Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spannende keuze?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mrt 2022 15:20

Re: Spannende keuze?

Nee in heel ons dorp is maar één school die vso heeft vanuit de kinderopvang aan de school. En er is geen vso die de kinderen brengt naar school. Vrienden van ons overwegen ook hun kind te wijzigen naar die school ivm de enige vso mogelijkheid.
Onze school heeft dat niet met de kinderopvang waar de bso / psz zit. Her zal wel net aan gaan, om 8.15 gauw zoontje droppen en dan door. (en dochter al voor die tijd brengen dan) maar krap is het wel. Ik hoop idd dat ze bij dat kantoor niet strict aan 9 uur vast houden.
Als m'n man herstelt is zal hij dat wel kunnen doen hoor, die dagen. Hij is normaal rond 8 uur al op z'n werk maar gaat dan wat later.

Hij staat idd op de wachtlijst voor bso, zowel aan school als andere locatie.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 24 Mrt 2022 15:43

Re: Spannende keuze?

Ik weet niet wat voor baan het is maar bij mij moet ik het bijvoorbeeld helemaal zelf weten hoe laat ik kom. Er zijn natuurlijk wel office hours maar als ik liever later begin, omdat ik bijv. kinderen moet wegbrengen: succes ermee. Komt vast goed!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mrt 2022 15:49

Re: Spannende keuze?

+
Laatst gewijzigd door Marin op 30 Mrt 2022 16:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Mrt 2022 17:53

Re: Spannende keuze?

Wanneer hoor je meer?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mrt 2022 18:02

Re: Spannende keuze?

Eind volgende week!
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 24 Mrt 2022 21:38

Re: Spannende keuze?

Duurt lang! Spannend!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem327

Bericht 02 Apr 2022 20:29

Re: Spannende keuze?

Ik vind dit een interessant onderwerp. Leuk om teug te lezen hoe jullie erin staan.

Voor mij en mijn man is het in zoverre een andere situatie dat wij beiden een baan hebben en beiden voor onze kinderen zorgen. Onze kinderen zijn altijd maar 2 dagen naar het kdv gegaan, omdat wij allebei een dag hebben ingeleverd en maar 32 uur werken in de week.

Ik vond het eerst moeilijk om mijn kind weg te brengen, maar toen ik eenmaal over die eerste drempel heen was, begon ik in te zien dat het kdv erg goed voor mijn kinderen was. Ze hebben daar zo ontzettend veel geleerd, vooral over de omgang met andere kinderen. Ook de activiteiten en de leidsters hebben een positief effect gehad op de grote variatie van wat ze allemaal hebben geleerd. Zelf had ik dat nooit kunnen aanbieden.

Zeker vanaf een jaar of 1 vond ik het kdv van grote meerwaarde op de (sociale) ontwikkeling en zeker niet iets waar ik me schuldig over heb gevoeld. Het heeft de overgang naar groep 1 voor beide kinderen makkelijk gemaakt. Ze kenden de structuur al, waren flexibel als het ging om verschillende volwassenen (die het net anders doen) en konden functioneren in een groep kinderen.

We zijn bij beide kinderen in het begin wel lang thuisgeweest. Ik het eerste half jaar en mijn man heeft daarna nog een paar maanden verlof opgenomen om de overgang voor mij naar werk makkelijker te maken. Pas toen de kinderen 9 maanden waren zijn ze voor het eerst gaan wennen bij het kdv en zijn ze naar opa en oma gegaan. Op deze manier vond ik het goed te doen om privé en werk te combineren.

Ik vind jouw worsteling met het moederschap zeker geen luxeprobleem, Marin. Het klinkt alsof je er behoorlijk alleen voor staat en dat je daardoor het gevoel hebt klem te zitten. Ik denk dat het je goed zal doen om meer hulp te aanvaarden, bijvoorbeeld ook van je schoonouders en een professionele opvang. Met je man zou ik goed in gesprek blijven over zijn rol, want als jij een baan aanneemt, dan heeft dat ook consequenties voor hem. Het kan niet zo zijn dat alleen jij voor alles opdraait.


Durf ruimte in te nemen voor jezelf en je dromen en ambities, dan heb je straks weer nieuwe energie en dat zal afstralen op je zelfvertrouwen, eigenwaarde en indirect op je kinderen en je relatie.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron