Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschapsdiabetes

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Jan 2022 11:43

Re: Zwangerschapsdiabetes

Dankjewel! Ene dag is de andere ook niet. Had weer allemaal hoge waardes vandaag en ze springt echt op en neer in mijn buik en ik voel me er zo naar onder. Heb niks anders gegeten :(
En wil ook echt geen piemel zijn in dit topic, maar steeds uitleggen is vermoeiend. Opende dit topic om wat rustiger te worden haha, niet om steeds soort verdediging te voelen. Dat zit in mij, dus vandaar dat ik vraag om even geen grote baby verhalen of een Instagram verloskundige die zegt dat op je rug slapen een poepverhaal is en niet risicovol is. Dan heb ik gevoel daar op te moeten reageren en dat is even niet mijn probleemstelling zeg maar. Het is de suiker, en de (mentale) complicaties.

Overigens was ik ook kantje boord met de Suikerfeest. Ik zat er letterlijk 2 decibel boven na 1 uur en keurig eronder na 2 uur. Kun je zien hoe dat geëscaleerd is in maar 6 weken tijd. Vorige week was er nog geen sprake van inleiding, nu opeens alles anders door de insuline. Mijn hoofd kan de snelle veranderingen steeds moeilijk aan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Jan 2022 11:52

Re: Zwangerschapsdiabetes

En nu voel ik me weer een dick omdat ik me zo onaardig voel in dit topic :(
Ik ben echt niet zo onaardig in het echt hoor, beloofd!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jan 2022 11:54

Re: Zwangerschapsdiabetes

Hahaha ik heb je toch ook ontmoet silly?!
Wat ik al zei: Ik voel gewoon de stress door je berichten heen. Dat vind ik heel rot voor je.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Jan 2022 11:57

Re: Zwangerschapsdiabetes

Ja dat is ook zo! Maar ik weet mijn reputatie hier op het forum wel bij sommigen dus wil niet zo ondankbaar en onaardig doen. Maar ja, ik ben echt gestresst, hele dag al slechte waarden en me niet fit voelen. Denk ik echt: waarom doe ik dit fucking dieet eigenlijk als toch niet werkt?!
Hoop wel dat mensen nog blijven reageren!! Ik heb er echt veel aan gehad ervaringen te lezen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 20 Jan 2022 12:58

Re: Zwangerschapsdiabetes

Ik denk dat je 1 ding in gedachten moet proberen te houden: zwangerschapsdiabetes is echt kut (ervaring) maar stress is ook niet fijn/goed. Dus het enige wat je denk ik kunt doen, is het loslaten als je wel een te hoge waarde hebt. Want je let op je eten, probeert te bewegen en spuit insuline, meer kun je niet doen. En ja, dat is heel makkelijk gezegd en ik kon het ook niet ook al had ik nooit hoge waardes. Maar achteraf terugkijkend is dat wel wat ik mezelf zou adviseren.
Ik had overigens ook geen kenmerken, maar het kwam toch uit de test. Mijn nuchtere waarde was ietsje te hoog. Overigens daarna nooit meer te hoog gehad, niet nuchter en al helemaal niet na het eten, zelfs niet toen we een keer McDonalds hadden gehaald, dus ik heb wel zo mijn twijfels bij de uitslag. Maar dat neemt niet weg dat het stom blijft en ik er constant mee bezig was. Overigens werd mijn dochter ook heel groot geschat, in het dossier staat zelfs verdenking macrosomie. Dat gaf me weer extra stress, want ik dacht dat het door mij kwam ondanks dat mijn waardes altijd laag waren, dus dan probeerde ik nog minder te eten maar dat was ook niet ok. Ze was uiteindelijk 3096 kg bij de geboorte uiteindelijk, echt een mini dus. Dus die metingen zeggen niet alles altijd, maar goed, ik snap dat ze bij jullie anders meten dus wellicht is dat nauwkeuriger.
Naja in het kort, het is gewoon stom en kut en sterkte!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Jan 2022 13:06

Re: Zwangerschapsdiabetes

Dankjewel Mizz-s! Daar heb ik heel veel aan.
Het is ook waar hoor dat stress wat doet, gelukkig weet ik ook dat beetje stress goed is voor baby, dus af en toe een dagje stress overleeft ze wel. Ik herken heel erg wat je zegt over het er steeds mee bezig zijn. Het ging vorige week echt even goed, vandaag dikke dip. Het is denk ik ook een controle kwestie; ik ben een control freak en heb hier geen controle over. Morgen afspraak weer, hopelijk kunnen ze me wat helpen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 20 Jan 2022 13:13

Re: Zwangerschapsdiabetes

Maar stress is vooral ook niet goed voor jezelf, gewoon omdat het stom is en niet leuk. Ik had tijdens de zwangerschap puppp, kreeg vrijwel tegelijk te horen dat ik zwangerschapsdiabetes had, en mijn oudste was prematuur dus ik was overal alert op want ik wilde graag dat dochter wel bleef zitten 😉. Dat was gewoon helemaal niet leuk allemaal. Dus ik snap helemaal hoe je je voelt. Maar daarom zou ik toch zeggen, probeer het los te laten want je doet al alles wat je kunt. Nogmaals sterkte!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Jan 2022 13:39

Re: Zwangerschapsdiabetes

Heb je contact met een diëtist? Hij of zij kan je misschien helpen in het voorkomen van die schommelingen? Van stress kun je ook schommelingen krijgen. Alleen die stress kun je nu niet altijd voorkomen... Is je insuline goed ingesteld?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 20 Jan 2022 14:08

Re: Zwangerschapsdiabetes

Oh ik voelde me de vorige keer zo rot dat ik zwangerschapsdiabetes had. Voelde me zo schuldig, hoezo kon ik niet “gewoon” zwanger zijn. En dan had ik verder geen complicaties oid dus ik snap je gevoel zo. Ik voelde me ook zo’n zeur als ik het aan iemand vertelde en dacht dat anderen ook dachten dat het aan mij lag.

Nu ben ik ook wat zwaarder dus voelde ik me dubbelop schuldig. Nu is de kans enorm groot omdat ik de laatste weken insuline spoot dat ik het weer krijg. Het vliegt me nu soms zo aan, waarom kan ik potverdorie niet gewoon genieten. Het voelt echt als een soort zwaard van Damocles. Je hebt niks aan mijn reactie dat snap ik maar wilde je wel toch laten weten dat je niet de enige bent.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Jan 2022 22:36

Re: Zwangerschapsdiabetes

Jip schreef:Heb je contact met een diëtist? Hij of zij kan je misschien helpen in het voorkomen van die schommelingen? Van stress kun je ook schommelingen krijgen. Alleen die stress kun je nu niet altijd voorkomen... Is je insuline goed ingesteld?


Diëtist, endocrinologist, verloskundige, gynaecoloog en dan de scans ;)

Ik heb een verzameling aan artsen die ik wekelijks/tweewekelijks zie en moet elke woensdag mijn waardes en wat ik gegeten heb opsturen. Diëtist was vorige week nog juist zo blij met mijn waardes. De stress kwam pas na de waardes. Mijn hele lage bloeddruk heeft er wel mee te maken want dan beweeg ik te weinig (ik zit steeds op 80/40). Insuline wordt woensdag weer opnieuw besproken, ze willen eerst kijken of het incidenteel is (gisteren dus). Vanmorgen waren mijn waardes weer laag.
Het feit dat het hartje zomer is helpt ook niet, 30-40 graden dagen heeft ook invloed.

Voel me vanmorgen weer wat optimistischer! Ik heb eens goed geslapen en mijn waardes waren nu goed. We zullen zien rest van de dag. Heb leuk weekend voor de boeg dus dan heb ik ook minder tijd er mee bezig te zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jan 2022 22:49

Re: Zwangerschapsdiabetes

Fijn dat je je wat beter voelt! Balen dat het zo warm is. Kan je wel lekker naar buiten om te bewegen? Kan je zwemmen?

Ik was het allemaal alweer een beetje vergeten. Ik moest wekelijks m'n waardes doormailen en vond het nog zo idioot dat dat gewoon ik een schriftje moest en dat daar geen gestandaardiseerd digitaal formulier voor was.
Het was zo knullig allemaal en daar werd ik een beetje recalcitrant van.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Jan 2022 22:52

Re: Zwangerschapsdiabetes

Ja ik moet ook handmatig haha!! Zo raar.
Ja we hebben een zwembad bij huis, daar lig ik veel in. En aircon. En het strand. Maar kom niet onder zwelling lichaam uit door de hittte. Nu paar zachtere dagen, heerlijk!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Jan 2022 08:45

Re: Zwangerschapsdiabetes

Ach Marsy toch, wat vervelend allemaal. Probeer te onthouden: je doet het voor een mooi doel, namelijk je dochtertje straks in je armen hebben.

Dikke knuffel voor jou
<<

Anoniem330

Bericht 21 Jan 2022 09:26

Re: Zwangerschapsdiabetes

Marin schreef:Fijn dat je je wat beter voelt! Balen dat het zo warm is. Kan je wel lekker naar buiten om te bewegen? Kan je zwemmen?

Ik was het allemaal alweer een beetje vergeten. Ik moest wekelijks m'n waardes doormailen en vond het nog zo idioot dat dat gewoon ik een schriftje moest en dat daar geen gestandaardiseerd digitaal formulier voor was.
Het was zo knullig allemaal en daar werd ik een beetje recalcitrant van.

Wat onhandig. Het kan gewoon met een app die dat apparaatje kan uitlezen.

Ik had nog niet eerder gereageerd, maar ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen omdat ik er niet zoveel last van had. Mijn dochters zijn in ieder geval beide goed uit de verf gekomen ondanks mijn zwangerschapsdiabetes.
Sterkte er maar mee Marsy, het is nooit leuk als je zwangerschap een medisch circus wordt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Jan 2022 09:45

Re: Zwangerschapsdiabetes

Mijn nichtje heeft op dit moment ook zwangerschapsdiabetes. Hoeft nog niet te spuiten maar heeft wel net op dat punt gestaan. Alleen vlak daarna stabiliseerde het. Dat schijnt ook iets te zijn wat vaker gebeurt. Dat je lichaam het weer wat beter oppakt naarmate je verder in de zwangerschap komt. Zij gaat wel rond de 38 weken ingeleid worden maar dat heeft vooral met haar lichamelijke gesteldheid te maken oa bekend met vergiftiging en daardoor flink hoge bloeddruk bij eerdere zwangerschappen.
2015 💙
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 21 Jan 2022 10:43

Re: Zwangerschapsdiabetes

Het is ook gewoon klote als je het hebt.

Ik had het de laatste twee zwangerschappen ook. Ze zijn beide gezond. Ik kon het wel af met alleen een dieet ik hoefde geen insuline te spuiten. Ook ik had een lage bloeddruk. Ik probeerde rust te nemen en bv iets te eten qaar best veel zout in zat voor mijn bloeddruk. Dat mocht ook van de diëtiste.

Verder heb ik veel recepten van de website van het diabetesfonds gehaald.
Mijn zusje heeft type 1 en gaf die tip. Ik heb nooit een recept gehad waar kokos in zat. https://www.diabetesfonds.nl/recepten

Sterkte
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Jan 2022 12:06

Re: Zwangerschapsdiabetes

Lief Tabbie en dat is ook waarom ik het volhou.
Macaron: ik denk dat dat apparaatje is wanneer je ook hierna nog diabetes houdt, dit is toch iets tijdelijks (hopelijk). Heel fijn te horen dat je gezonde dochters hebt!
Minx: ik hoor juist steeds tegenovergestelde, dat het, naarmate de zwangerschap vordert, nog lastiger is voor lichaam insuline aan te maken.
Raven: zo fijn dat je herkent! Ik heb ook poos zout geprobeerd maar het is zó heet hier steeds, mijn enkels en handen zwellen zo pijnlijk op dan. Dus diëtiste wilde dat ik weer wat minder zout at.

Vandaag allemaal goede waarden. Geen peil op te trekken want behalve avondeten heb ik precies hetzelfde gegeten als de afgelopen 4 weken. Dus was een slechte dag dan gisteren denk ik. Met dit dieet hou ik het nog wel 2 maanden vol, maar dan moeten mijn waarden wel normaal blijven. Die constante onverwachte schommelingen, daar word ik zo labiel van. Maar dan heb ik goede dag vandaag en dan ben ik ook wel weer ok eigenlijk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 21 Jan 2022 12:08

Re: Zwangerschapsdiabetes

Wat fijn Marsy een goede dag. Zo moet je het denk ik ook maar zien en per dag bekijken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jan 2022 12:10

Re: Zwangerschapsdiabetes

Mijne kon idd ook met een app maar die mevrouw wilde het met een schriftje en dat ik dan een foto maakte daarvan en dat emailde. Vond het nogal 1999 maar vooruit.

Fijn dat je waarden vandaag weer goed waren. Ik heb er te weinig verstand van om advies te geven waarom het zo kan schommelen als je hetzelfde eet. Kan je daar niet bij de diabetesverpleegkundige/dietist/hoe het dan ook werkt daar om advies vragen? Dan weet je misschien wat beter hoe of wat. Eet je ook heel regelmatig? Dat is vaak mijn probleem.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem330

Bericht 21 Jan 2022 12:16

Re: Zwangerschapsdiabetes

Marsy31 schreef:Lief Tabbie en dat is ook waarom ik het volhou.
Macaron: ik denk dat dat apparaatje is wanneer je ook hierna nog diabetes houdt, dit is toch iets tijdelijks (hopelijk). Heel fijn te horen dat je gezonde dochters hebt!
Minx: ik hoor juist steeds tegenovergestelde, dat het, naarmate de zwangerschap vordert, nog lastiger is voor lichaam insuline aan te maken.
Raven: zo fijn dat je herkent! Ik heb ook poos zout geprobeerd maar het is zó heet hier steeds, mijn enkels en handen zwellen zo pijnlijk op dan. Dus diëtiste wilde dat ik weer wat minder zout at.

Vandaag allemaal goede waarden. Geen peil op te trekken want behalve avondeten heb ik precies hetzelfde gegeten als de afgelopen 4 weken. Dus was een slechte dag dan gisteren denk ik. Met dit dieet hou ik het nog wel 2 maanden vol, maar dan moeten mijn waarden wel normaal blijven. Die constante onverwachte schommelingen, daar word ik zo labiel van. Maar dan heb ik goede dag vandaag en dan ben ik ook wel weer ok eigenlijk.

Nee dit was bij zwangerschapsdiabetes, ideaal. M'n vriendin had het ook in een ander ziekenhuis, maar ik hoor vaker nog de ouderwetse manier ja. Jammer. Met opschrijven wordt er ook nog wel eens gecheat, dat kan met zo'n gekoppelde app ook niet dus het zou beter zijn als alle ziekenhuizen gewoon met de tijd mee gaan.

Ik was ook bizar opgezwollen bij de jongste trouwens. Als ik nu foto's bekijk van m'n bevalling, NIET NORMAAL.
Lastig dat het zo schommelt, hopelijk is dat snel voorbij.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Jan 2022 12:27

Re: Zwangerschapsdiabetes

Oh! Ja, ik moet precies zoals Marin, opschrijven, foto maken en elke woensdag sturen haha. Ach, als dat grootste probleem is.. Ik hoorde inderdaad dat er vrouwen zijn die sjoemelen, dat vind ik echt ongelooflijk. Eigen glazen ingooien is dat toch?
Ik heb het aangegeven maar ze weten het ook niet, kreeg antwoord als: slecht geslapen, het weer, hoeveel ik gedronken heb, of ik de dag ervoor veel bewogen heb, het kan allemaal invloed hebben.
Marin, regelmatig eten moest ik even om glimlachen, wat dat is 1 van de grootste issues die ik met deze diabetes heb: het niks spontaan kunnen eten. Elke 2 uur gaat mijn wekker voor bloedprikken en in dat uur erna eet ik, 6 eetmomenten per dag. En dus ontbijt - snack - lunch - snack = altijd hetzelfde (met goedkeuring diëtiste). Als het nou een beetje stabiel blijft durf ik wel wat meer te experimenteren maar dat is dus nog niet aan de orde.
Afbeelding
Afbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 21 Jan 2022 12:30

Re: Zwangerschapsdiabetes

En goed drinken is ook belangrijk. Bij goed drinken dalen je suikerwaarden ook beter. En ik kan me indenken als het zo enorm warm is het lastig is daar tegenop te drinken en dat je dan een slechtere dag qua waardes ertussen hebt zitten.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Jan 2022 12:41

Re: Zwangerschapsdiabetes

Ik drink tussen de 2-3 liter water per dag, dus dat komt goed! Ik vermoed zelf dat het beweging is. Op hete dagen beweeg ik minder omdat 1) je je dood zweet en 2) mijn enkels zo opgezwollen zijn dat ik vrijwel niet kan lopen. Probeer het toch tijdens de dag zoveel ik kan, en ik loop niet persé minder dan bijv vandaag. Maar onder de streep vermoed ik dat dat veel invloed heeft. En ‘s avonds stuk lopen na avondeten kan echt niet, dan betaal ik daar in de nacht de prijs voor: zoveel pijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 21 Jan 2022 12:58

Re: Zwangerschapsdiabetes

Dan zal het inderdaad de beweging zijn die je parten speelt ja.
D. 💙14-01-2019💙
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Taeda