Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eunice & Franklin

<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 18 Feb 2022 16:26

Eunice & Franklin

Hoe gaat het bij jullie met Eunice? Zijn er maatregelen in jullie omgeving genomen?

Hier gingen de scholen eerder dicht, winkels eerder dicht, mijn werkgever heeft ook de deuren eerder gesloten. Ik ben thuis vanaf ongeveer 14:30, toen viel het allemaal nog mee, maar vrij snel daarna werd het toch wel flink heftiger. Alles kraakt en steunt hier. Hopelijk komt iedereen er zonder al teveel schade door...
Laatst gewijzigd door Anoniem329 op 20 Feb 2022 15:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 18 Feb 2022 16:32

Re: Eunice

Ik woon in het midden van het land, net rond 14h was het al best druk op de snelwegen hier. De wind waait nu net een uur wat harder. Bij mijn ouders in de tuin is een boom omgewaaid maar die was al niet heel goed meer. Voor de rest vind ik het nog meevallen, we wonen in een heel boomrijke gebied dus ik hoop wel dat de rest blijft staan.

De winkel waar ik werk sluit om 17h ipv 20h
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Feb 2022 16:33

Re: Eunice

Het kinderdagcentrum van mijn zoon ging om 12.00 dicht en ik mocht mijn dochter om 12.15 ophalen, dit was overigens optioneel, kinderen mochten ook blijven tot 15.00. Verder merk ik nog niet zoveel, behalve af en toe een windstoot.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Feb 2022 16:35

Re: Eunice

Ja scholen gingen eerder dicht en veel winkels ook.

Wij zitten lekker binnen. Ons huis vangt altijd veel wind dus ik vind het niet heel chill.
Let's discover the world together.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 18 Feb 2022 16:36

Re: Eunice

Hier waait het best behoorlijk , wonen vlakbij Schiphol

School ging niet eerder dicht. 14.00 uit. Wel zwemles afgelast

Ik wordt er altijd beetje onrustig van…
08-03-2010
08-02-2016
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 18 Feb 2022 16:37

Re: Eunice

Op het AD staat een kop "Code rood van kracht in deel van Nederland vanwege zware windstoten: ‘Het gaat spoken".
Dat laatste daar ben ik wel wat gespannen over ofzo, niet heel erg maar als je dit leest denk je wel, o wat gaat er nog komen?

Sport en clubs zijn hier trouwens ook afgelast.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 18 Feb 2022 16:45

Re: Eunice

Ik woon op de Veluwe en merk dat het nu echt wel flink waait weer. Veel winkels in de omliggende dorpen gaan eerder dicht.
Gisteren heeft mijn vriend de schutting gestut, want daar begon wat beweging in te komen. Hopelijk gaat dat goed, het is een flink lange schutting en hij vangt veel wind.
10.04.17
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Feb 2022 16:56

Re: Eunice

Hier is echt niets bijzonders aan de hand, het is zelfs zonnig nu. Het waait wel hard, maar 'gewoon hard' vooralsnog. Maar goed, wij hebben ook 'maar' code geel. Het zou me niets verbazen als het hier donderdag heftiger is geweest dan het nu gaat worden.
Op mijn werk hebben ze wel besloten de middaglessen online te doen, maar dat was vooral omdat er na 14.00 geen treinen meer rijden, want daar gaat het waarschijnlijk niet zo veel voorstellen verder.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 18 Feb 2022 17:10

Re: Eunice

Hier heb je nu wel echt harde windstoten ertussen zitten. Mijn man wilde perse hardlopen om zijn trainingsschema niet in de war te schoppen dus die is net weg. Ik vind dat dus helemaal niets he. Maar hij was niet tegen te houden. Blij als hij over 1,5h terug is, gelukkig kan ik hem tracken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Feb 2022 17:12

Re: Eunice

Oh er is al een topic! Had er net eentje geopend ik Algemeen.

Ik vind het tot nu toe wel meevallen hier. Heb net nog een flink blok gelopen, heerlijk zo in de wind.

In de afgelopen dagen zijn er bij een aantal buren wel al pannen van het dak gewaaid. Ik hoop vooral dat dit bij ons niet gaat gebeuren.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem332

Bericht 18 Feb 2022 17:16

Re: Eunice

Het waait hier hard veel harde windstoten.
Blij dat ik naar huis mocht van mijn werk.
Kinderen zijn naar op opvang, heerlijk zo een paar uur 😅👍
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 18 Feb 2022 17:18

Re: Eunice

Hier is het nu wel heftig. Ik hoor allemaal berichten in mijn omgeving van rondvliegende dakplaten, rondvliegend glas etc. En ik zag een filmpje dat het stadion van Ado Den Haag het ook zwaar heeft.

Housebird, ik weet niet in welke regio jij woont, maar bij jou is de opvang wel open dus?
<<

Anoniem323

Bericht 18 Feb 2022 17:21

Re: Eunice

Oh ik heb zo'n hekel aan stormen sinds de hagelbuien van een aantal jaar geleden. Toen was het wel in de zomer maar toch, ik knijp hem iedere keer bij zo'n berichten. Toen was ik alleen thuis en nu weer. En daar heb ik het dan ook niet op. Liever dat mijn man erbij is, vooral met de kinderen. Mijn buurman kan ik gelukkig vragen als er iets gebeurd, hij zit ook in quarantaine dus ook dat is dan geen probleem.
Gelukkig is hier nog niet veel aan de hand en hopelijk blijft dat ook zo.
<<

Anoniem332

Bericht 18 Feb 2022 17:21

Re: Eunice

Maple schreef:Hier is het nu wel heftig. Ik hoor allemaal berichten in mijn omgeving van rondvliegende dakplaten, rondvliegend glas etc. En ik zag een filmpje dat het stadion van Ado Den Haag het ook zwaar heeft.

Housebird, ik weet niet in welke regio jij woont, maar bij jou is de opvang wel open dus?


In een code rood omgeving.
Ja opvang is open (deels dicht maar dat heeft met covid te maken)
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 18 Feb 2022 17:21

Re: Eunice

Ik kreeg net een plaatje van m’n werk met hoe hard de windstoten zijn per gebied (oh dat staat hier: https://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuw ... nice/7532/ ) en dan zie je dat het in het oosten van het land (dus echt van Groningen tot Limburg) nog heel erg meevalt met windstoten van rond de 70 km/u, terwijl het westen al boven de 120 km/u ligt. Dus ook niet gek dat sommige plekken nog niet zoveel merken.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 18 Feb 2022 17:23

Re: Eunice

Housebird schreef:
Maple schreef:Hier is het nu wel heftig. Ik hoor allemaal berichten in mijn omgeving van rondvliegende dakplaten, rondvliegend glas etc. En ik zag een filmpje dat het stadion van Ado Den Haag het ook zwaar heeft.

Housebird, ik weet niet in welke regio jij woont, maar bij jou is de opvang wel open dus?


In een code rood omgeving.
Ja opvang is open (deels dicht maar dat heeft met covid te maken)

Mazzelaar! Hier ook code rood maar hier werden ouders verzicht hun kinderen aan het begin van de middag te komen halen. Blij mee want ik weet niet hoe ik nu nog veilig thuis was gekomen, was ik toch wel wat huiverig voor.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Feb 2022 17:25

Re: Eunice

Ben je dus weer veilig thuis Lady?
Let's discover the world together.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 18 Feb 2022 17:26

Re: Eunice

Hier is het volop begonnen. Eerste schuttingplaat ligt er dan ook uit. Verder is het wel zonnig, wat wel een gekke gewaarwording is. Ik woon in het code rood gebied. Scholen, sportgelegenheden, thuisbezorgd, alles is dicht.
<<

Anoniem332

Bericht 18 Feb 2022 17:27

Re: Eunice

Ah balen!

Enige wat ze hier willen is dat je je kind optijd komt halen. Omdat het Ov eruit ligt.
Verste opvang locatie is 3 min lopen.

Er staan hier ook verdacht weinig auto’s onder de bomen geparkeerd 😬
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 899

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 18 Feb 2022 17:29

Re: Eunice

Hier waait het wel hard maar dat is niets in vergelijking met andere delen van NL. We hebben ook maar code geel.
Ik ga over een kwartiertje mijn nieuwe fiets ophalen, hopelijk krijg ik die fatsoenlijk thuis.

Sterkte voor iedereen in de code oranje en rood gebieden! Ik hoop echt dat het mee gaat vallen.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Anoniem323

Bericht 18 Feb 2022 17:32

Re: Eunice

Hugo schreef:Hier waait het wel hard maar dat is niets in vergelijking met andere delen van NL. We hebben ook maar code geel.
Ik ga over een kwartiertje mijn nieuwe fiets ophalen, hopelijk krijg ik die fatsoenlijk thuis.

Sterkte voor iedereen in de code oranje en rood gebieden! Ik hoop echt dat het mee gaat vallen.


Volgens mij weet ik waar jij woont en mijn man is daar met zijn vrachtwagen. Het waait hard zei hij maar goed te doen. Dus hopelijk op de fiets ook en anders even bellen of je niet een andere keer kan komen?
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 18 Feb 2022 17:44

Re: Eunice

Hier net al een dikke tak tegen het raam.
Schoonvader kwam zopas thuis en is meteen de loods ingedoken. Plaat voor de ventilator is eraf gewaaid en nu was schoonvader bang dat het dak van de loods eraf waait.
Kinderen vinden het niet leuk hier om huis en ikzelf ook niet.
Ben gespannen en bang voor wat er nog komen gaat.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 18 Feb 2022 18:10

Re: Eunice

Oh wat rot Saji! Hopelijk blijft het dak het houden. De kinderen hebben er hier, ondanks mijn angst die ze heus wel merken, nog weinig last van. We zitten met zn drietjes in de kamer vaan zoon, waar we er het minste van merken 😅 en dat vinden ze wel gezellig geloof ik.
<<

Anoniem323

Bericht 18 Feb 2022 18:13

Re: Eunice

Er liep hier een kindje langs en opeens harde wind, ze viel achterover 😱 kindje was een jaar of 5-6.
Het waait hier echt hard nu.

Kreeg een nl alert melding 😱 en nu maak ik mij zorgen om mijn man, hij rijdt nog de hele nacht met vrachtwagen.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 18 Feb 2022 18:14

Re: Eunice

Kregen jullie ook een noodmelding op je telefoon binnen?
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers