarvan er 1 over is. Dat is dus niet genoeg.
Wij doen het ook niet, we gaan ergens in de komende maanden verhuizen en zullen dan in een onaf huis wonen, waar nog veel wordt gewerkt elke dag.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 18 Mrt 2022 16:11

Re: Situatie Oekraïne

Ik heb het er deze week met mijn man over gehad omdat we het gevoel hadden dat we ook ons steentje moesten bijdragen, dat we graag iets wilden doen en we hebben op zolder een logeer- annex werkkamer over. Maar we zagen het toch niet zo zitten, ik onder andere niet omdat ik momenteel vrij snel overprikkeld ben en met constant vreemde mensen in huis wordt dat alleen maar erger denk ik, en dan kunnen we ze ook niet de warmte bieden die ze waarschijnlijk nodig hebben.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 18 Mrt 2022 21:14

Re: Situatie Oekraïne

Gympie schreef:
Maple, wat goed dat je dat gaat doen! Ga je mensen dan gezelschap houden bijvoorbeeld?

Nee in eerste instantie zou ik alleen helpen bij de lunch: klaarzetten, aanwezig zijn bij het buffet en weer opruimen. Maar nu kom ik bij de kledinguitgifte, morgen en zondag een ochtend, ipv een paar uur bij de catering.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Apr 2022 22:12

Re: Situatie Oekraïne

Bizar dat we nu al meer dan een maand verder zijn. Je hoort nu ook veel mensen die zeggen ik zet de kachel wel een graadje kouder om Rusland te pesten. De aanleiding is natuurlijk te triest voor woorden maar milieutechnisch zou het wel echt een hele mooie stap vooruit zijn als men dit vol blijft houden.
2015 💙
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1036

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 30 Jun 2022 17:09

Re: Situatie Oekraïne

Topic is al ver gezakt inmiddels!
Ik ga dinsdagavond naar de opvang (vlak naast ons huis, ze hebben de kerk beschikbaar gesteld) om kennis te maken. Ik ga de bewoners daar helpen met Nederlandse les in m’n zomervakantie (en misschien erna ook nog, even kijken hoe het gaat). Ben echt heel benieuwd en vind het ook een beetje spannend ☺️
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 01 Jul 2022 10:04

Re: Situatie Oekraïne

Leuk, Ginny. Fijn dat je iets kan doen!

Veel mensen gaan ondertussen terug, terwijl het nog helemaal niet veilig is. Ik snap het wel, helemaal als je ziet hoe erbarmelijk de opvang in andere landen vaak is, maar ik vind het wel eng. De vriendin van een collega is gelukkig nog hier, want haar stad is gisteren weer gebombardeerd.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1757

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 15 Nov 2022 21:03

Re: Situatie Oekraïne

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Nov 2022 21:59

Re: Situatie Oekraïne

Ja ik vind het maar eng allemaal.
❤ 7 juni 2018
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 15 Nov 2022 22:38

Re: Situatie Oekraïne

Ik vind het doodeng.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Nov 2022 01:35

Re: Situatie Oekraïne

Ja hè. Al vraag ik me af wat Rusland hiermee zou willen bereiken en of het dus bewust was. Ze gaan dat natuurlijk sowieso niet toegeven.

Ik houd echt mijn adem in de komende dagen
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1757

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 16 Nov 2022 08:51

Re: Situatie Oekraïne

Ze zeggen nu dat het een afweerraket uit Oekraïne is. Dus hopelijk loopt het af met een sisser.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers