Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote afvaltopic

<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 12 Jul 2022 23:05

Re: Het grote afvaltopic

Het was slechts een tip. Maar als die vlieger niet voor jou opgaat, dan is dat ook prima.

Toen ik Anorexia en daarna Boulimia had, ging ik de etiketten ook af. Dat is mijn referentiekader om iets obsessief te noemen, terwijl het ook anders kan zijn. Mijn excuses.

Ik ga goed op vele vormen van brood en pizza. Ik hoef nog maar een paar kg tot streef. Dat hele noten, zaden, Skyer en zooi boeit mij vrij weinig. Maar zoveel mensen...
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 12 Jul 2022 23:08

Re: Het grote afvaltopic

Ik had nog een edit geplaatst, misschien had je die gemist 🙂
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 12 Jul 2022 23:14

Re: Het grote afvaltopic

Ik lees het nu. :)

Mss even bloedonderzoek aanvragen? Nieren, lever, schildklier etc.

Sinds mijn 35e heb ik overal last van, dus ik check alles per kwartaal. En idd, dat geeft veel inzicht in waarom iets niet lukt.

Edit: Ik kom nu qua eten met veel dingen weg, omdat alles weer is gestabiliseerd. Eindelijk!
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 13 Jul 2022 07:16

Re: Het grote afvaltopic

Ik denk dat het goed is dat je het laat checken bij een arts. Als je eetpatroon echt is zoals je het omschrijft, dan zou je 'gewoon' moeten afvallen. Ik geloof niet zo in te weinig binnenkrijgen en dan niet afvallen. Als je (flink) minder calorieën eet dan dat je verbruikt, zou je moeten afvallen. Wat vervelend dat je zolang moet wachten voordat je terecht kunt. 10 dagen wachten is echt lang.
2011 2012 2017
<<

Anoniem327

Bericht 13 Jul 2022 08:31

Re: Het grote afvaltopic

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind 5-6 eetmomenten erg veel. Zelf zou ik daarvan aankomen. Waarom niet proberen om gewoon 3 goede, gezonde maaltijden per dag te eten, zonder al die extra tussendoortjes erbij? Waarom altijd 's avonds nog iets pakken, terwijl de dag al voorbij is? Dat heeft je lichaam echt niet nodig.

Je kunt niet verwachten dat je afvalt als je constant aan het eten bent. Zo werkt het nu eenmaal niet.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 13 Jul 2022 08:39

Re: Het grote afvaltopic

Sadie schreef:Ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind 5-6 eetmomenten erg veel. Zelf zou ik daarvan aankomen. Waarom niet proberen om gewoon 3 goede, gezonde maaltijden per dag te eten, zonder al die extra tussendoortjes erbij? Waarom altijd 's avonds nog iets pakken, terwijl de dag al voorbij is? Dat heeft je lichaam echt niet nodig.

Je kunt niet verwachten dat je afvalt als je constant aan het eten bent. Zo werkt het nu eenmaal niet.


Voor sommige mensen werkt dat prima.. maar je moet dan wel echt enorm op je porties letten. Als je echt kleine voedzame maaltijden eet natuurlijk. Want ik denk dat 2-3x een paprika of appel tussendoor als "eetmoment" natuurlijk echt niet het probleem is. Mijn huisgenootje doet dit ook (meerdere kleine eetmomenten) en die kookt ook 2-3x per dag omdat ze veel eiwitten probeert te eten dus omeletten en vis met groenten enzo. Maar als je 3x per dag een eetlepel olijfolie hebt is dat al 400 kcal aan olie bijvoorbeeld. En er zijn ook veel gezonde dingen die wel calorierijk zijn (wat Maple vast heus wel weet). En het is natuurlijk wel met 6x eten een risico dat ongemerkt totaal op een dag toch best veel binnenkrijgt.

@Maple: ik weet dat je geen tips zoekt en het lijkt me helemaal prima om gewoon met je huisarts te bespreken of bloed prikken nog wat informatie kan geven. Maar ik vroeg me af: heb je wel eens een week of 2 alles gewogen en ingevuld in bijvoorbeeld myfitnesspal? Geeft dat nog inzicht in je totaal aantal kcal? Want het kan natuurlijk wel gewoon zijn dat je basaalmetabolisme helaas ook niet zo snel is.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 13 Jul 2022 08:41

Re: Het grote afvaltopic

Ik kom ook weer even meelezen en meekijken. Ik blijf maar aankomen nu ik door dat klote long covid al 20 maanden niet kan fietsen of dansen. Moet ook echt nog meer aanpassingen gaan doen in mijn voedingspatroon. Er mag nu inmiddels ook weer 10-15 kilo af hier. Balen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jul 2022 08:52

Re: Het grote afvaltopic

Lastig Maple. Zou het niet kunnen dat je lichaam toch een soort hormonale klap heeft gehad van de behandeling en het daardoor even anders is dan anders en het niet verder lukt?
Sowieso dit bespreken met de huisarts kan geen kwaad hoor lijkt me!

Ik denk dat het per persoon kan verschillen of je beter 3 of 6 eetmomenten per dag kan hebben. De stofwisseling verschilt ook zo per persoon. Ik heb na tien minuten eten alweer honger (geef ik niet aan toe) maar als er dan 5 uur tussen zou zitten zou ik echt flauw worden.
Mijn man heeft ook al 5 jaar een vast eetprogramma samengesteld met de voedingscoach van de sportschool en hij sport normaal gesproken 6 a 7 keer per week.
Hij eet al jaren elke dag:

Ontbijt: proteïne + groenten. omelet van 100 gr eiwit, 1 ei en een plakje kipfilet of ham met een handje snack tomaatjes.
Tussendoor: koolhydraten + proteïne: 50 gr havermout, 20 gr rozijnen, 200 ml magere melk
Lunch: 150 gr groenten, 100 gr proteïne (bijv kip, worst, falafel)
Tussendoor: koolhydraten + groenten: plakje roggebrood en 100 gr worteltjes
Avondeten: eigenlijk zouden we daar meer koolhydraatarm moeten eten maar dat vind ik lastig.

Niet dat je zijn eetlijstje moet overnemen want die is voor hem gemaakt maar om even aan te tonen hoe hij het verdeelt.
Het zou niks voor mij zijn om altijd hetzelfde te eten maar voor hem werkt het. Wel echt in combi met het sporten.

Hier bij mij zelf gaat het ruk. Ik was 5 kilo kwijt en er is weer 4 bij aan. Ik kan het gewoon echt alleen als ik er 100 procent focus op heb, en dat heb ik gewoon niet. Ik kan het niet, nooit drinken, nooit snacken. Ik houd van kaasjes en van wijn. En zodra ik dat doe, kom ik weer aan. Hopeloos dus. Maar ik doe het zelf dus ik kan ook moeilijk boos worden op iets of iemand anders dan mezelf.
Laatst gewijzigd door Marin op 13 Jul 2022 09:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 13 Jul 2022 09:07

Re: Het grote afvaltopic

650 gram havermout red je het wel een dag op ja! =P
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jul 2022 09:09

Re: Het grote afvaltopic

Hahaha lekker elke dag zo'n pak droge havermout. 😂
Nee 50 dus.
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 13 Jul 2022 09:12

Re: Het grote afvaltopic

Marin schreef:Hahaha lekker elke dag zo'n pak droge havermout. 😂
Nee 50 dus.


Hahaha ja het is wel een beetje magertjes qua melk dan.

Maar inderdaad, zoals jouw man eet kunnen meerdere eetmomenten prima. Maar je moet dan echt wel per portie enorm opletten en niet voor de lunch een salade met en olijfolie en een ei en avocado nemen ofzo
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Jul 2022 09:19

Re: Het grote afvaltopic

Maple wat shit dat het zo blijft hangen. Bij mij is de weegschaal overigens ook een stressmeter.

Hier blijft het qua gewicht ook hangen al was mijn vriend helemaal verbaasd gister haha. Die zat weer eens goed te kijken en hij zag duidelijk verschil. Uiteindelijk is dat het belangrijkste. Ik merk dat ik het lastig vind om goed in de flow te komen. Ik track alleen de goede dagen dus dat is ook niet ideaal. Nu dus maar ff alles tracken. Sporten blijft trouwens wel lekker gaan. Ik zet mijn horloge dan aan en het is tof om te zien hoe mijn conditie en uithoudingsvermogen verbeterd. Wat ik ook lekker vind is dat ik leer zweten. Er gebeurt dus van alles maar het is nog wel ff schakelen.

Hahah Beau wat is er tegen skyr? Daar zijn echt zulke lekker smaken van. Ik heb als lunch straks ook weer skyr. Ik reageer daar gewoon heel lekker op het vult en ik heb geen honger.
2015 💙
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 13 Jul 2022 09:47

Re: Het grote afvaltopic

Het ligt ook aan hoeveelheden idd tussendoor; ik eet tussendoor bv een stuk fruit of cracker, of ik dat nou extra tijdens lunch eet of tussen lunch en diner in, mijn lijf wordt echt niet blij van 3 maaltijden, dan zit er veel te lang tussen, sowieso eet ik op werk meer tussendoor ipv echt pauze dus dan verdeel ik dat sowieso graag.

Lastig dat je dan pas terecht kan Maple en idd als je bv je eten en drinken bijhoudt, hoe zit je dan x kcal bv eet je niet juist te weinig ook waardoor je lichaam op slot gaat?

Maar Marin je kan toch prima keer drankje of kaasje eten? Ik mijd ook niet alles, ik pas gewoon m’n manier van eten aan.

Ik ben niet helemaal tevreden door etentje buiten de deur afgelopen week en veel visite, maar ben nu 2,1 kg afgevallen, het is een begin in 2 weken tijd ☺️
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jul 2022 09:49

Re: Het grote afvaltopic

Pippa schreef:
Maar Marin je kan toch prima keer drankje of kaasje eten? Ik mijd ook niet alles, ik pas gewoon m’n manier van eten aan.



Zeker kan dat wel alleen val ik dan dus echt niet af en kom ik weer aan. Alleen als ik echt strak eet, val ik af. Maar dat kan ik niet volhouden, dat is ook niet vol te houden.

Goed van je in twee weken hoor Pippa!
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 13 Jul 2022 10:24

Re: Het grote afvaltopic

Ja het moet ook echt gewoon, ik heb nog 11 kg zwangerschap teveel, die wil ik gewoon kwijt, ik pas niks en voel me gewoon niet meer mezelf, zo was ik deels en wilde ik niet meer worden 🫢 dus hopelijk kan ik zo doorgaan ☺️
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 13 Jul 2022 10:24

Re: Het grote afvaltopic

Wel lastig want je zou zeggen als je kcal laag genoeg blijven kan je prima keer wijntje drinken, zonder gelijk aankomen, of keer kaasje, maar misschien niet en en ook op zo’n moment.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jul 2022 10:37

Re: Het grote afvaltopic

Ja ik snap je gevoel. Je was tussen beide zwangerschappen ook afgevallen toch?

Ja ik vind het gewoon echt heel lastig maat houden zeker met veel sociale dingen in de zomer. Als het er niet is, lukt 't, maar als het er wel is, lukt het me niet.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 13 Jul 2022 10:41

Re: Het grote afvaltopic

Marin schreef:Ja ik snap je gevoel. Je was tussen beide zwangerschappen ook afgevallen toch?

Ja ik vind het gewoon echt heel lastig maat houden zeker met veel sociale dingen in de zomer. Als het er niet is, lukt 't, maar als het er wel is, lukt het me niet.


Ja dat is het verschil idd ik neem het dan wel maar heel beperkt en houd dan rekening met de rest van de dag, ipv niks nemen, dat wil ik niet haha.

Ja ik was na zoon alles zo kwijt qua gewicht van zwangerschap maar was te zwaar en door alle zorgen aangekomen: toen 26 kg afgevallen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem327

Bericht 13 Jul 2022 11:37

Re: Het grote afvaltopic

Marin schreef:
Ik denk dat het per persoon kan verschillen of je beter 3 of 6 eetmomenten per dag kan hebben. De stofwisseling verschilt ook zo per persoon. Ik heb na tien minuten eten alweer honger (geef ik niet aan toe) maar als er dan 5 uur tussen zou zitten zou ik echt flauw worden.

Er hoeft geen 5 uur tussen te zitten. Ik doe zelf aan intermittent fasting en eet rond 11 uur, dan om 2 uur en dan om 6 uur ongeveer. Dus na een uur of 3/4 ga ik alweer eten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jul 2022 11:41

Re: Het grote afvaltopic

Fijn dat dat voor jou werkt. Mijn stiefzusje doet dat ook. En dan is het inderdaad logisch dat je minder eetmomenten nodig hebt.
Ik zou het niet eens willen proberen. Ik sta om 6 uur op en als ik om half 8 nog niet heb gegeten word ik misselijk en slap van de honger.

Ik ga komende tijd toch maar proberen weer echt meer op te letten. Maar vind het wel echt moeilijk helaas.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 13 Jul 2022 12:44

Re: Het grote afvaltopic

Als ik 's avonds bijvoorbeeld een barbecue heb, dan hou ik daar gedurende de dag rekening mee. Dan eet ik bijvoorbeeld skyr met granola met fruit en als lunch een salade.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Jul 2022 13:41

Re: Het grote afvaltopic

Hoe je het over de dag verdeelt maakt niet uit als het maar de juiste rekensom blijft. Je moet in de min komen, meer calorieën verbranden dan tot je nemen. Of je dat nu in 1x of in 10x verdeelt (mij lijkt 1x of 10x niet zo fijn maar in principe doet er dat niet toe). Ieder doet het op zijn eigen manier.

En ook met gezonde voeding of goede keuzes kun je aankomen. Als je meer eet dan dat je verbrand.

Succes dames 💪🏻
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Jul 2022 13:42

Re: Het grote afvaltopic

Marin, eet je wel voldoende tov van de behoefte van je lichaam? Ik ben er afgelopen week achter gekomen dat ik standaard te weinig eet op een dag, waardoor ik niet afval. Ik pakte gemiddeld 1750 kcal per dag, want volgens een app zou ik dat nodig hebben, maar blijkbaar heb ik 2100 per dag nodig. Aangezien ik behoorlijk wat spiermassa heb die dus meer vragen qua verbranding.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 13 Jul 2022 14:20

Re: Het grote afvaltopic

Sadie schreef:Ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind 5-6 eetmomenten erg veel. Zelf zou ik daarvan aankomen. Waarom niet proberen om gewoon 3 goede, gezonde maaltijden per dag te eten, zonder al die extra tussendoortjes erbij? Waarom altijd 's avonds nog iets pakken, terwijl de dag al voorbij is? Dat heeft je lichaam echt niet nodig.

Je kunt niet verwachten dat je afvalt als je constant aan het eten bent. Zo werkt het nu eenmaal niet.

Omdat jouw visie over afvallen niet de visie is die voor mijn lijf werkt. Van 3 maaltijden en verder niets, krijg ik snaaibuien en kom ik sowieso aan. Mijn motor moet blijven branden en draaien, niet eerst leeg draaien en dan weer groots vullen.
<<

Anoniem327

Bericht 13 Jul 2022 14:21

Re: Het grote afvaltopic

Lot schreef:Hoe je het over de dag verdeelt maakt niet uit als het maar de juiste rekensom blijft. Je moet in de min komen, meer calorieën verbranden dan tot je nemen. Of je dat nu in 1x of in 10x verdeelt (mij lijkt 1x of 10x niet zo fijn maar in principe doet er dat niet toe). Ieder doet het op zijn eigen manier.

En ook met gezonde voeding of goede keuzes kun je aankomen. Als je meer eet dan dat je verbrand.

Succes dames 💪🏻

Dit is niet helemaal waar. Misschien kun je je eens verdiepen in intermitted fasting? Er zit een (wetenschappelijk onderbouwde) theorie achter.

@Marin: je kunt het langzaam opbouwen. Begin bijvoorbeeld eens door na het avondeten niks meer te eten en alleen nog water en thee te drinken. Vervolgens stel je het moment dat je 's ochtends gaat eten steeds een beetje uit.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron