Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spannende keuze?

<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 13 Feb 2022 10:13

Re: Spannende keuze?

Hier wisselt ook dat per gastouder. Ik denk dat Tabbie vooral bedoelt dat het goed is om je al op voorhand al op in te stellen, dat het ook mogelijk is dat de opvangsoort of locatie van je keuze misschien geen optie is, maar er wellicht nog andere opties zijn.

Nu scheelt het natuurlijk bij een zwangerschap wel dat het nog een flinke tijd duurt voor je opvang nodig hebt. Bij een nieuwe baan heb je zsm de opvang nodig. Gewoon even info inwinnen. Dat ze niet zo 1, 2, 3 kunnen aangeven hoe lang de wachtlijst is, is overigens logisch! Dat is voor iedere aanvraag/leeftijd weer een andere puzzel. Maar als er plek is, zou ik die direct pakken. Geeft de kinderen ook de tijd om te wennen.
Laatst gewijzigd door Anoniem329 op 13 Feb 2022 10:16, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Feb 2022 10:13

Re: Spannende keuze?

Marin schreef:Ik vind jouw apen en beren altijd zo lief Lady. Dat wilde ik even zeggen. En fijne reactie met ook concrete dingen, daar houd ik van.

Tabbie, ja daar zijn dan mindere wachtlijsten? Het komt idd vast wel goed one way or the other.

Mijn beste vriendin en haar partner hebben een vergelijkbare situatie met de jouwe Marin. Eigen bedrijf, man veel aan het werk en financieel staan ze er goed voor. Zij hebben jaren een oppas aan huis gehad. Dat vonden ze zó fijn. Deed ook gelijk huishouden, ging met de kids naar zwemles etc. Misschien is dat toch de moeite van het overwegen waard.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Feb 2022 10:16

Re: Spannende keuze?

Ja! Met het idee dat ik een eigen bedrijf vanuit huis zou runnen vond ik dat niet zo aantrekkelijk maar met een baan buitenshuis (of hybride) wel meer. Wat zou nou een manier zijn om zo iemand vinden die je echt kan vertrouwen?
Mijn moeder deed dat jarenlang tussen de zorg voor haar eigen en stiefkinderen in en haar kleinkinderen nu. Maar dat ging via via omdat iedereen in het dorp haar kent.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 13 Feb 2022 10:17

Re: Spannende keuze?

Dat lijkt mij ook een hele fijne optie inderdaad. Geen al te grote verandering voor de kinderen, en omdat je toch je eigen boodschappen in huis hebt, waarschijnlijk ook geen grote kans dat het mis gaat met de allergie van jullie dochter.
Nu wil ik niet zeggen dat ze op een opvang meteen een groot risico loopt, maar je snapt vast wat ik bedoel ☺️.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Feb 2022 10:21

Re: Spannende keuze?

Ja dat is zeker een geruststellende factor, Saga. Hoe minder mensen, hoe minder kans op foutjes. Waarmee ik idd niet zeg dat ik een kdv niet zou vertrouwen hoor. Maar bij de sportschool opvang zeg ik het er ook elke keer bij als er weer iemand anders zit.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Feb 2022 10:22

Re: Spannende keuze?

Marin schreef:Ja! Met het idee dat ik een eigen bedrijf vanuit huis zou runnen vond ik dat niet zo aantrekkelijk maar met een baan buitenshuis (of hybride) wel meer. Wat zou nou een manier zijn om zo iemand vinden die je echt kan vertrouwen?
Mijn moeder deed dat jarenlang tussen de zorg voor haar eigen en stiefkinderen in en haar kleinkinderen nu. Maar dat ging via via omdat iedereen in het dorp haar kent.

Via via denk ik inderdaad. Het was echt zo’n lieve vrouw van eind 50 ofzo. Ze waren heel blij met haar. Eens wat gesprekjes aanknopen bij het schoolplein en balletjes opgooien. Wie weet wat voor tips je dan krijgt.

Of wellicht via een officieel oppasbureau ofzo?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Feb 2022 10:25

Re: Spannende keuze?

Saga schreef:Dat lijkt mij ook een hele fijne optie inderdaad. Geen al te grote verandering voor de kinderen, en omdat je toch je eigen boodschappen in huis hebt, waarschijnlijk ook geen grote kans dat het mis gaat met de allergie van jullie dochter.
Nu wil ik niet zeggen dat ze op een opvang meteen een groot risico loopt, maar je snapt vast wat ik bedoel ☺️.


Ik denk idd dat dit je erg veel rust gaat geven.
De enige reden dat ik het werken goed kan combineren met T, is omdat mijn man 2 dagen thuis werkt. Hij brengt en haalt T dan en is bereikbaar voor school. De andere dag doen mijn schoonouders.
Als ik het of zelf zou moeten doen naast mijn werk of compleet afhankelijk zou zijn van BSO etc dan zou ik dit niet kunnen.
Zeker nu in corona tijd heeft mijn man enorm veel moeten opvangen. Want ik kan niet thuiswerken.
Ik zou in jouw geval dus zeker oppas aan huis willen. Bespaart je veel stress.
2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Feb 2022 10:33

Re: Spannende keuze?

Wij hebben een tijdje een gastouder aan huis gehad, gewoon via het gastouderbureau. Ze deed ook dingen in huis maar ik werd daar ontzettend kriebelig van. Niet de juiste match denk ik 🙈 Maar dat kan dus ook.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem327

Bericht 13 Feb 2022 10:36

Re: Spannende keuze?

Wij hebben tegenwoordig ook 1 dag per week oppas aan huis ipv bso omdat de kinderen dat fijn vinden, dan kunnen ze met hun vriendjes spelen. Wij hebben haar dacht ik via Sitly, ze is student. Heel prettig! Bij ons hoeft ze verder niets te doen behalve ‘er zijn’ maar ze gaat wel vaak ongevraagd de vaatwasser uitruimen enzo.
Enige nadeel is dat het minder steady is dan bso, ze kan ziek zijn, vakantie, rooster verandert, etc. Daarom doen we het maar 1 dag.

Goed idee trouwens om ook naar vacatures te kijken waarin je zelf niet direct les geeft Marin, en idd heb je daar ook bij de uni geen phd voor nodig 😆
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Feb 2022 10:48

Re: Spannende keuze?

Sitly gebruiken wij idd ook voor de avond oppas. Zal eens kijken en naar echte gastouderbureaus. Goed om alle opties te onderzoeken. En idd bij een enkele gastouder zitten ook nadelen, dat zal je wel houden. Dank jullie wel!
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Feb 2022 12:10

Re: Spannende keuze?

Ja er zitten idd wel wat nadelen aan een gastouder. Die van ons wilde namelijk iedere kinder vakantie vrij. Wij konden dat zelf niet dus zaten altijd in de problemen met bijv 2 weken kerstvakantie en 2 weken meivakantie. Ze nam erg veel vrij. En natuurlijk in de zomer wilde ze net andere weken dan wij weg gingen.
Ik was wel blij dat die tijd er opzat. Dus ik zou daa wel goede afspraken over maken.
Als ik van tevoren had geweten dat ze 7-9 weken per jaar vrij wilde had ik het niet gedaan.
2016
<<

Pitty

Bericht 13 Feb 2022 13:12

Re: Spannende keuze?

Ik sluit me helemaal aan bij Lady, ga gewoon lekker solliciteren op een baan die je leuk lijkt. Alleen al het voeren van sollicitatiegesprekken is al een begin om uit je bubbel te stappen.

Ik werk zelf 20 uur in de week, en dat vind ik ook meer dan genoeg. Ik zou wel meer willen, maar dat gaat ten koste van ons gezin. Nou heb ik ook wat meer kinderen, maar soms moet je gewoon tevreden zijn met een kleine baan zodat je later altijd iets anders kan doen, zonder een enorm gat in je cv.
<<

Pitty

Bericht 13 Feb 2022 13:12

Re: Spannende keuze?

En, zou een baan bij m r c h a d d iets zijn?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 13 Feb 2022 13:34

Re: Spannende keuze?

Ik heb je openingspost gelezen en ik begrijp wel dat als je de spil bent in het gezin het een enorme stap kan zijn om te gaan werken.

Op je vraag: wat als kdv plekje heeft en geen baan: kun je het financieel dragen wanneer je dochter wel gaat? Jij meer rust om een baan te zoeken of gewoon eens tijd te hebben voor jezelf. Ook niks mis mee.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 13 Feb 2022 14:24

Re: Spannende keuze?

Pitty schreef:En, zou een baan bij m r c h a d d iets zijn?


Is dat niet volledig vanuit huis?

Mij lijkt het wat iemand anders al aangaf dat juist het fysieke contact met anderen juist is waar je naar op zoek bent.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Feb 2022 14:29

Re: Spannende keuze?

Jip, ja wellicht dat het in de praktijk zo zal gaan met opvang en nog geen baan maar het is niet de intentie, niet echt de bedoeling om meer geld aan opvang uit te geven zolang er nog niks extras bij komt. Daarmee vind ik idd niet dat ik voor de opvang werk, maar ergens moet wat balans vandaan komen natuurlijk.

Ik kende het niet Pitty. Heb het even gegoogled. Kantoor zit in Groningen, dus dat is te ver weg hoewel een dergelijke functie me best leuk lijkt. Zo'n coach zelf lijkt me niet echt wat. Was ook te vaag qua informatie, is dat dan onder schooltijd? Of ook tijdens huiswerktijd? Vanuit huis? Ze vragen het niveau van universitaire studenten.
Klinkt eerlijk gezegd niet als iets wat ik nu passend zou vinden, ook met het oog op júist het huis uit komen. Vijftien jaar geleden tijdens m'n studie wel, toen gaf ik ook veel bijles als bijbaan. Maar dat vind ik dan voor nu wel weer iets te laagdrempelig.
Maar een dergelijk concept op een hoofdkantoor zou ik denk ik wel leuk vinden hoor dus snap waarom je hierbij aan me dacht.

Overigens een side track vraag: Heb je het boek'is het al zeven uur' intussen uit? Wat vond je er van? De dilemma waar zij mee zit lijkt echt heel erg op de mijne. Ik schreef eerder dat ik het boek maar zo zo vond maar kwam ook beetje door de confrontatie. En ze komt ook nog eens uit de stad waar ik bij woon dus het kindercafe waar ze over schrijft ken ik en de muziekles waar ze over schreef is degene die ik doe met dochter. Dat vond ik wel lollig. En heb wel aardig contact met haar gehad hierover. Dat wilde ik iig steeds zeggen tegen je en ben benieuwd wat jij nou van 't boek vond.

Ik ben lekker lijstjes aan het maken van kdv's etc. Heb wel goede moed gekregen door jullie. Thanks! Als er updates zijn laat ik natuurlijk weten!
Let's discover the world together.
<<

Pitty

Bericht 13 Feb 2022 15:40

Re: Spannende keuze?

over die werktip: ik meende dat zij wilden uitbreiden naar heel NL, of iig de Randstad. Ik moest aan je denken omdat het veelal digitaal is (je KLM tijd) en gerelateerd aan het onderwijs, maar niet direct voor de klas.

Volgende werktip: steek even wat tijd in LinkedIn. Ik weet niet of je dat al doet, maar zo ben ik ook al een paar keer benaderd om van baan te switchen. Of gewoon lekker bijlezen en op de hoogte zijn wat er allemaal speelt in jouw interessegebieden.

En ja, ik heb het boek uit. Eeeenorm herkenbaar. Ik heb ook zo vaak mezelf de vraag gesteld: zou ik niet gewoon thuisblijven tot ze naar school gaan? Uiteindelijk niet gedaan, het zou financieel kunnen toendertijd maar nu ben ik wel erg blij dat we het niet gedaan hebben. Anders hadden we nu niet in ons nieuwe huis kunnen wonen.
Toen L was geboren, heb ik zijn eerste jaar 32 uur gewerkt, met 2 uur reistijd per dag. Ik ga het nooit meer doen. Die 32 uur misschien wel, maar die reistijd nooit weer. Ik merk juist nu L in de brugklas zit, ik best veel tijd besteed aan het overhoren van huiswerk. Dat is per kind natuurlijk verschillend, maar ik ben blij dat ik hem kan helpen en dat kan ik niet als ik meer dan 20 uur werk per week. Ik heb daarnaast ook nog hobby's en zit in het bestuur van de turnvereniging dus daar gaat ook tijd naar toe. Beetje huishouden en dan is 20 uur de max voor mij.
<<

Pitty

Bericht 14 Feb 2022 11:30

Re: Spannende keuze?

Is eventueel I V I O nog iets?

Ik kom nu wel steeds aanzetten met online onderwijs. Daar kun je 'kritiek' op hebben, als je thuiswerkt kom je nog steeds niet uit je bubbel. Maar thuiswerken is een blijvertje en misschien juist fijn als je thuiswerken en op locatie werken kunt combineren.

En ik weet dat je ook eens een tijd een cursus Spaans hebt gevolgd. Is het ook een idee om zoiets weer op te pakken, een talencursus? En dan op locatie? Dan ben je ook weer even het huis uit, hebt contacten en wellicht een opstapje om weer ergens aan de slag te gaan.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Feb 2022 11:39

Re: Spannende keuze?

Je hebt het er over om eventueel weer terug te gaan kijken voor het onderwijs. Momenteel hebben veel scholen NPO-gelden gekregen om achterstanden weg te werken. Eigenlijk geef je dan binnen de school extra ondersteuning/bijles aan leerlingen die achterstanden hebben. Je kan voor het komende schooljaar misschien hier naar gaan kijken ( in 2022-2023 zijn die gelden er ook nog). Je werkt dan wel binnen een school, maar je hebt minder eindverantwoordelijkheden. Je werkt in kleine groepjes leerlingen, maar wel in een team.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 14 Feb 2022 13:57

Re: Spannende keuze?

Als jij echt een leuke functie ziet, kun je het altijd proberen als de uren niet aansluiten. Ik zag een fantastische functie voor 40 uur en heb in mijn brief aangegeven dat ik 32 uur beschikbaar was. Ik kreeg daarop een reactie dat ze zeker interesse hadden gehad maar 32 uur helaas niet genoeg was. Jammer! Maar vervolgens heb ik gesolliciteerd op een functie voor 37,5 uur en heb daar tijdens mijn sollicitatie aangegeven dat mijn voorkeur 32 uur was maar ik eventueel wel meer kon werken (ik wilde heel graag bij dit bedrijf werken). Ze waren zelf ook enthousiast over 32 uur want ik werd eigenlijk vooral als extra aangenomen dus het scheelde hun toch weer wat geld. De opvang had ik toen nog niet rond want er was op 1 dag in de week die ik nodig had geen plek. Wat een paniekvoetbal was dat :palm:. Maar ook dat kwam na een half jaar goed. Dus ik ben echt blij dat ik toen naar mijn moeder geluisterd heb om het toch te doen. Was het niet gelukt dan had ik het in ieder geval geprobeerd (ik was werkzoekende op dat moment dus had niks dat ik er voor achter liet).

Ik zou verder niet echt het nut zien van een coach. Tenminste, het hangt er wellicht vanaf wat voor coach maar er is op dit moment zo'n wildgroei aan coaches dat ik daar gewoon erg argwanend tegenover sta. Je kunt daar tegenwoordig al een papiertje voor halen in de supermarkt volgens mij.

Ik begrijp een beetje uit de reacties hier dat je man blijkbaar zodanig goed verdient dat werken waarschijnlijk betekent dat je werkt voor de opvang. Maar die opvang gaat ook een keer voorbij, vergeet dat niet. Je knippert met je ogen en je bent zo 10 jaar verder. Komen de kids zelf uit school etc. Het kan dus echt geen kwaad te investeren in een leuke functie/ leuk bedrijf. Ook qua onafhankelijkheid zou ik echt echt niet een al te groot gat in mijn cv willen slaan.
Leuk dat hij genoeg verdient maar wat als hij er morgen vandoor gaat met de buurvrouw? Dan kun je beter een baan hebben, al is het maar voor 3 dagen die je dan eventueel uit kunt breiden. Dus tja, werken voor de opvang klinkt in mijn oren wel krom want dat doet hij dan net zo goed. Je werkt aan je onafhankelijkheid, je toekomst en je sanity zou ik zeggen :P

En de opvang, ach, ik zou me daar echt niet te schuldig over voelen. Mijn dochter ging altijd al trappelen van blijheid in mijn draagzak als we daar aan kwamen lopen. Ze zal ongetwijfeld weleens niet op tijd getroost zijn maar dat gebeurde thuis net zo goed als ik even moest douchen bv ;). Daar tegenover staat dat ze zo onwijs veel heeft geleerd daar en ik heb ook echt veel gehad aan de adviezen die ik op het KDV kreeg (beter dan het CB pfff). Ondertussen was ik aan het werk. Het nam echt een deel van de mentale load weg die sowieso 100% op mij neer kwam. Ik moest wel lachen om je opmerking over dat je moet terug lezen in schriftjes hoe de dag van de kinderen was. Ik heb nog nooit zo'n schriftje gezien. Er was wel een overdracht als ik haar kwam halen maar dat was ook vaak gewoon van "alles ging goed vandaag!" Mijn oma zei altijd "Kinderen heb je nooit voor jezelf, loslaten begint al zodra ze geboren zijn". En dat heb ik altijd in mijn achterhoofd want zo is het wel. Dus wat zij overdag allemaal op de opvang doet, leuk om in grote lijnen te horen hoor maar ook niet onoverkomelijk om het niet te weten. Straks gaan ze naar school en heb je ook geen idee.

Verder dacht ik overigens dat je als je voor jezelf werkt, je dat wellicht kunt doen dat je man thuis is en dan dus geen opvang hebt. Maar ik weet niet wat voor werk het is dus wellicht is dat niet mogelijk.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Feb 2022 20:36

Re: Spannende keuze?

Dank je voor je uitgebreide reactie DronkenTaart! Fijn ook dat je dat zei van dat de opvang zo voorbij is. Sterker nog. Dochter gaat nog maar 2.5 jaar naar het kdv dan op z'n langst en dan al naar school. Dus in perspectief is dat inderdaad echt niks.

Pitty, dat moest ik even googlen. Ben beetje te moe om te er diep in te duiken maar zal het op m'n zoeklijstje zetten.

SillyOne, hoe kom je achter zoiets waar ze mensen zoeken? Ik heb dat nog nergens zien staan.


Ik realiseerde me vandaag trouwens wel dat dochter gewoon al sinds haar geboorte ingeschreven staat voor de peuterspeelzaal voor drie ochtenden in de week vanaf dat ze 2 is, dus over ongeveer een half jaar. Stel dat het allemaal handig uit komt, zou ze ook gewoon daar naar toe kunnen in de ochtend en dan in de middag met een oppas thuis. En daar heeft ze dus iig een plekje over een half jaar dus dat is iig een mogelijkheid (en ik zou het stiekem heel erg jammer vinden als ze niet daar naar toe gaat).

Verder staat er dus daadwerkelijk een vacature uit bij een bedrijf waar ik een open sollicatie naar wilde sturen. Dat is dus extra fijn maar ook spannend. En voel nu ook extra druk haha, dat ik het NU allemaal geregeld wil hebben. 🙈
Let's discover the world together.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 15 Feb 2022 01:26

Re: Spannende keuze?

Marin, ik heb verder weinig toe te voegen (late to the party) maar wilde je wel nog even veel succes wensen, ik kan me voorstellen dat het voelt als een spannende keuze en ik gun je een leuke baan, en dat je over een tijdje hierop terugkijkt en denkt "YES! Gelukkig heb ik die stap gemaakt!". Ik duim voor je!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Feb 2022 10:16

Re: Spannende keuze?

Marin schreef:SillyOne, hoe kom je achter zoiets waar ze mensen zoeken? Ik heb dat nog nergens zien staan.



Meestal staat het in de vacature, maar ik verwacht dat de vactures die nu vrij komen niet gericht zijn op NPO uren, omdat deze al vervult zijn en je nu toch te maken krijgt met langdurige zieken of uitval waarbij ze iemand zoeken om regulieren lessen over te nemen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 15 Feb 2022 12:43

Re: Spannende keuze?

Ik heb niet alles gelezen dus excuus als ik in herhaling val. Ik wou iig even zeggen dat ik - luxe probleem of niet- de struggle hiermee heeeel goed snap. Er zijn zoveel wat-als factoren. En het is ook gewoon echt heel lastig vanuit ‘niets’ te beginnen, want dan overzie je gewoon niet alles. Van baan naar baan is makkelijker in die zin. Ik herken struggle op ander vlak dat ik soms twijfel of ik een nieuwe baan moet zoeken, soms juist twijfel of ik niet minder uren moet gaan werken (zodat 1 dag minder bso) en nou alle wat-als-en daar tussen. Waardoor er in de praktijk vooralsnog niks verandert en het bij twijfelen en nadenken blijft. ;)

Is het niet een idee om eerst de opvang goed te regelen. Dat je daar iig goed gevoel bij hebt dat je kinderen zeg 2 of 3 dagen id week ergens goed terecht kunnen (zo’n oppas aan huis geen slecht idee denk ik dan in jullie geval!). En dan vanuit díe situatie dan verder kijken naar wat je wilt met werk? Dan hoef je niet alle onzekere aspecten in 1x op te lossen.

(En ja t voelt vast zonde om een oppas te nemen als je zelf nog fulltime thuis bent, maar ik denk wel dat het een goede tijdelijke tussenstap kan zijn!)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Feb 2022 13:05

Re: Spannende keuze?

Wat een lieve reactie Sophie! Fijn dat het, ook al is het een wat andere situatie, herkenbaar is.

Ja het gaat niet echt te plannen zijn ben ik bang wat er eerst komt. Maar het komt vast hoe dan ook wel goed. Topic helpt daarbij ook bij!
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers