Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Situatie Oekraïne

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Mrt 2022 18:21

Re: Situatie Oekraïne

Noor schreef:
ChiQ schreef:'Frankrijk bereid zich voor op het ergste' lees ik net..🙁


Wat ik begreep gaat het erom dat het plan is om heel de Oekraïne in te nemen.
Maar ik heb van begin af aan al gedacht dat dit het plan was.

https://www.ad.nl/buitenland/toont-loek ... ~a83dc493/

Dit kwam gister al naar buiten.
2015 💙
<<

ChiQ

Bericht 03 Mrt 2022 18:36

Re: Situatie Oekraïne

Maple schreef:Ik ben even gaan zoeken en wat Franse nieuwssites in gedoken, dit is idd ook wat ik eruit opmaak, Noor. Macron heeft een telefoongesprek met Poetin gehad, waarin Poetin heeft aangegeven dat de situatie zal verergeren als Oekraïne geen water bij de wijn zal doen. Poetins missie is om het hele land over te nemen, en op basis van die uitspraken heeft Macron geuit dat hij denkt dat het ergste nog moet komen.

Chiq, misschien is het handig om met dit soort uitspraken even de bron erbij te vermelden, in plaats van alleen in het wilde weg dingen te roepen? Uitspraken zoals je nu doet kunnen met gemak uit hun verband worden getrokken. Uiteraard is de overname van heel Oekraïne al vreselijk genoeg, maar net als Noor heb ik altijd al gedacht dat dat sowieso zijn doel was. Je zou uit jouw opmerking ook hele andere dingen kunnen opmaken die dus nooit gezegd zijn.


O, ja misschien handig maar stond op Nu.nl
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 03 Mrt 2022 18:41

Re: Situatie Oekraïne

Oh daar vond ik het zo snel niet haha. Ik ben helemaal op de site van Le Monde gaan kijken.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 03 Mrt 2022 19:22

Re: Situatie Oekraïne

Op nu.nl staat daarover dit. Hoe ChiQ het zegt is inderdaad iets wat verkeerd geïnterpreteerd kan worden dus hier de context:

“ Macron na gesprek met Poetin: ergste moet nog komen

Vladimir Poetin wil heel Oekraïne veroveren dus het ergste moet nog komen. Dat heeft de Franse president Emmanuel Macron volgens een medewerker gezegd na een telefoongesprek met zijn Russische ambtgenoot.

Macron gaf Poetin te verstaan dat hij een enorme fout maakt met de invasie in Oekraïne. Hij betichtte hem tijdens het gesprek van "leugens". Poetin zou zichzelf voor de gek houden door te denken dat de Oekraïense regering zomaar opzij kan worden gezet. Macron gaf ook aan dat Rusland de gevolgen van de inval voor heel lange tijd zal voelen.

"Er was niets in wat president Poetin zei dat ons gerust kon stellen", aldus Macrons adviseur na het gesprek van anderhalf uur. Poetin herhaalde zijn wens Oekraïne te willen "denazificeren".“
<<

Pitty

Bericht 03 Mrt 2022 21:25

Re: Situatie Oekraïne

Ach, en na Oekraine volgen de Baltische staten...
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 03 Mrt 2022 21:39

Re: Situatie Oekraïne

Pitty schreef:Ach, en na Oekraine volgen de Baltische staten...


Maar die zijn weer lid van de NAVO dus dan komt er wel een WO3...
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Pitty

Bericht 03 Mrt 2022 23:52

Re: Situatie Oekraïne

De Derde Wereldoorlog is vorige week begonnen, in mijn optiek.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 04 Mrt 2022 02:43

Re: Situatie Oekraïne

Brand in grootste kerncentrale van Europa…
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 04 Mrt 2022 06:32

Re: Situatie Oekraïne

Het gaat om een trainingscomplex er zijn geen cruciale onderdelen beschadigd .

Gelukkig zijn de schietingen daar gestopt nu

Edit: de brand is geblust
08-03-2010
08-02-2016
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 04 Mrt 2022 08:22

Re: Situatie Oekraïne

Pitty schreef:De Derde Wereldoorlog is vorige week begonnen, in mijn optiek.


Dan is die 2014 al begonnen sinds toen was het de oost Oekraïne/Russische oorlog. Kijk naar de mh17 die is neergehaald boven Oekraïns grondgebied. En ze wijzen naar elkaar.
En sinds dit jaar de Oekraïnse/Russische oorlog.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Pitty

Bericht 04 Mrt 2022 09:51

Re: Situatie Oekraïne

Op 1 september 1939 viel Duitsland Polen binnen en verklaarden Frankrijk en Engeland de oorlog aan Duitsland. Dat is het officieel begin van WOII, zoals we nu uit de geschiedenisboeken leren. Maar op 1 september 1939 kopten de kranten nog niet dat WOII is begonnen, dat besef komt pas later.

En zo denk ik dat vorige week de inval van Rusland in Oekraine later als het officiele begin van de Derde Wereldoorlog wordt beschouwd. De annexatie van de Krim valt daar nog niet onder, in mijn optiek.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 04 Mrt 2022 11:21

Re: Situatie Oekraïne

Ik heb het ook niet over de Krim. Ik heb het over Oost en zuid Oekraïne die vanaf 2014 al in gevecht zijn met het Oekraïnse leger.
En Rusland de rebellen wapens geeft. Waarbij de stad Donetsk en het zuiden daarvan tot aan de Russische grens als van de rebellen/Rusland is. Want dat gebied wilt gewoon bij Rusland horen.
De VS geeft vanaf die tijd ook al wapens aan Oekraïne om dat gebied terug te kunnen winnen.

Rusland heeft dat stuk nu erkend als Russisch grondgebied en is daarom Oekraïne binnen gevallen om ook de rest in handen te krijgen.

En tot nu toe is het alleen daar dus nog geen ww3. Zelf denk ik dat het ook tot daar blijft en niet verder dan de Oekraïne komt.

Edit het besef van ww2 kwam op 4-9-1939. Toen kopte de kranten er al mee.
Dat was niet op 1-9 , omdat Engeland en Frankrijk het toen nog probeerde tegen te houden met onderhandelingen dat lukte niet. En ze hebben daarna de oorlog verklaard aan Hitler.
Dit is ook een hele andere situatie, dan dat er nu speelt.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Mrt 2022 15:14

Re: Situatie Oekraïne

Ik vind het best heftig allemaal. Ook zo vreselijk al die gezinnen die nu niks meer hebben. Heb vanochtend 2 grote boodschappentassen vol volwassen en baby kleding en dekens gedoneerd hier bij de kringloop. Daar werkt een vrijwilliger die uit Oekraïne komt die zoekt het allemaal uit en zorgt dat het op de juiste plek komt. Normaal doe ik het in de normale kledingbak of verkoop het.
Afbeelding
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 05 Mrt 2022 17:54

Re: Situatie Oekraïne

Wat ik ook zo bizar vindt om te lezen is dat veel Russen geen idee van de oorlog hebben. Dat ze voorgehouden wordt dat wat de Russen doen ten goede van Oekraïne is. https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2419723-in-moskou-is-een-nieuw-tijdperk-aangebroken-dat-voelen-steeds-meer-russen
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Mrt 2022 20:48

Re: Situatie Oekraïne

Ja ik vind dat ook echt zo kwalijk Viva. Het verbaast me niet in Rusland maar wel echt heel erg dat dit in 2022 nog gebeurt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 07 Mrt 2022 20:49

Re: Situatie Oekraïne

Vandaag de landelijke actiedag. Hebben jullie gedoneerd? Ik heb eerder vanavond mijn donatie gedaan.

Los daarvan ga ik komend weekend even mijn kleding uitzoeken en deze naar een verzamelpunt brengen.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 07 Mrt 2022 22:04

Re: Situatie Oekraïne

Ja ik heb gedoneerd, vond het een mooie actiedag zo vandaag
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Mrt 2022 22:24

Re: Situatie Oekraïne

Ik heb vorige week al wat gedoneerd aan het Rode Kruis, wist toen niet wat nou de beste plek was. Maar het RK lijkt me altijd goed, hebben ook een apart gironummer voor Oekraïne. Misschien dat ik ook nog wel wat aan 555 geef.
❤ 7 juni 2018
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 07 Mrt 2022 22:35

Re: Situatie Oekraïne

Ik had vorige week al gedoneerd aan stichting Vluchteling en House of Animals. Heb nu nog wel wat op MP staan waarvan de opbrengst naar 555 mag.

Via mijn VK kan ik nog wat spullen doneren. Begreep dat er grote behoefte is aan hygiëne artikelen.

Ik heb niks van de actiedag meegekregen trouwens. Had vanmorgen wel de radio even aangezet, maar mijn dochter had andere plannen haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Mrt 2022 23:09

Re: Situatie Oekraïne

Maple schreef:Vandaag de landelijke actiedag. Hebben jullie gedoneerd?


Door deze post kwam ik er achter dat het vandaag actiedag was. :palm: Nu staat het al wel een uur op tv aan.
M'n man had al gedoneerd met z'n bedrijf.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 07 Mrt 2022 23:56

Re: Situatie Oekraïne

Ik heb al gedoneerd. Ook kleding voor een gezin dat al in Nederland is met gewoon niets.

Ik ga ook nog wat van de opbrengst van m'n baby broekjes doneren.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem323

Bericht 08 Mrt 2022 06:08

Re: Situatie Oekraïne

Ik heb niet via 555 gedoneerd. Ik heb voor 50 euro verband en hygiëne spullen gekocht bij de kruidvat en bij de kassa kreeg ik nog 2 dozen luiers en een doos billendoekjes mee.
Dit heb ik afgegeven bij familie, hij heeft een bedrijf in Oekraïne en is met zijn personeel gevlucht. Het personeel is nog in Polen, wachtend op de rest van de familie en vrienden dus dit gaat allemaal direct naar die mensen.
We hadden een lijstje gekregen waar ze behoeften aan hadden.
Door een flinke tegenvaller kunnen wij op dit moment niet meer missen om ook nog te doneren aan 555.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 08 Mrt 2022 12:20

Re: Situatie Oekraïne

Ik heb gedoneerd aan giro 555 en UNHCR. Mijn werk heeft een aanzienlijk bedrag gedoneerd aan het Oekraïense Rode Kruis.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 08 Mrt 2022 12:31

Re: Situatie Oekraïne

Wij hebben gister gedoneerd aan 555 en aan Dorcas naar aanleiding van de tv uitzending. Voelde toch goed om iets te kunnen doen.
<<

Anoniem330

Bericht 08 Mrt 2022 13:34

Re: Situatie Oekraïne

Ik heb luiers, flesvoeding en maandverband gedoneerd. Afgelopen vrijdag is het naar de grens bij Polen gegaan.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers