Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderopvang

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Feb 2022 17:06

Kinderopvang

Intussen hebben we dochter ingeschreven bij 8 (!) kinderdagverblijven. Wachttijden willen of kunnen ze allemaal niet zeggen maar ga uit van lang.
Ik heb niet de illusie dat we ook maar enige keuze gaan hebben in welke het gaat worden maar gevoelsmatig heb ik toch wel enige voorkeur maar dat is op dit moment nog puur gebaseerd op een mooi pand, mooie tuin of een vriendelijk persoon bij de planning aan de telefoon. Niet erg realistisch dus. 😝

Wat zijn voor jullie fijne elementen aan de kinderopvang van jullie keuze (voor zover je keuze had). Locatie? Openingstijden en flexibiliteit? Of voor de leidsters die hier zitten, wat vinden jullie belangrijke zaken?
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 21 Feb 2022 17:10

Re: Kinderopvang

Ik heb toen gekeken naar locatie, reviews, pedagogisch beleid en of er meerdere vestigingen zijn. Toen kwam deze er als favoriet uit. Ook na een rondleiding, ze hebben een hele grote binnentuin (voor stadse begrippen) dus dat vond ik bijvoorbeeld ook wel fijn. Ik was 8 weken zwanger toen ik ons inschreef en ze hadden toen precies plek toen ik weer moest werken bijna een jaar later.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 21 Feb 2022 17:15

Re: Kinderopvang

Hier zitten in de buurt 2 kinderopvangen.
Van te voren was voor mij belangrijk: enige flexibiliteit in dagdelen, rust op de groepen en veel buiten zijn.
Mijn voorkeur had de veel nieuwere agrarische opvang op 5/10 minuten rijden. Maar voor ons allebei op de route naar het werk. Leek me fantastisch zo'n agrarische opvang. Maar ik ben er gaan kijken en had er totaal geen goed gevoel bij.
Daarna gaan kijken bij de opvang in de straat waar we gingen wonen. Oud gebouw, 2 groepen. Prima buitenruimte maar binnen behalve de 2 groepen weinig extra ruimte. Hier had ik echter direct een goed gevoel bij. En dat blijkt nu de afgelopen 2 jaren ook terecht. Ben zo blij met deze opvang.
Qua locatie ook perfect nu dat het in de straat is. Op de route naar het werk hadden we niet zoveel aan gehad de afgelopen 2 jaar :)

Achteraf was alleen maar het gevoel wat ik er bij had belangrijk.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 21 Feb 2022 17:23

Re: Kinderopvang

Bij ons in de omgeving zijn alle dagverblijven van dezelfde organisatie, dus heb mij daar niet verder in verdiept. De keuze hebben we gebaseerd op de kortste afstand, omdat mijn man de kinderen ook vaker op de fiets brengt en de mogelijkheid om goed te parkeren met brengen en halen. Onze 2e keus heeft wel een mooiere buitenruimte en groter pand, maar daarbij moeten we om het dorp heen rijden en dat kost al snel 10 minuten extra.

De groepsindeling is misschien wel een keuze reden. Hier wisselt het per locatie van groepen met een combi van 0-4 jaar. Onze zoon zit op een locatie met een babygroep (0 tot lopen), dreumes (1,5/lopen tot 2,5 jaar) en peuters (2,5 tot 4 jaar).

Ik zou er vanuit gaan dat alle locaties het beste voor hebben met je kind en vooral de negatieve verhalen rond gaan, dus het gewoon proberen en als het echt niet bevalt op zoek naar een andere. Zeker omdat er z'n lange wachttijden zijn, zou ik blij zijn met ieder plekje (mits het gevoel natuurlijk helemaal niet goed is).
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 21 Feb 2022 17:30

Re: Kinderopvang

Mijn bovenstaande verhaal is gebaseerd op de keuze die we met de verhuizing moesten maken.
In onze vorige woonplaats zat dochter ook op de opvang. Over die opvang waren wij totaal niet tevreden. Beide kinderen zitten nu op een andere locatie van dezelfde stichting. Nu zijn we heel tevreden. Ik zou er niet zonder meer van uitgaan dat locaties van dezelfde stichting ook hetzelfde zijn. Is hier in ieder geval dus niet de ervaring.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Feb 2022 17:34

Re: Kinderopvang

Wat waren dingen waar jullie ontevreden over waren en nu wel tevreden zijn, Joey?

Harrison, waar heb jij reviews gelezen? Is daar een soort platform voor of op Google bijv? De testimonials van de websites zijn natuurlijk positief. 😂
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 21 Feb 2022 17:39

Re: Kinderopvang

Uiteindelijk vind ik het allerbelangrijkste dat mijn dochter een goede band heeft met de leidsters en er niet (te)veel wisselingen zijn. Dat laatste is de afgelopen tijd onmogelijk met alle ziekmeldingen. Maar ze is echt gek op haar twee vaste leidsters en dan maakt het me echt niet zoveel uit dat ze niet veel buiten komt (de babygroepen 0-2 zitten op de eerste verdieping) Dat haal ik op de andere dagen wel in.
Maar dit weet je natuurlijk pas als je dochter er daadwerkelijk zit en kan ook nog per groep verschillen.
Wij hadden niet veel te kiezen maar het heeft gelukkig heel goed uitgepakt.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 21 Feb 2022 17:45

Re: Kinderopvang

Hier in de wijk zit een opvangorganisatie met tig vestigingen (echt heel veel). In tijden van Corona werden wij niet echt geholpen of werd er met ons meegedacht, dus daarom viel deze voor ons af. Als het bij de start al moeilijk gaat…

Toen zijn we bij een andere organisatie gaan kijken, die heeft meerdere vestigingen in de omliggende wijken. Over een vestiging waren we heel enthousiast. Waren mogelijkheden om wekelijks met de kleintje naar de bejaarden te gaan (hetzelfde pand), buiten slapen, beestjes en boomgaard op loopafstand van de locatie waar ze vaak heen gingen en voldoende parkeergelegenheid bij halen/brengen. Helaas heeft deze locatie tot op heden geen plek. Erg populair, maar klein. En broertjes/zusjes gaan voor op de wachtlijst.
Ter overbrugging is B op een andere vestiging gekomen. Iets minder mogelijkheden als in buiten zijn, maar wel een fijne buitenspeelplek, gymzaal binnen (voor als hij iets ouder is) en veel met muziek. Ook prima voor ons.

Inmiddels willen we niet meer overstappen. De opvang is echt prima. Ik heb geen dingen die echt beter kunnen of waarvan ik denk dat het ergens anders beter is (heb ook wel enige blik erop met zorgachtergrond).
Ook als B straks gebruik wil maken van de BSO moet hij naar deze locatie (want die andere organisatie is echt afgevallen en de andere vestiging biedt het niet).
Dus echt helemaal prima zo.

Juffen zijn lief, redelijk consistent roosterZ prettig contact bij halen en brengen. En B heeft altijd een grote lach als hij daar komt.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Feb 2022 18:00

Re: Kinderopvang

Dat klinkt idd fijn Bloom. Leuk dat jullie dan toch besloten hebben niet meer te wisselen.

Zoveel kdv's als hier zijn, is de BSO drama, iig in combinatie met onze school. Eigenlijk maar 1 organisatie met 2 locaties. Dat wordt dus vast lastiger.
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Feb 2022 18:10

Re: Kinderopvang

Kijk ook eens naar de inspectierapporten van de GGD: https://www.landelijkregisterkinderopvang.nl/pp/#/

Als er dingen niet goed zijn bij de inspectie en ook niet zijn verbeterd na vorige keren is het meestal een teken dat de organisatie zijn zaakjes niet goed op orde heeft, vaak zijn er dan ook meer dingen niet in orde en is het de vraag of de kwaliteit goed is.
Dit is wat mijn man altijd als tip geeft als mensen aan hem vragen waar ze op moeten letten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Feb 2022 18:11

Re: Kinderopvang

Ik heb eigenlijk totaal niet uitgebreid research gedaan. Toen we wisten dat we hierheen gingen verhuizen, heb ik gekeken welk kdv er in de buurt zat. Daar zijn we toen een keer gaan kijken, goed gevoel erover en ingeschreven. Haha, zo ging het volgens mij. Wel vind ik het fijn dat er babygroepen (0 en 1 jaar) en peutergroepen (2 en 3 jaar) zijn. Een groep van 0-4 lijkt me niks. We zijn nog erg blij met deze keuze, ze vindt het superleuk daar en is gek op haar juffen. Via een app krijgen we altijd foto's en een dagverslag, dus we blijven ook goed op de hoogte.

Helaas is haar groep nu al een paar dagen gesloten omdat iedereen corona heeft. :laughcry: Dat is wel een beetje jammer, maar daar kunnen ze weinig aan doen natuurlijk.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Feb 2022 18:14

Re: Kinderopvang

Ah goeie tip Pompoen, dank je!

Bliss, konden jullie met de verhuizing vrij snel terecht bij het kdv dan? Dat is wel echt fijn zeg! Ik was zelf eerst begonnen met alles uitzoeken, heel excel sheet a la Marin met allerlei factoren en toen dacht ik na de vierde fuck it dat heeft toch geen nut, ik schrijf haar gewoon overal in en 't is maar afwachten waar er als eerste plek komt. 😅
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Feb 2022 18:16

Re: Kinderopvang

Wij zochten een flexibel KDV dus de keuze bleek niet reuze. We dachten dat er maar eentje was die aan onze wensen voldeed maar daar moesten we veel meer minimale uren afnemen dan we nodig hadden. Dit toen wel geaccepteerd omdat we weinig keuze hadden. Toen sprak ik bij toeval een toenmalige buurvrouw en die vertelde dat zij bij een KDV werkte die ook flexibele opvang boden. We hadden een hele goede klik met haar en uiteindelijk bleek een goede kennis van mijn man daar ook te werken en was het snel besloten. Het personeel voelde goed, een kleinschalig KDV en minder minimale uren die we hoefden af te nemen. Een wachtlijst was er op dat moment ook niet. Nooit een seconde spijt gehad. De jongens gaan/gingen er beide met veel plezier naar toe en onze oude buurvrouw is nog steeds de favoriete leidster.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Feb 2022 18:17

Re: Kinderopvang

Marin schreef:Ah goeie tip Pompoen, dank je!

Bliss, konden jullie met de verhuizing vrij snel terecht bij het kdv dan? Dat is wel echt fijn zeg! Ik was zelf eerst begonnen met alles uitzoeken, heel excel sheet a la Marin met allerlei factoren en toen dacht ik na de vierde fuck it dat heeft toch geen nut, ik schrijf haar gewoon overal in en 't is maar afwachten waar er als eerste plek komt. 😅


Volgens mij hebben we het huis in maart gekocht en we gingen er eind september wonen, en toen kon ze er meteen heen. Dus de wachtlijst was in elk geval niet langer dan een halfjaar.
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 21 Feb 2022 18:20

Re: Kinderopvang

Marin schreef:Wat waren dingen waar jullie ontevreden over waren en nu wel tevreden zijn, Joey?

Harrison, waar heb jij reviews gelezen? Is daar een soort platform voor of op Google bijv? De testimonials van de websites zijn natuurlijk positief. 😂

Eigenlijk komt het vooral neer op communicatie. Kan er de vinger niet opleggen, kon ik toen ook niet, maar ik bracht dochter er nooit graag heen. Dacht ergens dat ik misschien zelf gewoon lastig vond. Ze kwam ook altijd vies terug en kwam bijna nooit buiten. Beide dingen die ik niet per se essentieel vind bij een babygroep maar het droeg ook niet bij aan m'n goede gevoel. Ik vroeg me daar vaak af wat ze deden en zie nu dat het ook anders kan.
Dat was het eerste kdv waar we mee te maken kregen, tijdens de intake en de rondleiding vond ik het allemaal wel prima. Maar achteraf bij huidige opvang direct veel beter gevoel. Nu vond ik het in de lockdowns sneu dat ze niet op de opvang kon spelen maar altijd met ons opgescheept zat.
Ik zag toevallig een keer, omdat we nog bij dezelfde stichting zitten, dat over de andere locatie ook de meeste klachten binnen komen. En ondanks dat ik nooit echt een concrete klacht had, verbaast het me niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Feb 2022 18:20

Re: Kinderopvang

Ah wat fijn Bliss.
En dat klinkt ook reuze fijn Lady!
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 21 Feb 2022 18:21

Re: Kinderopvang

Ja, via Google reviews inderdaad Marin! En ben echt super blij tot nu toe. Ze hebben op een groep altijd 3 vaste leidsters en een vaste invalpool dus er is op een dag altijd minstens 1 bekend gezicht maar eigenlijk kent hij ze allemaal altijd wel. Daarnaast kennen de leidsters van de andere groepen hem ook allemaal bij naam, super leuk. Dan gaat hij aan het einde van de dag altijd bij iedereen even gedag zeggen. Ze zijn super lief, heel opmerkzaam, kennen hem echt. Ze gaan elke dag naar buiten. We hebben nooit problemen met te weinig bezetting, ben echt onder de indruk hoe ze het allemaal geregeld hebben de afgelopen tijd. Daarnaast doen ze super veel leuke dingen, muziekles, dansen, knutselen, allerlei thema's. Hij geniet daar echt van.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 21 Feb 2022 18:21

Re: Kinderopvang

Als eerste de locatie, op loofafstand dus ideaal. Daarnaast ook op gevoel, het personeel dat er staat moet je wel een klik mee hebben en dat had ik gelijk. Ik vond het fijn dat ze in een groep met kindjes van allerlei leeftijden kwam. Ook heb ik bij de rondleiding gevraagd of ik onder de bedjes mocht kijken waar de kinderen slapen. Daaraan kun je wel redelijk aflezen hoe belangrijk ze de schoonmaak vinden. Ik snap dat niet elk hoekje schoon is maar dit vind ik wel een belangrijke plek ;)
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Feb 2022 18:27

Re: Kinderopvang

Hier op gevoel gekozen. Maar wij hadden ook gewoon ruim de keuze uit meerdere kdv's. Ik vond de horizontale groep versus verticale groep belangrijk. Dat ik een goed gevoel had bij de leidster. En ze voegen weleens groepen samen voor de gezelligheid even. Ook zijn ze bezig met duurzaamheid (hebben wasbare luiers), is het kleiner dan de meeste kdv's. Er was geen trap van de 1-2 groep om er te komen (wie verzint dat?). Etc. We hadden 2 favoriete overigens, maar hier vierde ze ook carnaval en dat was uniek haha.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Feb 2022 18:30

Re: Kinderopvang

Oh ja wat ik echt een hele grote plus vond: het KDV is ondergracht in een verzorgingshuis en er is (door corona nu helaas veel minder) veel interactie met de ouderen die daar wonen: samen gympen, koekjes bakken, sinterklaas vieren. Ik vind dat zo prachtig!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Feb 2022 18:33

Re: Kinderopvang

Bij ons kdv doen ze ook echt heel veel leuke activiteiten trouwens. Ze gaan vaak iets bakken of koken, ze hebben peuteryoga, gaan regelmatig naar de ballenbak van de bso (op de bovenverdieping), muziekles, smaaksafari en nu met carnaval mogen ze verkleed komen (ook al leeft carnaval hier helemaal niet echt, alleen in de dorpen in de buurt doen ze er wat aan geloof ik).
❤ 7 juni 2018
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 21 Feb 2022 18:47

Re: Kinderopvang

Ik wilde deze opvang graag omdat het in het gebouw van mijn werk zit. Super praktisch dus. We zijn gaan kijken en kregen er een goed gevoel bij ook. We konden het eerste jaar niet de gewenste dag(en) krijgen, maar daarna wel.

We zijn een jaar later nog wel bij een andere opvang gaan kijken omdat het steeds drama was met wegbrengen. Maar net toen we de keuze hadden gemaakt bij de huidige opvang te blijven, stopte het drama met wegbrengen gelukkig. Was blijkbaar een lange fase.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 21 Feb 2022 19:39

Re: Kinderopvang

Hier in het dorp waren er eigenlijk maar 2 waaruit we konden kiezen. Zoon ging al naar de psz in het gebouw waar ook het kdv zit. Dus toen we van de ene op de andere dag opvang nodig hadden omdat m’n moeder door een val niet meer kon oppassen hebben we direct dat kdv gevraagd of ze plek hadden. Een week later konden ze toen terecht. Voordeel aan dit kdv tov het andere kdv in het dorp was sowieso dat ze het hele jaar geopend zijn en niet in de zomer en kerstvakantie een aantal weken dicht.
Verder waren de leidsters dus al een beetje bekend omdat het binnenspeel terrein ook gebruikt werd door de peuters.
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij de andere was gegaan. Maar hier zijn de jongens altijd met plezier naartoe gegaan.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 21 Feb 2022 20:16

Re: Kinderopvang

Hier zit een organisatie met veel vestigingen. We zijn bij drie vestigingen gaan kijken, er zat ook niks van een andere organisatie in de buurt. Bij eentje vonden we de rondleiding niks, ongeïnteresseerd mens dat ons snel door het gebouw heen joeg. De andere twee waren beide prima, we kozen voor de vestiging in een oud school gebouw, die had erg ruime lokalen,maar helaas geen plek op de dagen van onze keuze. Maar we zijn super tevreden over de huidige opvang! Betrokken leidsters, weinig wisselingen in de 5 jaar dat we er komen, veel buiten ruimte en leuke activiteiten. De flexibiliteit voor een dagje ruilen is wel veel minder geworden afgelopen jaren, maar dat ligt aan personeelstekort en zal elders niet anders zijn vrees ik. Je merkt toch pas echt wat je ervan vind als je kind er eenmaal zit denk ik.
december 2016
juli 2019
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Feb 2022 20:23

Re: Kinderopvang

hier zitten er 2 in het dorp. Bij 1 waren mijn nichtjes eerst en was toen heel gedoe geweest en toen gingen ze naar de andere toe. Bij die tweede zijn wij ook wezen kijken. Ik heb daar ooit zelf een dag gewerkt dus kende de locatie al. Het voelde meteen goed. Ze hadden eerst groepen van 0-4 maar sinds deze maand 0-2 achteraf vond ik dat wel fijner.

Als hier een opvang zou zijn met dieren zou ik hem daar heen doen. Die zitten wel in andere dorpen maar totaal niet op de route naar mijn werk.
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers