Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eunice & Franklin

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 19 Feb 2022 12:56

Re: Eunice

Hier gelukkig geen schade aan het huis. Wel veel buren met de dakgoot eraf. Het enige wat bij ons kapot is, is riet wat aan de schutting met hedera zat.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Feb 2022 14:10

Re: Eunice

Hier enkel een schuttingdeur die krom staat. Maar dat kwam ook door achterstallig onderhoud. En dat gebeurde gistermiddag al toen de wind al iets aan nam. Hier ook opvallend de hele buurt mist dakpannen. Wij niks.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 19 Feb 2022 14:59

Re: Eunice

Ik ben nooit bang geweest tijdens een storm, vond het zelfs wel lekker op zijn tijd, maar Dudley en Eunice hebben indruk gemaakt. Maar we hebben geen schade. Er is een dikke tak van een boom afgewaaid in de tuin, maar alles is blijven staan. Sowieso heeft het dorp weinig tot geen schade. Wat ik opmerkelijk vind, omdat we tussen de bomen wonen en dat toch het eerste lijkt om te vallen. Maar hier geen last van gehad, gelukkig. Op naar Franklin.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 19 Feb 2022 15:52

Re: Eunice

Nou bij mij in de straat alleen al blijken op een stukje van 50 meter al 4-5 bomen omgewaaid. Aan onze balkonkant hebben we ook veel bomen en eentje daarvan is irritant hoog, uitzicht bedervend en staat in de zomer ook nog eens slecht in het blad. Ik hoop dus elke storm heel hard dat die om gaat, maar helaas...
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 19 Feb 2022 16:56

Re: Eunice

Hier drie dakpannen naar beneden gewaaid. Best eng, want ze vielen precies op het looppad waar ik altijd loop als ik even iets in de kliko ga gooien. Dat had ik net nog gedaan gisteren, en toen zag ik een minuut later ineens een dakpan vallen. Vlak daarna nog twee.

Mijn stiefvader heeft ze net allemaal weer vervangen. Superlief van hem. Mijn man en ik zijn zelf niet zo handig.

Verder was het hekje tussen ons huis en dat van de buren omgewaaid. Dat heeft de buurman meteen vandaag gefixt. Wij betalen de helft van de kosten mee (nieuwe hardhouten palen).

Maple, wat heftig! Woon je in de hoofdstad? Daar is het heel erg qua omgewaaide bomen, las ik.

Lady, die foto's, jeetje! Niemand gewond geraakt door die dakpannenregen?
T (2008) en I (2013)
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 19 Feb 2022 17:39

Re: Eunice

Nee ik woon aan de bovenkant van Zuid-Holland, iets meer zuidelijker dus.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15968

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Feb 2022 21:54

Re: Eunice

Filoria, levensgevaarlijke praktijken inderdaad. Zo ging het hier ook hoor, het was echt niet veilig buiten.

Ik heb van de verzekering al akkoord gekregen om het dak te laten repareren en zo komen daarvoor morgen al langs. Gelukkig maar want we hebben nu ook lekkage daar waar de dakpannen missen (precies naast ons dakramen dus door die naar sijpelt het) 🙄.

Dit soort briesjes moeten we niet te vaak hebben hoor, ik krijg er grijze haren van.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Feb 2022 12:01

Re: Eunice

Jemig wat een pech hebben jullie, Lady!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Feb 2022 13:06

Re: Eunice

Jeetje wat een ellende Lady, hopelijk is het hierna klaar met het gezeik met huizendingen bij jullie, ‘t is wel even genoeg.

Wij zijn er goed vanaf gekomen, zelfs onze trampoline, die we niet hadden vastgezet, bleef keurig staan doordat hij en heel groot en zwaar is en eigenlijk net in de luwte stond. We hadden om 14.30 u nog de begrafenis van J.’s schoonvader op de begraafplaats. Het was wel indrukwekkend, de muziek en de storm die steeds harder begon te waaien. Gelukkig was het om die tijd nog niet echt los gegaan.
Ik ben daarna met Lu. Naar huis gewandeld en daarna begon het pas echt tekeer te gaan. Er is schuin tegenover ons een boom doormidden gebroken, gelukkig zit er nog water tussen dus die boom ligt in het water. Bij de buren is de dakkapel voor een deel losgewaaid dus die zaten gisteren met onze ladder op het dak om de boel veilig te maken.
Bij vrienden van ons die twee straten verder wonen zijn twee enorme dennenbomen uit hun tuin omgewaaid en rakelings langs hun huis gevallen. De schade valt daardoor enorm mee.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 20 Feb 2022 14:18

Re: Eunice

Kak, ook hier lekt het vandaag weer. En de ergste regen moet nog komen vanavond. Gelukkig hebben we het vrijdag en gisteren droog gehouden, maar ik ga vanavond maar weer uit van het ergste.

We gaan vanavond uit eten op een uur rijden van hier en ik twijfel of we daar wel verstandig aan doen. Aan de andere kant: hier thuis kunnen we toch alleen maar toekijken en niks doen.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 20 Feb 2022 14:36

Re: Eunice

Oh ik zie nu ook dat er code oranje af gegeven is. Getver ik heb juist zo behoefte aan even weg uit die ellende hier thuis.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15968

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Feb 2022 14:57

Re: Eunice

Wat balen Maple! En dat etentje zou ik gewoon door laten gaan hoor.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 20 Feb 2022 15:03

Re: Eunice

Ja daar neigen wij ook naar. Alleen voelt het ergens onverstandig ofzo. Mega lekkage thuis en dan gaan we even gezellig doen. Maarja we kunnen thuis ook niks, behalve kijken.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 20 Feb 2022 15:04

Re: Eunice

Hè gatver Maple! Als het qua rijden te doen is (veilig) zou ik het etentje ook door laten gaan.

Ik kan wel janken, wéér code oranje. Hele gezin is onrustig, ik word gek van de spanning en de prikkels. Snak naar stilte en rust. Kutwind.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 20 Feb 2022 15:06

Re: Eunice & Franklin

Kun je misschien wel uit eten gaan, maar wat dichter bij huis, Maple?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Feb 2022 15:38

Re: Eunice & Franklin

Ja ik zou doen wat June zegt. Of zou je afspreken met anderen? Ik zou denk ik niet zo ver gaan rijden nu.

Ik moet woensdag weer 2 uur rijden, hopelijk is de storm beetje gezakt dan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 20 Feb 2022 16:12

Re: Eunice & Franklin

We zijn nu onderweg en gaan vanavond na de piek waarschijnlijk weer terug. Komt goed! En die lekkage zien we als we thuis komen wel weer 😬 Hopelijk kan er morgenmiddag een dakdekker het dak op, ben er inmiddels wel zat van.

Marin: woensdag komt wel goed! Volgens mij wordt het vanaf dinsdag weer een paar dagen lente-achtig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Feb 2022 16:18

Re: Eunice & Franklin

Oh dat zou fijn zijn.

Veel plezier vanavond en hopelijk valt de schade thuis straks mee.
Let's discover the world together.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1029

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 20 Feb 2022 16:53

Re: Eunice & Franklin

Sterkte, Maple! Hopelijk valt het mee als je thuis komt.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Feb 2022 20:48

Re: Eunice & Franklin

Nou, inmiddels hebben wij op drie plekken in huis lekkage. Denk doordat de wind verkeerd staat maar misschien is er toch ook iets losgewaaid want de dakkapel heeft nog nooit eerder gelekt (die is 5 jaar oud).

In het souterrain staan flinke plassen, een jaar geleden hebben we de boel laten behandelen tegen lekkage en het is heel lang goed gegaan, het ligt nog open om zo te kunnen zien waar het evt. Nogmaals behandeld moet worden. Het komt in mijn naairuimte gelukkig maar uit 1 gaatje lopen, maar daar sijpelt het wel gewoon uit sinds vanavond. En in de ruimte daarnaast komt het uit een zijmuur waar we nooit eerder problemen hadden maar de bestrating ligt deels open dus we vermoedden dat het daar extra vochtig door is in de grond. Daar komt het ook echt uit een hoek sijpelen. En laat mijn man nu net vrijdag de waterstofzuiger weer naar de zaak gebracht te hebben. Dus nu zitten we op onze knieën met handoeken de boel op te dweilen en in een emmer uit te wringen. :snik: .
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 20 Feb 2022 21:11

Re: Eunice & Franklin

Hè wat vervelend Pompoen. Ik wilde ook net naar bed gaan en zie ineens plassen water naast de bank liggen in de woonkamer. Het water sijpelt onder de deurpost van de openslaande deuren naar binnen. Dus ook met handdoeken in de weer. Dat wordt niet lekker slapen vannacht denk ik zolang het blijft regenen. Morgen de bouwer maar bellen (hebben een nieuwbouwhuis).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Feb 2022 21:47

Re: Eunice & Franklin

Jeetje wat vervelend die lekkage overal zeg! Bij m'n moeder is de lichtstraat kapot en daar lekt het nu ook doorheen.

Ik heb het idee dat de storm van vanavond nog heftiger is hier dan de vorige. Wat een lawaai!
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 20 Feb 2022 22:00

Re: Eunice & Franklin

Marin schreef:Jeetje wat vervelend die lekkage overal zeg! Bij m'n moeder is de lichtstraat kapot en daar lekt het nu ook doorheen.

Ik heb het idee dat de storm van vanavond nog heftiger is hier dan de vorige. Wat een lawaai!


Dat idee hebben wij ook! Van de week echt westenwind, werd tegengehouden door buurhuizen , nu zuidwest oid dus meer open voor het huis
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15968

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Feb 2022 22:04

Re: Eunice & Franklin

Oh Pompoen, wat ontzettend balen voor jullie ook!

Maple, wel een beetje kunnen genieten? Het is juist belangrijk om leuke dingen te blijven doen.

Gympie en Marin, wat rot ook voor jullie (moeder).

Ik kan wel huilen. Door de ontbrekende dakpannen hebben we dus nieuwe lekkage en inmiddels zijn de muur en het plafond van ons slaapkamer ook nat. Echt, ik kan het allemaal niet meer overzien. Ondertussen regent en stormt het hier alweer heftig en zal het dus alleen nog maar erger worden. Heb soms echt het gevoel dat we een bouwval gekocht hebben 😢. Morgen maar weer bellen met de verzekering. Ze zien ons aankomen 👀.

Afbeelding
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Feb 2022 22:06

Re: Eunice & Franklin

Jeetje Lady wat erg. Een gloednieuw huis. Ik heb zo met jou en Maple ook te doen.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron