Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verslavingen

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11150

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Jan 2022 00:29

Re: Verslavingen

Koffie, daar kan ik echt niet zonder. Krijg ik vreselijke hoofdpijn van.
R. 2013
D. 2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Jan 2022 00:31

Re: Verslavingen

Thunder schreef:- roken
- koffie
- telefoon

Ik had in het verleden een medicijnverslaving. Ik heb jarenlang oxycodon geslikt in steeds hoger wordende doseringen. Meer dan een half jaar heb ik er over gedaan om er van af te komen en het was vreselijk. Ik heb hevige afkickverschijnselen gehad, maar heb het helemaal zelfstandig gedaan.


Knap dat je hier zelf van af bent gekomen! Ben je ermee begonnen doordat je veel pijn had?

Ik heb zo ooit een medicijnafhankelijke hoofdpijn gehad. Was een soort vicieuze cirkel, want ik ging steeds meer paracetamol slikken omdat ik zo'n hoofdpijn had, maar uiteindelijk hield ik het daardoor juist in stand.
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 02 Jan 2022 00:43

Re: Verslavingen

Ja, ik kreeg het na mijn mislukte scheenbeen operatie en alle ellende die erna kwam.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Jan 2022 08:46

Re: Verslavingen

Sublimo schreef:
Zora schreef:Ja die melding kan je beter uitzetten SoGood. Zonde van je tijd.

O kan dat? Hoe doe je dat?

Ik ben ook verslaafd aan mijn telefoon. En verder aan thee denk ik. Ik zou echt geen hele dag zonder thee kunnen. Mijn telefoongebruik zou ik eigenlijk echt wel willen minderen…


Als je een iPhone hebt: instellingen > berichtgeving > naar de s scrollen > schermtijd

👌🏼
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 02 Jan 2022 18:03

Re: Verslavingen

O top, ik heb t meteen uitgezet!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jan 2022 18:44

Re: Verslavingen

Ik gebruik mijn telefoon vrijwel constant maar weet niet of ik dat verslaafd zou noemen. Ik zou wel onrustig zijn als ik m niet bij me zou hebben maar alleen vanwege de bereikbaarheid. Hoeveel ik ook op social media zit, ik zou prima zonder kunnen. Denk ik.😅

Eten is wel echt een verslaving of een verstoorde balans.

Ik ben wel echt koffie verslaafd. Drink vaak 6 tot 8 koppen koffie per dag en krijgt echt onwenningsverschijnselen als ik het niet drink.
Let's discover the world together.
<<

Linvi

Bericht 02 Jan 2022 21:36

Re: Verslavingen

Koffie!!! Dat is echt het ergste.... zonder krijg ik hoofdpijn en word ik chagrijnig.
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 160

Geregistreerd: 18 Sep 2020 21:07

Bericht 03 Jan 2022 10:40

Re: Verslavingen

Energy drink.. ik drink geen koffie :P maar wel caffeine verslaving.
En lippenbalsem, geen specifiek merk verder. Kan er ook niet tegen als ik geen bij me heb :laughcry:
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 03 Jan 2022 11:20

Re: Verslavingen

Ook koffie idd.. Kan echt enorm genieten van een goede cappuccino! Drink er 1 per dag en dan meestal nog 2 gewone koffie dus het valt mee.

Suiker toch ook wel. Ik snoep niet veel maar wil vaak na het eten wel iets zoet, vaak een stukje chocola.

M'n telefoon ook alleen kan ik die ook prima thuis laten (graag zelfs). Vind het heerlijk om door het park te wandelen en op een bankje te zitten en gewoon even de natuur in me op te nemen. Als ik m'n telefoon mee heb ga ik toch automatisch weer stom doelloos zitten scrollen. Overigens kijk ik er totaal niet naar om als ik in gezelschap ben.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Jan 2022 20:00

Re: Verslavingen

mijn mobiel. Laatst was ik ineens alle foto's kwijt en moest de telefoon uren aan de computer. Had echt afkickverschijnselen. En paar weken daarna crashte mijn sd kaartje van de telefoon toen was ik weer alles kwijt. Ik heb op mijn telefoon van die fotolijstjes en die werkten toen niet. En veel apps werkten ook niet. Vond het helemaal niks.

Ben zelfs zo erg dan ik snachts even kijk of we post krijgen waarom geen idee.

Voor de rest ben ik nergens aan verslaafd

Oh ik bedenk me net ik heb een wondje op mijn onderrug en elke dag krab ik dat korstje er af. En dat al maanden. Geen idee meer hoe lang al maar in ieder geval al voor april.
Afbeelding
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 03 Jan 2022 20:47

Re: Verslavingen

Chava schreef:Ik ben ook verslaafd aan mijn telefoon.
In gezelschap kan ik er best van afblijven. Als ik alleen ben, en dat is meestal, dan ben ik er onderhand mee vergroeid.

Same! En ik was verslaafd aan ongezonde dingen. Maar daar ben ik nu gelukkig van af.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 06 Jan 2022 00:08

Re: Verslavingen

HollyGolightly schreef:Telefoon. Daar wil ik mee minderen. Dat lukt wel, maar dan moet ik daar echt bewust mee aan de slag.

En slaapmedicatie. Hoewel ik dat al bijna twintig jaar slik en nooit meer dan twee per week, in sommige periodes maar 1 per week en het is me vorig jaar zelfs gelukt om 9 weken te stoppen, zou ik toch erg in paniek raken als ik de pillen niet meer in huis zou hebben/ of zou kunnen krijgen. Dus ik vind dat zelf wel een verslaving. Of in ieder geval een soort van afhankelijk zijn van.


Precies hetzelfde hier..
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 06 Jan 2022 09:50

Re: Verslavingen

Die telefoon vind ik toch wel een ding van tegenwoordig hoor(oma praat:).waar ik ook kom,of wie er ook bij mij komt...altijd zijn er wel een paar niet van hun mobiel af te slaan.
Ik heb t meegemaakt dat mijn oudste kleindochter aan t appen was met de persoon aan de andere kant van de open deur.
Ik moet eerlijk bekennen dat t me rot ergergt als iemand alleen maar met dat ding bezig is in gezelschap.
Maar goed..ik ben van de generatie postduif en rooksignalen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 06 Jan 2022 10:42

Re: Verslavingen

Danny, dat heeft niet perse met generatie te maken hoor. Ik ben een stuk jonger en kan me daar in gezelschap ook heel erg aan storen. Bereikbaar moeten zijn vanwege werk/kinderen vind ik prima, maar zeggen dat je even moet kijken of er iets belangrijks is en dan vervolgens ik weet niet hoeveel papjes gaan beantwoorden bijv vind ik ook echt vervelend.
Ik heb zelf mijn telefoon wel vaak bij de hand, maar laat ‘m in gezelschap over het algemeen in mijn tas zitten.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 06 Jan 2022 12:43

Re: Verslavingen

Firefly schreef:Energy drink.. ik drink geen koffie :P maar wel caffeine verslaving.


Same! Elke dag een blikje :palm: Heb je ook een favoriet merk? Ik wel en ik wil ook alleen die: Jumbo eigen merk of Monster (al die zijn vrij groot dus daar doe ik 2 dagen mee)

Verder:
- Zoetigheid; ik let er heel erg op want anders kom ik echt kilo's aan omdat ik rustig dagelijks een reep chocola kan wegwerken. Of ander snoep/koekjes etc.. Het is beter als ik er gewoon niet aan begin.
- (online) shoppen; Ik vind altijd alles leuk en mooi en ik moet ook alles hebben.. er was een tijd dat de bezorger zo ongeveer dagelijks voor de deur stond. Niet heel goed voor mijn portemonnee en voordat het een ernstig probleem werd ben ik hiermee gestopt. Ik koop zo af&toe nog iets maar alleen als ik het nodig heb.. scheelt veel geld haha
- Kaas :heart:
- Nagels bijten :palm: Ik heb al tijden acrylnagels en dat is de oplossing maar ik vrees dat ik er volgende week aan moet geloven want alle salons zitten dicht. Ik bijt dan nagels en ook velletjes, echt heel vies en lelijk..

Mijn telefoon is helemaal geen verslaving. Ik kan op bijv een zondag zo de hele dag er niet op kijken, het komt ook regelmatig voor dat ik appjes mis haha
Wat als het lukt
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 06 Jan 2022 21:13

Re: Verslavingen

Helaas hier ook verslaafd aan m'n telefoon. Ook aan spelletjes (op telefoon/iPad/PC). Puzzelen is nu ook een beste verslaving trouwens. Cola light drink ik ook als water. Was het maar water, haha! Oh ja en ik heb een suikerverslaving, ben vanaf deze week weer aan het opletten en aan het invullen in MFP maar valt tegen zeg!
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 07 Jan 2022 17:00

Re: Verslavingen

Ik sluit mij aan bij de energiedrank. Voorkeur Lidl eigen merk of redbull. Mag er van mijzelf alleen in het weekend een (vrij, za, zo) en op vakanties iedere dag en tijdens de zwemles op woensdag. 🙈 Ik kan er echt zo naar verlangen. Drink m meestal tijdens het koken, nooit vroeger en nooit na het eten.
Als ik er twee zou drinken dan ga ik mij heel naar voelen dus dat doe ik ook nooit.

Trouwens alle 3 de zwangerschappen meteen gestopt en dat lukt dan ook helemaal prima, dus echt verslaafd wil ik het niet noemen. Maar ik kan er wel weleens voor om rijden of stoppen bij een tankstation.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11150

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Jan 2022 01:10

Re: Verslavingen

Danny schreef:Die telefoon vind ik toch wel een ding van tegenwoordig hoor(oma praat:).waar ik ook kom,of wie er ook bij mij komt...altijd zijn er wel een paar niet van hun mobiel af te slaan.
Ik heb t meegemaakt dat mijn oudste kleindochter aan t appen was met de persoon aan de andere kant van de open deur.
Ik moet eerlijk bekennen dat t me rot ergergt als iemand alleen maar met dat ding bezig is in gezelschap.
Maar goed..ik ben van de generatie postduif en rooksignalen.

Mijn beide ouders doen dit. Ook tijdens het eten elke melding bekijken en midden in een gesprek Facebook openen.

Ik werk de hele dag op teams, heb daar genoeg meldingen. Ik heb ze op mijn telefoon uit staan. Als ze me nodig hebben bellen ze maar (oma spreekt hier hoor).
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem331

Bericht 08 Jan 2022 09:50

Re: Verslavingen

Danny schreef:Die telefoon vind ik toch wel een ding van tegenwoordig hoor(oma praat:).waar ik ook kom,of wie er ook bij mij komt...altijd zijn er wel een paar niet van hun mobiel af te slaan.
Ik heb t meegemaakt dat mijn oudste kleindochter aan t appen was met de persoon aan de andere kant van de open deur.
Ik moet eerlijk bekennen dat t me rot ergergt als iemand alleen maar met dat ding bezig is in gezelschap.
Maar goed..ik ben van de generatie postduif en rooksignalen.


Maar daar kun je ook gewoon wat van zeggen toch?
wanneer ik me stoor aan telefoongebruik in mijn eigen huis, dan zeg ik dat en hebben ze de telefoon maar weg te leggen. Zeg ik gerust tegen de kinderen maar ook bijvoorbeeld tegen mijn vader hoor.
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 160

Geregistreerd: 18 Sep 2020 21:07

Bericht 08 Jan 2022 10:12

Re: Verslavingen

Ik drink meestal de Energy vd Aldi. Doe mijn boodschappen meestal daar of bij de Lidl, maar die van de Lidl vind ik niet lekker. De echte Redbull ook niet. Die van de Jumbo en van Monster wel, maar daar kom ik niet zo vaak. Ik drink 4 van die kleine per dag, de eerste als ik net opgestaan ben. En dit al jaren. Begonnen toen ik studeerde :eyes:

Wel geprobeerd om er mee te stoppen, lukt ook wel voor langere tijd (die hoofdpijn eerst is wel klote...), maar dan heb ik weer eens slecht geslapen terwijl ik dingen moet doen en pak ik er toch weer eentje. En dan wordt het toch weer een gewoonte. Ben ook veel moe. Eigenlijk zou ik daar iets mee moeten (ik vermoed mogelijk een slaapstoornis oid), maar die stap heb ik nog niet gezet.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 08 Jan 2022 10:17

Re: Verslavingen

Dat doe ik ook,(als je speciaal voor mij komt,wil je dan je mobiel op vliegtuigstand zetten)...maar het rare aan sommige mensen is dan,dat ze niet weten hoe ze in t echt moeten praten...ze worden duidelijk onrustig als ze niet op hun mobiel mogen kijken.
Ik heb in de studio weleens geweigerd om met iemand verder over zn ontwerp te praten,omdat hij co tinu aan t appen was.
Man...echt..je gaat iets op je lichaam krijgen dat er voor altijd zit...dan verwacht ik toch wel enige belangstelling:)
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 10 Jan 2022 12:53

Re: Verslavingen

Ik ben wel benieuwd of de mensen die net als mij een energy verslaving hebben: waarom drink je energy? Is het omdat je geen koffie lust, vind je het gewoon lekker? Ik lust namelijk geen koffie haha

Wow Firefly: 4 blikjes op een dag?? Ik drink er eentje bij het ontbijt en heel soms rond de middag nog eentje maar als ik er later eentje drink kan ik snachts niet slapen hoor...

Danny: Ik ben nog best jong (34) en ik kan mij ook echt mateloos irriteren aan mensen die constant of vaak op hun telefoon zitten terwijl we samen zijn. Ik zeg ook gerust 'Moet ik je even appen om aandacht te krijgen' :nerd:
Wat als het lukt
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 11 Jan 2022 15:42

Re: Verslavingen

Ik ben in de ochtend verslaafd aan koffie, 2/3 koppen koffie 's ochtends vind ik heerlijk.
Verder verslaafd aan kauwgom, ga de deur echt niet uit zonder de blauwe sportlife.
<<

Anoniem325

Bericht 11 Jan 2022 16:00

Re: Verslavingen

Ik gebruik mijn telefoon ook echt teveel. Gewoonte of verslaving weet ik niet, maar ben er bewuster mee bezig om te minderen. Zeker als ik met mijn dochter ben moet ie van mezelf aan de kant. Alleen dan doet ze weer iets leuks waar ik een foto van wil maken en dan is ie daar weer. Maar ik werk eraan, vooral social media kijken mag minder. Heb daar expres al geen meldingen open staan, net als bij Whatsapp.

Ik moet altijd ontbijten met een boterham of broodje met hagelslag, anders ben ik gewoon echt niet gezellig.
<<

ChiQ

Bericht 11 Jan 2022 16:47

Re: Verslavingen

Ik ben altijd een korte tijd geobsedeerd met dingen. Ik kan voor een tijd lang elke dag ineens gekookt ei willen eten. Momenteel heb ik een kimchi verslaving. Ik kan niet meer stoppen met eten.

Ik ben ookal verslaafd aan koffie. En mijn telefoon. En how can i forget.. shoppen.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers