Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderfeestje

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 13 Jan 2022 15:19

Kinderfeestje

Iemand leuke tips voor een kinderfeestje thuis? :) Cakeje versieren staat al op het lijstje. 😁 Oh het is een meisjesfeestje voor kinderen van 5-6 jaar.
<<

Anoniem327

Bericht 13 Jan 2022 15:43

Re: Kinderfeestje

Wij deden vorig jaar het ouderwetse spelletjesfeest thuis en dat was echt een dikke hit! Grabbelton, snoep uit een bak water, schmink, cakeje versieren idd, ik had ergens een jeu de boules set staan, koekhappen - we hadden meerdere ruimtes met stations zeg maar. Wij hadden 10 jongetjes :omg: en het regende dat het goot dus alles was binnen. We hebben de oppas erbij gevraagd en daarmee 3 teams gecreëerd met een eigen begeleider en ze gingen van spel naar spel. Erna een film kijken met chips en we kregen eeuwige roem en erkenning van alle ouders.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Jan 2022 16:03

Re: Kinderfeestje

Voor mijn jongste dochter (werd 5) deden we vorig jaar een elfen speurtocht door het bos. Ik had een pakketje besteld waarin oa kartonnen elfenvleugels zaten. Die hebben ze eerst versierd zodat ze die om konden doen tijdens de speurtocht. Bij elke goede opdracht konden ze een toverstaf (zo’n ding met regenboogkleuren en bewegende glitters binnenin) verdienen. Groot succes!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Jan 2022 16:13

Re: Kinderfeestje

Toen mijn oudste zes werd hadden we een feestje in het donker. Ze kwamen geloof ik rond een uur of half 5, de hele woonkamer donker en versierd en we gingen eerst gezellig eten ( mini pizza, kipnuggets, knakworsten, poffertjes echt de hele tafel vol kindervoer). En daarna een speurtocht in het donker. Elk kind kreeg een zaklamp ( die ze later mochten houden als aandenken) en we hadden op een wit papier met zo’n “ blacklight stift” een speurtocht getekend.
Onderweg moesten ze allemaal opdrachten doen, zo hadden we van die glowsticks in halve liter flesjes water en gingen daarmee bowlen, van die glowsticks aan elkaar tot een boter, kaas en eieren spel gemaakt, rondjes van glowsticks voor ringwerpen om die waterflessen weer ed. Uiteindelijk kwamen we in een speeltuin uit waar een schat verstopt was ( een doos versierd met glow in de dark sterren). Daarna thuis nog disco met van die ballonnen met lichtjes er in tot ze opgehaald werden rond 19:00uur. Was een groot succes. Ze vonden het allemaal reuze spannend zo in het donker.

Op Pinterest kan je veel tips vinden hier voor.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 13 Jan 2022 16:15

Re: Kinderfeestje

Wij hebben toen onze dochter 6 werd een heel simpel feestje gegeven eigenlijk.
Cakeje versieren en daarna een speurtocht met opdrachten onderweg. Eindbestemming was de speeltuin.
Hierna thuis poffertjes gegeten als lunch en toen hebben ze nog even gewoon in huis gespeeld voor ze werden opgehaald.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 13 Jan 2022 16:42

Re: Kinderfeestje

Wij deden zaterdag:
cakejes versieren
unicorn prik
spekhappen
disco met gewoon dansen en stopdans
knutseliets met unicorn
patatjes/pizzaatjes/ rauwkost eten
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 13 Jan 2022 18:33

Re: Kinderfeestje

Sjoelen was hier de grootste hit afgelopen jaar. En ook een parcour lopen met een (wel gekookt, haha) ei op een lepel vonden ze erg leuk. Vorig jaar was de grootste hit 'laserparcrour' waarbij we rode wol gespannen hadden in de keuken als zijnde 'laserstralen' die ze dan niet mochten raken.

Cakejes versieren is ook altijd leuk inderdaad. Ezeltje prik (maar hier dan met Mario z'n snor gezien het thema), bingo (kan ook met kleuren/plaatjes), disco (eventueel met just dance), ballonnenrace (ballon tussen twee kinderen hun hoofden of buiken en daarmee moeten ze een bepaalde afstand lopen), koekhappen, spijkerpoepen, een speurtocht, maskers knutselen, ook allemaal ideetjes misschien.
<<

Anoniem327

Bericht 13 Jan 2022 19:11

Re: Kinderfeestje

Extra tip na zo’n feestje thuis is wel een fles wijn klaar hebben liggen ter ontkurking zo gauw alles weg is. Of meerdere voor als de ouders hun kroost komen halen en je nog puf hebt voor een borreltje.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Jan 2022 20:06

Re: Kinderfeestje

@ Holden: ben jij nou C? Dacht het laatst ook al een keer, maar nu het over wijn gaat, moet het haast wel. :smile:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem327

Bericht 13 Jan 2022 20:32

Re: Kinderfeestje

Bliss schreef:@ Holden: ben jij nou C? Dacht het laatst ook al een keer, maar nu het over wijn gaat, moet het haast wel. :smile:


Nou, ik zal toch zeker niet de enige zijn die wel een glas wijn kan gebruiken na een kinderfeest? Maar inderdaad hoor it’s me!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Jan 2022 20:36

Re: Kinderfeestje

Vast niet, maar slechts weinigen kunnen het zo beeldend omschrijven 🤩
❤ 7 juni 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Jan 2022 20:42

Re: Kinderfeestje

Mijn collega kan heel goed schminken en die heeft iedereen fantastisch mooi geschminkt. Verder hadden we allerlei spelletjes; snoep happen, ezeltje prikje, een speurtocht. Wat te knutselen. Op het einde patat eten wat allemaal op het tafelkleed ligt en ook op het tafelkleed mayo en ketchup, dat was ook een hit toen hier.
:heart: :heart: 2011
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 13 Jan 2022 22:19

Re: Kinderfeestje

Wij maken er binnenkort voor dochter die zes gaat worden een timmer-feestje van. Mijn vriend (timmerman) maakt prefab vogelhuisjes (of iets anders) en die mogen ze dan met spijkers en hamer in elkaar zetten. Met cadeautjes geven, cake versieren, los spelen en de dieren bekijken hebben we genoeg te doen.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 13 Jan 2022 23:01

Re: Kinderfeestje

Holden schreef:Extra tip na zo’n feestje thuis is wel een fles wijn klaar hebben liggen ter ontkurking zo gauw alles weg is. Of meerdere voor als de ouders hun kroost komen halen en je nog puf hebt voor een borreltje.


Hele goeie tip ja!
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 820

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 14 Jan 2022 00:47

Re: Kinderfeestje

Fotolijstjes met feestfoto versieren:
Koop vooraf wat simpele fotolijstjes en een lading sticker-glittersteentjes.
Kinderen mogen zich aan het begin van het feestje verkleden en / of geschminkt worden. Je maakt dan een leuke groepsfoto die je voor elk kind uitprint (dat printen kun je doen terwijl zij druk zijn met lijstjes versieren met glitterstickers.)
Na afloop heeft iedereen een leuke foto van het feestje in een zelfversierd lijstje :)

En verder kan ik je enorm aanraden om gewoon een doos lego of playmobil neer te zetten en de kinderen lekker te laten spelen. Veel kinderen vinden dat stiekem nog leuker dan de activiteiten.
T (2008) en I (2013)
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 820

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 14 Jan 2022 00:49

Re: Kinderfeestje

Bliss schreef:@ Holden: ben jij nou C? Dacht het laatst ook al een keer, maar nu het over wijn gaat, moet het haast wel. :smile:
Wat ben jij scherp!

En leuk Holden! Ik heb meteen even op je gereageerd in het boekentopic :nerd:
T (2008) en I (2013)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Jan 2022 08:46

Re: Kinderfeestje

Holden schreef:Extra tip na zo’n feestje thuis is wel een fles wijn klaar hebben liggen ter ontkurking zo gauw alles weg is. Of meerdere voor als de ouders hun kroost komen halen en je nog puf hebt voor een borreltje.


Dit is hier ook standaard 😅
En bij de meeste feestjes van vriendjes en vriendinnetjes.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 14 Jan 2022 10:23

Re: Kinderfeestje

Wat een leuke dingen doen jullie allemaal..!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 14 Jan 2022 10:50

Re: Kinderfeestje

Wat dingen die wij wel hebben gedaan thuis:
- Cakejes versieren
- Houten fotolijstjes versieren (en dan later een Polaroid foto maken om erin te doen)
- Glittertattoo's (ik heb daar spullen voor en deed dat zelf)
- Kleurplaat maken
- Speurtocht met aan het einde een schat (zakje met daarin oa snoepjes en uitdeelcadeautjes)
- Kleine houten schatkistjes versieren
- Gouden kroontjes versieren (van tevoren goudkartonnen kroontjes besteld)
- Plastic tafelkleed op tafel en dan friet eten zonder borden en bestek, dus zo op tafel incl saus (was echt een hit)
- Met speurtocht eindigen bij een speeltuin, konden ze meteen even spelen
- Film kijken met lekkers erbij
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Jan 2022 16:22

Re: Kinderfeestje

Waarom kun je eigenlijk geen topic favoriet maken, zodat je ze makkelijk kunt terugvinden? Zou ideaal zijn!

Zo dan dus maar even als tvp.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 14 Jan 2022 17:32

Re: Kinderfeestje

Bedankt voor de leuke tips en ideeën! Hier kan ik wat mee. Ik heb as we speak 3 kinderen over de vloer (waarvan 1 een flink stel stembanden heeft 😳) dus ik zorg zéker dat er een borrel klaar staat voor als het klaar is. 😑 Gelukkig duurt het maar 3 uur, dat is nog te overzien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Jan 2022 17:35

Re: Kinderfeestje

Zora schreef:Waarom kun je eigenlijk geen topic favoriet maken, zodat je ze makkelijk kunt terugvinden? Zou ideaal zijn!

Zo dan dus maar even als tvp.


Je kunt je wel op een topic abonneren. Maar dat is toch wel wat anders. Dan krijg je steeds een e-mailtje bij een nieuwe reactie. Je zou 't eens kunnen opperen of zoiets mogelijk is!

Succes morgen So good!
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 14 Jan 2022 17:54

Re: Kinderfeestje

Laatste feestje was alles dicht, toen wilde ze graag beeldjes van klei verven die ik weleens zelf maak dus heb ik dat voorbereid.
Het feestje ervoor was ook alles dicht, toen hebben we koekjes gebakken met veel verschillende vormpjes en leuke kartonnen doosjes waarin ze ze mee konden nemen. Die doosjes zou je evt ook zelf kunnen maken dat ze zelf versieren.

Verder had ik beide feestjes glitter tattoos, erg groot succes. En Mac laten bezorgen was ook wel echt super chill.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem330

Bericht 14 Jan 2022 18:04

Re: Kinderfeestje

Ik heb niet alles gelezen, maar sieradendoosjes versieren en sieraden maken is ook erg leuk. En glitter tattoos lees ik hierboven, tof!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 14 Jan 2022 20:55

Re: Kinderfeestje

En de Action gaat ook nog eens open voor diy knutselspullen, ik zie het weer zitten. Thanx allemaal!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron