Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


testen voor je reis

<<

Pitty

Bericht 20 Jan 2022 17:39

testen voor je reis

Ik durf het nog niet zo hardop te zeggen, maar het is de bedoeling dat we 19 februari naar Denemarken gaan met ons gezin. De regels in DK zijn duidelijk: onder de 15 jaar mag je overal naar binnen zonder QR-code. Er geldt ook een testverplichting voor volwassenen, ook als zij een vaccinatiebewijs of herstelbewijs hebben.

Ik zit alleen met Duitsland: ook als je op doorreis bent, moet je kinderen vanaf 6 jaar laten testen. Ik hoop heel erg dat dit er nog deze maand afgaat, maar ik vrees met grote vrezen...

Waar laat ik goedkoop zo'n test doen? Voor zes personen (4 kinderen voor Duitsland en 2 volwassenen voor Denemarken) loopt het direct wel in de papieren. Ik heb me eens verdiept in toegangsbewijs.nu Dat lijkt wel een goedgekeurd bedrijf te zijn, maar je neemt dus zelf je test af thuis en zo kun je toch makkelijk sjoemelen? Je krijgt gewoon een zelftest toegestuurd, die neem je af (dus je zorgt dat ie negatief is natuurlijk) je maakt een foto en hop: je krijgt een testbewijs in je mailbox. Ik vind dat echt zonde van mijn geld, eerlijk gezegd. Maar het lijkt wel de makkelijkste manier om door Duitsland te rijden.

Wat is jullie ervaring?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jan 2022 18:41

Re: testen voor je reis

Dat ziet er significant goedkoper uit dan de testen waarmee ik bekend ben eerlijk gezegd. Die kosten rond de 80 euro, wat natuurlijk met z'n zessen wel heel duur wordt. En natuurlijk moet je niet sjoemelen maar goed dat lijkt me evident.
Als dit een erkend bedrijf lijkt me dit een prima optie.
Toen ik pcr testen in Engeland zocht zag ik ook veel van dit soort thuis testen. In Nederland nog niet zo gebruikelijk maar blijkbaar bestaat het wel.

Ik vond op Nederland Wereldwijd dit over een test bewijs:

Het negatieve testbewijs kan gebaseerd zijn op een antigeentest of een PCR-test. De antigeentest en de PCR-test mag hooguit 48 uur voor aankomst in Duitsland worden afgenomen. Het testresultaat moet negatief zijn en in het Duits, Engels, Spaans, Frans of Italiaans zijn opgesteld. Dat kan schriftelijk of digitaal.


Dus waar ik op zou letten is dat je een testbewijs in het Engels (of Duits) krijgt.
Let's discover the world together.
<<

Pitty

Bericht 20 Jan 2022 18:43

Re: testen voor je reis

je krijgt een Engels bewijs.
antigeen is voldoende.
nu weer even eten koken :-)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jan 2022 18:46

Re: testen voor je reis

Dan lijkt het me toch prima?

Ben nog even voor je aan het kijken en zie echt niets goedkopers ook.
Let's discover the world together.
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 20:41

Bericht 20 Jan 2022 22:57

Re: testen voor je reis

Via ANWB krijg je korting bij Coronalab.eu. Wel wat duurder nog dan bovenstaande maar goede ervaring mee. Zag zelf de korting helaas te laat.
2017
2021
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 20 Jan 2022 23:38

Re: testen voor je reis

Ik lees mee. Het lijkt er steeds meer op dat ik begin maart eindelijk weer eens naar Engeland kan!

Met een zelftest wordt dat alweer een stuk makkelijker zeg! Ook omdat ik de test in m’n keel echt heel akelig vindt.
<<

Anoniem327

Bericht 20 Jan 2022 23:58

Re: testen voor je reis

Carra schreef:Ik lees mee. Het lijkt er steeds meer op dat ik begin maart eindelijk weer eens naar Engeland kan!

Met een zelftest wordt dat alweer een stuk makkelijker zeg! Ook omdat ik de test in m’n keel echt heel akelig vindt.


Voor de UK hoef je toch niet meer te testen?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 21 Jan 2022 08:53

Re: testen voor je reis

Ik dacht alleen niet meer op dag 2. Maar het kan weer veranderd zijn. Er waren wel weer nieuwe versoepelingen idd. Maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Niet voordat het echt bijna zo ver is.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 21 Jan 2022 09:05

Re: testen voor je reis

Ik zou wel kijken of die landen een zelftest accepteren, dit staat op de site die jij opgeeft:

Er zijn inmiddels steeds meer landen waar een Antigen Rapid Test voldoende is voor het reizen. Het is wel belangrijk om goed op de hoogte te zijn van de eisen van het land waar u heen reist. Sommige vermelden expliciet dat ze zelfafgenomen testen niet accepteren
<<

Pitty

Bericht 21 Jan 2022 21:08

Re: testen voor je reis

Dank je Sawadee. Het betreft Duitsland (voor de kinderen) en Denemarken (voor ons als volwassenen). Ik kan dus helemaal niets vinden dat iets niet goed kan zijn aan deze testen. Zou iemand nog eens willen meekijken?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 21 Jan 2022 21:10

Re: testen voor je reis

Dit kan ik zo snel vinden over Duitsland;

In Duitsland moeten mensen uit alle landen die niet zijn gevaccineerd en geen bewijs van een recent doorgemaakte Covid19-besmetting hebben, een negatieve test bij zich hebben bij inreizen. Dit geldt voor iedereen vanaf 6 jaar. De test mag een pcr- of sneltest zijn, afgenomen door bevoegd personeel. Bekijk de Duitse Einreiseverordnung en de aanpassing daarop van 22 december 2021. Zie ook de FAQ's op de site van de Bundesregierung.

https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... lde-vragen
<<

Pitty

Bericht 21 Jan 2022 21:19

Re: testen voor je reis

Dat klopt, dit heb ik ook gevonden. Je krijgt dus op toegangsbewijs.nu een reiscertificaat ondertekent door een arts. Er staat volgens mij niet op dat je het zelf hebt afgenomen. Vreemd hoor.

Ik lees trouwens ook dat je je test via de GGD of via testenvoortoegang.nl ook kunt laten omzetten in een internationale QR. Dan is het gratis, alleen zijn ze niet aansprakelijk als jij te laat de uitslag ontvangt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jan 2022 21:45

Re: testen voor je reis

Dit staat er bij de FAQ van testen voor toegang.


+
Ik wil op reis. Kan ik me laten testen via Testen voor Toegang?
Je kan je je niet meer gratis laten testen via Testen voor je Reis. U kunt zich laten testen via een zelfgekozen testlocatie. Kijk voor meer informatie over Testen voor je Reis op de website van de Rijksoverheid
.

Testen voor Toegang is bedoeld om je te laten testen voor horeca, evenementen en andere activiteiten binnen Nederland. Boek je toch een afspraak voor een antigeentest via Testen voor Toegang voor je reis, dan is Testen voor Toegang niet aansprakelijk voor het op tijd ontvangen van je testuitslag.




Ja het kán dus wel. Vind ik zelf niet erg netjes. Via de GGD helemaal niet. Die hebben het druk zat. Maar goed ik vind ook dat als je op reis gaat in deze tijd je rekening moet houden met extra kosten. Ik snap dat dat voor zes personen wel enorm snel oploopt. Ik was in m'n eentje ook 200 euro kwijt aan testen voor naar Engeland.
Dus ik snap dat je het zo goedkoop mogelijk wilt maar ik zou geen allemaal mazen zoeken. Maar goed dat vind ik.
Let's discover the world together.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 21 Jan 2022 21:51

Re: testen voor je reis

GGD test niet voor je reis maar als je ‘klachten hebt’ kan je je daar wel laten testen en het testbewijs ophalen in de CoronaCheck app. Deze mag gebruikt worden. Dit scheelt je een hoop geld, de GGD kan alleen niet garanderen dat de resultaten op tijd binnen zijn.

Testuitslag van GGD bij klachten
Heeft u zich laten testen bij de GGD omdat u coronaklachten heeft? Dan kunt u ook met dit testbewijs een internationale QR-code maken. Kies in de app voor de internationale code. U kunt zich alleen laten testen bij de GGD als u klachten heeft. De GGD garandeert niet dat u de uitslag op tijd voor een reis heeft.
<<

Pitty

Bericht 23 Jan 2022 15:51

Re: testen voor je reis

Ik moest met P gisteren naar de GGD voor een test, zijn klas zat namelijk in quarantaine. Vanmorgen de uitslag: negatief. Nu probeer ik dus via coronacheck.nl een qr-code te regelen, maar het kan nog tot 30 uur duren voor daar de qr-code actief is. Zo wordt het dus wel ontmoedigt om via de GGD te gaan testen voor je reis. Ik verwacht ook nog enorme drukte voor de voorjaarsvakantie van mensen die wel op reis gaan en gaan testen via de GGD.

Enfin, hoe ik er nu in sta, is dat man, ik en oudste zoon wel betaald gaan testen. De andere drie ga ik waarschijnlijk wel via de GGD laten testen, of via testenvoortoegang.nl Zij hoeven namelijk alleen een test om door Duitsland te kunnen rijden, en dat terwijl we in Duitsland niet eens de auto uitgaan. We tanken nog even in Nieuweschans, en dan trekken we altijd in 1 keer door Duitsland en stoppen pas weer in Denemarken. Dat vind ik het geld echt niet waard. Door het nu fifty-fifty te doen, vind ik het wel prima.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 23 Jan 2022 20:32

Re: testen voor je reis

Pitty schreef:Ik moest met P gisteren naar de GGD voor een test, zijn klas zat namelijk in quarantaine. Vanmorgen de uitslag: negatief. Nu probeer ik dus via coronacheck.nl een qr-code te regelen, maar het kan nog tot 30 uur duren voor daar de qr-code actief is. Zo wordt het dus wel ontmoedigt om via de GGD te gaan testen voor je reis. Ik verwacht ook nog enorme drukte voor de voorjaarsvakantie van mensen die wel op reis gaan en gaan testen via de GGD.

Enfin, hoe ik er nu in sta, is dat man, ik en oudste zoon wel betaald gaan testen. De andere drie ga ik waarschijnlijk wel via de GGD laten testen, of via testenvoortoegang.nl Zij hoeven namelijk alleen een test om door Duitsland te kunnen rijden, en dat terwijl we in Duitsland niet eens de auto uitgaan. We tanken nog even in Nieuweschans, en dan trekken we altijd in 1 keer door Duitsland en stoppen pas weer in Denemarken. Dat vind ik het geld echt niet waard. Door het nu fifty-fifty te doen, vind ik het wel prima.


Maar dat is toch logisch? De GGD testen zijn er niet voor bedoeld, ze hebben het al enorm druk en als jij op vakantie wilt zijn de kosten dus iets wat je bij je vakantiebudget moet rekenen.
<<

Pitty

Bericht 23 Jan 2022 21:31

Re: testen voor je reis

Prima toch, dat het op deze manier ontmoedigt wordt? Ik heb daar verder geen probleem mee, ik geef alleen aan dat dit mijn ervaring is en ik concludeer dat het dus niet heel handig is om via de GGD te testen voor je reis.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jan 2022 22:47

Re: testen voor je reis

Ja die hebben het echt veel te druk momenteel dus dat verbaast me niet.
Let's discover the world together.
<<

Pitty

Bericht 23 Jan 2022 22:55

Re: testen voor je reis

Viel trouwens mee, zo’n 22 uur na testafname konden we de qr code downloaden.

Hier in Groningen valt het qua drukte mee, uitgezonderd stad.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers