Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verslavingen

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Jan 2022 15:27

Verslavingen

Hebben jullie verslavingen en zo ja, doe je er iets aan om ervan af te komen of is het vrij onschuldig?

Zelf heb ik er wel een paar namelijk, variërend van onschuldig tot toch wat serieuzer. Kom ik later op terug!
❤ 7 juni 2018
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 01 Jan 2022 15:51

Re: Verslavingen

Ik heb vanaf mn 3de tot mn 6oste vreselijk nagels gebeten..wel met wat bijtvrije periodes ertussen.
T stopte pas toen ik mn volledige gebit liet trekken en gek genoeg ben ik er nu een jaar of 5 vanaf.
Ik heb er ook geen behoefte meer aan....totdat er een haakje aanzit.
Ik heb dus altijd een vijltje bij me.
Ik heb nu zelfs regelmatig lak op.
En dan heb ik tijden dat ik compleet verslaafd ben aan bepaald lekkers.
Ik herinner me als de dag van gisteren dat ik hele zakken maltezers wegwerkte. .maanden achter elkaar.
Maar om te zeggen dat ik nu nog verslavingen heb..nee..gelukkig niet.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 01 Jan 2022 16:01

Re: Verslavingen

Ik ben telefoon verslaafd. Denk wel dat je dat zo kan noemen. Ik probeer er aan te werken. Heb bijvoorbeeld apps als instagram verwijderd. Dat helpt al iets. Leg mijn telefoon ook weg als we tv kijken of zo. Maar ik heb daar wel moeite mee. Ik ben in ieder geval bewust bezig om het te minderen.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 01 Jan 2022 16:13

Re: Verslavingen

Oeh..die telefoon...partner had dat ook...zelfs als we intiem waren stond dat klereding aan.
Toen hij op gegeven moment nog opnam ook,ben ik afgestapt en weggegaan..waar haal je t vandaan zeg.
Hij is daar enorm van geschrokken en heeft zn telefoongebruik echt drastisch verminderd als ik er ben en mist t niet eens.
T ding ligt tegenwoordig ergens op een tafel..en vaak nog op vliegtuigstand ook.
Deo Gratias.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 01 Jan 2022 16:47

Re: Verslavingen

Hier ook m’n telefoon. Da’s ook 1 van de redenen waarom ik regelmatig afstand neem, of in elk geval probéér te nemen van het forum. Al het digitale is voor mij op dit moment gewoon echt een verslaving. Social media verwijderen vind ik wat lastiger omdat mijn moeder bijvoorbeeld weer via Facebook/Messenger met mij communiceert ipv via whatsapp.

Mijn bed is trouwens de laatste tijd ook te verslavend 😅
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 01 Jan 2022 16:49

Re: Verslavingen

Wij zijn van alle sociale media af..geloof me..je mist niets.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 01 Jan 2022 17:11

Re: Verslavingen

Ja, wel echt aan eten. Ik heb me nu weer heel origineel voorgenomen om gezonder te gaan eten, meer te bewegen enzovoort.
Verder is mijn telefoon ook wel een verslaving maar dat vind ik niet erg.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Jan 2022 17:16

Re: Verslavingen

Ik ben dus nogal verslavingsgevoelig en kan wel een hele lijst opnoemen.

- telefoon inderdaad, ik word echt onrustig als hij niet in de buurt is en als ik op de socials kijk, vooral Instagram, 'moet' ik alles elke keer bekijken tot ik helemaal bij ben
- Labello: gebruik ik tig keer per dag en er moet er altijd één binnen handbereik zijn
- puzzelen is momenteel mijn verslaving, ben daar nu weer even mee bezig en kan er dan bijna niet mee stoppen. Op zich ongevaarlijk, maar niet fijn voor m'n nek.
- ik kan ook wel zeggen dat ik een suikerverslaving heb, zeker na zo'n feestmaand als december. Vanaf maandag ga ik weer goed opletten, maar dan wordt het wel eerst afkicken van alle suikers.

En dan de wat ernstigere:
- slaappillen: gebruikte ik al jaren af en toe, maar dit is inmiddels dagelijks geworden. Ik was begonnen om hiermee af te bouwen nadat de huisarts me op het matje riep, maar toen begon de ellende met m'n nekhernia en was dit wel het laatste waar ik aan dacht om mee te stoppen, want slapen was door de pijn al zo'n uitdaging dat ik die pillen echt nodig had. Moet wel binnenkort weer een poging gaan doen vrees ik. Maar word er gewoon onrustig van als ik bedenk dat ik de pillen een keer niet meer in huis heb. Werk aan de winkel dus.
- neusspray: ooit onschuldig begonnen met een verkoudheid, maar inmiddels houd ik dit ook al jaren in stand door elke dag wel één of twee keer neusspray te gebruiken. Ergens weet ik wel dat dit niet goed is en ik het moet afbouwen, heb ik ook weleens geprobeerd, maar ik word zo naar van het idee dat ik bijna geen lucht krijg, dat ik er dan toch weer naar grijp. Voornemen voor 2022: proberen om dit serieus af te bouwen.
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 01 Jan 2022 17:23

Re: Verslavingen

Bliss: heb je al wel eens geprobeerd per neusgat af te kicken? Dus 2 weken alleen nog je linker neusgat en dan is die "hersteld" en dan het andere neusgat? Evt eerst afbouwen naar 1x per dag enkel voor de nacht?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Jan 2022 18:04

Re: Verslavingen

Ja heb het toen per neusgat geprobeerd inderdaad, maar toen werd ik verkouden en was m'n motivatie weer weg. Maar dat is wel de manier denk ik.
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 01 Jan 2022 18:48

Re: Verslavingen

Steeds meer aanlengen met water heb ik ook vaak als tip gezien, Bliss.

Ik heb vooral een verslaving aan mijn telefoon en ik doe daar weinig aan. Als ik met iemand ben, vind ik het niet moeilijk om hem weg te leggen, maar als ik alleen ben wel.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 01 Jan 2022 18:54

Re: Verslavingen

Ik ben ook verslaafd aan mijn telefoon.
In gezelschap kan ik er best van afblijven. Als ik alleen ben, en dat is meestal, dan ben ik er onderhand mee vergroeid.
Laatst gewijzigd door Chava op 01 Jan 2022 19:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 01 Jan 2022 18:55

Re: Verslavingen

Blijkt een hardnekkige te zijn hè, die neusspray.

Ik heb gelukkig geen verslavingen maar ik zit wel echt te vaak doelloos op mijn telefoon. Iedere maandagochtend krijg ik mijn wekelijkse schermtijd te zien. Gewoon zonde van de tijd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Jan 2022 20:25

Re: Verslavingen

Ja die melding kan je beter uitzetten SoGood. Zonde van je tijd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 01 Jan 2022 20:28

Re: Verslavingen

Ik heb mijn telefoon ook te vaak in mijn handen. Dat moet wel minder.

Verder eet ik veel te veel slechte dingen. Ik voer eeuwige strijd met mijzelf. Ik ben te zwaar en het lukt me maar niet om stabiel op een gezond gewicht te komen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 01 Jan 2022 21:06

Re: Verslavingen

Mijn grootste verslavingen zijn denk ik toch wel suiker (chocolaaa) en m'n telefoon.
Het zijn geen levensbedreigende dingen of zo, maar ook niet per se goed voor je.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 01 Jan 2022 21:20

Re: Verslavingen

Zora schreef:Ja die melding kan je beter uitzetten SoGood. Zonde van je tijd.

O kan dat? Hoe doe je dat?

Ik ben ook verslaafd aan mijn telefoon. En verder aan thee denk ik. Ik zou echt geen hele dag zonder thee kunnen. Mijn telefoongebruik zou ik eigenlijk echt wel willen minderen…
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 01 Jan 2022 21:27

Re: Verslavingen

- roken
- koffie
- telefoon

Ik had in het verleden een medicijnverslaving. Ik heb jarenlang oxycodon geslikt in steeds hoger wordende doseringen. Meer dan een half jaar heb ik er over gedaan om er van af te komen en het was vreselijk. Ik heb hevige afkickverschijnselen gehad, maar heb het helemaal zelfstandig gedaan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 01 Jan 2022 21:32

Re: Verslavingen

Ik sta bol van de tijdelijke verslavingen.

De laatste was gemarineerde biefstuk met peperroomsaus. Daarvoor zijn er al heel veel verslavingen de revue gepasseerd. Bananenijs met chocolade. Eigengemaakte pizza van bladerdeeg. tosti's van kaas, chorizo, tomaat en Italiaanse kruiden. Name it en ik ben er verslaafd aan geweest. De verslaving duurt net zolang tot het niet meer lekker is.

Het enige standvastige zijn Coca Cola Light en roken.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Jan 2022 21:50

Re: Verslavingen

Hier ook een neusspray verslaving..
Al jaren.
Inmiddels gebruik ik Fluticason neusspray en daarmee heb ik het onder controle.
1 pufje Xylo neusspray voor de nacht gebruik ik nu nog. Zodra ik verkouden word is het weer ellende.
2016
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 01 Jan 2022 21:58

Re: Verslavingen

Ik ben suiker verslaafd. Ik snoep s avonds behoorlijk veel bijna dagelijks. Ben een echte zoetekauw.

Neusspray kan ik me dan weer niks bij voorstellen vind dat zo vies in mijn neus haha.

Telefoon valt bij mij wel mee. Ik zet hem vaak s avonds uit.

Ben verder niet zo verslavingsgevoelig.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Jan 2022 23:03

Re: Verslavingen

Hier ook zeker mijn telefoon, ik vind het moeilijk om hem minder te gebruiken. Nu heb ik regelmatig momenten dat ik het geoorloofd vind, zoals tijdens het voeden. Ik merk dat ik daardoor juist ook op andere momenten meer doelloos scroll.

Daarnaast een beetje een gekke, maar ik scheur mijn teennagels af, daar zit ik dan gedachteloos aan te frutten. Een beetje zoals nagelbijten voor anderen is denk ik.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 01 Jan 2022 23:05

Re: Verslavingen

Cola zero. Het begon in de zwangerschap, toen mocht ik van mezelf een blikje per dag. Tegenwoordig pak ik op vrije dagen vaak 2 of 3 blikjes. Ik wil graag terug naar 1 blikje op niet werkdagen. Ik krijg ontstekingen in mijn gezicht van teveel coca cola, van de meeste andere merken niet. Gek hè?

Mijn telefoongebruik. Dat zit vaak op 5 uur per dag! Ik schrik er elke keer van, dat is echt niet normaal. Echf zonde van de tijd. En maar roepen hoe druk ik het heb.

Ik pak hem in de ochtend meteen. Nieuws lezen, Facebook checken (de app heb ik er al af gegooid) maar het vaakst kijk ik op Instagram en ik voel de stomme behoefte om whatsapp berichten meteen te lezen en te beantwoorden. Ook tijdens werk. Als ik tv kijk, ben ik tegelijkertijd altijd met mijn telefoon in de weer. Het begon tijdens het sterfbed van mijn vader. Ik wilde perse 24/7 bereikbaar zijn en daarna ook voor mijn moeder en werd het later vooral afleiding. Ik wil er zo graag vanaf, maar gewoon wegleggen (en niet meer pakken) lukt me simpelweg niet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Jan 2022 23:11

Re: Verslavingen

Taeda schreef:Daarnaast een beetje een gekke, maar ik scheur mijn teennagels af, daar zit ik dan gedachteloos aan te frutten. Een beetje zoals nagelbijten voor anderen is denk ik.


Jaaa dit doe ik ook! Best goor eigenlijk. Kan er ook niet mee stoppen. Zelfs als er in de zomer een leuk lakje op zit, kan ik me vaak niet bedwingen en loop ik met lelijke, ultrakorte nagels (en ik heb al kleine nagels op m'n tenen).

Overigens doe ik het sinds een paar jaar ook bij m'n vingernagels.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem326

Bericht 01 Jan 2022 23:16

Re: Verslavingen

Telefoon. Daar wil ik mee minderen. Dat lukt wel, maar dan moet ik daar echt bewust mee aan de slag.

En slaapmedicatie. Hoewel ik dat al bijna twintig jaar slik en nooit meer dan twee per week, in sommige periodes maar 1 per week en het is me vorig jaar zelfs gelukt om 9 weken te stoppen, zou ik toch erg in paniek raken als ik de pillen niet meer in huis zou hebben/ of zou kunnen krijgen. Dus ik vind dat zelf wel een verslaving. Of in ieder geval een soort van afhankelijk zijn van.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron