Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Broodje hamburger

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Feb 2022 12:44

Broodje hamburger

Volgende week heb ik broodjes hamburger op het menu staan. Voor ons met een beyond burger en voor de kinderen gewone runderhamburgers.
Wij gebruiken altijd de bakkersbollen (volkoren of wit) voor de broodjes, die vind ik lekker, zeker wanneer je ze even toast.

Ik vind 't altijd lastig te bedenken wat lekker op of bij de hamburger is. Nu ga ik iig een rode ui en tomaat relish maken maar zoek nog wat extra's. Wat voor dingen vinden jullie lekker op hamburgers (met name als je ze zelf maakt maar tips uit restaurants zijn ook welkom).

We eten af en toe ook visburgers, daar vind ik zelfgemaakte remouladesaus heel lekker bij.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem330

Bericht 11 Feb 2022 12:47

Re: Broodje hamburger

Nou niet heel culinair, maar ik vind een plakje cheddar, augurk en gebakken uitjes (van die krokante) lekker.

Mijn vriend doet er altijd chedder, bacon strips, ui (tegelijk bakken met de hamburgers) en een gebakken ei op.

En nu heb ik zin in een broodje hamburger.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 11 Feb 2022 13:20

Re: Broodje hamburger

Blauwschimmelkaas, zongedroogde tomaten en avocado zijn ook lekker weet ik uit ervaring.

Die Beyondburgers zijn echt geweldig ook!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 11 Feb 2022 13:41

Re: Broodje hamburger

Je kan ook bij goede hamburgerrestaurants kijken voor inspiratie! Ik vind iets van kaas (brie, blauwschimmel), bacon, avocado en uit lekker.
<<

Anoniem334

Bericht 11 Feb 2022 13:43

Re: Broodje hamburger

Wij zijn echt heul basic, maar doen gewoon als we echt makkelijk er vanaf maken alleen ui. Of ui met champignons ofzo.
En als we uitgebreider doen haal ik sla, tomaat, augurk, kaas, bacon... En dat dan in bakjes op tafel zodat iedereen kan kiezen wat en hoeveel.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Feb 2022 14:02

Re: Broodje hamburger

Ik wissel vaak af met verschillende burgers, broodjes en toppings.
Broodjes bijv:
- Bolletjes
- Italiaanse broodjes (zelf afbakken of vers)
- Hamburgerbroodjes

Burgers:
- vega burgers van de Appie
- Beyond burger
- Ereburger
- Kabeljauwburgers

Toppings:
- ijsbergsla
- tomaat
- gebakken ei
- gekarameliseerde ui
- boston gurka
- cheddar/plakje kaas/mozzarella
- avocado
- groentepuree (minoes had laatst een lekkere gepost van doperwtjes).
- ik vergeet nog veel denk ik haha!

sausjes:
- hamburgersaus (vaak hebben we nog een lekkere uit Zweden)
- zelfgemaakte sausjes op basis van yoghurt (met kruiden etc)
- etc
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem327

Bericht 11 Feb 2022 14:06

Re: Broodje hamburger

Jalapeno slices! En guacemole. In plaats van een plakje kaas zou je ook een kaassausje kunnen maken. En kimchi is ook lekker erbij. Niet alles tegelijk denk ik.
En dan te bedenken dat ik dit vrijwel nooit eet :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Feb 2022 14:58

Re: Broodje hamburger

Hmm lekker allemaal! Ik zou idd wel jalapeño slices toe kunnen voegen aan de rode ui en tomaten relish. Die slices heb ik toevallig toch besteld.
Bacon is ook super lekker ja maar wel ongezond. Maar lust zoontje ook dus misschien bestel ik dat er toch nog wel bij.

Oh ja, sausjes! Ik maak vaak knoflooksaus op basis van yoghurt. Ook bij falafel enzo maar ook goed inzetbaar bij burgers.

Blue cheese is één van mijn go to burger toppings. Sowieso het lekkerste ooit.
Let's discover the world together.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 11 Feb 2022 17:58

Re: Broodje hamburger

Oh dit topic doet me herinneren dat ik zag dat Valess volgens mij vega kroketburgers heeft. Die wil ik proberen.

Ananas of mango op een burger vind ik ook lekker. En dan met sla en saus en kaas. Beetje Hawaï achtig.
<<

Anoniem327

Bericht 11 Feb 2022 18:02

Re: Broodje hamburger

Gympie schreef:Oh dit topic doet me herinneren dat ik zag dat Valess volgens mij vega kroketburgers heeft. Die wil ik proberen.



Heb ik deze week gegeten! Niet op een broodje, maar gewoon als vleesvervanger bij de AG. Lekker vond ik, beetje zout en daardoor echt wel snackachtig, maar prima van smaak. Op een broodje wordt het echt de McKroket denk ik!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Feb 2022 19:41

Re: Broodje hamburger

Ja echt Holden? Is de smaak zo vergelijkbaar? 🤩
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 11 Feb 2022 19:41

Re: Broodje hamburger

Mijn favoriet is niet gezond maar ach.
Op een Italiaanse bol. Met ijsbergsla tomaat ui bacon cheddar en gebakken ei 😋😋
Als sausje alleen heel simpel beetje mayo en ketchup door elkaar. En t liefst naturel ribbelchips on the side als we toch bezig zijn, maar in de praktijk heb ik er vaak alleen een salade bij.

Een Kipkrokant schnitzel (of de vega variant daarvan) vind ik ook lekker op een broodje. Die dan vaak wel op zo’n bruin zacht bolletje. Met ijsbergsla, komkommer, tomaat en een honingmosterdsausje. En wat parmezaan.
<<

Anoniem323

Bericht 11 Feb 2022 21:39

Re: Broodje hamburger

Sla, tomaat, komkommer, ananas zilveruitjes, gekookt ei, mayo en ook nog wortels heel dun gesneden. En dan op een zacht broodje met een gepaneerde hamburger. Zo haal ik hem het liefst bij de afhaal, hier mogen ze mij voor wakker maken, guilty pleasure! Nu krijg ik er weer zin in!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Feb 2022 21:49

Re: Broodje hamburger

Die was ik nog vergeten Sophie! Vega kipschnitzels eten we ook vaak als burger. Superlekker.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Feb 2022 21:52

Re: Broodje hamburger

Zo lekker allemaal! Alleen die ananas vind ik discutabel, hoewel ik me wel goed kan voorstellen dat dat bij een pittige burger heel goed kan werken. Food for thought. :angel:

Ik heb alleen steevast het gevoel dat ik te weinig groenten eet als ik een burger eet. Er past gewoon te weinig op om het echt voedzaam te maken, dus dan eet ik er nog sla naast bijvoorbeeld.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem323

Bericht 11 Feb 2022 21:54

Re: Broodje hamburger

Ja dat heb ik ook marin maar bij ons is het dus echt ipv friet met snack bijvoorbeeld. Af en toe pakken wij er bakje friet bij die we dan delen. Maar het is dus niet nog naast een andere ongezonde maaltijd in de week.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 11 Feb 2022 22:01

Re: Broodje hamburger

Wat ook lekker is in champignons bakken, knoflook en uitje meebakken en dan pindasaus en gebakken uitjes (die harde) erover
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 11 Feb 2022 22:16

Re: Broodje hamburger

Ow ik had van de week de Beyondburgers, mijn man kwam binnen toen ik aan het koken was en vroeg wat er zo zuur ruikte. Ik vond het zo enorm stinken! Die geur stond me zo enorm tegen, mijn man proefte en vond de smaak prima, ik nam een hap en vond de smaak ook ok, maar de geur zo vies dat het me helemaal tegen stond en ik een broodje ei gegeten heb. Ow zo vies, helaas.
(mijn man heeft beide burgers op vervolgens en is er niet ziek van geworden of zo dus het was wel gewoon goed).

Ik vind gekarameliseerde rode ui met wat balsamico, bruine suiker en water uren laten pruttelen echt heel lekker op een burger.

En inderdaad blauwe kaas, ik eet het calorie technisch bijna nooit in die combinatie maar ik vind het echt heerlijk!
En een beetje truffelmayonaise onder de hamburger doet het wat mij betreft ook altijd goed. Net als een gebakken ei bovenop het “ vlees”.

Ik maak ook weleens een soort van “thema burger”, bijvoorbeeld een Mexicaanse burger ( AH heeft jalepenos burgers), met wat guacamole op het broodje, sla, uien, hamburger, tomatensalsa en mais ed.

En ik eet eigenlijk altijd 1 hamburgerbroodje met een burger er op en dan een salade er naast om vol te zitten. Friet er naast of zo iets kan natuurlijk ook maar dan wordt het meteen zo’n echt ongezonde maaltijd en dat vind ik niet altijd nodig.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 11 Feb 2022 22:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Feb 2022 22:19

Re: Broodje hamburger

Haha oh nee dat klinkt niet heel goed Minoes. Ik ben benieuwd. Misschien had ik toch een 4 pack gewone hamburgers moeten kopen voor de zekerheid en niet alleen voor de kinderen.

Oeh ja rode ui met balsamico. Zo lekker!
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 11 Feb 2022 22:24

Re: Broodje hamburger

Ow ik vind de kaasschnitzel van de AH ( vega) ook zo lekker met de rode ui met balsamico. Dat kan je ook prima op een broodje leggen en een lekkere “burger” van maken.

En in de categorie vega burgers vind ik de Boekoeloekoe burger ( heb ik al vaker reclame voor gemaakt hier), ook heel lekker. En dan met een honing mosterd achtig sausje, sla, knapperige gele paprika en een gebakken eitje.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Feb 2022 22:31

Re: Broodje hamburger

Ik doe nooit een salade ernaast want ik wil een burger gewoon met m’n handen eten en dan niet nog netjes een salade gaan eten met mes en vork haha. Daarom heb ik altijd gewoon een extra grote schaal rauwkost er los bij. Naast de schaal met ovenfrietjes 🤪
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 987

Geregistreerd: 22 Okt 2021 17:55

Bericht 12 Feb 2022 09:17

Re: Broodje hamburger

Ik snijd de vegaburger altijd door midden, dan maak ik er zeg maar twee dunnere cirkels van. Dan kan ik gewoon 2 broodjes eten qua kcal 😜 Geen gedoe met salades erbij, haha!

Ik vind een plakje cheddar, gebakken uien, augurk, sla, tomaat en een mix van mayo/bbq sauce lekker.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 12 Feb 2022 10:10

Re: Broodje hamburger

Deze hamburgers: https://www.okokorecepten.nl/recept/vle ... burger-amp

Nu draaien wij niet altijd zelf het gehakt, maar de saus is echt lekker voot op de hamburgers. Wij bakken er vaak nog een ei op.

Wat ik ook heel lekker vind, zijn hamburgers met pestomayonaise, mozzarella, rucola en (zongedroogde) tomaatjes
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Scheef

Bericht 13 Feb 2022 10:39

Re: Broodje hamburger

Lamsburger met knoflookyoghurt-muntsaus😍

Runderburger doen we heel verschillend: bacon, cheddar, oude kaas, kaassaus, jalapeno, augurk, relish, gebakken ui, gefrituurde ui, tortillachips, bbqsaus, curry, mayo, hamburgersaus, hotsauce, etc etc etc. Net wie waar zin in heeft.

Kipburger vaak met rode ui en joppiesaus.

Ik eeet het sowieso altijd in een slablad gewikkeld ipv broodje, maar ik doe voor de rest hier hamburgerbroodjes getoast, italiaanse bol, kwart turks brood, zacht bolletje.

Al met al afwisseling ;)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 13 Feb 2022 21:21

Re: Broodje hamburger

Jamie Oliver heeft een lekkere pittige mannenburger.

Zelf doe ik vaak:

Klassiek en simpel:
Rode ui
Bacon
Sla

Grieks: (niet altijd alles)
Olijven
Komkommer
Tzaziki
Feta
Sla

Italiaan:
Mozzarella
Tomaatjes
Beetje pesto
Sla

Bij kipburgers:
Avocado

En bij de sweet burger:
Gekaramiliseerde ui
Honingdressing
Sla
Bacon

Mexicaans:
Jalapenos idd
Salsa saus
Sla
En dan meestal een slappy Joe qua gehakt met taco kruiden
Nachos ernaast


Meestal hebben we 2 broodjes en dan die ik er niets bij. Hebben we 1 broodje dan zoete aardappelfrietjes of gewone frietjes. Of een lekkere rauwkostsalade.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers