Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 27 Feb 2023 20:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Carra schreef:Lekker indirect ook aangesproken. 🙄 Ik gok door dezelfde die vond dat je dochter kussen en knuffels moet uitdelen. Laat je echt niet van de wijs brengen door dat soort mensen. Jij weet wat bij haar past en waar jij je goed bij voelt. ik begrijp echt niet waar mensen zich mee bemoeien.

Haha, ja dat klopt! Goed dat je dit zegt trouwens, brengt het weer in perspectief allemaal. Ikzelf ben ook niet streng opgevoed, volgens mij ben ik geen slecht mens. Maar ik voel me ergens wel aangesproken omdat ik soms wel strenger mag zijn. Vaak denk ik “ach, laat maar gaan”
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Feb 2023 20:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Zelf weet je zo goed wat bij jou en je kind past. Ik krijg het zelf ook vaker te horen (ook van m'n man, dat is ook lastig) maar het past gewoon niet bij me.
Ik vind jou altijd overkomen als een lieve warme moeder die heel goed weet wat haar kind nodig heeft.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 27 Feb 2023 20:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Dat is lief van je Marin, bedankt. Dat streng zijn niet bij me past is zojuist wel gebleken. Wat een ellende. We werden er allebei geen leukere mensen van en beter luisteren ging ze er niet van, integendeel.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1680

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 27 Feb 2023 20:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Je hoeft helemaal niet streng te zijn, als je maar consequent blijft. Dat zijn 2 verschillende dingen en dat wordt weleens vergeten.
En wat is de reden dat je streng moet zijn en in welke situatie?
Iemand kan dat heel mooi roepen maar de situatie niet begrijpen. Misschien vraagt de situatie helemaal niet om streng zijn.
Ik zou mij er niets van aan trekken. Je bent een goede moeder en blijf dicht bij jezelf. Dan pas heb je een goede opvoeding. Waar jullie allemaal vanuit je hart samenwerken.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 27 Feb 2023 22:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Aan het einde van de rit doen we allemaal maar wat. Niemand heeft de exacte wijsheid, we doen wat ons het beste lijkt en wat werkt. Zolang je dochter niet een complete heks is lijkt me er niet zo veel aan de hand. En als het komt van iemand die vindt dat je dochter knuffels en kusjes uit MOET delen dan zou ik het al helemaal niet serieus nemen. Wat vond je man eigenlijk van het commentaar?

Ik vind de combinatie naam wel mooi klinken trouwens.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Feb 2023 23:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ach ik vind mezelf streng en hoor ook vaak dat ik strenger miet zijn. En als ik gewoon lieg streng ben dan is mijn kind weer zielig volgens de ander omdat ik zo enorm streng ben.

Kortom, je doet het nooit goed volgens een ander. En dat hoeft ook niet, zolang je het goed doet voor jou.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 27 Feb 2023 23:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Herkenbaar SG. Ik voel me ook weleens bekritiseerd en doe dan alsof het me niks uitmaakt maar ga dan soms thuis toch ineens strenger doen (omdat het me dan geraakt heeft). En dat pakt dan nooit goed uit. Gelukkig kan ik nu inzien dat dat gedrag (van mij) dan voortkomt uit de emotie die ik voel door de personen die mij bekritiseren. Dat is dus helemaal niet puur. Voor je kind is dat ook heel verwarrend, die voelt dat het niet van jou is. Dus logisch dat het niet werkt, je doet dan iets waar je niet achter staat. Als jij echt iets niet goed vindt dan gaat het toch niet door? Dan komt het puur vanuit jou en gelooft je kind je. Knuffel. Zie het als een leermoment en leg je kind uit dat je geen ruzie had willen maken en dat je het de volgende keer weer anders doet.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Mrt 2023 19:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Mijn kind heeft al voor de 4e keer wormpjes in een paar maanden. Kind heeft al 4x een kuur gehad en zelfs één keer twee kuren achter elkaar. Ze zijn dan ook wel echt dood/weg. Nu dus weer raak en maandag weer een pil gegeven, net zegt kind weer kriebel te hebben en zie ik weer een levend wormpje tussen de billen kriebelen. Bah. Ik hoop dat die pil snel zijn werk doet. Vind het echt vervelend voor kind en heb ook geen andere methodes om kind te helpen. Jullie wel?
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 08 Mrt 2023 20:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Nagels goed korthouden, vaker handen wassen. Sowieso na toiletbezoek, buitenspelen en voor het eten.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Mrt 2023 20:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik neem aan dat je het hele gezin behandeld ook? En alles heet wast etc? Tandenborstel, haarborstel, alles om het bed heen moet je ook schoonmaken. De eitjes blijven 2 weken leven en is hoe het zich verspreidt. Die moeten dus ook allemaal dood.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 08 Mrt 2023 20:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ondergoed en beddengoed echt op minstens 60 graden wassen. En inderdaad heel vaak handen wassen (desnoods met anti bacteriële zeep). Elke ochtend en avond schoon ondergoed etc.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Mrt 2023 21:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Nee, niet iedereen behandeld. Wij hebben niks en dat weet ik zeker. Bed etc. wel gewassen maar nog niet zo heet (40gr). Zal nog eens doen dan. Tandenborstel/haarborstel nog nooit aan gedacht 😅.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1680

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 09 Mrt 2023 05:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik weet niet hoe oud jouw kind is maar het zand uit de zandbak vernieuwen als hij daarin speelt. En eigenlijk dus ook op school of opvang. En een net eroverheen iedere avond
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 11:50

Bericht 09 Mrt 2023 12:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Volgens mij echt beddengoed op 60 graden wassen en ondergoed kan best een keer extra op 90 hoor. Denk ook aan de pyjama! Misschien zelfs om de dag het beddengoed wassen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Mrt 2023 23:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Nou maandag dus pil genomen en vanavond weer levende wormpjes gevonden. Ik dacht gisteren ook dode te zien in kinds ontlasting. Wanneer gaan die krengen allemaal dood?

Alles gewassen en gepoetst.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Mrt 2023 19:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Als het zo vaak terug komt zou ik toch eens bij de huisarts langs gaan. Dat staat volgens mij ook in de gebruiksaanwijzing. Als je net niet de goede manier van behandelen hebt voor de specifieke wormsoort dan kom je er natuurlijk niet van af. Ik heb J ooit 1x een kuur moeten geven en toen dacht ik ook, hoe weet ik nou welke worm ik moet bestrijden. Het voelde voor mij heel erg als gokken.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Mrt 2023 20:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik zou ook langs de huisarts gaan. En ik weet nog dat wij vroeger zo’n nagelborstel hadden waarmee we dan extra goed mee onder de nagels moesten schrobben met zeep.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 12 Mrt 2023 22:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Huisarts gaat je waarschijnlijk zeggen: hele gezin behandelen en alle was twee weken lang wassen op 60 graden of hoger. Dat was hier advies althans.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Mrt 2023 00:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Pure* schreef:Huisarts gaat je waarschijnlijk zeggen: hele gezin behandelen en alle was twee weken lang wassen op 60 graden of hoger. Dat was hier advies althans.


Dat zei ik ook maar schijnbaar moet een professional het zeggen 😂. En na 2 weken nog eens een kuur of tablet of drankje, dan is alles wel echt dood. Het is een plaag en je kunt het niet half behandelen, dan komt het dus weer terug. Dus: extreme hygiëne (als ze hun onderbroek in de ochtend uitdoen, vallen de eitjes op de grond en op de wc bril, zo erg is het, dus meteen douchen de eerste paar dagen), hele gezin behandelen en na 2 weken nog eens. Het duurt even voor ze dood zijn. Ik ben een behoorlijke ervaringsdeskundige helaas, zoon nam ze telkens weer mee van school. Nu geef ik preventief elke paar maanden ons hele gezin tabletjes en heb het nu al jaar niet gezien.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 18 Mrt 2023 21:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

32 weken zwanger, we hadden al maanden de naam voor baby vaststaan. Sta ik vandaag in de speeltuin en wordt een kindje geroepen met een naam die ook altijd al op ons lijstje stond. En ineens twijfel ik, ik vind die naam ook zo mooi!
De naamslinger is al in huis, ik heb vandaag de proefdrukken besteld voor het geboortekaartje 😅
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 18 Mrt 2023 21:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ohh zo herkenbaar Biechtje! Ik was alleen intussen 35 weken zwanger. We zijn toch geswitcht. Ze heeft de namen die ze in eerste instantie zou krijgen uiteindelijk als 2e en 3e naam gekregen. Na 6 jaar nog steeds geen spijt!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 18 Mrt 2023 22:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Fijn dat jullie nooit spijt hebben gekregen! De tweede naam staat vast, dat is een vernoeming. Maar die eerste naam, zo lastig.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 18 Mrt 2023 22:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Lastig hè zo’n eerste naam..
Bij onze oudste twijfelden wij tussen 2 namen. Toen ze geboren werd hebben we de knoop definitief doorgehakt. Nog steeds heel blij met haar naam. Het past zo goed bij haar.

Bij ons tweede kindje wederom twijfels tussen 2 namen. Maar wel rond de 34 weken de knoop doorgehakt.

Nu hadden we de naam al heel snel. Het is niet de naam waar we aan dachten bij ons tweede kindje. Dat was de naam Luca. We willen geen 3 namen die eindigen op een a.
Ook hier al een naamslinger en een speenkoord met naam in huis. Heel af en toe slaat de twijfel toe. We hebben nu een naam uitgekozen met dezelfde beginletter als onze oudste.Is een andere naam dan toch niet leuker? Maar we weten echt geen andere naam. Dus we houden het toch echt bij deze!
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 19 Mrt 2023 07:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Hier ook twijfels. Maar dat is omdat de naam al in de familie voorkomt. Maar we hebben geen alternatief.
Dus hier zijn de proefdrukken binnen en ga ik deze week aan de slag met het geboortebord
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Mrt 2023 07:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Biechtje schreef:32 weken zwanger, we hadden al maanden de naam voor baby vaststaan. Sta ik vandaag in de speeltuin en wordt een kindje geroepen met een naam die ook altijd al op ons lijstje stond. En ineens twijfel ik, ik vind die naam ook zo mooi!
De naamslinger is al in huis, ik heb vandaag de proefdrukken besteld voor het geboortekaartje 😅



Lastig he! Wij zijn met 32 weken ook nog geswitcht bij onze dochter. Hadden ook al proefdrukken in huis. M'n man kwam ineens met deze naam en toen wachten we allebei van jaaa shit, maar we hebben al tijden die andere naam in ons hoofd. De naam van M stond al wel jaren (al van kinds af aan) ergens op mijn lijstje, nooit prominent bovenaan maar wel aanwezig. En toen hij dat had genoemd gingen we zo twijfelen. Paar weken individueel laten bezinken en uiteindelijk samen besloten dat het toch echt die naam ging worden en niet de naam die we dus eerst in gedachten hadden gehad. Soms noem ik haar even zo om te kijken hoe 't voelt maar dit voelt nog goed, ondanks dat ze niet het zachte zoete popje is wat de naam doet vermoeden.

Leuk dat je 't zo hoorde roepen in de speeltuin. Is ook echt zo'n realistische situatie dat je dan voor je ziet hoe je dat zelf zou roepen.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers