Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eunice & Franklin

<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 20 Feb 2022 22:08

Re: Eunice & Franklin

Wat een drama Lady! Had ik nooit verwacht bij zo'n gloednieuw huis


Uitgerekend nu ben ik met de kinderen 2 nachtjes weg. Dus ipv redelijk rustig in Friesland zitten we nu in stormig Den Haag & Dordrecht 🙈
We zouden morgen naar Blijdorp. Maar ik ga eigenlijk liever naar huis, even checken of we geen lekkages hebben..
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Feb 2022 22:21

Re: Eunice & Franklin

Oh Lady wat een drama zeg! Klinkt inderdaad niet echt alsof je een net nieuw huis hebt als je dit zo allemaal verteld. Heb je enig idee of de buren er ook last van hebben?

Ik vind de storm van vandaag juist meevallen ten opzichte van de vorige, de wind suist een stuk minder hard om het huis, al is het nog steeds bepaald niet rustig hier.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 20 Feb 2022 22:32

Re: Eunice & Franklin

Ik vind deze ook heftiger overkomen dan Eunice. Misschien ook vanwege de enorme regen die we hier vrijdag minder hadden.

Zo balen voor jullie Lady en Maple. Kan me goed voorstellen dat het huil je nader staat dan het lachen
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Feb 2022 22:34

Re: Eunice & Franklin

Ja wij zijn net even bij de deur gaan kijken idd. Wat een regen hè.
Let's discover the world together.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 20 Feb 2022 22:43

Re: Eunice & Franklin

Wat verschrikkelijk allemaal zeg. Hier in Drenthe (E.mmen) vind ik deze storm een stuk minder heftig dan de vorige. Gelukkig ook maar want toen zijn een aantal schuttingpanelen gesneuveld onder andere.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 216

Geregistreerd: 24 Sep 2020 11:58

Bericht 20 Feb 2022 23:08

Re: Eunice & Franklin

Zo klaar met dit weer. Vrijdag zijn er meerdere dakpannen naar beneden gekomen, ook een nieuwbouwwoning waar er grove fouten zijn gemaakt met het leggen van de dakpannen. Ze zouden vanaf donderdag gaan beginnen met alle daken in de straat te herstellen alleen dat ging niet door door de storm en nu lagen er dus voor de 4de keer in een jaar tijd pannen af. Inmiddels hebben we ook lekkage 😬
💙 2016
💙 2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Feb 2022 23:17

Re: Eunice & Franklin

Mara, wat erg ook. Welke fouten zijn er bij jullie gemaakt? Wij hebben als buren ook het gevoel dat het bouwkundig niet kan kloppen maar tot nu toe wil de aannemer daar niks van weten.

De pannen zijn wel verankerd maar het is geen stevige verankering.

BP, in Friesland is het ook behoorlijk stormachtig hoor!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 20 Feb 2022 23:50

Re: Eunice & Franklin

Wat rot ook voor jullie Mara!

Het lijkt hier nu iets af te zwakken. Hopelijk zet dat door.
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 216

Geregistreerd: 24 Sep 2020 11:58

Bericht 20 Feb 2022 23:58

Re: Eunice & Franklin

Lady schreef:Mara, wat erg ook. Welke fouten zijn er bij jullie gemaakt? Wij hebben als buren ook het gevoel dat het bouwkundig niet kan kloppen maar tot nu toe wil de aannemer daar niks van weten.

De pannen zijn wel verankerd maar het is geen stevige verankering.

BP, in Friesland is het ook behoorlijk stormachtig hoor!


De aannemer heeft een onafhankelijk onderzoek uit laten voeren en daaruit is gebleken dat de onderaannemer slecht werk heeft geleverd, de pannen zijn niet goed verankerd. Ze gaan nu de dwarskappen helemaal leeghalen en opnieuw leggen en de andere daken opnieuw verankeren.
💙 2016
💙 2020
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 21 Feb 2022 00:28

Re: Eunice & Franklin

Wat een ellende zeg, met al die lekkages. Lady ik vind het ook zo vreselijk voor jullie! Heb je zo’n prachtig mooi gloednieuw huis, maar jullie hebben er nog geen moment van kunnen genieten.

Wij hebben een fijne avond gehad. Nu onderweg naar huis en ik hou echt m’n hart vast voor wat we aan gaan treffen, ik begreep al dat het extreem hard geregend en geonweerd heeft.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 21 Feb 2022 00:57

Re: Eunice & Franklin

Wat een ellende met alle lekkages, zelfs in gloednieuwe huizen.

Hier is het helaas ook raak. Heel de vloer van m’n bijkeuken sopt als een malle als ik er overheen loop; veel water eronder dus. En lekkage in de muur. Daar had ik vorig jaar ook al eens last van en dat zou toen van de buitenmuur komen… Nu precies dezelfde plek en komt het dus vanaf de grond 😭
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 21 Feb 2022 02:00

Re: Eunice & Franklin

Nou voor wie me op insta heeft: zie stories. Nat, natter, natst. Gelukkig had ik een maatbeker neer gezet op de plek waar ik echt gedruppel verwachtte. Daar zit nu al ruim 300ml (!!) water in, ik denk dat we wel kunnen stellen dat we de onderkastjes weg hadden kunnen gooien als die maatbeker er niet stond…
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Feb 2022 07:54

Re: Eunice & Franklin

MissBitchy schreef:Wat een ellende met alle lekkages, zelfs in gloednieuwe huizen.

Hier is het helaas ook raak. Heel de vloer van m’n bijkeuken sopt als een malle als ik er overheen loop; veel water eronder dus. En lekkage in de muur. Daar had ik vorig jaar ook al eens last van en dat zou toen van de buitenmuur komen… Nu precies dezelfde plek en komt het dus vanaf de grond 😭

Loopt daar dan geen riolering onder die stuk is?
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Feb 2022 07:56

Re: Eunice & Franklin

Maple schreef:Nou voor wie me op insta heeft: zie stories. Nat, natter, natst. Gelukkig had ik een maatbeker neer gezet op de plek waar ik echt gedruppel verwachtte. Daar zit nu al ruim 300ml (!!) water in, ik denk dat we wel kunnen stellen dat we de onderkastjes weg hadden kunnen gooien als die maatbeker er niet stond…


Wat enorm heftig. Geen foto's gezien hoor maar wanneer komen ze bij jullie voor dat dak?
Dat kan toch niet doorgaan zo.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Feb 2022 08:06

Re: Eunice & Franklin

Wow Maple wat heftig. Zag de foto's net op insta idd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 21 Feb 2022 08:15

Re: Eunice & Franklin

Mijn vriend heeft vannacht nog 1 op 1 contact gehad met het aanspreekpunt van de VvE, hij komt vandaag nog met een aannemer langs.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 21 Feb 2022 08:21

Re: Eunice & Franklin

Wat een ellende voor jullie allemaal! Heb zo met jullie te doen ☹️.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Feb 2022 08:29

Re: Eunice & Franklin

Wat een ellende maple ik zag de foto's

Ook voor jou Lady nieuw huis en dan zoveel ellende. Het gebeurt heel vaak bij nieuwbouw huizen dat dakpannen eraf waaien. Iets met de druk. Zal man straks wel vragen

Wij hadden gisteren in de bijkeuken lekkage. Is iets met het lood of zo kan man wel maken.
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Feb 2022 08:41

Re: Eunice & Franklin

Lady bij nieuwbouwhuizen zitten de dakpannen strak erop. Bij oude huizen zit er ruimte tussen waar de wind doorheen gaat. Daardoor is bij nieuwbouwhuizen vaker eraf gaan met storm
Afbeelding
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 21 Feb 2022 10:11

Re: Eunice & Franklin

Salome schreef:
MissBitchy schreef:Wat een ellende met alle lekkages, zelfs in gloednieuwe huizen.

Hier is het helaas ook raak. Heel de vloer van m’n bijkeuken sopt als een malle als ik er overheen loop; veel water eronder dus. En lekkage in de muur. Daar had ik vorig jaar ook al eens last van en dat zou toen van de buitenmuur komen… Nu precies dezelfde plek en komt het dus vanaf de grond 😭

Loopt daar dan geen riolering onder die stuk is?


Goed dat je het zegt, ik zal het noemen als ik eindelijk de woningstichting te pakken krijg. Ik bedenk me hierdoor dat er aan het einde van onze steeg al jaren een verzakking bij de put zit. Maar wat doet ws? Elke keer weer vol gooien met zand! I.p.v. de oorzaak aanpakken. Grote kans dat het gevolg zich nu dus in mijn bijkeuken uit 😭
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Feb 2022 10:47

Re: Eunice & Franklin

Oh wat naar voor iedereen, ik heb er echt geen worden voor. Wat geeft lekkage veel stress!

Toen wij gisteren naar bed gingen druppelde het water vanaf het plafond op ons bed. Vanochtend zijn de stoppen eruit geslagen doordat het water in de plafondlamp op ons slaapkamer liep. De keuken zit blijkbaar ook op deze groep want die lag er ook uit (inclusief 2 vriezers), net als onze warmtepomp. Mijn man heeft de lamp in de slaapkamer eraf gehaald, dus de stroom doet het voor nu weer.

Ik heb gebeld met het bedrijf wat gisteren al langs zou komen om het dak te herstellen. Ze begrepen de noodzaak en zijn als het goed is nu onderweg naar ons.

Wat een ellende. Sorry voor mijn geklaag en wil dit topic ook niet helemaal overnemen. Maar het is zo fijn om mijn verhaal even te kunnen delen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 21 Feb 2022 11:39

Re: Eunice & Franklin

Oh Lady je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor. Ik zou de ogen uit mijn kop janken denk ik, net alles nieuw, net verhuisd en nu dit. En zelfs met slapen last ervan. Sterkte en ik hoop dat het bedrijf jullie goed kan helpen vandaag!

Maple, wat balen dat er bij jullie ook zoveel blijft lekken. Heb jij een open insta account ivm je huis of dat niet? Ik was wel benieuwd naar je foto's.

MissBitchy, wat balen van de vloer!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Feb 2022 12:31

Re: Eunice & Franklin

Eens met Viva. Ik zou alleen maar janken. Wat een ellende
2016
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 21 Feb 2022 13:35

Re: Eunice & Franklin

Lady, voel je alsjeblieft niet schuldig.
Ik zou ook moeten huilen als mij dit zou overkomen.
Heel veel sterkte ermee.

Maple, ik heb je stories op Instagram gezien.
Wat een ellende. Ook jullie veel sterkte met de situatie.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 21 Feb 2022 14:39

Re: Eunice & Franklin

Oh wat ontzettend veel lekkages😭 bij ons onweerde het gisteravond en de bliksem is in een boom bij ons achter geslagen. Zo blij dat het daar was en niet in ons huis ofzo!
⁠♡♡♡
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers