Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote afvaltopic

<<

Anoniem327

Bericht 13 Jul 2022 13:22

Re: Het grote afvaltopic

Maple schreef:
Sadie schreef:Ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind 5-6 eetmomenten erg veel. Zelf zou ik daarvan aankomen. Waarom niet proberen om gewoon 3 goede, gezonde maaltijden per dag te eten, zonder al die extra tussendoortjes erbij? Waarom altijd 's avonds nog iets pakken, terwijl de dag al voorbij is? Dat heeft je lichaam echt niet nodig.

Je kunt niet verwachten dat je afvalt als je constant aan het eten bent. Zo werkt het nu eenmaal niet.

Omdat jouw visie over afvallen niet de visie is die voor mijn lijf werkt. Van 3 maaltijden en verder niets, krijg ik snaaibuien en kom ik sowieso aan. Mijn motor moet blijven branden en draaien, niet eerst leeg draaien en dan weer groots vullen.

Als ik je zo hoor, dan werkt wat je nu doet niet voor jou. Heb je IF al eens geprobeerd?
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 13 Jul 2022 13:24

Re: Het grote afvaltopic

Marin schreef:Lastig Maple. Zou het niet kunnen dat je lichaam toch een soort hormonale klap heeft gehad van de behandeling en het daardoor even anders is dan anders en het niet verder lukt?
Sowieso dit bespreken met de huisarts kan geen kwaad hoor lijkt me!

Nee dit is iets van het de laatste 8-9 maanden, dus speelt al langer… Het gekke is dat ik nu, ná de hormonen toedienen juist wel het idee heb dat het weer een beetje naar beneden lijkt te gaan! Maar toch wil ik er even naar laten kijken.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 13 Jul 2022 13:25

Re: Het grote afvaltopic

Yo Sadie. Ik zocht geen tips hè. Was meer een mededeling en misschien herkenden anderen zich erin.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Jul 2022 13:35

Re: Het grote afvaltopic

Maple, misschien is Ben-Fit is voor jou? Ik vind het een fijne methode om gezond en met balans te eten. De kosten zijn iets van 30 euro per maand, inclusief begeleiding.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Jul 2022 13:36

Re: Het grote afvaltopic

Maple schreef:Yo Sadie. Ik zocht geen tips hè. Was meer een mededeling en misschien herkenden anderen zich erin.


Iets met denk niet aan een roze olifant…. Sadie begrijpt het wordt niet en geen niet zo goed…
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jul 2022 13:42

Re: Het grote afvaltopic

Sadie schreef:.

@Marin: je kunt het langzaam opbouwen. Begin bijvoorbeeld eens door na het avondeten niks meer te eten en alleen nog water en thee te drinken. Vervolgens stel je het moment dat je 's ochtends gaat eten steeds een beetje uit.


S avonds heb ik eigenlijk zelden moeite met niks meer eten. Wij eten ivm de kinderen vroeg (rond zes uur) dus dat is wel meer dan 12 uur zonder eten 's avonds en 's nachts maar over 't algemeen houd ik 't 's avonds idd bij water en koffie. (thee word ik misselijk van). Ik merk wel dat áls ik 's avonds wat eet (bijv met een borrel) ik 's ochtends juist méér honger heb. Dat zeiden we toevallig van 't weekend nog dat ons dat allebei opviel. Dus in die zin snap ik het principe van intermittent fasting best alleen heb ik overdag wel echt tussendoortjes nodig.
Ik heb bijv vandaag om 1 uur geluncht met een kop zelfgemaakte groentensoep (alleen maar gepureerde groenten, water en bouillon) en twee stukjes bruin brood en wil wel wat eten (een stuk fruit of een cracker) tussen 3 en 4. Ik moet alleen dan nu dus wel zorgen dat ik dat vast thuis doe want straks zit ik op het terras en anders neem ik daar weer wat. Zo probeer ik er wel beetje op te letten maar dat vind ik soms wel lastig. Dan neem ik toch een stuk bananenbrood of bijv bij de lunch een tosti als ik ergens zit. En zo is er elke keer wel wat.

Ik ga heel prima op saaie regelmaat thuis, dan lukt 't prima, maar zodra er even iets anders is (en dat is er nog al eens) vind ik't lastig. Zal straks misschien wel makkelijker worden met meer regelmaat van een baan, daar is ook gratis lunch op kantoor.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 13 Jul 2022 13:50

Re: Het grote afvaltopic

Lady schreef:Maple, misschien is Ben-Fit is voor jou? Ik vind het een fijne methode om gezond en met balans te eten. De kosten zijn iets van 30 euro per maand, inclusief begeleiding.

Nee ik hou en bij de Lazyfitgirl methode, ik weet niet of dat soortgelijk is maar hier voel ik me oké bij en ik weet dat dat een methode iets is waarbij ik in de basis zou moeten afvallen. Ik vind jullie tips echt wel lief en attent hoor, maar ik zoek écht geen tips. Ik weet dat ik qua voeding en beweging gewoon goed bezig ben en wil daarom eerst eens dieper laten uitzoeken of er in mijn lijf/hormoonhuishouding misschien iets niet helemaal oké zit, voordat ik van dieet naar dieet en methode naar methode switch. Dat heb ik vroeger áltijd gedaan, compleet met gefrustreerde gedachten als het niet bleek te werken. Dat wil ik niet meer. Ik weet dat ik nu een gezonde methode volg waarin de basis leefstijlverandering is. Dat is waar ik me goed bij voel, kost ook niets. En verder wil ik weten of ik lichamelijke dingen uit kan sluiten en als er niks lichamelijks is, dan zien we dan wel weer verder.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 13 Jul 2022 14:56

Re: Het grote afvaltopic

Ik heb dat flauw voelen ook heel erg als ik niet eet, met trillende handen, opgejaagd gevoel en uiteindelijk zelfs overgeven als gevolg. Mijn jongste zoon heeft het ook en veel meer mensen aan mijn moeders kant van de familie. Mijn zoon is hier door de kinderarts helemaal op onderzocht en de conclusie is, extreem hangry! Niks gevaarlijks maar wel onprettig en daarom vooral niet zo ver laten komen en gewoon meer eet momenten op een dag inplannen.

Voor mij persoonlijk werkt eiwitten eten heel goed. Daar zit ik lang vol van en blijft dat hangry gevoel ook lang bij weg. Wellicht ook iets voor jou om te proberen Marin?

Ik eet nu meestal iets van Skyr met 15 gram noten ( dat weeg ik streng af) als ontbijt. Rond een uur of 10 een appel of iets dergelijks, lunch wisselt maar er zit vaak wel iets van een gekookt eitje, kalkoenfilet, zonnebloempitten, cottage cheese ed bij ( ik maak ook wel “ ei wraps”, een oven omelet enz) en ik eet altijd veel rauwkost er bij zodat ik lang aan het kauwen ben. En dan in de middag eet ik nog iets, als ik werk heel simpel een maiswafel, als ik thuis ben met wat cottage cheese en light jam bijvoorbeeld. En dan gewoon avondeten. Dat zijn zes eet momenten op een dag maar kan qua calorieën echt prima hoor.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem327

Bericht 13 Jul 2022 16:13

Re: Het grote afvaltopic

Ik vind het in de zomer trouwens veel makkelijker dan in de winter. Als het boven de 22 graden is, dan heb ik veel minder zin in eten.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 13 Jul 2022 17:55

Re: Het grote afvaltopic

Silly-One schreef:Marin, eet je wel voldoende tov van de behoefte van je lichaam? Ik ben er afgelopen week achter gekomen dat ik standaard te weinig eet op een dag, waardoor ik niet afval. Ik pakte gemiddeld 1750 kcal per dag, want volgens een app zou ik dat nodig hebben, maar blijkbaar heb ik 2100 per dag nodig. Aangezien ik behoorlijk wat spiermassa heb die dus meer vragen qua verbranding.

Als je met de inname van 1750 kcal niet afvalt, val je helemaal niet af als je 2100 kcal per dag gaat innemen. Te weinig eten is geen reden dat je niet meer afvalt.

https://www.anderzorg.nl/prikbord/i-am- ... einig-eten
2011 2012 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Jul 2022 19:36

Re: Het grote afvaltopic

Hier goede dag gehad, heb me netjes aan mijn planning gehouden. Vanavond nog even hard gesport. Vandaag allemaal mooie nieuwe kleding binnen gekregen en vrijdag mijn nieuwe sportlegging ‘testen’
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jul 2022 19:49

Re: Het grote afvaltopic

Ja precies dat Minoes!
Ik zal eens kijken of ik wat meer op eiwitten kan focussen. Zal ook weer eens Skyr in huis halen ja. Ik ontbijt meestal met magere yoghurt of havermout met magere melk dus dat vult natuurlijk ook niet echt.
Let's discover the world together.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 13 Jul 2022 19:58

Re: Het grote afvaltopic

Ik maak vaak overnight oats. 1 banaan prakken, 40 gram havermout, 75 gram blauwe bessen en 120 gram sojamelk. Super makkelijk omdat ik het in de ochtend zo uit de koelkast kan pakken en echt heel vullend. Ik eet dan tot de lunch niet meer.

Ik doe het in potjes van de hema https://www.hema.nl/koken-tafelen/meene ... lsrc=aw.ds

Echt handig
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jul 2022 20:05

Re: Het grote afvaltopic

Lekker Olivia. Die banaan erbij zal nog wel extra vullen. Ik vind warme havermout lekkerder dan koude overnight (dat vind ik zo slijmerig worden), ik maak het vaak met 50 gr havermout, 200 ml magere melk en een halve appel in kleine stukjes en dan in de magnetron en wat kaneel erover. In de oven is ook echt super lekker als je wat meer tijd hebt. Soort appeltaartje.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Jul 2022 20:18

Re: Het grote afvaltopic

Ik vind havermout gewoon echt niet lekker, baal daar stiekem best wel van want er zitten echt zoveel voordelen aan.
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Jul 2022 20:28

Re: Het grote afvaltopic

Ik bak ook wel veel met havermout Minx. Moet je ook maar zin in hebben maar dan kun je het wel in een andere vorm proberen.

Ik red het op een havermout ontbijt ook niet heel lang. Doe er ook chia/hennep/lijnzaad in, cacaopoeder en fruit. Als ik daar een (groente)smoothie met eiwitpoeder naast eet/drink red ik het wel tot de lunch. Dat is niet per se mijn streven hoor, maar ik vind het altijd wel handig om langer geen honger te krijgen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jul 2022 20:32

Re: Het grote afvaltopic

Dat klinkt allemaal wel lekker en gezond Joey!

Ik denk dat het voor mij ook enorm gaat helpen om meer ritme te hebben.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Jul 2022 20:35

Re: Het grote afvaltopic

Joey schreef:Ik bak ook wel veel met havermout Minx. Moet je ook maar zin in hebben maar dan kun je het wel in een andere vorm proberen.

Ik red het op een havermout ontbijt ook niet heel lang. Doe er ook chia/hennep/lijnzaad in, cacaopoeder en fruit. Als ik daar een (groente)smoothie met eiwitpoeder naast eet/drink red ik het wel tot de lunch. Dat is niet per se mijn streven hoor, maar ik vind het altijd wel handig om langer geen honger te krijgen.


In baksels gaat het idd prima maar ja dan is het snelle er weer vanaf.
2015 💙
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 13 Jul 2022 22:25

Re: Het grote afvaltopic

Sadie schreef:Ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind 5-6 eetmomenten erg veel. Zelf zou ik daarvan aankomen. Waarom niet proberen om gewoon 3 goede, gezonde maaltijden per dag te eten, zonder al die extra tussendoortjes erbij? Waarom altijd 's avonds nog iets pakken, terwijl de dag al voorbij is? Dat heeft je lichaam echt niet nodig.

Je kunt niet verwachten dat je afvalt als je constant aan het eten bent. Zo werkt het nu eenmaal niet.


Ik heb 6 mnden geleefd in een eetstoorniskliniek en 5 eetmomenten zijn gewoon erg gangbaar. Ontbijt, fruittussendoortje, lunch, tussendoortje met kaakje en thee, avondeten en daarna nog om 20u yoghurt met crusli.

En dan gaat jouw opmerking zijn dat eetstoorniskliniek voor Anorexiapatienten is en zij moeten aankomen. Maar we waren toen al gemêleerd. Anorexia, Boulimia, BED. Er was 1 anorexiapatient die elke middag een grote koek moest en 's avonds taart. Na 5 boterhammen voor de lunch en 3 voor ontbijt, zijn ze gestopt met pushen. Ze kwam gewoon niet meer aan. Dus ieder lichaam is anders en van 5/6 eetmomenten kom je echt niet aan. Ik ben eerder geneigd te denken dat minder momenten schadelijker zijn. Evenwicht en balans, daar draait het om.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Jul 2022 07:07

Re: Het grote afvaltopic

Minx schreef:
Joey schreef:Ik bak ook wel veel met havermout Minx. Moet je ook maar zin in hebben maar dan kun je het wel in een andere vorm proberen.

Ik red het op een havermout ontbijt ook niet heel lang. Doe er ook chia/hennep/lijnzaad in, cacaopoeder en fruit. Als ik daar een (groente)smoothie met eiwitpoeder naast eet/drink red ik het wel tot de lunch. Dat is niet per se mijn streven hoor, maar ik vind het altijd wel handig om langer geen honger te krijgen.


In baksels gaat het idd prima maar ja dan is het snelle er weer vanaf.

Haha ja dat is ook zo. Ik vond het ook heel lang niet lekker en benidd ook blij dat ik nu een versie heb die ik wel lust.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 15 Jul 2022 07:05

Re: Het grote afvaltopic

-0,6 deze week. Ik had een prima week met overwegend gezonde keuzes en een enkele ongezonde (ijsje/gebakje), maar ik ben tevreden!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 15 Jul 2022 08:55

Re: Het grote afvaltopic

Ah lekker Olivia!

Ik heb even de pest in; ben ongesteld en ineens nagenoeg weer hetzelfde als het begin terwijl er dinsdag 2.1 kg af was, maar goed, ik ga gewoon door en hoop dat het bijtrekt 😏
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 15 Jul 2022 09:30

Re: Het grote afvaltopic

Lekker bezig Olivia!

Pippa, rot is dat hè! Hopen dat het idd bijtrekt, heeft ook vast en zeker met je menstruatie te maken.

Hier weer wat eraf, totaal nu -7,4 kilo 💪🏼
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 15 Jul 2022 10:14

Re: Het grote afvaltopic

Ja die menstruatie is echt vervelend! Het komt echt goed hoor. Over een dag of 2 is het vast weer weg. Volhouden!

Jij ook lekker bezig Giselle! Fijn dat het zo goed gaat.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 22 Jul 2022 06:56

Re: Het grote afvaltopic

Hier een ellendige week. -0,2 kg. En dat valt me mee. Ik lig momenteel ql 3 dagen plat door corona en heb de hele week niet kunnen zwemmen door allerlei zaken en nu dus quarantaine. Mijn menstruatie komt er ook aan, dat helpt vast ook niet.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers