Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote afvaltopic

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Jul 2022 10:28

Re: Het grote afvaltopic

Olivia schreef:Hier een ellendige week. -0,2 kg. En dat valt me mee. Ik lig momenteel ql 3 dagen plat door corona en heb de hele week niet kunnen zwemmen door allerlei zaken en nu dus quarantaine. Mijn menstruatie komt er ook aan, dat helpt vast ook niet.

En wat denk je van de hitte, je houdt veel meer vocht vast. Dus straks duik je vast ineens snel naar beneden. Beterschap!

Ik heb de weegschaal mee op vakantie 😄. Geeft me wat structuur. Ik geniet lekker maar kan het zo toch wat in de gaten houden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 22 Jul 2022 10:50

Re: Het grote afvaltopic

Wat fijn dat het lukt om een goede balans te houden, Lady! Dat hoop ik ook te kunnen op vakantie.

Ik heb deze week één slechte dag gehad qua snoepen. Ik had zoveel zin in snoep en heb het gewoon genomen. Daarna was het ook klaar. Qua eten lukt het me wel om goed te eten ondanks corona. Ik eet alleen veel waterijsjes (2 p.d.) omdat dat lekker voelt aan mijn keel. Vocht zou ook nog kunnen natuurlijk. Ach, niet aangekomen ben ik voor nu wel blij mee.
<<

Anoniem327

Bericht 22 Jul 2022 11:19

Re: Het grote afvaltopic

Zoals ik in het vorige topic al schreef, is het me gelukt om af te vallen. Ik weeg nu 57 kilo en daar ben ik tevreden mee. Toch mooi ruim 5 kilo afgevallen de afgelopen maanden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Jul 2022 22:16

Re: Het grote afvaltopic

Hier gaat het de afgelopen dagen lekker. Ik probeer alles te tracken en dat gaat goed. Sporten vorige week helaas maar 3x omdat een les niet doorging.

Vandaag een intensieve training die wel lekker was.
W-up
Kettlebell race dat is high plank kettlebell met beide handen aantikken door naar de volgende en dan een rijtje en weer terug in estafette

20 mountainclimbers en 20 airsquats beiden 2x

Toen 10 minuten touwtje springen en double unders proberen

40 kettlebell swings, 10 burpees light (zonder push up), 30 kettlebell swings, 10 burpees, 20 kettlebell swings, 10 burpees, 10 kettlebell swings

Daarna nog zo snel mogelijk met goede uitvoering
60 jumping Jacks
50x een plate lucht in vanaf squat
40 butterfly sit-ups
20 deadlifts
10 push-ups (incline)
5 pull-up negative.
2015 💙
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 26 Jul 2022 08:07

Re: Het grote afvaltopic

Poeh! Klinkt als een heftige training! Fijn dat je daar zoveel voldoening uithaalt en dat het werkt!

Ik heb zondag 15 min gelopen, gisteren 2x 10 minuten gefietst en nog ongeveer 10 minuutjes wat oefeningen gedaan. Vandaag voor het eerst echt weer naar buiten en vanavond ga ik naar mijn zwemtraining. Ik ben heel benieuwd.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 26 Jul 2022 13:12

Re: Het grote afvaltopic

Flinke training minx! Knap hoor.

Heb je ook nog last van Corona olivia? Succes met het zwemmen.

Ik ben vorige week begonnen met het plan en de eerste week me er 4 dagen volledig aangehouden en 3 dagen wat aanpassingen gedaan ivm een etentje met werk en dingen die ik nog in huis had. Was 1,1 kg afgevallen een stuk meer dan ik dacht de voorspelling is dat ik wekelijks 0,6/0,7 afval. Ik probeer alweer wat meer te lopen maar helaas speelt de conditie me af en toe wel parten. Maar gister 6000 stappen gehaald en dat was al weer een behoorlijke tijd geleden!

Het plan wat ik volg is heel goed te doen alleen soms schrik ik van de hoeveelheden die je moet eten moet er wel moeite voor doen om het allemaal op te krijgen
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 10 Aug 2022 20:18

Re: Het grote afvaltopic

Hoe gaat het met iedereen? Met mij gaat het goed ben inmiddels wat beter gewend aan het vele eten. Ben na 3 weken 2,7 kilo kwijt. Einddoel is voor nu 15 kilo. Lopen gaat inmiddels een stukje beter al blijft het lastig met de conditie als gevolg van Corona
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 12 Mei 2021 10:25

Bericht 11 Aug 2022 13:51

Re: Het grote afvaltopic

Inmiddels 7 weken verder na mijn aanrijding waarbij ik mijn bovenarm brak.
Het was nog even spannend of ik geopereerd moest worden, maar dat hoefde gelukkig niet.
Wel op vakantie gegaan en dat was goed te doen.
Op de ochtend dat we vertrokken woog ik 84,4 (in die twee weken thuis zitten en niks kunnen doen toch 2 kilo kwijt. ( in totaal 5,5)
Terug van vakantie 2,5 aangekomen viel mij best mee, toch lekker gegeten en lekker ijsjes gegeten. Eerste 2 weken nog niet echt aan het op letten. Maar nu gaat de knop weer om.

Ben nog niet aan het sporten of fietsen kan nog niet met arm kan wel lopen/ wandelen maar nog niet de motivatie gevonden.
Maar komt vast goed.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 13 Aug 2022 15:18

Re: Het grote afvaltopic

Hee Siem, lekker bezig! Wat balen dat je conditie zo slecht is geworden door corona. Ik hoop voor je dat het snel weer wat op peil is.

Hier gaat het wel goed. Ik sport/beweeg nog steeds dagelijks, eten gaat prima. Ene dag meer dan de andere dag, met deze hitte heb ik ook niet echt veel zin in eten dus dan eet ik wat minder. Eigenlijk dus gewoon naar behoefte, dat werkt goed voor mij. Gewicht is stabiel, kilo erbij sinds mijn laatste update hier, maar ik heb het idee dat mijn benen wel slanker zijn, dus daar kijk ik dan liever naar dan naar het cijfer op weegschaal. Vetpercentage is trouwens wel van 32 naar 27 :cheering: dus dat er iets gebeurt is wel heeeel duidelijk.

Oh ja en een vette baal want ik had al iets van 45 dagen achter elkaar m'n stappen gehaald en mijn Garmin geeft dat dan ook aan. En paar dagen terug begon hij ineens opnieuw. Echt, daar kan ik dus zó slecht tegen, heel m'n streak pleite.
Laatst gewijzigd door Giselle op 15 Aug 2022 09:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 15 Aug 2022 08:16

Re: Het grote afvaltopic

Hier net terug van vakantie en ik ben echt uit m'n ritme gevallen. Het lukt me wel om mijn basis weer gezond te houden, maar ik snaai 's avonds nog. Ik heb met mijn afgesproken dat dat deze week nog een beetje mag en dat het vanaf volgende week echt weer klaar is. Dan moet ik ook weer werken dus val ik weer in het ritme.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 15 Aug 2022 08:30

Re: Het grote afvaltopic

Wat fijn dat je vetpercentage zo gezakt is Giselle. Echt knap!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Aug 2022 08:47

Re: Het grote afvaltopic

Siem netjes lekker bezig

Fleur, balen nog van je arm maar mooi bezig.

Giselle wat balen.

Olivia succes

Hier gaat het eigenlijk best heel goed, ik heb weer een klein dingetje aangepast in mijn eetpatroon en dat gaat heel goed. De weegschaal is nog niet denderend maar ik verwacht dat dat nog wel komt. Mijn telefoon gaf een melding dat ik ongesteld moet worden dus dat Werkt ook niet in mijn voordeel. Verder zie ik zelf mijn lichaam veranderen dus vind het wel prima. Zolang ik niet zwaarder wordt. Sporten zit ik weer in een lekker ritme. De afgelopen weken echt wel serieus progressie gemaakt. Zoveel dat ik eergister 2/3 mannen die in de training aanwezig waren er op gewicht uit trainde 💪🏻
2015 💙
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 22 Nov 2022 13:14

Re: Het grote afvaltopic

Hoe gaat het met iedereen hier? Zijn er nog mensen bezig?

Ik ben nu 7kg in totaal kwijt dus zit bijna op de helft van het einddoel van 15kg. Heb wel wat dipjes gehad maar met name qua bewegen dat wil helaas nog niet zo vlotten.

Ik moet eigenlijk wat meer eiwitten gaan eten ivm fysio voor long covid. Maar merk dat ik niet veel verder kom qua afwisseling. Eet nu vooral kwark, mozzarella en wat meer eieren.

Iemand nog tips?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Nov 2022 13:43

Re: Het grote afvaltopic

Goed van je zeg!

Ik eet nu toevallig boterhammen met sardientjes. Misschien is dat nog een tip?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 22 Nov 2022 21:37

Re: Het grote afvaltopic

Ja hier ook nog bezig! Vanaf 1 januari dit jaar. Halverwege het jaar wel een dipje gehad (bruiloft, warmte, vakantie etc) maar zit nu weer helemaal in de flow. Het gewichtsverlies stond stil, en nu sinds een paar weken bezig met weight watchers. Bevalt wel goed. Ik zit nu op -12,8 kg.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 01 Dec 2022 13:04

Re: Het grote afvaltopic

Heel knap kreeft. Wat een verschil zeg! Bedankt voor de tip lady daar had ik helemaal niet aan gedacht!
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 22:22

Bericht 04 Jan 2023 13:24

Re: Het grote afvaltopic

Ik heb een beetje hetzelfde als jou Siem, ik zoek ook producten met meer eiwitten. Ik moet vanwege mijn operatie (Gastric bypass afgelopen jaar) ook veel eiwitten eten. Ik merk toch dat ik de het makkelijjkste uit van die proteïne verrijkte yoghurtjes haal. Die kan je tegenwoordig overal kopen en er zit echt flink wat in. Noten zijn ook een goede eiwitbron. Zelf zoek ik ook nog een beetje dus mocht iemand nog meer goede ideetjes hebben.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 04 Jan 2023 15:15

Re: Het grote afvaltopic

Cottage cheese, kipfilet, bonen, tonijnsalade (zelf maken, voor op brood) zijn makkelijke bronnen van eiwitten vind ik. Bijv 2 gebakken eieren met 100gr cottage cheese erdoor, en wat kruiden.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Jan 2023 11:10

Re: Het grote afvaltopic

Ik wil ook graag (wat) afvallen. Denk een kilo of 5/6. Liefst 8, zodat ik echt onder de 65 kom. Maar vraag me af of dat realistisch is en of het er allemaal wel 'mooier' op wordt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25107

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Jan 2023 11:28

Re: Het grote afvaltopic

Hé Sam, toevallig vroeg ik me laatst nog een keer af hoe het met jou is gegaan na je operatie destijds. Een vriendin van me gaat dit volgende week ook doen namelijk. Hoeveel ben je er uiteindelijk mee afgevallen? En ben je daarna ook weer wat aangekomen?
❤ 7 juni 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Jan 2023 11:59

Re: Het grote afvaltopic

Heel goed! Ben 45 kilo afgevallen in totaal.
En schommel nu tussen de 69 en 71. Echt aan gekomen ben ik niet.
Maar zou nog wel graag naar 65 gaan. Moet ik denk ik alleen wel scherper voor op gaan letten. En of het er mooier op wordt weet ik niet. Vooral mijn bovenlichaam is heel slank. Zou graag rond mijn heupen en bovenbenen afvallen, maar daar zal het er wel niet af gaan :smile:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25107

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Jan 2023 12:10

Re: Het grote afvaltopic

Knap hoor! Hoe lang ben jij? En kun je nu nog steeds maar heel kleine porties eten?

Ja jammer dat je niet kunt kiezen waar het af moet 😉
❤ 7 juni 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Jan 2023 12:31

Re: Het grote afvaltopic

Ik ben 1.75m.
Ik kan wel meer eten dan eerder, maar nog steeds niet heel veel. Moet je ook niet willen, dan gaat het weer mis.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 21 Jan 2023 19:53

Re: Het grote afvaltopic

Wow, Sam, ik vind 45 kg al een prestatie! Superknap! Moet je veel aanpassen qua eetpatroon voor die laatste kilo’s?

Ik meld me ook maar weer. Was 6 kilo afgevallen maar die zitten er bijna allemaal weer aan helaas. Combi van weinig energie en emotie-eten. Door weinig energie ook al tijdje niet gesport. Ik ben nu weer beter aan het opletten, ook etiketten aan het lezen ivm suikerinname want die suikerverslaving is on. Dinsdagavond volg ik een online masterclass over de invloed van suiker op je lijf. Hopelijk shockeert het me genoeg om andere (betere) keuzes te maken mbt eten. Vanaf volgende maand (begin maart) ga ik waarschijnlijk een dag minder werken, ik hoop dan meer energie te hebben om wat meer te gaan bewegen (wandelen of sportschool).
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 22 Jan 2023 12:32

Re: Het grote afvaltopic

Die masterclass ga ik ook volgen Giselle! Ben benieuwd. (Volgens mij is die van mij maandag).
Edit: correctie. Morgen volg ik iets over glutenvrij eten.
Ik heb er de laatste tijd het eea over geleerd en gelezen. Stress zorgt ook dat je suikerspiegel omhoog gaat. Dat is in mijn geval denk ik het probleem. Ik ben 4 kilo te zwaar voor mijn doen en er gebeurt helemaal niks. Ik kan al een hele tijd niet meer sporten door tijdgebrek en chronische vermoeidheid/niet fit zijn.

Ik volg op Instagram glucose Goddess. Echt heel interessant. Zij geeft voorbeelden van wat je kunt eten bij iets met suiker/koolhydraten om de suikerpiek minder hoog te maken (door hoge suikerpiek krijg je steeds meer behoefte aan suiker).

Ook topfit suikervrij is heel interessant (maar die volg je denk ik al, ik ga iig via haar die masterclass volgen).
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers