Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overgewicht peuter

<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 17 Jan 2022 11:21

Overgewicht peuter

Zojuist controle op het cb gehad. En aangezien ze de derde is neem ik ook wel veel adviezen met een korreltje zout. En volg ik mijn moedergevoel op veel vlakken. Maar haar gewicht wordt nu wel een echt dingetje. We lopen bij een diëtiste. Maar het lukt gewoon niet haar gewicht te stabiliseren. Wat ik ook probeer. Waar we ook mee zitten waren al haar allergieën. Gelukkig is het nu enkel nog sesam. Maar dat zit in veel producten verwerkt. Zoals bijv een rijstwafel. Hebben jullie nog tips of trucks?
We zitten ook met het feit dat ze een aantal tanden mist door valpartijen. Het verteren verloopt daardoor anders dan normaal. Ik zit in een beetje met mijn handen in het haar. Waar normaal peuters niks tot weinig willen eten, wil zij de hele dag door eten. 😔
Laatst gewijzigd door Silver op 17 Jan 2022 23:17, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2022 11:40

Re: Overgewicht peuter

Wat lastig Silver. Ik lees heel veel in één bericht.
- Ze wil de hele dag door eten.
- Ze mag niet alles eten vanwege haar allergieen.
- Ze eet/kauwt misschien anders door haar missende tanden.

Hoe is haar gewicht op de curve? Is daar bij het CB naar gekeken? Heb je zelf ook het gevoel dat het inderdaad bovenaan de curve zit?

En hoe is haar drinken? Wat drinkt ze?

Hoe zit het met haar beweging? Niet dat een peuter nou al echt kan sporten natuurlijk, maar krijgt ze genoeg beweging voor je idee? Is peutergym een leuk idee voor haar? Sowieso goed voor haar motoriek misschien als ze zo vaak valt?

Zou een kinderdietist een goed idee voor jullie zijn, wellicht via het ziekenhuis, in verband met haar allergieen? Ik heb zelf een dochter met een pinda allergie en ik weet dat je altijd etiketten aan het lezen bent ja. Gelukkig valt het met pinda mee en zit sesam inderdaad in meer producten. Wat voor tips en trucks zoek je?

Misschien is het een idee om zelf en als je er niet uit komt wellicht met een kinderdietist een goed plan te maken voor wat gestructeerd eten. Duidelijk drie maaltijden per dag en een paar tussendoortjes waarvan je weet dat ze het mag en het voedzaam is. Duidelijk en consequent zijn betreft snaaien. Maak je zelf wel eens gezondere snacks? Haverkoekjes met noten (dan heb je zelf de keuze welke noten er in gaan). Weet niet of zij ook noten moet desensibiliseren maar mijn dochter moet bijvoorbeeld af en toe wel hazelnoot, amandel, pistache en walnoot eten in lage hoeveelheid. Daarom bak ik af en toe koekjes of bananenmuffins met stukjes noot erin. Ik kan je wel een recept geven als je het fijn vindt?

Wat dat betreft herken ik nu ook al wel dingen van mijn dochtertje. Die is pas één en kan nu al snaaien, echt met haar handje tegen de eet la tikken en zodra die open gaat, komt ze er aan gescharreld en 'zeuren' om eten. Krijgt ze ook niet altijd want we snoepen niet de hele dag.
Let's discover the world together.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 17 Jan 2022 12:41

Re: Overgewicht peuter

Haar gewicht zit op 20 kg bij een lengte van 104,5. Ik houd het zelf bij in de Growth app. En idd ze zit op de bovenste lijn. Een jaar geleden waren we gewaarschuwd toen zat ze op 18.9 kg. Toen kregen we het ook wel aardig stabiel met behulp van de diëtiste.
Haar drinken is als volgt. Bij haar ontbijt een beker melk, tussendoor water, bij de lunch een beker melk. Tussendoor roosvice, en bij het avondeten weer water. We doen sowieso elke week peuterzwemmen maar dat stond even stil door de maatregelen. Nu het weer kan pakken we dat ook weer op. En verder beweging, ja elke dag buiten spelen. En ze loopt wat af in huis. Wonen 4km vanaf school dus dat doen we vaak wel in de auto. Nu helemaal omdat het nog donker is, en dan met 4 kinderen fietsen zie ik even niet zitten.

De diëtiste is sinds een jaar in beeld, na de waarschuwing van het cb destijds al actie ondernomen. We konden toen het gewicht nog stabiel krijgen. Het enige verschil wat ik weet tussen toen en nu er zijn nog 2 tanden uit.

En idd wat je zegt de hele dag door willen snaaien, 7u ontbijt hebben we de anderen naar school gebracht zijn we thuis meteen vragen om een koekje. En dan zeg ik ook 10u mag je wat fruit. Koekjes slaan we zo goed als over, als de anderen een bakje chips krijgen in het weekend bij de film krijgt zij een bodempje en meer van dat soort dingen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 17 Jan 2022 13:18

Re: Overgewicht peuter

Oh joh, wat een gedoe.
Volgens mij is onze L ook rond de 20kg en iets kleiner qua lengte. Nou zijn wij al heel lang niet bij het cb geweest, maar heb er verder ook nooit wat over gehoord.
Zelf letten we erop dat ze (beide) niet teveel snoepen. Ontbijt met een beker melk, tussendoor fruit en water/0% ranja, lunch is een boterham met een beker melk. 's middags een koekje oid met water/0% ranja en dan avondeten en daarna een toetje. Ze krijgen in principe ook hetzelfde te eten/drinken.

En verder zo goed als elke dag even naar buiten. Op de trampoline, een wandeling maken of stuk fietsen. Iig altijd even naar buiten en wat beweging.

Veel meer dan dat kun je ook niet doen lijkt me toch? Ze is 3, dus ik zou er niet teveel bovenop zitten. Kan me voorstellen dat dat op de lange termijn niet perse veel goeds doet..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 17 Jan 2022 13:21

Re: Overgewicht peuter

Ik vind dit lastig hoor. Mijn dochter (bijna 3) is denk ik in verhouding even zwaar. Ze is een stukje kleiner en maar iets lichter. En geen kind is te vergelijken natuurlijk maar ik maak me totaal geen zorgen. Ze kwam als baby van mijn bv heel snel aan, en eet vanaf daarna ook goed. Ik denk dat ze over een jaar of 2 alsnog dat babyvet wel kwijt is, ze trekt nu heel langzaam wel veel beter in verhouding.

Zij eet ook vaak veel, maar ook regelmatig (zoals veel peuters zeg maar) niks. Ik laat haar eten tot ze vol zit, dat weet ze zelf beter dan ik. Ik geef haar geen restricties mbt eten op de eetmomenten. Wel bepaal ík wat er gegeten word uiteraard. En dat is vaak groenten, gezonde, volkoren khd producten, gevarieerd. Niet omdat ze zwaar is maar omdat ik dat voor peuters suiker niet nodig vind (en ze heeft niemand boven zich, dat scheelt). Vanaf haar tweede krijgt ze wel ook gewoon lekkers, maar in de basis nog thuis steeds nauwelijks.

Bij ons op het CB hangt overigens een afbeelding met leeftijd en gewicht van kinderen en hoe het verloop naar adolescentie dan gaat.
Ik vind dat echt ernstig. Volgens die afbeelding is nu al bepaald dat mijn dochter der hele jeugd overgewicht zal hebben. Ik vind dit een schadelijke manier om ouders te wijzen op het belang van gezond leven, of wat het doel er ook van is.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 17 Jan 2022 13:29

Re: Overgewicht peuter

Ik vond dat ook altijd lastig. Mijn oudste dochter heeft de bouw van haar vader, dus wat steviger van stuk. Bij het CB vonden ze op een gegeven moment ook dat ze te zwaar was, dus we moesten goed opletten wat we haar te eten gaven etc bla bla. Normaal eetpatroon aangehouden (wat ze dus al had), keer daarna bij CB was ze gegroeid maar weinig aangekomen dus was ze niet meer te zwaar :eyes:

Ik wil niet zeggen dat ze altijd alleen maar onzin verkondigen bij het CB, hoor! En het is natuurlijk nooit verkeerd om op te letten wat je je kind geeft, maar je moet wel onthouden dat het een kind in de groei is. Daarbij zijn de curves gemiddelden en er zijn altijd kinderen die daar ver onder of boven zitten, om wat voor reden dan ook.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Jan 2022 13:36

Re: Overgewicht peuter

Kinderen groeien vaak als een soort kerstboom, eerst de breedte in, dan weer de hoogte (en dan worden ze dus weer smaller).
Mijn dochter heeft ook een stevige bouw (is nu al wel bijna 10). Ze werd als prematuurtje geboren, maar dat had ze binnen een maand of 8/9 ingehaald en sindsdien loopt ze altijd op de +1 lijn.

Jouw dochter loopt volgens mij qua lengte ook op de +1 lijn?
B's kinderarts zei altijd: Zolang die twee gelijk met elkaar opgaan, is er geen reden tot zorg.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 17 Jan 2022 13:45

Re: Overgewicht peuter

Ik denk dat de belangrijkste vraag is of jij zelf vindt dat ze te zwaar is. Als ze gezond eet en veel beweegt ben ik van mening dat een kindje van 3 niet te zwaar kan zijn. Tenzij er medisch iets aan de hand is. Ze groeien nog zo hard en hebben gezonde voeding hard nodig.

Wel heel rot dat ze zoveel tanden mist zeg! Het duurt nog wel even voordat ze gaat wisselen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2022 14:21

Re: Overgewicht peuter

Ja dat vind ik allemaal niet als heel schokkends klinken idd qua eten en beweging. Gewoon normaal voor een peuter. Ik zou opletten dat je genoeg gezonde voeding aanbiedt en bij twijfel met de kinderdietist overleggen maar denk eerder dan over wat voor tussendoortjes voor haar mogen. Misschien dat je daarin wat handige tips kan krijgen?
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 17 Jan 2022 15:55

Re: Overgewicht peuter

Als je haar ziet heb je dan ook het idee dat ze te zwaar is? Zwaarder dan een buffer om weer in de lengte te groeien, zeg maar? Zolang ze gezond is, gezond eet en genoeg beweegt lijkt me dat prima. Maar als jij je ook zorgen maakt dan zou je misschien kunnen kijken of je haar meer groenten kunt geven om te vullen, ipv andere tussendoortjes?

Op zich zou het gebrek aan tanden niet perse uit moeten maken voor haar gewicht, als hetgeen dat ze eet wel gewoon gezond is en de juiste porties. Wel sneu dat ze zoveel tanden mist! Vangt ze zichzelf niet op met haar handen?
<<

Anoniem331

Bericht 17 Jan 2022 22:02

Re: Overgewicht peuter

Ik vind het echt een moeilijk onderwerp. De zoon van mijn is zwaar, veel te zwaar.
Hij draagt met zijn kleding inmiddels dezelfde maat als mijn kind van 11 omdat hij er anders gewoon niet in komt. Zowel broeken als truien.
Al jaren een bekend probleem en soms gaat het beter en slankt hij wat af. En afgelopen weekend schrokken we er beide van dat hij in een kleine 2 weken weer zichtbaar zwaarder is.
Helaas weinig invloed aangezien hij opgroeit bij zijn moeder.
Wij houden er in de weekenden rekening mee, zowel qua aten als bewegen. Maar dit weegt helaas niet op tegen de 12 dagen die hij dan weer bij zijn moeder is.

Helaas is dit niet de enige problematiek en is het jammer genoeg ook niet bespreekbaar.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 17 Jan 2022 22:18

Re: Overgewicht peuter

Lastige situatie!

Wij hebben bij onze oudste ook altijd te horen gekregen dat ze te zwaar was. Ze was bij 3j9m 1.05 en woog toen 19 kilo. Een jaar later was ze bij 1.12, 21,5 kg.
Ze was ook wat voller, had echt wel wat ‘spek’ overal, dat zagen wij zelf ook.
We hebben gezorgd voor een gezond voedingspatroon maar wel met gewoon elke dag een snoepje en dagelijks genoeg beweging.
Nu eten wij alles al volkoren, zorgen we voor genoeg groente in de maaltijden en mogen ze 1x zoet broodbeleg per dag, ze drinken thee en water.

Inmiddels is ze bijna 7, ongeveer 1.30 en 25 kg. Ze is nu hartstikke slank en dat is echt sinds het laatste jaar/9 maanden ongeveer, dat ze de lengte in gaat.

Soms komt het dus echt met de tijd goed, maar ik snap dat je je zorgen maakt. Dat deed ik soms ook wel, al riep iedereen altijd ‘het gaat er vast vanzelf af’. ☺️
Anders zou je kritisch kunnen kijken naar wat ze eet en wellicht daar wat meer structuur in aan kunnen brengen? En bijv zorgen dat ze goed vullende producten eet, die ook weer goed zijn voor haar spijsvertering?
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 17 Jan 2022 22:47

Re: Overgewicht peuter

Volgens CB heeft onze zoon obesitas. Hij is 1.08 en 22 kg. Hij is stevig, zo is z’n bouw, maar dik echt niet. 5 weken later heb ik hem weer gewogen en gemeten en is die 110,5 cm en nog 22. Hij heeft steeds groei spurts en trekt zelf weer bij.. ik maak me geen zorgen, hij eet & drinkt heel normaal en beweegt gewoon.

Als je dat idee ook hebt zou ik niet uitgebreid gaan diëten enz, ze hebben vaak wat peuter spek nog, zoon is net 4 en die zie je echt kleuter gezicht krijgen nu. We moeten in maart terug, als we al gaan, ben ik reuze benieuwd.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

ChiQ

Bericht 18 Jan 2022 06:04

Re: Overgewicht peuter

Hmm, ik vind dit allemaal best materie om in de gaten te houden zonder dat je er obsessief mee bezig bent en dit overbrengt aan je kind. Ik dénk als wat ze eet het enige is wat jij zegt, maar nog steeds hongerig is, dat je haar wat meer moet aanbieden misschien, meer rauwe groentes als snack bijv? Ik heb zelf een zoon van net 9, die is 142cm en weegt net 26kg. Ik schrik dus wel van de gewichten die hier genoemd worden bij kleinere kindjes. Het komt misschien allemaal wel goed maar ik zou daar niet nu vanuit gaan. CB is trouwens vaak wel snel van 1 model kind en word je al snel 'aangesproken'.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 19 Jan 2022 07:41

Re: Overgewicht peuter

Mijn zoons zijn lichtgewichten, terwijl ze naar mijn idee veel eten.

O: muesli met chocolade en volle melk
T: fruit
L: 2 boterhammen met beleg naar keuze. Kaas/pindakaas/salami/vlokken/chocopasta
T: 2 snoepjes
T: maiswafels of fruit
A: doorgaans alleen vlees/vega en aardappelen of pasta. Groente gaat er niet in, of nauwelijks. En bijna altijd een toetje, vla of kwark.

Ze bewegen wel heel veel en ik denk dat daar veel winst zit. Lopend naar school, lopend naar de BSO. Elke middag 2-4 uur buiten spelen. Beide zitten op voetbal, jongste ook op zwemles. In het weekend zijn ze hele dagen buiten, voetballen, rondjes fietsen, steppen en van alles nog meer 😁

Jongste is 1.12 en 15.2 kilo, bij 5 jaar.
R. 2013
D. 2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 19 Jan 2022 08:29

Re: Overgewicht peuter

Chiq: met jouw vergelijkingsmateriaal snap ik het hoor. Maar zelf bij kinderen zegt gewicht gewoon niet alles.
Onze oudste is rond de 1.18m denk en woog de laatste keer 22kg. Dat lijkt in vergelijking met jouw zoon best veel, maar ze is heel smal. Broeken zakken van de billen en rokjes moeten een maat kleiner (en daardoor eigenlijk te kort) omdat de eigen maat veel te wijd is.

Ik denk hierom dat je niet te prat moet gaan op alleen de cijfertjes, maar ook moet kijken naar (de bouw van) het kind.
En sowieso lijkt een kind van 3 op een dieet zetten me geen goed idee. Daar kunnen ze de rest van hun leven last van hebben.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 20 Jan 2022 12:11

Re: Overgewicht peuter

Bij onze oudste noemden ze ook overgewicht toen ze met 3 jaar en 9 maanden bij het CB kwam. Ze had het gewicht en de lengte van een 6 jarige, maar ze vergeleken haar met het BMI dat hoort bij een 3 jarige, dus dat klopte naar mijn idee niet. Ik geloof dat ze 118 was en 22 kg maar ik zou het moeten opzoeken. Ze is gewoon groot, dat zijn vriend en ik ook. Ze is een goede eter, eet ook gezond. Tomaatjes, komkommer, druiven etc zijn favoriete tussendoortjes.

Het is goed om bezig te zijn met gezonde voeding en genoeg beweging, maar ik denk dat jonge kinderen uiteindelijk wel 'bijtrekken'. Ik snap dat dit heel makkelijk klinkt van de buitenkant zeg maar, maar ze is nog zo jong!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem326

Bericht 20 Jan 2022 13:02

Re: Overgewicht peuter

Het consultatiebureau heeft een signalerende functie en als je wordt doorverwezen om eens verder te kijken dan lijkt me dat altijd zinvol om te doen. Ik snap de reacties 'ik zou er niks mee doen' daarom niet zo goed. Fijn juist dat het in Nederland zo is geregeld dat iemand met je mee kan kijken. Maar als ik het zo lees word je al begeleid door een dieetist. Daar zou ik dan ook op vertrouwen. Als je het gevoel hebt dat er meer aan de hand is (ik lees ook iets over spijsvertering dan kan je vragen of het zinvol is om eens verder onderzoek te doen bij een kinderarts).

Mijn kinderen zijn juist erg dun. Ook dat is gesignaleerd en ik heb gebruik gemaakt van de doorverwijzing. Mijn dochter is bijvoorbeeld 118 cm en weegt 17 kilo. Ik ben bij een diëtist en kinderarts geweest en alles is oké. Ik ben zelf ook erg dun. Maar toch zou ik tegen een ander niet zeggen 'ik zou er niks mee doen, want bij mijn kinderen is er ook niks aan de hand'.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 20 Jan 2022 17:17

Re: Overgewicht peuter

Het is ook niet heel zinvol om kinderen met elkaar te vergelijken denk ik. Ik zou meer eten aanbieden om het hongergevoel tegen te gaan. Dat is namelijk echt vervelend. Maar inderdaad met rauwkost. En misschien ander ontbijt. Havermout met banaan vult meer dan een boterham.

Maar bovenal zou ik opnieuw contact zoeken met een diëtist. Gewoon omdat dat geadviseerd wordt.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 21 Jan 2022 00:28

Re: Overgewicht peuter

Even een algemene reactie, want het is even veel om op 1 moment te reageren.

Wij zijn nu sinds een jaar bij de diëtiste toen al vanwege het toenemende gewicht ze groeide een kilo per controle. Per maand meende ik. En dat zag er toen wel erg zorgwekkend uit. Ik liep al bij de diëtiste ivm allergieën van andere dochter, en ook zij kreeg steeds meer uitslag, wat dus lijkt op dezelfde allergieën.
Ze zit op de +2 lijn. Maar wat iemand ook al zei als ik haar leeftijd op bijv 7 jaar zou zetten in die grafiek staat er gewoon gezond gewicht. Maar voor 3 is het knalrood.

Wat haar tanden en het vallen betreft daar zijn we mee bezig, ook omdat er een afwijking in haar benen is gevonden, zijn ermee bij de kinderarts en kinderkaakchirurg geweest, en wordt afgedaan als het is haar melkgebit, en komt wel goed, over 4-5 jaar moeten we maar hopen dat haar volwassenengebit niks heeft opgelopen. Dat weten we dan pas. En voor haar benen is ook weer een verhaal apart.

Peuterjuf zei vandaag nog wel; ze is gewoon lang van haar leeftijd daardoor is ze ook wat onhandiger en valt ze ook meer.

Volgende week weer gesprek met de diëtiste over het eerste punt waar het uiteindelijk om gaat. Haar gewicht.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 21 Jan 2022 07:35

Re: Overgewicht peuter

Maar 104,5 cm is geen gemiddelde lengte voor een 7 jarige en 118 cm die Niekske noemt meer dus daar zit ook wel een verschil in denk ik.

Maar met diëtiste bespreken is altijd goed; hopelijk krijg je misschien wat extra handvaten!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 21 Jan 2022 08:15

Re: Overgewicht peuter

Ja is ook weer zo, we gaan het horen. Voor Nijeven ik zelf koekjes gebakken zonder suiker en met honing als zoetstof, daarvan krijgt ze 1 koekje per dag, een helft per keer.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Jan 2022 22:12

Re: Overgewicht peuter Update

Vandaag gesprek gehad met de diëtiste. Alles doorgenomen. Zij zegt ook we doen al zo gezond mogelijk, ze krijgt alles wat ze mag hebben. En niet met het woordje té. Waar ik evt nog wat winst uit zou kunnen halen is een boterham meer eten zodat ze een beter verzadigd gevoel heeft waardoor ze minder om eten/koekjes gaat vragen.
Ook verwachtte zij dat dochter wss straks binnen een paar weken wellicht de lengte in gaat schieten net als haar broer en zus en dan is die lijn ook weer wat afgevlakt. Oftewel eigenlijk wat al meerderen zeiden. Dat het eigenlijk wel wat mee gaat vallen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2022 22:19

Re: Overgewicht peuter

Dat klinkt wel fijn Silver en dat je je weinig zorgen hoeft te maken. Blijf goede dingen aanbieden en dan kom je denk ik een heel end. Voel je je gerust gesteld?
Let's discover the world together.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Feb 2022 21:28

Re: Overgewicht peuter

Ja ik voelde mij op dat moment goed gerust gesteld. En het ging naar mijn idee ook wel heel erg goed. De weegschaal is een feestje, iedereen om en om erop, handen omhoog even gek doen ik snel spieken en de volgende.

Ik had vandaag een kijkles van dochter. Dus de andere kids even weg gebracht, hoor achteraf dat ze daar 3 stukken fruit, 2 koekjes en een paasei hebben gegeten in 3 uurtjes tijd. Ik stond net echt even te janken. We zijn zo goed bezig en dan dit. En net morgen weer een speciaal weegmoment voor de diëtiste. Hopelijk lukt het stabiliseren nu wel wat.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers