Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gevoel van dromen/niet echt zijn

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 03 Jan 2022 13:06

Gevoel van dromen/niet echt zijn

Ik heb gisteren voor het eerst in tijden een hevige migraine aanval gehad. Misschien staat het er helemaal los van, maar ik voel me vandaag zó raar. Heel naar, geluiden komen binnen alsof ik onder water ben, ik zie vreemd, alsof ik droom en alsof alles niet ‘echt’ is. Alsof ik in een constante deja-vu terecht ben gekomen. Ook ben ik heel erg licht in mijn hoofd, alsof ik om zou kunnen vallen. Ik heb een hoge hartslag (tegen de 90 terwijl die normaal onder de 70 zit).

Ik functioneer ‘gewoon’, maar het is alsof ik mezelf van buitenaf zie en hoor. Heel freaky en naar dus. En niet echt uit te leggen.

Is er iemand die hier iets van herkent? Als dit gevoel de hele dag zo blijft dan ga ik de huisarts bellen. Maar ik wil nog even afwachten. Misschien moet ik gewoon nog herstellen van de migraine.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Jan 2022 13:16

Re: Gevoel van dromen/niet echt zijn

Ja, grotendeels herkenbaar. Ik heb na een aanval ook vaak last van ‘brain fog’ en een onwerkelijk gevoel. En het is dan alsof er helemaal geen filter zit op prikkels en alles heel erg extreem binnenkomst. Ook mijn neuroloog geeft aan dat migraine je brein echt een optater geeft waardoor je een tijdje minder goed kunt functioneren. Het kan dus goed zijn dat het erbij hoort

Als je het akelig vindt of niet zeker bent dat het migraine is kan het geen kwaad om toch te laten checken. Sterkte!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 03 Jan 2022 13:17

Re: Gevoel van dromen/niet echt zijn

Wat vervelend Moederkoekje, geen leuk gevoel!

Ik heb dit gevoel regelmatig gehad in tijden dat ik niet lekker in m'n vel zat. Heel naar en soms eng. Rust was dan hetgeen wat hielp. Mijn ervaring met migraine is sowieso dat ik me pas na een paar dagen weer echt goed voel.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 03 Jan 2022 23:00

Re: Gevoel van dromen/niet echt zijn

Bedankt voor jullie reacties, toch heel fijn om te lezen dat jullie het (op je eigen manier) herkennen.

Ik denk dat het inderdaad door de migraine is gekomen. Het werd langzaam wat minder erg, en toen ik aan het eind van de middag een uurtje buiten heb gewandeld was het zo goed als weg gelukkig.

Het was echt heel naar, en ik hoop dat het wegblijft vanaf nu!
<<

Véda

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 28 Jul 2020 22:33

Bericht 04 Jan 2022 14:59

Re: Gevoel van dromen/niet echt zijn

Herkenbaar. Ik noem het altijd naweeën. Ik heb het overigens ook wel eens vooraf aan een migraine aanval. Dan ben ik zo licht in m'n hoofd en heb het gevoel dat ik er niet helemaal ben zeg maar. Is best wel vervelend als je die dag moet werken. Ik maak dan soms ook van die domme fouten of kan gewoon niet op de juiste woorden komen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 04 Jan 2022 15:25

Re: Gevoel van dromen/niet echt zijn

Wat akelig is dat hè, wat mij helpt is even goed en stevig eten. Meestal knap ik daar wel van op.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 10 Jan 2022 21:20

Re: Gevoel van dromen/niet echt zijn

Wat rot! Ik herken dat gevoel wel heel erg, ik heb dat al 2 jaar 24/7. Naar alle waarschijnlijkheid komt het bij mij door mijn sterillisatie methode (essure - veertjes in de eileiders, ze zijn helaas verboden geworden omdat er oa nikkel in zit en je immuunsysteem/zenuwstelsel aan kan passen), ik zit nu te wachten op een oproep om ze eruit te laten halen.

Alsof je leeft in een roes, zó vreselijk energie vretend.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers