Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11417

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Mrt 2022 15:50

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Als vraag en aanbod goed afgestemd is dan maakt je borst melk aan op het moment dat het moet. Dus dan verdwijnt het volle borsten gevoel ook wel!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Mrt 2022 15:58

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Dat is pas na acht a negen maanden zo Jip? Of al eerder?
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Mrt 2022 16:14

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Ja, in elk geval niet al na 2 weken, zoals bij mij ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Mrt 2022 16:26

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Hier had de lactatiekundige het over ongeveer 3 maanden.

En niet 2 weken haha idd Marsy.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 18 Mrt 2022 19:39

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Marsy31 schreef:Ja, in elk geval niet al na 2 weken, zoals bij mij ;)

Ik had het ook vanaf een week of 2 en t kind groeide als kool!
Ik gaf ook na een paar dagen al meestal 1 borst per keer en ook nooit last van gehad.

De eerste keer weken met een sportbeha om geslapen en tweede keer dus niet, echt fijn was dat.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Mrt 2022 21:36

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Hier ook veel rustiger verloop bij de tweede. Vraag en aanbod ging ook meteen beter, en niet zo vol als bij de eerste (dat was echt overproductie achteraf gezien). Maar in het begin dacht ik ook help het voelt veel minder vol, maar volgens mij is dat juist beter. En volheid zegt dus ook niet zoveel over hoeveel je eruit haalt. En door dat vraag en aanbod beter klopt is het ook veel makkelijker voor mij om in het openbaar te voeden. Dat geeft juist vrijheid vind ik.

In de middag kolven is hier ook altijd minder. Hier bijna 9 maanden volledig aan het voeden nu 🙌🏻. Ik ben ook wel een beetje trots op de een of andere manier. En ja die drang naar vrijheid blijft ook soms en gaat dan weer weg na een tijdje. Zo heb ik morgen een dagje weg en moet dan ergens kolven tussendoor. Dat vind ik dan best irritant.

Archie: Ik durf er eigenlijk niet over te beginnen maar denk je dat het echt niet mogelijk is om zonder tepelhoedje te voeden nu ze wat groter is? Dat geeft nog een handeling minder.

Goed bezig dames. Het is soms hard werken maar ook zo fijn en bijzonder en eigenlijk ook juist gemakkelijk soms 💓 .
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Mrt 2022 21:36

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Joey schreef:
Marsy31 schreef:Ja, in elk geval niet al na 2 weken, zoals bij mij ;)

Ik had het ook vanaf een week of 2 en t kind groeide als kool!
Ik gaf ook na een paar dagen al meestal 1 borst per keer en ook nooit last van gehad.

De eerste keer weken met een sportbeha om geslapen en tweede keer dus niet, echt fijn was dat.



Hier hetzelfde!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Mrt 2022 21:38

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Fijn te lezen, dank jullie wel!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 19 Mrt 2022 20:16

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Lot schreef:
Archie: Ik durf er eigenlijk niet over te beginnen maar denk je dat het echt niet mogelijk is om zonder tepelhoedje te voeden nu ze wat groter is? Dat geeft nog een handeling minder.

Goed bezig dames. Het is soms hard werken maar ook zo fijn en bijzonder en eigenlijk ook juist gemakkelijk soms 💓 .


Wauw 9 maanden! Wat fijn :love: Sowieso ook goed om te lezen dat het volle gevoel niet altijd wat zegt. Dat zie ik ergens ook wel, want soms is ze nog echt milkdruk/melk overal terwijl ik dacht 'hmm voelt leeg'.

Ik probeer het soms zonder tepelhoedje, maar helaas. Mijn tepel is dan ook gelijk weer helemaal plat, dus ze snap ook niet wat ze dan moet zuigen/pakken. Dus gaat ze er maar een beetje aan likken :laughcry: Ik probeer het nu ook wel eens tussendoor. Eerst tepelhoedje zodat ze de tepel goed naar buiten zuigt, dan snel weghalen en weer aanbieden. Maar die tepel floept bijna per direct terug en dan gaat ze weer in de lik-modus whaha. Maar ik blijf wel volhouden, wie weet ziet ze ineens het licht en komt het nog.
11.21
10.23
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Mrt 2022 21:19

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Oh ja, die likmodus 😅
Weird is dat hè? Ik zie soms ook opeens baby zo likken.. 😂
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Mrt 2022 21:32

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Haha ik vind dat likken altijd zo schattig. Ze doet het hier vaak als ze geen dorst (meer) heeft.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Mrt 2022 22:00

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Ooh ik heb door dit topic gedroomd dat ze weer borstvoeding dronk ineens (en dat dat gewoon een half jaar later patsboem weer ging) en nu mis ik het haha.
Let's discover the world together.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 19 Mrt 2022 22:25

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Haha Marin! Sorryyy. Kolf er weer aan haha. Relactating ofzoiets ;)

Wat ik soms wel lastig vind, is dat ze 7 voedingen per dag drinkt. Als ik dan van een vriendin hoor dat haar dochter op kunstvoeding 4 of 5 flessen drinkt en doorslaapt, dan denk ik echt ‘ohhh ik wil ook’. Kan het wel relativeren verder. Ze vraagt en drinkt.

Maar ik zit gewoon per voeding een half uur. Dus bijna 4 uur per dag met m’n kleine aan de borst.
11.21
10.23
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Mrt 2022 23:59

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Ja, dan denk je echt dat scheelt zeeën van tijd!! Ik vind zo weinig flessen voor een jonge baby altijd wel weinig klinken. Maar qua tijd voor jezelf klinkt het wel ideaal 🤣. Mijn baby drinkt nog steeds heel vaak moet ik zeggen. Maar wel een snelle drinker hier, altijd geweest.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Mrt 2022 00:54

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Ja snap dat je dat lastig vindt. Anderzijds denk (dacht, maar deze gedachte is ook te vertalen naar andere dingen) ik ook altijd maar dat deze tijd hiervoor is. Zeker helemaal in het begin als je thuis bent met verlof en zo'n echt minipiepje hebt, dan is het voeden echt zo'n essentieel onderdeel van hun leven. En dat wordt steeds beetje minder. En het is aan de ene kant ook echt wel beklemmend dat zo'n wezentje zó afhankelijk van je is, zeker met borstvoeding wanneer de vader het toch minder makkelijk kan overnemer maar aan de andere kant is de periode ook maar zo relatief kort. Hier ben je voor als (borstvoedende) moeder. Ik kon daar ook wel echt een soort van berusting in vinden ofzo.

Ik had het bij mijn dochter ook wel echt veel meer dat ik het als soort rustmoment op de dag zag.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Mrt 2022 09:07

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Oh herkenbaar dat gevoel! Nu moet ik zeggen dat het nu hier ook maar 5 voedingen zijn + een groentehapje.

En sinds een paar dagen laat ik haar om 5 uur liggen ipv voeding geven. Dan valt ze gewoon weer in slaap hihi. Dus zo is hier de 6de voeding er nu af. Het scheelt dat ik zeker weet dat ze evenveel drinkt als dat ze flesvoeding zou krijgen. Dus lijkt mij prima zo. Ze drinkt dan ook beter de voeding daarna (rond 7 uur).

Hoe dan ook vind ik het mega knap van ons!

Soms denk ik ooi, nu stop ik, maar ja, dan lopen mijn borsten vol en vind ik het toch stom om te stoppen om de een of andere manier.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 20 Mrt 2022 09:50

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Het borstvoeden wordt steeds makkelijker vind ik. Ze gaat waarschijnlijk ook nog wel wat efficiënter drinken waardoor de voedingen korter duren. En tzt zullen er voedingen vervallen
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 20 Mrt 2022 12:10

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Archie schreef:Haha Marin! Sorryyy. Kolf er weer aan haha. Relactating ofzoiets ;)

Wat ik soms wel lastig vind, is dat ze 7 voedingen per dag drinkt. Als ik dan van een vriendin hoor dat haar dochter op kunstvoeding 4 of 5 flessen drinkt en doorslaapt, dan denk ik echt ‘ohhh ik wil ook’. Kan het wel relativeren verder. Ze vraagt en drinkt.

Maar ik zit gewoon per voeding een half uur. Dus bijna 4 uur per dag met m’n kleine aan de borst.


Dat is lang niet bij ieder kindje zo hoor! Hier heb ik bv afgebouwd en vanaf 4 maanden aan de fles. B heeft echt heel lang 7 flessen nog gedronken, toen 6. En tot vorige week nog 5. En de fles duurt hier ook zeker 20/25 minuten, vanwege reflux houden we hem heel lang rechtop.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 22 Apr 2022 10:54

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Weer een maand erbij! Hiep hiep hoera!

Heb een modus gevonden die heel prettig werkt. Vind het daardoor ook minder zwaar.

We geven nu 4x (soms 5x) per dag een fles van 160cc gekolfde melk en ik voed haar 2x live. In de ochtend (en de nacht/hele vroege ochtend).

Dan kolf ik gelijk na de ochtendvoeding (altijd over) en nog op 4 tot 5 andere momenten over de dag. Ik ben zelfs weer voorraad aan het opbouwen! Echt het idee dat het vele kolven mijn productie een boost heeft gegeven.

Op naar de 6 maanden :)
11.21
10.23
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Apr 2022 11:01

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Nou wat fijn Archie! 💪
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Apr 2022 11:34

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Fijn dat je je er zo goed bij voelt.

Zelf heb ik hier de 6 maanden afgetikt! Niet 100% borst, voor het slapen krijgt ze 1x flesvoeding (vooral zodat ze straks dat niet opeens weigert mocht mijn bv op raken). Ben nu al een paar dagen maar 1 keer per dag aan het kolven, dus nu ook maar 1,5 fles in de koelkast. Ze drinkt echter ook minder op een dag heb ik het gevoel en ik heb weekend, dus kan altijd gewoon de borst aanbieden nog. Ben benieuwd hoe het gaat ontwikkelen. En we hebben ook altijd de vriezerlade vol nog. Wie weet en red ik de 7 maanden ook.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 22 Apr 2022 11:41

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Wat bijzonder Tabbie! Voor iemand die geen borstvoeding wilde geven!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Apr 2022 11:46

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Ja, vind het ook echt een maf idee. Als ze die eerste maanden gewoon een fles had gepakt, was het ook zeker heel anders verlopen.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 22 Apr 2022 12:22

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Whoew Tabbie en Archie!

Hier ook weer een maand afgetikt 🥳
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers