Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog (steeds) niet zindelijk

<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 27 Apr 2022 15:37

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Nouja dat bedoel ik idd haha. Je hebt voor een aanpak gekozen omdat je daar achter staat, waarom zou je het dan anders doen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Apr 2022 16:04

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Marin: Laten jullie O dan slapen terwijl je z'n bed verschoont?
Wij maken L dus wel expres echt wakker, zodat ze dan nog even op het potje kan plassen en hopelijk die link maakt.

Ik heb het haar vandaag nog weer even gevraagd, maar ze wil geen luier meer om 's nachts, en dat heeft ze al vaker aangegeven. Om dat dan wel weer te doen vind ik voor haar ook niet fijn.
Ze timer het overigens wel zo dat een nat bed vaak is wanneer ik toch al wakker ben voor een voeding voor F, ik word er dus meestal niet een extra keer wakker van, haha.

Nou ja, we zien wel even hoe het gaat. En wil ze wel weer een luier om dan kan dat.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2022 16:08

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ja ik snap je dat je dat niet wil doen als ze zelf aangeeft.

O is een hele diepe slaper (ik denk dat het bedplassen daar sowieso mee te maken heeft). Die kunnen we echt omkleden en op de pot zetten zonder dat hij echt wakker wordt. We zouden'm idd echt wakker kunnen maken maar dat doen we dan weer niet.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Apr 2022 16:11

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Mag ik vragen waarom je dat niet doet? Zou hij dan niet sneller die link leggen van wakker - eruit - plassen?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2022 16:20

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Omdat ie dus niet wakker te krijgen is. Ik zou 'm op dat schapenvachtje kunnen laten liggen (doe ik niet hoor haha). Nou ja uiteindelijk zouden we 'm wel echt wakker kunnen maken misschien. Misschien helpt dat idd. Snap wel goed dat jullie dat doen iddf.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Apr 2022 19:01

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Maar hoe weet je dan dat hij nat is om 4u in de nacht als hij er doorheen slaapt?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2022 19:13

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Nee dáár wordt hij wel wakker van en dan roept ie ons. Of soms misschien uren later hoor, dat weet ik natuurlijk niet. En soms wordt ie 's ochtends nat wakker, dan weet ik ook niet hoe laat dat gebeurd is natuurlijk. Ik bedoel doorslapen als we 'm laten plassen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 27 Apr 2022 19:56

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Marin schreef:Nou dat is lief maar ik doe gewoon wat je (in mijn ogen) als ouder doet, het hoort erbij. En bij de één gaat het sneller en bij de ander duurt het langer maar elk kind moet dit leren.

Het hoort er niet bij om jarenlang 's nachts een bed te verschonen van een 4-5-6 jarige, dat doe je jezelf aan, want niemand schiet daar verder iets mee op. Dit is zeker niet iets wat elke ouder doet, of zou moeten doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2022 19:57

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Wat zou dan je suggestie zijn Sadie? (niet dat ik het persé anders wil doen maar jij hebt er blijkbaar hele sterke ideeën over).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 27 Apr 2022 19:59

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Heel veel kinderen zijn er gewoon nog niet aan toe 's nachts, dat is echt niet gek. Ze leren niks van 100x in hun bed plassen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 27 Apr 2022 20:19

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Onze oudste is nu sinds een maandje meestal droog ‘s nachts. We laten hem plassen om 22/23u en dan gaat hij zelf rond 6u weer (altijd al een vroege vogel geweest). Ik heb niet het idee dat hij er al wakker van wordt, maar dat het door de tijdspanne goed gaat. We gebruiken daarom nog luierbroekjes, tot hij er zelf wakker van wordt.

Hier inderdaad ook van het cb gehoord dat het meestal voor 7jr vanzelf lukt en anders is het pas vanaf dat moment nodig om een plan te maken om het aan te leren.

Dus ik zou Arwyn adviseren toch weer luiers of oefenbroekjes te gaan gebruiken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2022 20:21

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Sadie schreef:Heel veel kinderen zijn er gewoon nog niet aan toe 's nachts, dat is echt niet gek. Ze leren niks van 100x in hun bed plassen.


Maar wel van steeds vaker een succesje. Ik ga uit van het positieve. En daarbij heb ik er geen problemen mee dus je haalt iets aan waar geen probleem is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 27 Apr 2022 20:24

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Marin schreef:
Sadie schreef:Heel veel kinderen zijn er gewoon nog niet aan toe 's nachts, dat is echt niet gek. Ze leren niks van 100x in hun bed plassen.


Maar wel van steeds vaker een succesje. Ik ga uit van het positieve. En daarbij heb ik er geen problemen mee dus je haalt iets aan waar geen probleem is.

Jij misschien niet, maar je kind is bijna elke nacht wakker en kan dus niet optimaal groeien, zich ontwikkelen en herstellen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2022 20:25

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Nou daar maak ik me allerminst zorgen om.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 27 Apr 2022 20:26

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Taeda schreef:
Hier inderdaad ook van het cb gehoord dat het meestal voor 7jr vanzelf lukt en anders is het pas vanaf dat moment nodig om een plan te maken om het aan te leren.

Dus ik zou Arwyn adviseren toch weer luiers of oefenbroekjes te gaan gebruiken.

Eens, dat kind is nog maar 5. Zielig om jarenlang steeds maar weer uit je slaap gehaald te worden, terwijl je er nog niet aan toe bent.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Apr 2022 20:29

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Nu haal je Marin en Arwyn door elkaar. Maar Arwyns dochter moet nog 4 worden, dus ik zou ook zeker weer teruggaan naar luierbroekjes.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem327

Bericht 27 Apr 2022 20:38

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Maakt niet uit, 4-5 jaar, beiden nog erg jong. Zeker niet nodig om op die leeftijd te gaan lopen pushen om maar per se zindelijk te moeten zijn. Nergens voor nodig.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 27 Apr 2022 21:03

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Maar Marin pusht toch helemaal niet? Haar kind wil zelf graag zonder luier slapen en hij vindt het niet erg dat hij 's nachts in bed plast. Als Marin en haar man er dan ook geen problemen mee hebben is er toch niets aan de hand? Mijn bijna 5 jarige is al twee jaar 's nachts zindelijk, maar wordt bijna iedere nacht wakker omdat hij dorst heeft of moet plassen. Hij plast heel soms ook nog wel eens in bed. Volwassenen worden 's nachts ook nog regelmatig wakker. In een slaapcyclus wisselen lichte slaap, rem slaap en diepe slaap zich altijd af. In principe slaapt niemand echt door. Ik kan mij dan ook werkelijk waar niet voorstellen dat iedere nacht 10 minuten wakker zijn schadelijk zou zijn voor de ontwikkeling van een kind.

Marin, ik denk dat je het heel goed doet. Ik vind een bed verschonen 's nachts altijd even balen, maar het is eigenlijk binnen 5 minuten klaar en weinig moeite. Kind schoon ondergoed en pyjama aan en meestal komt hij dan bij ons in bed. Anders schone hoes in bed en reserve dekbed er op en we gaan allemaal weer lekker slapen. Komt vanzelf goed hoor!

Arwyn wat lastig! Hier ging het 's nachts zindelijk worden gepaard met dagen achter elkaar elke nacht in bed plassen en dan weer een periode steeds elke nacht droog. Je zou nog halverwege de nacht een wekker kunnen zetten, zodat je haar dan laat plassen, maar dat zou mij zelf te veel moeite zijn. Hier hebben we een reserve dekbed wat we dan 's nachts op het bed kunnen gooien. Gaat het toch allemaal net even sneller. Je hebt trouwens ook nog van die speciale onderbroeken die urine opnemen, misschien is dat nog wat? Weet niet of die een hele grote plas opnemen.
2011 2012 2017
<<

Anoniem327

Bericht 27 Apr 2022 21:04

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Het is een verschil of je wakker wordt tussen twee slaapcycli om iets te drinken, of te plassen.

Of dat je bijna elke nacht drijfnat in je eigen plas wakker wordt en totaal overstuur je ouders moet gaan roepen, omdat je doorweekt bent.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2022 21:06

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Heb je haar idd wel eens 's nachts laten plassen als je toch zelf wakker bent voor een voeding? Als ze nog droog is? Misschien dat dat net helpt.
Deed ik ook een tijdje toen ik M nog voedde 's nachts idd. Was ik alweer vergeten.

Dank je Indigo. En idd, hij leert het vanzelf wel. Vond het heel goed om de laatste tijd echt progressie te merken, vooral paar keer zelf naar de pot gaan en droge ochtenden komen ook steeds vaker voor.
Let's discover the world together.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 27 Apr 2022 21:13

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Sadie schreef:Het is een verschil of je wakker wordt tussen twee slaapcycli om iets te drinken, of te plassen.

Of dat je bijna elke nacht drijfnat in je eigen plas wakker wordt en totaal overstuur je ouders moet gaan roepen, omdat je doorweekt bent.

Anders was hij 10 minuten eerder wakker geworden om op de wc te plassen, dus ik zie het verschil eerlijk gezegd niet? Wakker wordt hij dan toch wel. Ik heb ook nergens gelezen dat haar zoon iedere nacht totaal overstuur wakker wordt als hij in bed heeft geplast. Ik herken dat bij mijn eigen kinderen ook niet.
2011 2012 2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Apr 2022 22:22

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Marin: Dat doen we inderdaad wel eens. Ze was daardoor vanacht ook droog. Helpt dus zeker! Maar midden in de nacht denk ik daar niet altijd aan, haha.

Sadie: waar haal je vandaan dat er kinderen gepusht worden? Onze middelste wil zelf geen luier meer om, als je de moeite neemt om hele reacties te lezen, had je dat al geweten. Moet ik haar dan pushen om wel weer een luier om te doen?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Mei 2022 21:19

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Nou, inmiddels kan ik denk ik wel zeggen dat N echt volledig zindelijk is! Het poepen gaat de laatste weken perfect, ook op vakantie ging ze netjes op de wc. En 's nachts is ze nu al bijna twee maanden achter elkaar droog. Vorige week kwam ze zelfs 's nachts een keer op onze kamer om te zeggen dat ze ging plassen, dus ze lijkt het kennelijk ook aan te voelen. Maar meestal slaapt ze dus gewoon door en gaat ze in de ochtend pas.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Mei 2022 21:24

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Wat fijn zeg Bliss! Goed van haar! Jammer dat ze dan naar jullie komt haha maar wel knap dat ze het gewoon aanvoelt en wakker wordt.

O heeft duidelijk last van z'n darmen als hij meer eet. Poept weer veel in z'n broek. Ik denk zelf dat dat komt omdat z'n darmen helemaal niets gewend meer zijn na al die jaren slecht eten. Morgen hebben we een afspraak bij de kinderdietist dus daar ga ik het ook even aankaarten. Hij zegt zelf ook intussen dat hij het niet altijd even goed aanvoelt. Komt vaak met poep in z'n broek uit school. Dat is wel heel rot voor 'm. We hebben afgesproken dat als hij het voelt, hij heel overdreven gaat wiebelen. Dat werkte bij plassen destijds ook goed om het bewuster te maken voor hem.
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 31 Mei 2022 22:09

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Op zich ben ik het wel een beetje eens met wat Sadie zegt, dat het echt niet hoeft dat je zo vaak een bed staat te verschonen. Het valt nog onder normaal om ‘s nachts niet zindelijk te zijn tot geloof ik 7 jaar, misschien was het zelfs wel 9 jaar dat ben ik even kwijt. Maar zeker dus voor O. van Marin. Maar dat betekend natuurlijk niet dat Marin maar klakkeloos weer luiers moet gaan aandoen, lijkt me prima om dat als ouder zelf in te schatten.

Wij lopen inmiddels al een jaar of 3 bij de poep- en plaspoli met Lu., daar gaven ze aan dat het eigenlijk geen zin heeft om bezig te gaan met de nachtzindelijkheid als het overdag nog niet helemaal goed gaat. Hij plast geen hele plassen in zijn broek, al heel lang niet meer, maar wel beetjes die zichtbaar zijn in zijn broek. Hij heeft daar uitgebreide plastraining voor gehad maar dat sloeg totaal niet aan. We konden op ons kop gaan staan maar hij wilde niet zittend plassen en voelde sowieso heel vaak niet aan dat hij moest plassen.
Hij heeft uiteindelijk medicatie gekregen waardoor het iets makkelijker voor hem werd, het laatste half jaar is hij vaker droog aan het einde van de dag dan nat, dat is echt een succes hier.
Sinds 1,5 maand krijgt hij ook medicatie voor ‘s nachts, er schijnt dus een hormoon te zijn wat je ‘s nachts aanmaakt wat er voor zorgt dat de urineproductie ‘s nachts veel lager ligt waardoor je dan dus pas ‘s ochtends hoeft te plassen. Hij krijgt nu dit hormoon voorgeschreven, dat slikt hij voor het naar bed gaan. En tot onze stomme verbazing plast hij dus ineens niet meer zijn luiers helemaal vol tot hij doorlekt (hij slaapt daar meestal zelf dwars doorheen en haalt dan ‘s ochtends zelf zijn bed af), ze zijn zelfs soms nog niet eens half vol.

Voor ons begint nu wel weer een nieuw zindelijkheidsavontuur. F. is 3,5 en hij wordt eind september 4. Hoogste tijd dus maar hij wil niet. Hij wil geen grote jongen zijn, hij wil niet naar school en meer van dat soort dingen als dat betekend dat zijn luier uit moet. Het potje is heel erg stom vind hij, de wc is leuk maar daarop wil hij al helemaal nooit.
We denken dat als we doorzetten met hem geen luier om doen dat het wel moet lukken, maar toen we dat een maand of 4 geleden probeerden werd het een groot drama waar hij dan huilend riep dat hij niet op het potje wilde en je hem er ook niet even op kon zetten.

Ik heb nu een stickerkaart voor hem gemaakt. Het is geen bepaald aantal dat hij moet halen ergens voor, maar gewoon dat hij een sticker op mag plakken als hij op het potje of de wc geplast of gepoept heeft. Vandaag paste oma op en die vindt dat hij echt wel zindelijk moet worden dus onderbroek uit. Een deel van de dag was hij thuis. Hij heeft een paar stickers gekregen vandaag. Hij plast wel op het potje, maar hij plast dus ook nog wel in zijn broek. Vandaag was hij eigenlijk de middag droog, maar vlak voor het avondeten was hij twee keer nat. De tweede keer een klein beetje en toen plaste hij de rest wel in het potje, hij riep gelijk: “Mij onnebroek is nat!”. Wij zijn nu even energie bij elkaar aan het rapen om er vol voor te gaan binnenkort.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers